woedend op een kind van 6.......schokkend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:11

Jeugdzorg lijkt me echt een goede stap in dit geval, als de ouders er niet op reageren en zelf actie willen ondernemen..wreedheid tegen dieren is een signaal dat er iets niet goed is met een kind! Staat oevrigens ook op alle aanmeldformuliueren van jeugdzorg!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:12

Brainless schreef:
breezy302 schreef:
je kan idd ook eens contact opnemen met jeugdzorg want dit geen normaal gedrag van een kind.

Behalve als het kind nooit geleerd is dat dieren ook pijn (kunnen) hebben en dat je netjes met dieren om hoort te gaan.

Mijn kind heeft een autistische stoornis en kon/kan zich ook moeilijk inleven in het gevoel van een ander.

juist autistische kinderen kunnen zich doorgaans extreem goed inleven in dieren (itt tot in mensen)
Een jong autistje gaat écht niet uit zichzelf dieren mishandelen als er niet nog iets anders helemaal mis is.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:12

vanitymay schreef:
Jeugdzorg lijkt me echt een goede stap in dit geval, als de ouders er niet op reageren en zelf actie willen ondernemen..wreedheid tegen dieren is een signaal dat er iets niet goed is met een kind! Staat oevrigens ook op alle aanmeldformuliueren van jeugdzorg!

Kijkt aanmeld formulier na..... nee hoor staat niets over dieren, wel over broertjes/zusje, vriendjes/vriendinnetjes ed...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:13

sallandval schreef:
Brainless schreef:
Behalve als het kind nooit geleerd is dat dieren ook pijn (kunnen) hebben en dat je netjes met dieren om hoort te gaan.

Mijn kind heeft een autistische stoornis en kon/kan zich ook moeilijk inleven in het gevoel van een ander.

juist autistische kinderen kunnen zich doorgaans extreem goed inleven in dieren (itt tot in mensen)
Een jong autistje gaat écht niet uit zichzelf dieren mishandelen als er niet nog iets anders helemaal mis is.

Autisten kunnen zich juist niet inleven in een ander (mens/dier)......

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:13

sallandval schreef:
Brainless schreef:

Zoals ik al zei, het kind hoeft helemaal niks te mankeren op dat vlak, het kan ook gewoon niet weten dat dit slecht is, als dat hem nooit is aangeleerd.

Overigens verschilt wat je nu schrijft per autist/vorm van autisme heel erg. ;) Ik ken ook autistische kinderen die dat besef bij dieren ook niet hebben, en er is verder niks "mis" met ze.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 19-07-10 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:14

Brainless schreef:
breezy302 schreef:
je kan idd ook eens contact opnemen met jeugdzorg want dit geen normaal gedrag van een kind.

Maar dan nog vind ik het erg verstandig. Misschien heeft het kind idd een vorm van autisme en kunnen de ouders ook hulp krijgen hoe ze met hem om moeten gaan.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:14

VVDD > LZP

Moderatoropmerking:
Dit is een nogal heftig onderwerp, en dat de reacties ook heftig zijn is heel begrijpelijk.
Maar hou het graag wel ontopic en volwassen, daar heeft iedereen het meest aan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:15

Fiffill schreef:
Zoals ik al zei, het kind hoeft helemaal niks te mankeren op dat vlak, het kan ook gewoon niet weten dat dit slecht is, als dat hem nooit is aangeleerd.

Overigens verschilt wat je nu schrijft per autist/vorm van autisme heel erg. ;)

Klopt, hoeveel kinderen pesten wel niet vliegen/vlinders/kikkers/vissen.
Terwijl andere kinderen dit super zielig vinden (aangeleerd?).

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:15

je krijgt bij aanmelding vragenlijsten mee als het goed is waarin je scores aan moet geven 0, 1 of 2..daar staat wreedheid jegens dieren bij..(ik ben medewerker jeugdzorg geweest tot voor kort..) GCT formulieren zijn dit..
Laatst bijgewerkt door zimbabwe op 19-07-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:16

Brainless, kijk eens een paar posts terug van mij (mijn eerste post in het topic) daar schrijf ik daarover. Kinderen hebben dat besef niet, dat moeten ze leren van ouders. Zoveel kinderen trekken vleugels van vliegen uit of andere pesterijtjes gericht op dieren - volwassenen staan vaak versteld van de gewetenloosheid van kleuters. Als goede ouder geef je gewoon aan dat dieren pesten niet kan, maar als je dat niet doet...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:18

Heel triest dat zo n jong kind dit gedaan heeft, hopelijk genezen de tandjes van je hond
en valt de schade voor de rest mee.
Ben benieuwd wat de reactie van de ouders zal zijn als ze erop aan gesproken zijn.....

Beterschap in ieder geval voor je hondje en sterkte met deze zaak.....

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:19

Een beetje ouder leert zijn kind dat geweld tegen alles niet acceptabel is, al schopt mijn dochter de pc door het huis, dan mag dat nog niet..ook al heeft dat ding geen gevoel..schoppen, slaan schelden is gewoon not done tegen wat dan ook. Dan is het punt dat of deze ouders dit kind niet opvoeden of dit kind doet niet wat het hem geleerd wordt. We hebben het niet over op de muur van de buren krijten maar herhaaldelijk een dier hard schoppen. Als het kind niet weet dat dit niet mag is er meer mis dan je zou willen lijkt me zo..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:19

Ik had uit pure woede dat kind hetzelfde aangedaan geloof ik. Die had ook 2 losse tandjes gehad.. Wat zielig voor je hondje, sterkte ermee!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:20

vanitymay schreef:

de meeste psychopaten hebben een verleden waarin ze 'beginnen' met dieren. Dat betekent natuurlijk niet dat iedere jonge dierenmishandelaar een psychopaat wordt, maar het is niet voor niets één van de signalen waar zeer sterk op gelet wordt (en op gehamerd wordt bij opleidingen als orthopedagogiek en ontwikkelingspsychologie). Dat hij het in het openbaar doet is ook nog eens een kinderlijke schreeuw om hulp.

Dit soort dingen wordt alleen zelden gemeld. Na vele jaren vragen journalisten zich dan af "hoe kon zoiets gebeuren???" (denk aan een aanslag op koninginnedag of een schietpartij op een middelbare school, peuterspeelzaal of in een bedrijf)... nou doordat zo iemand op jonge leeftijd bepaalde waarden en gedrag aanleert en dat gaat (te vaak) van kwaad tot erger. Mensen staan erbij, mensen kijken er naar en er gebeurt niets tot het echt helemaal mis gaat

orienta

Een kind wat een hondje een keer knijpt of aan de oren trekt, dat heeft iedereen vroeger weleens ( per ongeluk ) gedaan.

Maar een kind wat echt op een hond in gaat staan trappen dat is toch niet echt normaal, ook niet zonder een opvoeding betreft hoe om te gaan met dieren.

@ TS, ik ben heel benieuwd wanneer je reactie van de ouders krijgt en hoop inderdaad dat ze gaan zorgen dat dit niet meer voorkomt!

Is het hondje alweer een beetje gekalmeerd?

Blue_Eyes

saskiab schreef:
Charaz schreef:
Hoezo? Je brengt je kind toch s ochtends weg en wacht tot ze binnen zijn?

Een kind van 6 breng je naar de klas vind ik, mits hij nog in groep 2 zit. Ik werk in het onderwijs en dat is gebruikelijk.

Op sommige scholen en bij sommige ouders werkt dat gewoon anders. Het is gebruikelijk op jouw school, dat wil niet zeggen dat het overal zo is (hoewel ik het zelf ook zeker zo prettig vind om zeker te weten dat ze veilig aangekomen zijn).

Anyway, on topic: TS, respect voor je zelfbeheersing. Ik hoop dat Boyke er weer helemaal bovenop komt. Wat dat jongetje heeft gedaan is natuurlijk buiten alle proportie en ik hoop dat hij goed zijn vet krijgt! Tegelijk: het is geen normale actie voor een kind van die leeftijd. Is het een kind uit een 'vreemd' milieu of is er iets met zijn ontwikkeling niet goed?

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:22

Een kind van 6 heeft normaal gepsorken tooch al wel een geweten ontwikkeld ? Bij een 2 jarige kan ik me het nog net voorstellen maar met 6 ? Die kinderen gaan al 2 jaar naar school ! Volgens mij moet er serieus wat mis zijn met zo'n kind.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:23

supersambo schreef:
Een kind van 6 heeft normaal gepsorken tooch al wel een geweten ontwikkeld ? Bij een 2 jarige kan ik me het nog net voorstellen maar met 6 ? Die kinderen gaan al 2 jaar naar school ! Volgens mij moet er serieus wat mis zijn met zo'n kind.

Het is op zijn minst bijzonder gedrag inderdaad! De moeite waar dom zo'n kind en zijn systeem eens goed in de gaten te gaan houden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:30

vanitymay schreef:
je krijgt bij aanmelding vragenlijsten mee als het goed is waarin je scores aan moet geven 0, 1 of 2..daar staat wreedheid jegens dieren bij..(ik ben medewerker jeugdzorg geweest tot voor kort..) GCT formulieren zijn dit..

Ok, dat is dan een ander formulier, ik heb hier het CBCL formulier... maar dat is dan ook niet van BJZ maar van een psychologisch-centrum.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:32

Jeetje zeg :oo ik word er al niet goed van van het nog maar te lezen!
Ik had dat joch toch even serieus bij z'n bovenarmpie genomen en gelijk naar de directeur. Dit is ab-so-luut niet tolereerbaar, en ik bewonder dat je hem enkel verbaal hebt aangepakt. Als zoiets met mijn honden of eender welk dier zou gebeuren, dan verlies ik mezelf -:(- dat weet ik nu al! Hopelijk komt het allemaal nog inorde voor dat joch (geestelijk dan) en arme arme hond, hopelijk komt die brave stakkerd er ook weer helemaal bovenop. :(:)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:33

Anyway, er wordt wel degelijk naar gevraagd met scorelijsten die zowel opvoeders als leerkrachten als het kind zelf in moeten vullen. op de cbcl staat het geloof ik ook, maar ben al een half jaar thuis in de luiers dus kan de lijsten door elkaar halen.. :D het is in ieder geval wel een punt van aandacht!

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:34

als dit kind van 6 al zoiets in staat is om te doen wat dan binnen enkele jaren? man waar gaan we naar toe , hoop voor je hondje dat alles goe komt maar daar twijfel ik niet aan met al je liefde voor hem!!! sterkte

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:35

Brainless schreef:

Een jong autistje gaat écht niet uit zichzelf dieren mishandelen als er niet nog iets anders helemaal mis is.[/quote]
Autisten kunnen zich juist niet inleven in een ander (mens/dier)......[/quote]

Autisten zijn van nature extreem hooggevoelig en in staat zich zeer sterk (eigenlijk té sterk) te kunnen inleven in dieren en mensen. Ze zijn als het ware over de gehele linie zeer gevoelig afgesteld. Alleen wordt dit 'supervermogen' ze vaak al héél snel afgeleerd door de omgeving. Ze gaan zich dan voor indrukken afsluiten (voor empathie oa) en in zichzelf keren. Niet dat de omgeving dit bewust doet; het is vaak een logisch gevolg op het gedrag van de autist en onmacht daaromtrent. Ik heb toevallig zelf een vorm van autisme, net als mijn familie (beide kanten) en mijn man... en ik begeleid mensen met een ASS en/of AD(H)D.

Dat autisten zich niet kunnen inleven is een misverstand omdat het van buitenaf zo lijkt. Net als de ADHD een aandachttekortstoornis wordt genoemd terwijl het eigenlijk een aandachtreguleringsstoornis is.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-10 12:42

marielle231 schreef:
Citaat:
wat betrefd het jongetje vrij op schoolplein; schijnbaar heeft moeder hem bij de deur afgezet en is vervolgens weer terug naar de parkeerplaats gelopen,ipv hem in de klas af te geven zoals het hoort!(dat zegt mij dus al iets)

Dit steekt mij wel even, mijn 2 dochters lopen ook wel eens een stukje alleen naar school
Of ik zet ze bij de deur af...
Ben ik dan ook fout?

nee dan ben je niet fout, en zo is het ook absoluut niet bedoelt!
wat ik bedoel is; het is bij ons op school zo,dat de ouders het kind afgeven aan de leerkracht IN de klas, en niet op het schoolplein,dat is de regel van de school.
met ; dat zegt mij dus al iets, bedoel ik het feit dat die regel aan de laars gelapt wordt.

paars

Re: woedend op een kind van 6.......schokkend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 12:46

Heb je wel aangifte gedaan bij de politie om de ouders aansprakelijk te stellen? Dan kunnen de instanties het afhandelen. Want dat lijkt me (voor het jongetje én voor jouw portemonnee) wel het beste?