Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Brainless schreef:breezy302 schreef:je kan idd ook eens contact opnemen met jeugdzorg want dit geen normaal gedrag van een kind.
Behalve als het kind nooit geleerd is dat dieren ook pijn (kunnen) hebben en dat je netjes met dieren om hoort te gaan.
Mijn kind heeft een autistische stoornis en kon/kan zich ook moeilijk inleven in het gevoel van een ander.
vanitymay schreef:Jeugdzorg lijkt me echt een goede stap in dit geval, als de ouders er niet op reageren en zelf actie willen ondernemen..wreedheid tegen dieren is een signaal dat er iets niet goed is met een kind! Staat oevrigens ook op alle aanmeldformuliueren van jeugdzorg!
sallandval schreef:Brainless schreef:Behalve als het kind nooit geleerd is dat dieren ook pijn (kunnen) hebben en dat je netjes met dieren om hoort te gaan.
Mijn kind heeft een autistische stoornis en kon/kan zich ook moeilijk inleven in het gevoel van een ander.
juist autistische kinderen kunnen zich doorgaans extreem goed inleven in dieren (itt tot in mensen)
Een jong autistje gaat écht niet uit zichzelf dieren mishandelen als er niet nog iets anders helemaal mis is.
sallandval schreef:Brainless schreef:Behalve als het kind nooit geleerd is dat dieren ook pijn (kunnen) hebben en dat je netjes met dieren om hoort te gaan.
juist autistische kinderen kunnen zich doorgaans extreem goed inleven in dieren (itt tot in mensen)
Een jong autistje gaat écht niet uit zichzelf dieren mishandelen als er niet nog iets anders helemaal mis is.
Brainless schreef:breezy302 schreef:je kan idd ook eens contact opnemen met jeugdzorg want dit geen normaal gedrag van een kind.
Behalve als het kind nooit geleerd is dat dieren ook pijn (kunnen) hebben en dat je netjes met dieren om hoort te gaan.
Fiffill schreef:Zoals ik al zei, het kind hoeft helemaal niks te mankeren op dat vlak, het kan ook gewoon niet weten dat dit slecht is, als dat hem nooit is aangeleerd.
Overigens verschilt wat je nu schrijft per autist/vorm van autisme heel erg.
vanitymay schreef:Jeugdzorg lijkt me echt een goede stap in dit geval, als de ouders er niet op reageren en zelf actie willen ondernemen..wreedheid tegen dieren is een signaal dat er iets niet goed is met een kind! Staat oevrigens ook op alle aanmeldformuliueren van jeugdzorg!
saskiab schreef:Charaz schreef:Hoezo? Je brengt je kind toch s ochtends weg en wacht tot ze binnen zijn?
Een kind van 6 breng je naar de klas vind ik, mits hij nog in groep 2 zit. Ik werk in het onderwijs en dat is gebruikelijk.
supersambo schreef:Een kind van 6 heeft normaal gepsorken tooch al wel een geweten ontwikkeld ? Bij een 2 jarige kan ik me het nog net voorstellen maar met 6 ? Die kinderen gaan al 2 jaar naar school ! Volgens mij moet er serieus wat mis zijn met zo'n kind.
vanitymay schreef:je krijgt bij aanmelding vragenlijsten mee als het goed is waarin je scores aan moet geven 0, 1 of 2..daar staat wreedheid jegens dieren bij..(ik ben medewerker jeugdzorg geweest tot voor kort..) GCT formulieren zijn dit..
Brainless schreef:Behalve als het kind nooit geleerd is dat dieren ook pijn (kunnen) hebben en dat je netjes met dieren om hoort te gaan.
marielle231 schreef:Citaat:wat betrefd het jongetje vrij op schoolplein; schijnbaar heeft moeder hem bij de deur afgezet en is vervolgens weer terug naar de parkeerplaats gelopen,ipv hem in de klas af te geven zoals het hoort!(dat zegt mij dus al iets)
Dit steekt mij wel even, mijn 2 dochters lopen ook wel eens een stukje alleen naar school
Of ik zet ze bij de deur af...
Ben ik dan ook fout?