Commentaar op mensen met overgewicht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:47

Tja maar even een vraag aan alle mensen met overgewicht hier: als je weet dat het op langere termijn je gezonheid schaadt (is echt genoeg onderzoek naar gedaan), is dat dan geen trigger om toch gezonder te eten?

Niet voor alle mensen zoals Lot (die is gewoon vet onbeleefd), of om op een mannequin te kunnen lijken, of weet ik veel wat, maar gewoon voor jezelf, omdat je van jezelf houdt en het beste voor jezelf wilt?

En oh ik weet hoe moeilijk lijnen is, en hoe moeilijk het is om écht je eetpatroon te veranderen (is mij ook niet goed gelukt, ben toch weer te zwaar na 2 jaar geleden 15 kg te zijn afgevallen) maar ben je het niet gewoon waard?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:47

_Lot schreef:
Nanne schreef:
Oh en TS, ik heb net een stukje oranjekoek gegeten.. Wil je daar nog wat over zeggen?

Ikke twee tompouce.
Ik heb me heel wat op de hals gehaald, eigen schuld dikke bult.
Wel een beetje jammer, want jullie zien mij hier duidelijk anders dan de mensen in mijn omgeving, bij de Mc zijn ze over het algemeen erg blij met mij. In mijn vrije tijd werk ik oa met kinderen met het downsyndroom (een dag in de maand), en pesten doe ik echt niet aan, ben zelf gepest en weet wat voor invloed dat heeft. Pesten is een en al repectloserij.

negatief en hard uiten dat je iemand te dik vind is ook pesten, beetje krom vind je niet?
en je bent 18 en je werkt bij de mac donalds? jeetje dat zegt genoeg! de managers daar komen net van school af en hebben de ballen verstand van hoe de zaak werkt, om over het personeel nog maar niet te spreken :=

Dat was dus sarcasme, daarmee bedoel ik dus te zeggen dat je nooit aan de buitenkant kan oordelen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:48

TS praat zich op meerdere fronten wel tegen, want ze zegt eerst alleen tegen collega's en klasgenoten en niet tegen vreemden
maar vervolgens maakt ze een onder de gordel-opmerking tegen een klant.....een vreemde dus

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:48

De gast was een meisje van mijn leeftijd, wat wekelijks kwam, ook bij de Mc heeft gewerkt, en belangrijkste, zelf ook opmerkingen maakte over haar gewicht. Bij zulke mensen kan zon opmerking door de bocht. Weet wel bij wie je het wel en niet kan doen, merendeel schiet dit idd verkeerd, en beter een keer teveel je mond gehouden dan m een keer teveel open getrokken.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:48

Ik vind het not done. Heb zelf ook overgewicht (bmi momenteel net onder de 30 en vetpercentage zullen we maar over zwijgen) en eigenlijk stoor ik me er niet enorm aan. Ik weet hoe het zo gekomen is, ben het afgelopen jaar 10kg bijgekomen. Nachtdiensten, onregelmatig leven en dieet bestaande uit friet, lasagna en pizza (augurk op de bicky telde als groente) zijn nu niet bepaald bevorderlijk. Nu heb ik vrij en volop bezig om terug gezond te leven. Netjes 3x/dag eten, verse groenten en ben begonnen met fitness. Afvallen is eigenlijk niet m'n grootste doel, ik wil me gewoon weer wat fitter voelen en aan de conditie werken. Al verwacht ik wel dat er wat af zal gaan met m'n huidig ritme.
Maar om eerlijk te zijn; ik voel me vandaag eigenlijk beter in m'n vel dan 10kg geleden. Het is warm, dus loop ik in jurkje over straat met m'n lichtgevende melkflessen. Schijt aan wat iemand anders daarvan vindt en zo dacht ik niet een jaar geleden.
En als er iemand zo onbeschoft is om werkelijk op me af te stappen en iets over m'n uiterlijk te zeggen dan zal het zijn/haar beste dag niet zijn. Ik ben fantastisch goed in een sneer terug geven en ook niet verlegen om er desnoods een scène van te maken. Bemoei je met je eigen zaken.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:49

TS, volgens mij zoek je nu steeds excuses om je te verantwoorden.

Gezien je nu ineens dat meisje van je leeftijd was en zelfs opmerkingen maakte...

Ik snap het echt niet, denk jij echt dat jij het recht hebt mensen er op aan te spreken hoe ze leven?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:49

_Lot schreef:
De gast was een meisje van mijn leeftijd, wat wekelijks kwam, ook bij de Mc heeft gewerkt, en belangrijkste, zelf ook opmerkingen maakte over haar gewicht. Bij zulke mensen kan zon opmerking door de bocht. Weet wel bij wie je het wel en niet kan doen, merendeel schiet dit idd verkeerd, en beter een keer teveel je mond gehouden dan m een keer teveel open getrokken.

Bij niemand kan zo'n opmerking door de bocht. ;)

Bij mijn werk in de ijstent mag ik dat ook niet zeggen tegen een iets dikkere ex-collega. ;)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:50

_Lot schreef:

Sorry hoor..

Maar al zou ik mezelf omschrijven als een vet varken, geeft dat jou echt niet het recht mij ook zo te noemen "omdat ik het zelf ook zeg"

Krijg ik nog antwoord op mijn meerdere keren gepostte vraag?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:51

xDramaQueen schreef:
negatief en hard uiten dat je iemand te dik vind is ook pesten, beetje krom vind je niet?
en je bent 18 en je werkt bij de mac donalds? jeetje dat zegt genoeg! de managers daar komen net van school af en hebben de ballen verstand van hoe de zaak werkt, om over het personeel nog maar niet te spreken :=

Dat was dus sarcasme, daarmee bedoel ik dus te zeggen dat je nooit aan de buitenkant kan oordelen.

Managerfunctie is Hbo bij de Mc ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:51

Moeten we nu niet heel erg bokt-style de mening van TS respecteren, omdat het hier om respect gaat? :')

xDramaQueen

randalinpony schreef:
Tja maar even een vraag aan alle mensen met overgewicht hier: als je weet dat het op langere termijn je gezonheid schaadt (is echt genoeg onderzoek naar gedaan), is dat dan geen trigger om toch gezonder te eten?

Niet voor alle mensen zoals Lot (die is gewoon vet onbeleefd), of om op een mannequin te kunnen lijken, of weet ik veel wat, maar gewoon voor jezelf, omdat je van jezelf houdt en het beste voor jezelf wilt?

En oh ik weet hoe moeilijk lijnen is, en hoe moeilijk het is om écht je eetpatroon te veranderen (is mij ook niet goed gelukt, ben toch weer te zwaar na 2 jaar geleden 15 kg te zijn afgevallen) maar ben je het niet gewoon waard?

als het mijn gezondheid echt zal schaden, oke dan misschien wel, maar ook de dokter heeft mij gezegd dat ik verder kerngezond ben.
ik zit mezelf niet in de weg, dus waarom zou ik? alleen omdat andere mij slank willen zien? :n ik ben slank geweest en ik was echt niet gelukkiger dan dat ik nu ben oid.. :)

@ lot, al die dingen die je daarboven noemt zijn geen enkel excuus, je probeert jezelf er goed uit te brabbelen vanwege t feit dat je gigantisch fout bent geweest en wij nu masaal naar mcdonalds hoogeveen gaan mailen vanwege jou _O-

-marije-

_Lot schreef:

ik van dat ook niet kunnen!
ik maak zelf ook wel eens opmerkingen over mijn gewicht als grapje ofzo,
maar als iemand anders mij hierop serieus zo wijzen, dan zou ik het echt niet leuk vinden en me gekwetst voelen

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:52

_Lot schreef:
xDramaQueen schreef:

Boeiend, boeiend, boeiend, INTERESSANT! Boeiend.

Lieve schat, dit gaat offtopic.

Leer nou eens dat iedereen zelf de keuze maakt. :)
De wereld wordt er echt een stuk mooier als iedereen elkaar accepteert zoals ze zijn...
Laatst bijgewerkt door upendo op 15-07-10 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sani

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Ik vind het vooral leuk te zien dat TS enkele vragen vol negeert en niet op reageert.

xDramaQueen

_Lot schreef:
xDramaQueen schreef:

_O-
Ik zeg toch eronder dat het sarcasme was.. :')!!

Wendy15

randalinpony schreef:

Ik heb ook veel overgewicht gehad, en ben ook op eigen kracht veel afgevallen (22 kilo) :)
Ben altijd veel gepest vroeger, en júist daardoor ging ik voor de tv zitten met een zak chips. Toen ik mijn pony kreeg ging de knop om. At alleen gezonde dingen, geen frisdrank, telde m'n caloriën en ging elke avond een rondje joggen en regelmatig een stuk fietsen.
Het gewicht wat ik toen bereikt heb dat heb ik jaren weten vast te houden. Uiteindelijk wilde ik er graag nog wat af hebben, sportte 5 keer per week fanatiek (spinnen, kickboksen, fitness, zumba) maar kreeg er niet meer af :n Zou graag nog iets slanker zijn, zit nu op het randje van net wel/net niet gezond gewicht. Maar ik moet accepteren dat dit gewicht bij mij hoort denk ik :) En dan kunnen buitenstaanders zoals Lot denken van goh daar kan nog wel wat af.. Van mezelf weet ik hoe hard ik ervoor gewerkt heb en dat ik wss nooit superslank zal worden :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-10 11:52

Waarom je iemand aan zou spreken op zijn overgewicht? Het zou immer niet jouw zaak zijn.

Nee, dat klopt, het is zijn zaak, en als hij wil afvallen moet hij dat zelf willen en zelf doen.
Maar als niemand hem aan het denken zet? Positief benaderen in de zin van samen gaan sporten oid vind ik om de zaak heen draaien, come to the point.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:53

ik wacht ook nog altijd op antwoord op de vraag die Nanne als zeker 3 keer herhaald heeft.

Pesoonljk vind ik u hee grof overkomen, ben zelf wa te zwaar maa zelfs als dit niet zo was is het grof.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:54

Waarom vind jij dan dat jij mensen aan het denken moet zetten?

Denk je niet dat de televisie, radio etc dat al genoeg doet? oftewel de media

Wie denk jij dat jij bent om daar nog aan toe gevoegd te worden?
Laatst bijgewerkt door Sani op 15-07-10 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:54

_Lot schreef:
Waarom je iemand aan zou spreken op zijn overgewicht? Het zou immer niet jouw zaak zijn.

Nee, dat klopt, het is zijn zaak, en als hij wil afvallen moet hij dat zelf willen en zelf doen.
Maar als niemand hem aan het denken zet? Positief benaderen in de zin van samen gaan sporten oid vind ik om de zaak heen draaien, come to the point.

Mensen hebben zelf ook wel door dat ze overgewicht hebben, daar hoeven ze niet op gewezen te worden door een grietje van een jaar of 16. Of 10. Ofzo.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:55

_Lot schreef:

Niemand die hem aan het denken zet? :+ Op tv en in de bladen staan genoeg slanke sterren en modellen....ze worden nogal met hun neus op de feiten gedrukt zonder dat jij er iets van zegt...

_Tara_

Denk dat je punt wel al duidelijk genoeg is als je aan een dikkere vriendin vraagt: zullen we samen gaan sporten? En ik denk dat alle dikke mensen echt wel weten dat ze overgewicht hebben. Dat hoef jij ze niet nog eens duidelijk te maken.

randalinpony

Lot, oh my god, denk je nou echt dat iemand met overgewicht dat niet van zichzelf weet? Die kan heus, echt waar, zelf ook in de spiegel kijken hoor.

Daar is geen onbehoorlijke snotneus voor nodig.

Happinez

ik heb het topic globaal doorgelezen.
En kan me niet vinden in de manier van de ts.

Maar kan me ook niet vinden in de mensen die zeggen.. waar bemoei je je mee , het is toch mijn lichaam ?!
Tuurlijk is het jou lichaam, maar mensen met o.a overgewicht hebben meer kans op bepaalde ongemakken, ziektebeelden.
Uiteindelijk draagt de hele maatschappij de kosten e.d die nodig zijn.

Wat mij betreft mag er best wel eens op gewezen worden, maar dan wel met een positieve draai eraan. ( dus niet de draai van de ts :+ )

dromertje2

Re: Commentaar op mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:56

Ik denk niet dat we momenteel nog antwoorden mogen vewachten wat ze is offline