Help een dikke grote zwarte spin

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:37

Rody01 schreef:
Maar dat 9 van de 10 mensen hier bang voor spinnen is, dan is er toch echt iets fout gegaan.
Misschien in de opvoeding? En nee, ik wil niet zeggen dat mensen die bang zijn voor spinnen een slechte opvoeding hebben gehad.

Ik snap wat je bedoeld als je ouders bang zijn voor spinnen zie je van jongs af aan dat spinnen toch wel apart/eng zijn en zo ga je zelf sneller angst ontwikkelen voor spinnen ;)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:37

Rody01 schreef:
Maar dat 9 van de 10 mensen hier bang voor spinnen is, dan is er toch echt iets fout gegaan.
Misschien in de opvoeding? En nee, ik wil niet zeggen dat mensen die bang zijn voor spinnen een slechte opvoeding hebben gehad.

Dat cinueer je nu dus wel met je post ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:38

Mijn dochtertje is helaas ook panisch voor spinnen en ja, dat komt door mij :o . Dat besef ik me al te goed, maar ik kon daarin nou eenmaal geen geweldig voorbeeld zijn. Gelukkig wel in belangrijkere zaken. :D
Althans, ik doe er mijn best voor. ;)

Dus denk dat het iets is, wat je van jongsaf aan mee krijgt. Al hoewel bij mensen bepaalde angsten ook wel iets 'natuurlijks' hebben. Spinnen zien er voor mijn gevoel ook niet zo vriendelijk en knuffelig uit. Toch? :+

Melissaaaaa

Rody01 schreef:

Dat komt omdat mensen die bang zijn voor spinnen juist in dit topic reageren. En mensen die bang zijn voor spinnen hebben een slechte opvoeding gehad hoor, dat is zeker zo!

:D

Vanntje

Rody01 schreef:

Ben jij vbang als je een slang ziet? O:)

zoiets heeft vaak temaken met instinct.

Twiggy2008

Melissaaaaa schreef:
Rody01 schreef:

Dat komt omdat mensen die bang zijn voor spinnen juist in dit topic reageren. En mensen die bang zijn voor spinnen hebben een slechte opvoeding gehad hoor, dat is zeker zo!

:D

_O-

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:39

Ik vang spinnen altijd, hou er ook niet van die dikke zwarte beesies. Maar een andere optie is er niet :+ Laat ze altijd wel lekker vrij buiten anders vind ik het zielig :D

R0oszs

Re: Help een dikke grote zwarte spin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:40

ow mijn moeder & vader zijn echt niet bang voor die beesten..

Nou gil ik ook weer niet het huis bijelkaar als ik een spin zie.. ben er inmiddels wel aangewend dat ik gemiddeld 3 per dag zie

8nnemiek

itsmi

vriendin van mij liet ze zitten in haar kamer, voor de muggen

zou er niet van kunnen slapen!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:42

itsmi schreef:
Rody01 schreef:

Dat cinueer je nu dus wel met je post ;)

Nee, elke opvoeding heeft wel een 'gebrek'.
Dat wil dan toch niet gelijk zeggen dat je een slechte opvoeding hebt gehad?

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:43

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:45

Ik vind de reacties hier allemaal wel best grappig eigenlijk :+ , ondanks dat ik zelf ook erg bang ben voor spinnen. Gelukkig is mijn broer wel meestal thuis. (Oudere dan, mijn broer van 13 is zelf erg bang) Ik raak zoiets echt niet aan. De hele kleintjes wel, maar vanaf een bepaalde grootte. Brr :=

En ik schrok ook heel hard van dat filmpje! Maar volgens mij is dat vooral omdat het meisje dat filmt zo schrikt :P

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:47

Iewl dat filmpje met die spin :oo Die is groot :wow:
Btw,dat vb. met de olifant is een goed voorbeeld hoor! Dat toont aan dat je een fobie moeilijk te onderdrukken valt en dus géén aanstellerij is :j

En maar te denken dat m'n moeder die loebassen met haar blote hand neemt :+ (en ze vaak nog tot moes plet := )
Dus wanneer ik een spin zie: MAAAAAAAMMMMMAAAAAAA!!!! En daar is Rescue mama :') ....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:47

itsmi schreef:
vriendin van mij liet ze zitten in haar kamer, voor de muggen

zou er niet van kunnen slapen!

Ik heb gewoon horren voor het raam, dan heb je geen last van muggen en ook niet spinnen op je kamer. :D

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:48

Citaat:
gemeen -O- dat probeerde ik net uite leggen :O
Maar ja ik denk dat dat er mee t emaken heeft:P

Maar heb je hem nu al eens dood? Of weg gehaald? (A)
en IKben best wel benieuwd naar hoe groot die is, kan je geen foto maken? O:)

Nou.. Hij is spoorloos haha!. Dus een foto maken word moeilijk,misschien is hij in me ventilator gekropen en nu dood ge..ventilatoord :Y)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:50

oohw gatver wat een vies topic dit... Ik durf dat filmpje van die spin niet eens te kijken, ik kan wel bedenken hoe dat eruit ziet, jakkes!!

Laatst was ik alleen thuis, mn vriend was al naar het werk en ik zat lekker op de bank te ontbijten en opeens zag ik zo'n dikke vette zwarte spin op het plafond, maar precies op een stuk plafond waar ik onderdoor moest als ik de stofzuiger wou pakken. Ik ben er heel snel onderdoor gelopen, stond helemaal te trillen en heb toen toch maar de stofzuiger gepakt en hem opgezogen, ik was echt te bang dat ie anders weg zou lopen en ik hem niet meer zou kunnen vinden. Daarna heb ik kattenbrokjes en zooi opgezogen en de stofzuiger nog een tijdje aangelaten en toen nog wat dingen erin gedaan en toen terug in de berging gezet. JAKKES!!! Ik stond echt zowat te huilen, maar ik was wel trots op mezelf dat ik hem had opgezogen....

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:50

Citaat:
Ik snap wat je bedoeld als je ouders bang zijn voor spinnen zie je van jongs af aan dat spinnen toch wel apart/eng zijn en zo ga je zelf sneller angst ontwikkelen voor spinnen ;)

Dit klopt, bij mij is het kopiergedrag van me moeder, en hoe erg ik me dat ook voorhoud, nog sprint ik weg als ik er 1 zie..

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:51

ik heb n keer gehad had een heel oud toetsenbord en de esc toets zat was los en helemaal los van de andere dr zat dus een spleetje tussen zat ook n spin tussen en toen was ik aan t typen en toen kwma ie er ineens uit ik schrok me rot!

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:51

riekie15 schreef:
ik heb n keer gehad had een heel oud toetsenbord en de esc toets zat was los en helemaal los van de andere dr zat dus een spleetje tussen zat ook n spin tussen en toen was ik aan t typen en toen kwma ie er ineens uit ik schrok me rot!

Als ik dat zou ehbben dan zou het bye bye bokt zij, en halloo computerloze wereld :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:52

Ik deed vroeger zelfs handschoenen aan, als ik ze opzoog. Het idee dat zo'n beest onder je handen door gaat door die stofzuigerslang, BLEEEEEEEEEHHHHHHHH...... Zo panisch ben ik. :+ :o :o :o :o :o

Nu ben ik ietsepietsje stoerder, hoor, want mijn dochter is ook bang en nu MOET ik wel actie ondernemen, als enige volwassene in huis. :D

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:52

Twiggy2008 schreef:
Ik heb gewoon horren voor het raam, dan heb je geen last van muggen en ook niet spinnen op je kamer. :D

zelfs met horren kunnen er nog muggen in je kamer komen hoor ;) Wat dacht je van je slaapkamer deur open en dicht ;) Als ze bloed willen dan kunnen ze alles ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:53

itsmi schreef:
zelfs met horren kunnen er nog muggen in je kamer komen hoor ;) Wat dacht je van je slaapkamer deur open en dicht ;) Als ze bloed willen dan kunnen ze alles ;)

We hebben overal horren. Heb nooit last van muggen op de slaapkamer. ;)
En we hebben wat muggen hier buiten, met de Loosdrechtse Plassen om de hoek. Dat wil je echt niet weten..... ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:55

Maar horren schelen wel! Want laatst had ik tegen mn vriend gezegd dat we maar even een keertje het raam helemaal open moesten doen, omdat het zo warm was en dr zouden die ene nacht toch vast geen spinnen binnen komen.... Nou, een half uur later zag ik wat bij het raam bungelen en kroop er zo'n dikke zwarte naar binnen, k heb mn vriend het bed uit geschreeuwd en die heeft die spin naar buiten gewerkt en no way dat mn ramen op mn slaapkamer ooit nog open gaan zonder een hor ervoor!

En als ik kijk naar de hoeveelheid beestjes die we in de woonkamer hebben, waar ook geen horren zitten, kun je toch echt het verschil merken! (wij wonen aan het water, loopt een hele brede sloot, van zo'n 7 a 8 meter breed, achter ons huis)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:56

OMG, niet weer dat filmpje. Ik ben letterlijk van mijn stoel gevallen toen ik die voor het eerst keek ;)

Wat ik me afvraag: waar heb je nou geslapen gister?! Of heb ik daar overeen gelezen.