Niwla schreef:Whaha maar dat is het kleinste deel van de chirstenen MysticTinker. Geloof mij.
Gelukkig wel zeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Niwla schreef:Heino: Ik geloof idd niet dat de apen en de mensen een gemeenschappelijke voorouder hebben.
Heino schreef:Mja dat vraag ik me weleens af: ontkennen de gelovigen in dit topic ook dat de mens een gezamelijke voorouder met de aap heeft?
Miepie: ikzelf kan dat niet, een liefdesrelatie hebben met iemand die gelooft. Omdat de normen en waarden dan té veel botsen. Lijkt me ook erg lastig met opvoeding van je kinderen.
MysticTinker schreef:Niwla schreef:Heino: Ik geloof idd niet dat de apen en de mensen een gemeenschappelijke voorouder hebben.
En wat denk je dan van Lucy bijvoorbeeld? Neanderthealers? Dino's?
_Tara_ schreef:MysticTinker, natuurlijk kun je gewoon niks zijnIk kreeg er alleen in ZuidLimburg altijd hele rare reacties op. Daar zijn ze dan ook allemaal "katholiek".
Maar Miepie1980 en Rianne, geloven jullie dan wel in dezelfde god? Gelooft dan uberhaupt iedereen wel in dezelfde als iedereen er zo z'n eigen regeltjes en dingetjes aan hangt.
Ik zou geen partner willen die wel geloofd. Dat zou heel erg botsen geloof ik
Ik kan er gewoon echt niet bij hoe je niet kunt geloven dat apen en mensen een gemeenschappelijke voorouder hebben. Heel de evolutie van vis naar vis met poten naar landdier. Dat is op zoveel manieren bewezen, dat kun je toch gewoon niet ontkennen?
Over homohaat stond laatst een leuke brief in de Metro. Er was dus in een vorige metro iemand die had lopen vertellen dat homo's niet mogen volgens de kerk. Want seks is bedoeld om je voort te planten en niet voor de lol. Tja homo's kunnen zich moeilijk voortplanten, dus die hebben dan alleen seks voor de lol. Maar van die man mochten homo's er op zich wel zijn, als ze maar geen seks hadden. Toen reageerde iemand daar dus op zo van: ik ben ook katholiek, heb 2 kinderen maar daarnaast ook hartstikke veel seks voor de lol.
Vond dat wel een mooie reactie.
_Tara_ schreef:MysticTinker, natuurlijk kun je gewoon niks zijnIk kreeg er alleen in ZuidLimburg altijd hele rare reacties op. Daar zijn ze dan ook allemaal "katholiek".
bouierenaat schreef:Ja ik geloof![]()
Wat ik me altijd afvraag.... De mensen die niet geloven, denken die echt dat ze hier op aarde geboren worden, beetje feest kunnen vieren en later sterven?? En daarna gewoon niks? Of geloven die wel dat er ''iets'' is??
_Tara_ schreef:Rianne, Ja goed daar heb je zeker wel gelijk in. Parabenen, SLS, conserveermiddelen. Dat ben ik helemaal met je eens dat we onszelf lichtelijk aan het vergiftigen zijn.
Maar had God ons dan niet een beetje meer zo kunnen schapen dat we iets beter keuzes hadden gemaakt? Nja dat gaat natuurlijk toch fout als er dan mensen komen die niet meer in god geloven.
Miepie1980 schreef:Heino: tussen ontkennen en er aan twijfelen zit nog een mooie tussenweg hè. Altijd goed voor een lekkere discussie bij ons thuis. Zoals je kan lezen neem ik niet alles maar aan wat in de Bijbel staat. Ook twijfel en rationeel denken hoort bij geloven voor mij.