ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KevinJ1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 22:50

emjam schreef:
Je vriend opgeven voor: 'Help, mijn man heeft een hobby'

hahah die vind ik leuk! Nee dat kan niet want dan weten me ouders ook gelijk dat hij blowt... wordt gelijk met mijn haren over de grond weer naar huis meegesleept... nee dat zal niet maar ik denk wel dat ze het heel jammer zouden vinden dat ik nou net weer een blower uit kies :P
(mijn broer is trouwens verslaafd aan harddrugs dus daar hebben mijn ouders het al niet gemakkelijk meegehad)

KevinJ1

Re: ik weet het even niet meer...vriend heeft minder leuke hobby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 22:54

Ik moet zeggen dat ik echt met me mond open zit! Ik wist niet dat er zoveel bokkers waren met ook een blowende partner! Ik dacht serieus dat ik (bijna) de enigste was!
(stelt ook wel weer een beetje gerust moet ik zeggen)
Gister kwam ik thuis met eenn nieuwe tas.. meneer heeft hem grondig bestudeerd en zen mening gegeven.. (vond hem net zo onpraltisch als al men andere tassen want er zitten geen vakken in) ook toen viel me mond open.. Hij toonde interesse! Ik zei ook tegen hem dat ik het leuk vond dat hij er even naar keek (ondanks hij niks vond vanwege de vakken, buitenkant vond tie wel leuk hahah)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:59

KevinJ1 schreef:
Ik moet zeggen dat ik echt met me mond open zit! Ik wist niet dat er zoveel bokkers waren met ook een blowende partner! Ik dacht serieus dat ik (bijna) de enigste was!
(stelt ook wel weer een beetje gerust moet ik zeggen)
Gister kwam ik thuis met eenn nieuwe tas.. meneer heeft hem grondig bestudeerd en zen mening gegeven.. (vond hem net zo onpraltisch als al men andere tassen want er zitten geen vakken in) ook toen viel me mond open.. Hij toonde interesse! Ik zei ook tegen hem dat ik het leuk vond dat hij er even naar keek (ondanks hij niks vond vanwege de vakken, buitenkant vond tie wel leuk hahah)

Dat is nou typisch man :D :')

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:28

Met kortzichtig doelde ik meer op de opmerkingen waarin deze jongen meteen enorm wordt veroordeeld en er zelfs wordt gesuggereerd dat dit "soort mensen" in hun gezicht moeten worden geslagen enzo. Het gaat over iemand die wij niet kennen, als je dan al zulke reacties geeft dan durf ik dat wel kortzichtig te noemen.
Als je het niet eens bent met blowen e.d. dan vind ik dat niet kortzichtig hoor, ieder z'n eigen mening wat dat betreft.

Ik een moraalridder? :D

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:38

Er is een gezegde : leven en laten leven

Ik persoonlijk heb het 1 keer gedaan en er zo ziek van geweest dat ik het nooit meer doe!
Mijn hartslag ging als een idioot omhoog en dacht dat ik het niet zo overleven.
Dit trouwens pas na een uur ofzo.

Maar als iemand zich er happy bij voelt en geen probleem voor zijn omgeving daarbij is, waarom niet?

De een drinkt, de ander rookt en nog een ander blowt.

So what???

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:40

So what? Bij te veel van die middelen hebben andere mensen er last van. Gevaarlijk in het verkeer,ik vind het bv vervelend als ik bij een roker zit dat ook ik ga stinken en er komt heel veel overlast op bv straat. Dus voor mij geen leven en laten leven.
Thuis in je eigen huis ok maar niet op straat en in het verkeer.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 07:56

Je kan hem inderdaad niet veranderen, dat moet hij zelf willen..

Ik ken iemand die door omstandigheden ook aan het blowen was geslagen.. Op een gegeven moment ging hij alleen nog nar de winkel en had verder geen sociaal leven.. Op een gegeven moment heeft zijn vader aangeboden om een opname in een kliniek te betalen.. Na 3 dagen mensen gezien te hebben die veel verder afgetakeld waren heeft hij afgezien van de blow wereld en is er nu zelfs fel op tegen tenzij het een medische reden heeft...

Ik heb 2 jaar samen gewoond met een alcoholist, iemand kan je net veranderen hoe hard die waarheid ook is. Diegene moet het zelf willen en daarin sterk zijn! Dat was toen mijn wijze les!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 08:24

TS; Hij kán dus nog wel een beetje interesse tonen :) Maar maak je niet druk om de reactie hoor, zo is iedere kerel wel denk ik (die van mij iig wel, heb ik een nieuwe broek gekocht, kan ik het iedereen wel vertellen en hij zegt alleen oooowww leuk). Heb je intussen nog geprobeert om een gesprek aan te gaan met hem?
Maar de reacties dat je hem niet kan veranderen voor jezelf, geloof dat nou maar :) Want als hij echt stoppen wil, dan doet hij dat voor zichzelf en niet voor een ander, en zoals ik het nu lees, is hij dat niet van plan..
Kiwiko; Het is wel dezelfde wiet, maar hij kan wel anders vallen :) De ene keer valt het zwaarder als de andere keer, de ene keer voel je je prettig en de andere keer voel je je niet goed :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:34

kohtje schreef:
So what? Bij te veel van die middelen hebben andere mensen er last van. Gevaarlijk in het verkeer,ik vind het bv vervelend als ik bij een roker zit dat ook ik ga stinken en er komt heel veel overlast op bv straat. Dus voor mij geen leven en laten leven.

ayasha: dit bedoelde ik nou met kortzichtige reactie's ;)

kohtje: waarom niet? drugs is net als drank verboden achter het stuur.....
roken mag al nergens meer waar het ala publiek is, buiten is er frisse lucht
niet iedere persoon die een blow gerookt heeft is gelijk lastig en hangt op straat...

waarom kan jij mensen niet gewoon hun eigen keuze's laten maken en in hun waarde laten?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:43

Bedankt!
Ik laat mensen heel erg in hun waarde hoor!
Ik zie toch echt dat mensen hier schrijven dat ze gewoon alles nog doen als ze blowen dus ook auto rijden.
Ik zeg toch niet dat ze het thuis niet mogen doen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:46

mijn vriend doet het ook rustig buiten de deur hoor,maar zelfs dan valt hij niemand lastig en stapt hij in de bus in plaats van de auto.....
ik vind dat je met zo een opmerking iemand dus niet in zijn waarde laat
want iemand in zn waarde laten = leven en laten leven

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:51

kohtje schreef:
Bedankt!
Ik laat mensen heel erg in hun waarde hoor!
Ik zie toch echt dat mensen hier schrijven dat ze gewoon alles nog doen als ze blowen dus ook auto rijden.
Ik zeg toch niet dat ze het thuis niet mogen doen?

Jij oordeelt dan wel goed over mensen. ;) Als de één het doet moet de ander het ook maar doen. :n

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:37

Kohtje; Waar zie jij staan dat mensen hier zeggen dat ze autorijden als ze een joint hebben gerookt? Ik begin me te irriteren aan je kort-door-de-bocht reacties elke keer, je doet alsof je er alles van weet en trekt mensen over 1 kam.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:03

Niet irriteren, dat ben ik niet waard :D
Ik weet gelukkig niets over drugs en dat wil ik zo houden.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:11

kohtje schreef:
Niet irriteren, dat ben ik niet waard :D
Ik weet gelukkig niets over drugs en dat wil ik zo houden.

Waarom zeg je dan dat je last hebt van mensen die blowen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:41

ikdoemaarwat schreef:
kohtje schreef:

ayasha: dit bedoelde ik nou met kortzichtige reactie's ;)

kohtje: waarom niet? drugs is net als drank verboden achter het stuur.....
roken mag al nergens meer waar het ala publiek is, buiten is er frisse lucht
niet iedere persoon die een blow gerookt heeft is gelijk lastig en hangt op straat...

waarom kan jij mensen niet gewoon hun eigen keuze's laten maken en in hun waarde laten?

tenzij ze naar hem toe wandelt en de sigaret uit hun mond rukt zie ik niet in waar het kortzichtig is, dit mag toch haar mening zijn? Ik vind het ook verschrikkelijk stinken. En ook ik kan ze vervloeken als ze achter het stuur kruipen want ja, ik rij daar ook! En dat mag van mij ook heel streng aangepakt worden. :)

Ik zie hier vooral veel grootspraak, maar niet zozeer kortzichtige reacties. :)
Vermoed trouwens dat kohtje het hierover had:
Myrddin schreef:
Laatst kwam ik een ex vriendje tegen waarvan ik tijdens onze heftige relatie dacht zwanger te zijn.
Toen hadden we nog zoiets van dat komt wel goed maar gelukkig was het niet raak.
In de tussentijd is hij getrouwd en heeft hij twee kinderen.
Hij blowt heel de dag door en zit dus ook achter het stuur met die 2 kinderen in de auto.
Ik kan je zeggen dat ik zeer blij was dat het toen niet raak was, want hij had ons kind zo niet mee gekregen.
Af en toe een jointje moet kunnen maar als je nog moet rijden en je leven/geheugen lijdt eronder is het gewoon niet meer goed te praten.
TS als de irritaties te veel worden zou ik maar eens goed nadenken of je wel met deze jongen verder wil.

;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:08

Ayasha schreef:
zie ik niet in waar het kortzichtig is, dit mag toch haar mening zijn?

zie dikgedrukte......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:11

Lees de rest van mijn bericht; grootspraak. Tenzij ze'm de sigaret uit de mond gaat rukken of er wat van zegt laat ze hem net wel leven :)
Of is het nou ook al verboden om je er aan te ergeren?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:14

ligt eraan hoe ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:17

:? Dus afhankelijk van hoe ik mij aan iemand zijn gedrag erger is het verboden of niet? Leg mij dan maar eens uit in welke situaties ik me mag ergeren en hoe want ik ben niet up to date geloof ik :+ jeumig drugsgebruikers vragen wel heel veel :? Zelfs moeders zijn gemakkelijker (met een vette knipoog naar de moeders wel te verstaan ;) )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:21

Ayasha schreef:
:? Dus afhankelijk van hoe ik mij aan iemand zijn gedrag erger is het verboden of niet? Leg mij dan maar eens uit in welke situaties ik me mag ergeren en hoe want ik ben niet up to date geloof ik :+ jeumig drugsgebruikers vragen wel heel veel :? Zelfs moeders zijn gemakkelijker (met een vette knipoog naar de moeders wel te verstaan ;) )

dus jij wil mij nu schalen onder een drugsgebruiker?
misschien toch even terug lezen dan ;)

het gaat mij erom hoe ze zich gedragen bij het ergeren van ;)
ik mag er van uit gaan dat bewuste bokker in het echt net zo een grote mond heeft als hier op internet (want dan ben je pas eerlijk)
en ja dat zou ik niet accepteren........

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:28

Maar WAT zou je niet accepteren, want behalve dat ze hier haar mening zegt zie ik haar nergens dreigen met aanspreken of iets dergelijks? Dus nogmaals mijn vraag: hoe mag ik me ergeren en hoe niet?

Ik weet dat jij geen drugsgebruiker bent, je vriend wel meen ik gelezen te hebben. Wat ik altijd apart vind is dat bepaalde groepen áltijd van de ander dingen verwachten maar iets terug geven? :) Echt ik zou spontaan wiet gaan roken om ook een keer wat te mogen verwachten. :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:32

het niet willen laten leven gedrag ;)

sorry, je bent best prettig om mee te discussieren maar je laatste zin slaat kant noch wal ....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 15:34

Maar wat valt daar volgens jou onder? Wat denk jij dat kohtje zou doen? :)

De laatste zin mag je als grapje opvatten :)) Dat is gewoon iets typisch maatschappelijk. ;)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 08:55

Ayasha schreef:
Dus nogmaals mijn vraag: hoe mag ik me ergeren en hoe niet?

Je mag je best ergeren. Ik denk dat men hier bedoeld dat het niet erg acceptabel is, om drugsgebruikers zomaar over 1 kam te scheren: de ene doet irritant als ie stoned is, de andere niet.

Je gewoon ergeren omdat iemand blowt, is kortzinnig. Zoals Kohtje: ze zegt zelfs dat ze niets over drugs weet, maar ze heeft er wel een klare mening over. Ze zegt ook: voor mij geen leven en laten leven. Er komt heel veel overlast op bv straat? Ik persoonlijk vind de olielek op zee erger dan hier en daar een peuk hoor.. Gevaarlijk in het verkeer? Dat hangt van blower tot blower af, de ene behoudt zijn reflexen, de andere niet. Mijn vriend kan perfect nog rijden als ie stoned is, ikzelf doe nog niet eens moeite, ik zou mezelf zo dood rijden. Ook gaan stinken door een roker? Tja. Roken is NIET verboden op straat, de laatste jaren roken er steeds minder en minder mensen, maar vele zijn 'slachtoffer' en roken nog steeds door alle reclame die er vroeger rond gemaakt werd.. Ofzo, weet niet haha. Ikzelf ben ook een roker, en ik rook gewoon lekker op straat. Ik loop toch ook niet zomaar naar een niet-roker, en zeg van 'héé jij rookt niet ga weg je stoort me omdat ik moet uitkijken dat mijn rook niet in jouw gezicht blaast?'

Overigens heb ik meer problemen met dronken mensen dan met mensen die stoned zijn. De kans dat je van blowen agressief wordt, is veel kleiner dan bij alcohol hoor.

Dus, je mag je best ergeren hoor. Aan blowers die irritant doen, aan wegmisbruikers, aan dronkaards die tegen je deur plassen. Maar het is niet omdat Jefke stoned is en dom doet, dan Karel dit ook doet.. Dus erger je alleen aan de mensen die irritant ZIJN/DOEN, en niet aan 'iedereen die blowt'.