smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:10

Ik zou ook eerlijk blijven.
Als je echte tips wil, zul je naar mijn zusje moeten gaan haha, die is er echt een master in! :)
Maar ik ben (bijna) altijd braaf geweest, dus ik heb mijn ouders vertrouwen gegeven in hun kinderen. Nu bij mijn zusje doen ze niet zo moeilijk, ook al is die ook bijna 16! Maar dan liegt mijn zusje ook weer niet over dat ze iets anders gaat doen, ze heeft al vaak genoeg nee moeten horen maar dat leidt nu wel tot meer ja's. :j

Ik zou ook met je ouders voor de gulden middenweg gaan, je hoeft toch niet perse tot 6 uur 's morgens te feesten? Je kunt ook afspreken dat je een bepaalde tijd thuis bent, niet drinkt, regelmatig belt dat alles goed gaat en niet alleen naar huis gaat. Vervelend kan het zijn ja, maar over een paar jaar heb je er juist plezier van, dan vertrouwen je ouders je tenminste, en dat zullen ze niet doen wanneer jij gaat liegen en ze daar achter komen (want dat doen ze!!) ;)

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:10

_danieke_ schreef:
tja dan maar standaard, ik denk ook heus wel na dat sommige dingen die ik kan doen, gevolgen hebben enzo, maar ik wil nu gewoon lol hebben ik leef nu en mischien over 20 jaar, maar dat is niet eens zeker. en ik doe graag wat ik nu wil, want voor hetzelfde geld is het morgen afgelopen..

Ja, gewoon LEEF NU.

Kan ook verkeerd gaan, als je jezelf in coma zuipt.
Maar het is echt niet zo, dat als je je ouders nu betrappen, dat je hele leven dan ineens gestopt is, en dat je band met je ouders helemaal kapot is.

KiWiKo

Re: smoes verzinnen voor koninginnenacht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:12

een kind is pas volwassen, en kan je pas als volwassen behandelen als die zich volwassen gedraagd :)

dat houd in dat je je restricties in acht houd, dat je je verantwoordelijkheid neemt en dat je respect hebt voor andere mensen..........

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:13

Ja coma zuipen is 1 ding he, je kan natuurlijk ook iets in je drank krijgen..
Maar denk bijvoorbeeld aan cafe het hemeltje in volendam, Cafe is toen helemaal afgefikt stel dat je daar bent en je ouders denken dat je bij een vriendin slaapt, Die zullen dan niet gaan bellen of jij al terrecht ben..

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:14

Moet zeggen dat ik het ook echt not-done vind om te liegen tegen je ouders. Stel je voor dat je wat overkomt. En geloof me, je ouders komen er toch wel achter. Het lijkt me , zoals Hannah al zei, verschikkelijk om alles voor je kind te doen, het beste voor d'r over te hebben, d'r willen beschermen en dan zo belazerd te worden.

Ik denk dat je het beste er volwassen met ze over kan gaan praten, en vervolgend een compromis sluit (géén alcohol, tussendoor een keertje bellen, zorgen dat je word terug gebracht of eventueel gehaald word of met de taxi terug gaat)

Of dat je gewoon niet gaat, en nog lekker een jaartje wacht..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:14

Specials schreef:
Maar denk bijvoorbeeld aan cafe het hemeltje in volendam, Cafe is toen helemaal afgefikt stel dat je daar bent en je ouders denken dat je bij een vriendin slaapt, Die zullen dan niet gaan bellen of jij al terrecht ben..

Mee eens!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:17

dat coma-zuipen en weet ik veel wat ben je zelf bij, kies jezelf voor. drankje bij je houden en al die regels, als je je daar aanhoud, dan kan er BIJNA niks gebeuren.. je hoeft je niet achterlijk gedragen, gewoon uitgaan en normaal doen..

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:18

Zonnetje81 schreef:
Specials schreef:

Ja, als je zo gaat kijken. Kun je het beste naar geen 1 feest. Bij elk feest kan iets gebeuren, of je ouders er nou wel of niet van weten. Tsja, er kan van alles gebeuren he! Ook zo'n grote kans, dat het feest afbrand!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:18

GewoonNoor schreef:
_danieke_ schreef:
tja dan maar standaard, ik denk ook heus wel na dat sommige dingen die ik kan doen, gevolgen hebben enzo, maar ik wil nu gewoon lol hebben ik leef nu en mischien over 20 jaar, maar dat is niet eens zeker. en ik doe graag wat ik nu wil, want voor hetzelfde geld is het morgen afgelopen..

Ja, gewoon LEEF NU.

Kan ook verkeerd gaan, als je jezelf in coma zuipt.
Maar het is echt niet zo, dat als je je ouders nu betrappen, dat je hele leven dan ineens gestopt is, en dat je band met je ouders helemaal kapot is.

Nee, de band met je ouders is niet meteen kapot, maar de teleurstelling die ze iedere keer te verwerken krijgen, die is natuurlijk ook niet erg? Of vind je het wel erg als je ouders niet trots maar teleurgesteld zijn?

Mijn ouders vertrouwden mij blind, als ik zei dat ik ergens was, dan was ik ook daar. Als ik om 1 uur thuis moest zijn, was ik thuis. Mijn ouders waren TROTSE ouders, dat zijn ze nog steeds. En ik heb ook wel eens domme keuzes gemaakt hoor, maar ze zijn altijd achter me blijven staan. Liegen won ik echter nooit wat mee, ik kreeg respect als ik eerlijk was ( lees: dus trotse ouders ) ondanks dat ik iets had uitgevroten. mijn straf was ook soepeler als ik gewoon eerlijk was, ik kreeg nog steeds straf, maar de teleurstelling was niet zo groot.

denk daar maar eens overna ;) Ouders verbieden iets niet voor niks, ook al vinden de pubers in dit topic dat ouders maar wat zwetsen :P

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:19

Het verschil is dat ze weten dat je daar bent... Maar goed degene die dit soort acties doen: veel succes ermee. Ik deed het nooit en zou als moeder er niet in trappen. Gewoon een keer de ouders van desbetreffende vriendinnetje bellen en klaar!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:19

Nou dr zijn genoeg dingen waar je niet zelfvor kiest, Der hoeft maar 1 gek rond te lopen hoor..
Vorige maand bij ons in de kroeg, Noooit gezeur of vechten en toch is dr 1 iemand binnen die uit het niets met een mes om zich heen gaat zwaaien..
Je hoeft maar geraakt te worden en dan?
Zeg je tegen je ouders dat je vriendin perongeluk je neerstak?

Edit: Klopt kan overal gebeuren maar als je ouders zien dat die en die feest tent is afgefikt weten ze wel dat jij daar ook bent, En kunnen ze meteen kijken hoe het met je is, Weten je ouders dat niet denken ze ook "rot zeg maar mijn kind is gelukkig bij een vriendin dus die is veilig"
Laatst bijgewerkt door Specials op 28-04-10 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:21

Specials schreef:
Nou dr zijn genoeg dingen waar je niet zelfvor kiest, Der hoeft maar 1 gek rond te lopen hoor..
Vorige maand bij ons in de kroeg, Noooit gezeur of vechten en toch is dr 1 iemand binnen die uit het niets met een mes om zich heen gaat zwaaien..

Dat bedoel ik!

Dan kan je net zo goed nooit naar feesten gaan. Omdat er altijd wel iets kan gebeuren.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:22

maar dat kan ook gebeuren als je wel mag, en dan zeg je dat je van de fiets op een hek gevallen bent ?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:23

even edit lezen misschien?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:24

_danieke_ schreef:
maar dat kan ook gebeuren als je wel mag, en dan zeg je dat je van de fiets op een hek gevallen bent ?

Haha, ja *D

Als je gewoon verantwoordelijk bezig bent op een feest je niet helemaal klam zuigt, afspraak hebt, samen uit samen thuis met je vriendinnen. Kan er eigenlijk niks meer misgaan.

(tsja, er kan natuurlijk altijd nog een bermbom van de 2e wereldoorlog onder je liggen. :Y) )

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:26

Eerlijk zijn is toch wel het slimste inderdaad.. Ja het is balen dat het niet mag, maar daar zullen ze wel hun redenen voor hebben.. Zou het vreemd vinden als ze er nu nog intrappen als je vraagt of je bij die en die mag slapen. Mijn ouders zouden er in ieder geval niet intrappen :=

Ik heb ook het vertrouwen van mijn ouders moeten winnen, als 16 jarige begon ik met 2 uur en dan was ik ook thuis, dat werd algauw half 3 en dan was ik ook thuis. Toen werd ik 17 en gaven ze me eigenlijk geen tijd meer mee, maar ik zorgde dat ik regelmatig vroeg thuis was, rond 2 uur al of zelfs eerder. Zo vonden ze het niet erg als ik ook een keer pas later, rond 4 uur aan kwam zetten, zolang ik maar sms dat ik naar huis kom en me meld zodra ik thuis ben :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:31

GewoonNoor schreef:
Specials schreef:

Dat bedoel ik!

Dan kan je net zo goed nooit naar feesten gaan. Omdat er altijd wel iets kan gebeuren.

En dit is nou waarom ouders jullie niet laten gaan, omdat er gewoon niet begrepen wordt WAAROM.. Het gaat om het feit dat je ouders weten waar je uithangt. Als je dat soort dingen gaat snappen, en dat laat blijken naar je ouders toe, zul je een stuk meer mogen, want dan begin je je als volwassener persoon te gedragen, en als je je zo GEDRAAGT dan zullen je ouders je ook zo behandelen. En uit jullie reacties (_danieke_ en GewoonNoor) blijkt dat jullie het gewoon nog niet snappen. Je gedraagt je als een kind van 12 (Ik hoef nog geen verantwoordelijkheid te hebben want ik ben pas 15) maar wilt behandeld worden als iemand van 18+ (ze moeten mij eens proberen iets te verbieden want ik ben er zelf bij en ik weet heus wel wat ik doe) Ja sorry voor mij is het heel duidelijk. Ik mag ook echt LANG niet alles van mn ouders, en nee, ook ik vind dat als 18 jarige niet leuk. Maar kijk eens naar andere dingen. Je ouders geven echt wel om je. En dat is waarom ze het je nu nog verbieden, en als jij je een tijdje gedraagt en zorgt dat je afspraken nakomt, en eerlijk bent. Dan mag je als je 16/17 bent echt heel wat meer.

Maargoed puber maar lekker verder zonder enig gevoel voor verantwoordelijkheid omdat je daar te jong voor bent (komt je kunt ook zeggen ik ben AL 15, volgend jaar mag ik alcohol drinken en daarbij heb ik veel verantwoordelijkheid nodig dus daar moet ik hard aan werken!) en lieg lekker tegen je ouders en ga in protest.. Maar lees over een paar jaar nog even terug wat je nu geschreven hebt, en bedenk hoe jij t zélf zou vinden als je een kind hebt....

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:32

Wie zegt dat ik alcohol drink? Lieg tegen mijn ouders? En geen verantwoordelijkheidsgevoel heb?

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:34

GewoonNoor schreef:
Wie zegt dat ik alcohol drink? Lieg tegen mijn ouders? En geen verantwoordelijkheidsgevoel heb?

Zeg je niet, Blijkt gewoon uit de dingen die je post..

Jolienn: Goed gezegt..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:35

@ Jolienn: ik ben het helemaal met je eens.

Je kan beter praten dan liegen inddd, zoals specials al zei, stel er gebeurd wat, dan hebben je ouders zoeits van, ooh dat is vervelend, gelukkig maar dat mijn kind er niet is... en wat als je er dan toevallig wel bij bent?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:37

Ik zeg niet dat je alcohol drinkt (al zou het me niet verbazen) en dat je liegt tegen je ouders. Dat laatste is meer een algemene noot naar iedereen die hier zegt zeg maar dat je bij een vriendin slaapt. Maar uit jouw reacties is gewoon heel duidelijk dat je het allemaal nog niet snapt, en ontzettend aan het puberen bent, anders reageer je niet op de manier zoals je doet ;) En _danieke_ heeft zelf zo'n beetje letterlijk gezegd dat ze nog maar 15 is en dus geen verantwoordelijkheidsgevoel heeft.

Voel je niet zo persoonlijk aangevallen.. ;)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:38

Oh en ik mag eigenlijk ook niks van mijn ouders, heb ik ook geen behoefte aan.
Dan mis ik maar een gezellig avondje stappen met vrienden!
Vind ik niet erg!
Gezellig op de bank met familie vind ik net zoveel waard ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:42

heb ik ook gezegd, ik kan me wel heel volwassen voor doen, en braaf. maar dat ben ik gewoon niet, ik doe niet alles wat mensen zeggen, soms heb ik geen respect voor de regels, en soms denk ik niet na klaar, ben ik niet trots op maar ik lig er ook niet van wakker. iedereen heeft zn eigen groei proces en later komt het heus wel weer goed :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:43

iirrssjjee schreef:
Oh en ik mag eigenlijk ook niks van mijn ouders, heb ik ook geen behoefte aan.
Dan mis ik maar een gezellig avondje stappen met vrienden!
Vind ik niet erg!
Gezellig op de bank met familie vind ik net zoveel waard ;)

Nouuuu dát ligt bij mij toch nét even anders :=
Vind het heel gezellig om met familie te zitten, maar ipv avondje uit.. nee liever niet..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 16:43

_danieke_ schreef:
heb ik ook gezegd, ik kan me wel heel volwassen voor doen, en braaf. maar dat ben ik gewoon niet, ik doe niet alles wat mensen zeggen, soms heb ik geen respect voor de regels, en soms denk ik niet na klaar, ben ik niet trots op maar ik lig er ook niet van wakker. iedereen heeft zn eigen groei proces en later komt het heus wel weer goed :)

inderdaad, later.......... als je volwassen bent :)