Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Only_Hellen

Re: Mijn huis wordt openbaar verkocht door schuld van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:43

Klopt M-I-R. maar wat ik bedoel te zeggen is dat het probleem van pa in dit geval net zo groot kan zijn als dat van pa. Zeker indien er sprake is van een restschuld. Plus dat de hypotheek bij het BKR gemeld zal gaan worden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:49

moeilijk123 schreef:
Sorry, even een woede-momentje, niet tegen jullie, maar omdat ons pa niet betaald, moeten wij de sanering in ***

Ja en dat is niet eerlijk maar wel beter als veiling

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:57

Tja vervelende en lastige situatie! Ik zou als eerste proberen de hypotheek over te sluiten. In deze tijden niet makkelijk maar zeker niet onmogelijk.
Als dat niet lukt zal het toch op schuldsanering uitlopen vrees ik of hij zal snel met geld over de brug moeten komen maar heb alle pagina's doorgelezen en dat zie ik niet snel gebeuren.

Ik kan weinig zinnigs wat tips betreft toevoegen. Zolang de scheiding niet officieel is zal het lastig zijn.

Heel veel sterkte, als ik een plekkie over had had ik er graag 2 ouwetjes bij gehad om met mijn ouwetjes te staan!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:01

Sterkte ts. Hele moeilijke situatie voor jullie. Ik hoop voor jullie dat jullie het huis kunnen houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:09

franka75 schreef:
moeilijk123 schreef:
Sorry, even een woede-momentje, niet tegen jullie, maar omdat ons pa niet betaald, moeten wij de sanering in ***

Dat zal sowieso gebeuren als ze de sanering ingaat.

TS hoe moeilijk het ook is ( ik heb je ook gePBt) toch zou ik persoonlijk gaan voor die veiling. Dan komt er tenminste geld binnen en met een beetje geluk blijft er nog wat over voor jullie andere schulden. Ik zou je graag willen helpen met je paarden aar helaas kan ik dat niet maar als ik bokt een beetje ken is er vast een bokker die je daarmee kan en wil helpen.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:17

heb niet alles gelezen doe ik morgen.
allereerst veel sterkte. is het geen idee ze aan iemand te "geven" met een contract zodat ze van jou blijven maar de kosten voor de mensen zijn? dan blijven ze in ieder geval in jou bezit

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:44

Bah wat een klotesituatie, echt ik voel met jullie mee.

Wat een rotvent is die man (vader) zeg, dat vind ik echt niet netjes van hem.

Lekker jullie achterlaten in de ellende/problemen terwijl hij vrolijk 3 bedrijven heeft en autos blijft kopen en een vriendin heeft die ook nog eens plezier in heeft dat jullie in de problemen zitten, echt hier wordt ik misselijk van.

Verzamel alles van wat je leest op de hyves van die vrouw en bewaar het en mocht je moeder een advocaat hebben laat die dan het werk doen en iets uitzoeken van hoe die man gepakt kan worden om zijn plichten te laten nakomen.

Je moet kunnen aantonen dat hij het breed heeft en eigen bedrijven heeft, dan kan je er beslag op laten leggen, dat die eerst jouw moeder betaald, alleen ik weet niet hoe het gaat omdat hij in belgie woont, wat gemeen zeg, die weet wel waar hij mee bezig is he, lekker alles ontlopen.

Meer weet ik ook niet.

vancky2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:59

Wat erg voor jullie. Ik wens jullie alvast veel sterkte!

Woont je vader in België, is hij in België ingeschreven en is zijn inkomen in België belast? Ken je de dienst DAVO? Dat is de dienst voor alimentatie invordering in België. Zij kunnen de bankrekeningen van je vader kennen, weten wat zijn belastbaar inkomen is en kunnen je alvast een voorschot geven op de verschuldigde alimentatie. Ze zijn niet bijzonder productief maar misschien wel efficiënter dan die peperdure advocaten. Kijk eens op http://minfin.fgov.be/portail1/nl/broch ... ie2005.pdf. Kan je niets beloven ook al zou ik het willen.
Laatst bijgewerkt door vancky2005 op 18-04-10 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:05

Ik heb alleen je openingspost gelezen, dus misschien ga ik nu iets schrijven wat allang besproken is. Bij een echtscheiding wordt een convenant opgesteld. Neem aan dat daar in is op genomen dat jouw " vader " alimentatie/ de hypotheek moet betalen. Hij kan dus terecht gesteld worden. Ik heb geen idee of dit nut heeft. Staat het huis nog op naam van je " vader "? Zo ja is er dan een mogelijkheid dat jullie het huis van hem kopen? Misschien kan je samen met je moeder een hypotheek krijgen. Bij openbare verkoop zal het huis niet veel kosten voor jullie. Ik hoop dat dit een optie voor jullie is
Heel veel sterkte!!!!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 00:08

Madelief28 schreef:
Ik bedoel hiermee te zeggen dat je dit zelf als persoon ziet aankomen...Daar heeft de nederlandse rchtgang helemaal niks mee te maken.

Dan ga je toch zelf stappen ondernemen om je huis te verkopen als je het niet meer kan ophoesten om de hypotheek te betalen?

Als je moeder bent..je in een huis woont, waarvan je nét kunt rondkomen en echt afhankelijk bent van alimentatie omdat je anders in de sjit komt, dan had ik het huis meteen in de verkoop gegooid toen het huwelijk op de klippen liep...Dan was ik niet eens in het huis blijven wonen..Dan was ik op zoek gegaan naar een kleiner huis waar ik de boel heel goed zelf kan regelen zonder zwaar afhankelijk te zijn van alimentatie, waar meestal in geval van scheiding toch al gezeik om is...

Maar goed zo denk ik erover ;) ..ik hoop dat de tsser en haar moeder de boel gauw op orde krijgen...

We hebben al meteen stappen ondernomen toen wij dit een heel klein beetje hebben zien aankomen, of aanvoelen, misschien is dat het betere woord.
Mijn vader heeft tegen mij moeder gezegd dat hij haar ''helemaal kapot'' zou gaan maken.
Mijn ouders zijn privé officieel gescheiden. Maar omdat er sprake was van een huwelijk waarin men in gemeeschap van goederen getrouwd is, zijn alle bedrijven ook van haar. En over dit laatste is hij echt heel erg moeilijk. De schulden die hij gemaakt heeft tijdens het huwelijk, daar is ook mijn moeder verantwoordelijk voor.
En nu even terugkomen op het helemaal kapotmaken, mijn ''vader'' heeft zolang als hij kon de scheiding gerekt, diverse schulden gemaakt (waar wij geen weet van hadden) heeft na heel veel gezeur toch de scheidingspapieren getekend, en toen kwamen de schuldeisers aan de deur. Ja, en het maakt hen niet hoe, wie, wat of waar er betaald wordt... Als het maar betaald wordt. Maar goed ook die hebben mijn moeder en ik zo goed en zo kwaad als het kon betaald. Wanneer wij dit niet betaalde zouden er beslagleggingen op de woning volgen, iets wat wij absoluut niet wilden. (Mijn vader heeft ook in die tijd geen alimentatie betaald).
Hij loop nu zoveel duizenden euro's achter, dat wij daar makkelijk de hypotheekachterstand mee zouden kunnen betalen. Wel 2x zelfs.
Er is al sprake van alimentatieplichtigheid wanneer er sprake is van gescheiden leven van tafel en bed, volgens onze advocaat.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 00:09

Mijn vader is overigens niet in loondienst. Dus loonbeslag heeft helaas geen zin.
@vanck2005, thanks daar heb ik zeker iets aan!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:11

franka75 schreef:
moeilijk123 schreef:

Maar moet je in de sanering niet je huis verkopen? Volgens mij moet je dan alle bezittingen verkopen.

TS, hopelijk komt er snel een oplossing voor jullie probleem! Enne... werken bij een 06-lijn verdient de krenten in de pap niet hoor, kun je beter bij de Aldi achter de kassa gaan zitten.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 00:12

Maar ik kan ook bij de Aldi gaan werken en 's avonds nog bijverdienen ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:13

Ik PB je even.

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 00:14

is goed hoor ;)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:47

alles doorgelezen, met verbijstering sommige reactie's gelezen, maar daar ga ik verder niet op in.

ik heb geen advies/tips voor je, maar ik wil je wel heel veel sterkte en succes wensen. en nog meer sterkte, en nog meer succes.

:(:)

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 00:50

Dank allemaal. Ik ga nu lekker slapen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 00:53

Slaap ze meidje! Hou me op de hoogte als ik wat kan doen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 07:21

moeilijk123 schreef:
Mijn vader heeft tegen mij moeder gezegd dat hij haar ''helemaal kapot'' zou gaan maken.
Mijn ouders zijn privé officieel gescheiden. Maar omdat er sprake was van een huwelijk waarin men in gemeeschap van goederen getrouwd is, zijn alle bedrijven ook van haar. En over dit laatste is hij echt heel erg moeilijk. De schulden die hij gemaakt heeft tijdens het huwelijk, daar is ook mijn moeder verantwoordelijk voor.
En nu even terugkomen op het helemaal kapotmaken, mijn ''vader'' heeft zolang als hij kon de scheiding gerekt, diverse schulden gemaakt (waar wij geen weet van hadden) heeft na heel veel gezeur toch de scheidingspapieren getekend, en toen kwamen de schuldeisers aan de deur. Ja, en het maakt hen niet hoe, wie, wat of waar er betaald wordt... Als het maar betaald wordt. Maar goed ook die hebben mijn moeder en ik zo goed en zo kwaad als het kon betaald. Wanneer wij dit niet betaalde zouden er beslagleggingen op de woning volgen, iets wat wij absoluut niet wilden. (Mijn vader heeft ook in die tijd geen alimentatie betaald).
Hij loop nu zoveel duizenden euro's achter, dat wij daar makkelijk de hypotheekachterstand mee zouden kunnen betalen. Wel 2x zelfs.
Er is al sprake van alimentatieplichtigheid wanneer er sprake is van gescheiden leven van tafel en bed, volgens onze advocaat.

:r
bah misselijk wordt ik alleen al van zo een vent die zulke uitspraken doet..... bah bah bah :(
en idd....hij heeft de zaken doordacht gespeeld en bewust schulden opgebouwd als ik dit allemaal zo lees, zodat er niks te halen viel

hoe zit het met de bedrijven van je vader? staan die nog overeind? je moeder is namelijk mede-eigenaar.....misschien kan ze haar deel verkopen en zo toch nog wat geld opstrijken?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 08:05

Heel veel sterkte :(:) wat een rot situatie. En helaas heel herkenbaar in een bijna identieke situatie. Wij zijn helaas wel ons huis kwijtgeraakt (mijn moeder en de kinderen) en weer helemaal opnieuw begonnen. En hoe hard en zwaar dat ook was, het was wel beter om helemaal los te komen van mijn vader. Terugkijkend zou ik nu tegen je en jouw moeder willen zeggen: bespaar je alle emotionele ellende en laat die alimentatie gevechten zitten. Hoe onrechtvaardig dat ook klinkt. In ons geval was het gevecht het allemaal niet waard. Wij hebben het prima zonder hem gered. Probeer zoveel mogelijk en zo snel mogelijk weg te komen uit alle verplichtingen vanuit de Gemeenschap van Goederen en de bedrijven.
En begin opnieuw.
En voor TS: blijf bij je studie aub, bouw aan je toekomst. Kijk vooruit en laat je niet kapot maken door de nieuwe vriendin van je vader. Ze is al die macht niet waard.

Ik denk dat je alleen meer hebt aan een goede advocaat en financieel adviseur dan aan tips op bokt. Helaas werken zij niet gratis.

Ik hoop wel dat je via bokt een plekje kan vinden voor je 2 paarden: het zomerseizoen komt eraan, dus misschien hebben bokkers in jouw buurt een plekje op het land over.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:01

Zijn die bedrijven nog wat waard? Anders kan je beslag leggen op de aandelen van je vader (aannemende dat hij nog aandeelhouder is) en dan op deze manier de aandelen en daarmee de bedrijven verkopen

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 14:10

Ik vrees t ergste voor je en ik probeer niet je de grond in te duwen!!
t Lijkt alsof hij echt alle troeven in handen heeft en dit gaat zo n enorme toestand worden,dat echt jaren gaat duren.
Uiteraard heb je recht op de alimentatie maar als hij niet betaald en in belgie woont wordt t een internatioaal iets,ga er maar aan staan.
De banken en schuldeisers zijn geen mensen die meegaan in je verhaal.t Gaat hier om geld en dus bikkelhard,
ik vrees dat jullie alles kwijtraken.
Uiteindelijk als alles uitgevochten en rondgebreid is zal je financieel toekomen waar je recht op hebt maar dit is mijns inzien een hopeloze toestand.
Ik wens jullie uiteraard heel veel sterkte!!

moeilijk123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 21:15

Bedankt voor alle sterkte berichtjes. Er is iemand die mij morgen verder gaat helpen, want die ziet wel degelijk toekomst. :D Happy

Ik wil toch nog even zeggen tegen de mensen die negatief dit topic in kwamen. Als jullie je baas je salaris niet betaald, al maanden niet betaald, en hij woont in het buitenland, je komt in de knoop met de hypotheek van het huis... Dan is het toch heel vervelend als iemand zegt : ''Ja maar dan heb je boven he stand geleefd. Je had nooit moeten vertrouwen op je baas dat hij je salaris uitbetaald.'' Slaat namelijk echt nergens op en is kei negatief voor ons!
Ik ben heel strijdlustig, morgen ga ik er vroeg uit en klim ik meteen in de telefoon, mail, internet noem maar op. Het gaat ons gewoon lukken!!!

Pipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:18

Ik kan je helaas nergens mee helpen,de enige tips die ik kon verzinnen zijn al gegeven.
Maar ik wil jullie wel heel veel sterkte wensen :(:)
En ik hoop met heel m'n hart dat het tij nog te keren is...

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:23

Heel veel succes morgen!