Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
franka75 schreef:moeilijk123 schreef:Sorry, even een woede-momentje, niet tegen jullie, maar omdat ons pa niet betaald, moeten wij de sanering in ***
Ja en dat is niet eerlijk maar wel beter als veiling
Madelief28 schreef:Ik bedoel hiermee te zeggen dat je dit zelf als persoon ziet aankomen...Daar heeft de nederlandse rchtgang helemaal niks mee te maken.
Dan ga je toch zelf stappen ondernemen om je huis te verkopen als je het niet meer kan ophoesten om de hypotheek te betalen?
Als je moeder bent..je in een huis woont, waarvan je nét kunt rondkomen en echt afhankelijk bent van alimentatie omdat je anders in de sjit komt, dan had ik het huis meteen in de verkoop gegooid toen het huwelijk op de klippen liep...Dan was ik niet eens in het huis blijven wonen..Dan was ik op zoek gegaan naar een kleiner huis waar ik de boel heel goed zelf kan regelen zonder zwaar afhankelijk te zijn van alimentatie, waar meestal in geval van scheiding toch al gezeik om is...
Maar goed zo denk ik erover..ik hoop dat de tsser en haar moeder de boel gauw op orde krijgen...
franka75 schreef:moeilijk123 schreef:Sorry, even een woede-momentje, niet tegen jullie, maar omdat ons pa niet betaald, moeten wij de sanering in ***
Ja en dat is niet eerlijk maar wel beter als veiling
moeilijk123 schreef:Mijn vader heeft tegen mij moeder gezegd dat hij haar ''helemaal kapot'' zou gaan maken.
Mijn ouders zijn privé officieel gescheiden. Maar omdat er sprake was van een huwelijk waarin men in gemeeschap van goederen getrouwd is, zijn alle bedrijven ook van haar. En over dit laatste is hij echt heel erg moeilijk. De schulden die hij gemaakt heeft tijdens het huwelijk, daar is ook mijn moeder verantwoordelijk voor.
En nu even terugkomen op het helemaal kapotmaken, mijn ''vader'' heeft zolang als hij kon de scheiding gerekt, diverse schulden gemaakt (waar wij geen weet van hadden) heeft na heel veel gezeur toch de scheidingspapieren getekend, en toen kwamen de schuldeisers aan de deur. Ja, en het maakt hen niet hoe, wie, wat of waar er betaald wordt... Als het maar betaald wordt. Maar goed ook die hebben mijn moeder en ik zo goed en zo kwaad als het kon betaald. Wanneer wij dit niet betaalde zouden er beslagleggingen op de woning volgen, iets wat wij absoluut niet wilden. (Mijn vader heeft ook in die tijd geen alimentatie betaald).
Hij loop nu zoveel duizenden euro's achter, dat wij daar makkelijk de hypotheekachterstand mee zouden kunnen betalen. Wel 2x zelfs.
Er is al sprake van alimentatieplichtigheid wanneer er sprake is van gescheiden leven van tafel en bed, volgens onze advocaat.