hoe laat thuis komen na het stappen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_unique

Re: hoe laat thuis komen na het stappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:46

Ik ben 17 en moet om half drie thuis zijn. Mijn meeste vriendinnen hebben of dezelfde eindtijd of ze logeren bij mij. Dus ik fiets nooit alleen. Ik slaap wel eens bij een andere vriendin, en omdat die op zichzelf woont maken we het dan altijd heerlijk laat :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 15:47

Toen ik 15 was moest ik om 1 uur thuis komen. Toen dit iedere keer goed ging werd het 2 uur. Inmiddels mag ik tot 3 uur. Maar als ik ook maar een 1 min telaat ben heb ik ruzie thuis.. Dus bij mij was het zo dat ik me eerst moest "bewijzen" dat ik verandwoordelijk met mijn eind tijd om kan gaan.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:06

Dat ik in het begin uit ging (toen was ik 15 jaar) moest ik om 1 uur thuis zijn. maar toen mijn ouders door kregen dat ik dan alleen naar huis fietste hebben ze die regel veranderd. ze hadden liever dat ik wat later thuis kwam als ik dan maar met een groep mee fietste. de kroegen sloten om 2 uur dus waren we zeker om 3 uur thuis. ( ik moet een half uur naar huis fietsen langs de rand van het duin, niet de fijnste plek als meisje alleen :P)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:14

Ik ben 14 en mag redelijk laat thuiskomen, mits ik met minimaal 1 persoon naar huis fiets (ik blijf dan ook soms bij vriendinnen slapen of zij bij mij) Ik mag meestal half twee/twee uur thuiskomen. Maar goed ik, woon dan ook in Amsterdam en hier zijn áltijd wel mensen op straat. Ik heb ook een oudere zus waardoor mijn ouders al wat meer gewend zijn en mijn vriendinnen waarmee ik dan naar een feestje ga zijn 15/16/17. Meestal fiets ik dus met een groepje. Ik ben bijna 15 ook...

edit; Ik ga bijna alleen maar naar 'huisfeestjes' en zo vaak zijn die niet dus áls ik wegga mag ik ook wel even goed zeg maar :P.
edieit; het is ook zo dat ik soms een kwartiertje eerder thuis ben dan de maximale tijd, dus dan zijn ze volgende keer ook weer wat losser omdat ik ze me kunnen vertrouwen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:18

14 en dan al half 2/ 2 uur thuiskomen :oo Pff dat is wel laat voor die leeftijd

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:19

Op mijn 14e mocht ik nog niet eens uit van mijn ouders :=
Ja, schooldisco's... Maar die duurden maar tot 12u ;)

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:21

Ik ben 14 en word om half 3 op gehaald als ik uit ga. Als ik bij anderen slaap word het gerust een uurtje of 6. :o

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:22

Ik ben 14 maar mag net zo laat thuis komen als ik zelf wil.
Mijn ouders vinden namelijk dat ik zelf moet leren om mijn grenzen te bepalen.
Dit betekend niet dat ik en mijn zussen nooit straf krijgen ofzo hoor;)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:23

Maar hoe/waar gaan jullie dan uit? Want hier mag je eigenlijk alleen maar de cafés in als je 16 bent... Daar wordt af en toe wel een oogje dichtgeknepen, maar onder de 16 kom je bij ons de stad nergens in..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:23

Toen ik op stap ging (vanaf 18 ivm rijbewijs) moest ik om half 3 thuis zijn. Deze regel heeft heeeel lang bestaan ;)

Met als reden:
- Jong meisje hoeft niet tot zo laat op straat te hangen.
- Schoolprestaties ivm eventueel te weinig slaap.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:26

Ik heb niet het hele topic gelezen maar ik denk dat je in plaats van een thuiskom tijd misschien beter kan hanteren dat er geen thuiskomtijd is maar dat ze maar 1 keer in de maand mag (ik noem maar wat, of dat ze dat overlegd, van de ene maand is hier en daar zo'n leuk feest en die maand erna niet en dan toetsweek dus dan niet uit).
Ik ging nooit uit, ga nog steeds niet vaak uit, ben eigenlijk pas met uitgaan begonnen toen ik begon te sturderen (18) en woonde toen ookal op mezelf (wel naast m'n ouders) maar geen thuiskomtijden uiteraard. Ik ging altijd met de trein dus rond uur of 11 heen en dan met de 1e of 2e trein (5 of 6 uur) weer naar huis. Dus ik kwam dan meestal om half 7 thuis als m'n ouders zaten te ontbijten :P Was altijd super gezellig haha (als ik ga stappen ga ik op donderdag, studentennacht)
Maargoed ik ben ook niet zo'n stapper en tegenwoordig ga ik eigenlijk haast nooit meer op stap, of keer naar duitsland tot in de vroege ochtend of schuurfeesten en dergelijke, met vriendengroep van m'n vriend.
Als stappen van 8 tot 12 ipv van 1 tot 5 leuk was, dan ging ik veeeeeel vaker! Maar ik ben ook niet zo goed in nachten doortrekken.

Denk dat om half 1 thuis zijn voor je jongste dochter erger is dan niet zo vaak uit mogen en wel lang mogen. Maar hoe kijkt ze er zelf tegenaan?
Tegenwoordig is stappen in de nachten echt leuker, dan is het echt zuur als je om half 1 naar huis moet. Dat is net alsof je iemand wat lekker voorhoud en hij 't dan niet mag zegmaar ;)

Ik denk dat je beste ook kan kijken naar wat je dochter zelf vind en in ieder geval ervoor zorgen dat ze dus niet bij vriendinnen gaat logeren en dan heel laat uit gaat, omdat het bij jou niet mag, dan heb je er nog minder zicht/grip op.
En ik zou me meer druk maken om hoeveel ze drinkt dan om hoe laat ze thuis komt. Mijn ouders zij heel vrij met alcohol, lusten zelf ook graag een glaasje, voor mij is het dus heel 'normaal' en ik drink maar heel weinig. Ik drink regelmatig door de week een keer een wijntje of een borreltje, maar ik giet me niet vol als ik uitga 'omdat het dan kan en mag'.
Als je zorgt dat ze bestand is tegen groepsdruk, lekker haar eigen plan trekt en niet teveel drinkt, dan zou ik daar héél blij mee zijn en over een uurtje eerder of later me niet druk maken. Ze leert dan vanzelf wel inschatten dat weinig drinken en het de ene keer later maken dan de andere keer, alleen maar in haar voordeel kan werken!

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:29

Ik regel meestal gewoon een id-kaart van iemand anders (16+) :o

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:29

Verjaardagen mag ik altijd zelf weten hoelaat ik thuis kom.
Ik woon in Den haag en ga altijd op mijn scootertje naar Zoetermeer. Daar woont het grootste deel van mn vrienden.
Ik moet dan zo rond 12 uur wel thuis zijn.
Als ik samen met mijn vriend ergens ben maakt het niet zo heel veel uit.

Als ik echt uitga, moet ik wel laten weten hoelaat ik ongeveer thuis denk te zijn.
Later dan 2 uur is dat overigens nooit geworden.

Ben trouwens net 17 geworden. De dingen die ik hierboven zei gelden vanaf mijn 16e.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:30

Ik ben ook 14.. en ik moet zeggen dat ik niet echt vaak uitga.. meestal ligt het eraan waar en met wie ik ben, als ik naar de jeugdsoos hier in de stad ga (die om 11 uur/half 12 sluit) komt paps me gewoon ophalen op de tijd dat ik wilt dat hij me komt ophalen, als ik ergens anders ben krijg ik altijd de mededeling mee dat ik het niet te bont moet maken en ik sms gewoon als ik opgehaald wil worden.. Maar aan de andere kant, als mijn vader het te laat vind worden komt hij gewoon onaangekondigd langs.

Mijn ouders zijn best makkelijk.. denk ik, in vergeleken met sommige verhalen die ik hier lees, maar ik moet wel altijd duidelijk laten weten waar en met wie ik ben, en netjes eerst toestemming vragen voor ik naar een feestje mag ;) Ik mag niet de avond zelf aankondigen dat ik weg ga, ik moet het gewoon als ik te horen krijg dat er een feestje is even vragen, en als er verder niks speciaals is de volgende dag mag ik gewoon :)

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:31

Nou het ligt er ook wel aan wie het is hé, sommige zijn totaal onverantwoordelijk op 14jarige leeftijd, andere zijn wel verantwoordelijk. Maar zo laat als je wil op 14jarige leeftijd vind ik ook wel een beetje laat..

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:35

Fiffill schreef:
Toen ik begon met uitgaan (op mijn 15e) moest ik om 1 uur thuis zijn. Nu moest ik ook nog een half uur/drie kwartier fietsen, dus dan ging ik om half 1 weg (of iets ervoor).
Toen ik 16 werd moest ik voor drieën thuis zijn. Nu (bijna 18) heb ik eigenlijk niet echt meer 'n tijd, mijn ouders vragen gewoon of ik bijtijds thuis kom of niet. Ik kom ook wel eens om 4/5 uur thuis.

Vjestagirl schreef:
Ik ben 21 en tot ongeveer een 1/4 jaar geleden kwam ik nooit na half 2 thuis. En dan wordt het weleens perongeluk 2 uur, maar dat was het dan ook helemaal.

Sinds december ongeveer krijg ik niet meer te horen hoelaat ik thuis moet zijn, maar later dan 3 uur wordt het nooit.

Als ze 17 is vind ik 12 uur een schitterende tijd.

12 uur? :wow:
Nou, no way dat ik dan thuis zou zijn. Ik moet nog een end fietsen, dat houdt in dat ik om kwart over 11/half 12 al weg zou moeten. Dan ben ik er net een uurtje/anderhalf uur! Daarbij moet ik vaak ook nog bandjes fotograferen, die zijn dan nog niet klaar met spelen ook. :+
Nee, 12 uur vind ik echt heel vroeg. :n

Idd, kan je beter niet gaan..

Jodie_

Toen ik 16 was sloot de kroeg waar ik toen heen ging om half 2 dus was het 2 uur thuis op z'n laatst, en als ik maar niet alleen fietste. Bij het begin was er nog een hoop heisa over de eindtijd, maar na een tijdje werd er niet echt meer een eindtijd genoemd (eerst moest ik mijn ouders altijd wakker maken als ik thuiskwam, dit is er ook afgesleten) en kwam ik ook steeds later thuis, eens in de zoveel tijd werden ze dan wakker en dan was het oorlog in huis :') en dan gaat het nog om half 5/5 uur.
Nu werk ik zelf in de kroeg en als ik uitga of moet werken (blijf in beide gevallen altijd naborrelen) ben ik echt abnormaal laat thuis soms. Ik heb afgelopen zaterdag in het licht naar huis gefietst en was om half 8 thuis, moeders zat al weer aan de koffie en was absoluut niet blij.
Ik ben me er ook wel bewust van dat dat errrg laat is, maar aan de andere kant vind ik het nu zelf kunnen. Ik ben 18 jaar, ga over een paar maandjes het huis uit en zolang ik niemand wakker maak (ze zijn dan toch al wakker) vind ik dat het geen probleem moet zijn.

Hmm ik klink overigens vrij rebels hier, maar zo is het helemaal niet. Meer een kwestie van het is gezellig en dan blijf ik weer hangen, en dan toch bang zijn dat paps en mams wakker zijn. Daarnaast ben ik altijd nog zowat de eerste die weggaat van m'n collega's en is het vaak ook wachten tot er nog iemand gaat met wie ik mee kan fietsen.

Anoniem

Szan schreef:

Ik ook niet hoor.. vanaf dat ik 15 en 9 maanden was mocht ik voor het eerst... Moet zeggen dat ik ook een gigantische hekel heb aan 14 jarige op stap...

MyWishMax

Ik moest op 16e om 2 uur thuis zijn/bus naar huis nemen.

Half jaartje later om 3 uur.

Sinds 18e moet ik het zelf weten, maar niet 3 dagen achter elkaar om 6/7 uur thuiskomen. Zolang ik de volgende ochtend niet zeur, gezellig ben en paard kan rijden, maakt het hen niet uit

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:37

Anoniem schreef:
Szan schreef:

Ik ook niet hoor.. vanaf dat ik 15 en 9 maanden was mocht ik voor het eerst... Moet zeggen dat ik ook een gigantische hekel heb aan 14 jarige op stap...

Ja maar wat ik zeg, het ligt eraan wie het is. Ik ga naar huisfeestjes meestal, dus dan ga ik nooit van club naar club ofzo. En mijn vriendinnen zijn allemaal ouder en ik gedraag me gewoon net zoals hen.. dus geen groepje 13/14 jarige coma zuipers ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:39

IsabelvS schreef:
Anoniem schreef:

Ja maar wat ik zeg, het ligt eraan wie het is. Ik ga naar huisfeestjes meestal, dus dan ga ik nooit van club naar club ofzo. En mijn vriendinnen zijn allemaal ouder en ik gedraag me gewoon net zoals hen.. dus geen groepje 13/14 jarige coma zuipers ofzo.

dat is idd ook zo.. Maar in de kroeg.. vind k de meeste 14 jarige erg vervelend.. allemaal zuipen en de slet uit hangen zodat ze binnen komen.. Maargoed de ene 14 jarige is de andere niet.. Dus er zit idd wel een verschil in

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:40

Anoniem schreef:
dat is idd ook zo.. Maar in de kroeg.. vind k de meeste 14 jarige erg vervelend.. allemaal zuipen en de slet uit hangen zodat ze binnen komen.. Maargoed de ene 14 jarige is de andere niet.. Dus er zit idd wel een verschil in

Ik weet precies wat je bedoeld hoor := daar erger ik me ook dood aan ;).

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:41

Szan schreef:
Maar hoe/waar gaan jullie dan uit? Want hier mag je eigenlijk alleen maar de cafés in als je 16 bent... Daar wordt af en toe wel een oogje dichtgeknepen, maar onder de 16 kom je bij ons de stad nergens in..

Ik ga meestal met mensen rond de 19/20 mee. En dan kom ik bij de meeste! cafés/discotheeks wel binnen. Maar het is niet zo dat ik elk weekend uit ga of zo, meestal 1 keer in de 3 maanden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:41

IsabelvS schreef:
Anoniem schreef:

Ik weet precies wat je bedoeld hoor := daar erger ik me ook dood aan ;).

Heb ik trouwens ook vaak met 16 jarige.. van die coma zuip breezer sletjes.. Dus vermijd ik dat soort kroegen ook meestal

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:42

Ja, het ligt heel erg aan de persoon! Klinkt een beetje stom omdat ik zelf ook 14 ben maar goed :+.