Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Ik word gestalked, maar geen idee door wie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:55

Ook ik heb last gehad van een buurman. Ik woonde op de bovenste verdieping en keek uit op de tuinen van de eengezinswoningen beneden. Niet daar ik daar ooit bewust naar keek...... In één van die woningen woonde dus een man die zich bljikbaar met mij en mijn buurvrouw bezig hield. We kregen wel rare telefoontjes op hele rare tijdstippen maar zochten niet zo snel er iets achter. Totdat mijn buurvrouwtje echt elke keer gebeld werd ongeveer half uur nadat ze het licht uitgedaan had, toen zijn we gaan zoeken.

Mij viel het toen op dat altijd als ik het erf opmoest een bepaalde man buiten stond en zwaaide. Goed je woont er dus je steekt je hand op en zoekt daar niets achter. Nou dat was m dus wel en dat werd steeds griezeliger. Kwam ik savonds laat thuis, liep hij ineens buiten!!

Ik heb destijds mijn allereerste mobiele telefoon gekocht, puur om iemand te kunnen bellen als ik me niet safe voelde in de auto. Was namelijk een doodlopend stuk. De politie kon er niets mee maar ik heb een kennis langs gestuurd, die heeft hem aangesproken én zijn vrouw ook. Dat werd heibel uiteraard en de hele buurt was op tilt. Maar daarna kwamen er ineens veel meeer mensen naar boven die dus last hadden van hem maar niemand had in de gaten dat hij het was!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:40

Soooowww Dafo,wat een verhaal zeg!
Ik heb zo'n griezel aan de overkant wonen,die begint te fluiten zodra hij me ziet!!!
Ook toen ik met mn pony naar buiten ging om te rijden,ging hij aan een lantaarnpaal hangen en keihard met handen op die paal te trommelen!!!(met ringen aan zn vinger,hoor het kabaal!)
Toen ik me dus omdraaide om te kijken waar het vandaan kwam zag ik hem daar grijnzend en wel staan,de klojo!
Ook hangt ie vaker boven aan zn raam te loeren.En da's een gestudeerde he!!!Der her doktor,met zn esculaap stickertje op zn raam pfffff
Wereld zit vol met debielen pffff

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:42

Op een gegeven moment lag ik te slapen met een migraineaanval die smiddags was begonnen en ik had het zijraam wijd open staan.

Komt mijn moeder ineens binnenstieren want die was gebeld door een onbekende dat mijn kat uit het raam zou hangen en dat ik nergens op reageerde......dat was hij dus ook!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:44

jeetje wat een lijpo!
Maar nu houd ie zich koest?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:50

Ben allang en breed verhuisd en woon ook niet meer in die gemeente. Kennis van me die langsgeweest is destijds is heeeel duidelijk geweest en de politie is daarna ook langs geweest. Tel daarbij op dat dit een klein dorp was dus denk niet dat iemand daarna nog last gehad heeft.

Maar het zit je dan toch niet lekker, bij goed weer gingen mijn buurvrouw en ik regelmatig in bikini op ons dakterras, nou dat hebben we dus nooit meer gedaan!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:57

Och och,da's toch erg als je niet meer vrij kunt bewegen in en om je eigen woonruimte zeg!
Maar hier is het net zo,alsik buiten kom dan check ik eerst of die griezel ergens staat en zodra het buiten schemerd gooi ik het rolluik dicht!!!
Soms als hij alleen thuis is,dan staat ie in vol ornaat voor zn woonkamerraam hier naartoe te loeren.
Die is volgens mij helemaal geobsedeerd,de mafkees!

markies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:52

Jeetje wat een verhalen zeg! Wat een gekken op de wereld zeg en heel griezelig ook :S

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:12

Ik woonde vroeger in een klein dorp, naast een zonderlinge man van een jaar of 50 in zijn compleet maar dan ook compleet verwaarloosde boerderijtje. Onvoorstelbaar, zoeentje waar ze tvprogramma's over maken. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Stoeptegels op zand op de keukenvloer, meubels die rechtstreeks uit de rommelmarkt leken te komen, grote vochtkringen in het plafond overal, losse lappen vloerbedekking in de kamer, tijdschriftfoto's nog origineel uit de jaren 60 met plakband aan de muur gehangen...het was er wel vies, maar niet extreem vervuild, overigens. Er was gewoon 50 jaar niets meer aan de inrichting gedaan.

Ging ik in de voortuin bezig, dan ging hij ook 'iets' in de voortuin doen. Wilde gewoon een praatje maken.
Ik had zelf een erf waar je ca 50 m naar achteren moest lopen om bij de schuur te komen. Dat was 's avonds echt pikkedonker.
Ik ben weleens naar achteren gelopen en dan hoorde ik ineens een hele lage, diepe stem vlak in mijn oor: "Búúúúúrvrouw"
Stond ie ineens vlak achter me. Kreeg ik bijna een hartverzakking want ik had hem nooit horen komen.
Of ik ging paardrijden en hij was daar dan ergens wandelen en dan maakte hij stiekem foto's van je en gooide hij dan in je bus. Bleek hij wel met meer mensen te doen, hoorde ik later.

Toch was dit geen stalker. het was gewoon een wereldvreemde, beetje eenzame zonderling die niks van je wilde maar wel een heel vriendelijke, goede man was. Ik ben er ook weleens binnen geweest en dan was hij heel aardig en ook wat verlegen. (Ik was wel vies van het koffiekopje). Hij was heel gul en deed geen vlieg kwaad.
Eigenlijk heb ik er 9 jaar met heel veel plezier naast gewoond.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:31

TS, wat een rotsituatie. Ik vind het dapper van je dat je een gesprek bent aangegaan bij de politie. Lijkt me toch wel fijn om te weten dat je ze altijd kunt bellen en dat ze je serieus nemen.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 18:55

Hoe gaat het nu? Nog last van hem?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:01

beantsje schreef:
Ik woonde vroeger in een klein dorp, naast een zonderlinge man van een jaar of 50 in zijn compleet maar dan ook compleet verwaarloosde boerderijtje. Onvoorstelbaar, zoeentje waar ze tvprogramma's over maken. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Stoeptegels op zand op de keukenvloer, meubels die rechtstreeks uit de rommelmarkt leken te komen, grote vochtkringen in het plafond overal, losse lappen vloerbedekking in de kamer, tijdschriftfoto's nog origineel uit de jaren 60 met plakband aan de muur gehangen...het was er wel vies, maar niet extreem vervuild, overigens. Er was gewoon 50 jaar niets meer aan de inrichting gedaan.

Ging ik in de voortuin bezig, dan ging hij ook 'iets' in de voortuin doen. Wilde gewoon een praatje maken.
Ik had zelf een erf waar je ca 50 m naar achteren moest lopen om bij de schuur te komen. Dat was 's avonds echt pikkedonker.
Ik ben weleens naar achteren gelopen en dan hoorde ik ineens een hele lage, diepe stem vlak in mijn oor: "Búúúúúrvrouw"
Stond ie ineens vlak achter me. Kreeg ik bijna een hartverzakking want ik had hem nooit horen komen.
Of ik ging paardrijden en hij was daar dan ergens wandelen en dan maakte hij stiekem foto's van je en gooide hij dan in je bus. Bleek hij wel met meer mensen te doen, hoorde ik later.

Toch was dit geen stalker. het was gewoon een wereldvreemde, beetje eenzame zonderling die niks van je wilde maar wel een heel vriendelijke, goede man was. Ik ben er ook weleens binnen geweest en dan was hij heel aardig en ook wat verlegen. (Ik was wel vies van het koffiekopje). Hij was heel gul en deed geen vlieg kwaad.
Eigenlijk heb ik er 9 jaar met heel veel plezier naast gewoond.

O, daar zou ik ook best naast kunnen wonen :) zonderlinge trekjes zijn niet gevaarlijk :)

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:20

beantsje schreef:
.

Zou me niet verbazen als dit een op een vreemde manier, poging tot aardig doen geweest is :o

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:46

_Ella_ schreef:
beantsje schreef:
.

Zou me niet verbazen als dit een op een vreemde manier, poging tot aardig doen geweest is :o

Daar dacht ik ook al aan haha! Zou me niets verbazen. Ondanks dat je er een 'raar' gevoel bij zou hebben!

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 10:39

Hier ging het goed. Tot gisteren.
Ik kwam de buurman tegen in de supermarkt. Hij stond in dezelfde rij bij de kassa, voor me. Ik heb niet eens gedag gezegd, alleen even kort aangekeken.

En toen ik gisteravond thuis kwam lag er een kaart op de mat met deze tekst (aangepast vanwege herkenbaarheid):

*knip*
Privécommunicatie mag natuurlijk niet, vergeten :+

Maar goed, strekking was een liefdesverklaring met de vraag of hij vaker briefjes mag sturen.
En dat mijn haar mooi zat gister, dat hij vindt dat ik een lief gezicht heb en dat de muziek ook weer mooi klonk.
Met hartjes en xxx in het rood :?

Blijkbaar was het aankijken al genoeg om een complete liefdesverklaring te sturen...

Ik heb vanochtend gebeld met de politiecentrale. Ik weet namelijk niet wat ik er mee moet.
De wijkagent waarschuwde me vorige keer al voor een confrontatie of afwijzing. Dat kan goed gaan, maar als het al zo diep zit kan zo iemand dus ook heel agressief worden.
Het briefje ligt overigens al klaar om door de brievenbus te doen...
Maar goed, de wijkagent was er vanochtend dus niet, hij is er morgenavond pas weer en ze maakt een notitie dat hij mij moet bellen.
Ik wil hem toch eerst om advies vragen voor ik iets verkeerds doe...

Ik ben vanochtend wel even naar het bureau gereden om de kaart vast af te geven, maar dat was vandaag dicht. Er was niemand aanwezig.
Kortom, ik ben weer thuis, hij stond beide keren voor het raam (bij wegrijden en bij thuiskomst), is sinds dat ik thuis ben al 2x op het balkon gaan staan (dan kan hij de woonkamer in kijken) en ik kan dus niks.
Heb de gordijnen nu maar dicht gedaan. Ik heb morgen tentamen en moet echt gaan studeren, maar mijn hoofd wil niet helemaal :o

Het is dubbel.
Stel dat het gewoon een oude eenzame man is die alleen maar aardig wil doen of aandacht wil. Dan is het wel een beetje overdreven om naar de politie te gaan.
Aan de andere kant, wat als hij gekke dingen gaat doen als hij de aandacht niet krijgt?
Of dat hij hoop houdt en het niet ophoudt?

Ik weet het even niet meer...
Behalve dat ik me niet fijn voel in mijn eigen huis momenteel...
Laatst bijgewerkt door Singur op 25-03-10 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:43

Ik kan me voorstellen dat je nu niet op je gemak zit. Wat heb je ongeveer in dat briefje geschreven?
Ik vind eigenlijk dat zijn briefje nog netjes is, duidelijk dat hij zich laat meeslepen. Die rode hartjes klinken als de liefdesbriefjes die wij op de lagere school aan elkaar schreven.

Echter, hij vraagt wel of jij het wilt, of liever niet. Misschien zegt de wijkagent wel wat anders, maar ik zou denk inderdaad een kort maar krachtig briefje schrijven dat je er niet van gediend bent.
Dan is het afwachten hoe het zich verder ontwikkeld.

Ennuh, veel sterkte ermee. Desnoods even ergens anders heen gaan waar je wel rustig kunt leren?
Zonde om je tentamen hierdoor te laten verpesten!
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 25-03-10 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 10:45

Ik heb nog niets verstuurd.

Maar het briefje is kort en duidelijk (vind ik dan).

Ik stel dit niet op prijs. Ik wil geen post meer van je ontvangen.
(naam)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:46

Ik denk dat dat de beste manier is ja.
Je kunt er wel een aardig briefje van maken, maar dan moedig je hem misschien alleen maar aan.
Dit is heel duidelijk, staan geen dingen in die hij verkeerd op kan vatten enz.
Hou ons maar op de hoogte, als je wilt. Ben heel benieuwd wat de wijkagent ervan zegt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:51

Sterkte Singur, erg lastige situatie lijkt me! Briefje kort maar krachtig lijkt mij inderdaad ook het beste.

Krissie0

Re: Ik word gestalked, update; ik weet wie het is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:54

Jemig zeg wat een situatie... Ik hoop dat je er snel vanaf bent en dat je weer je normale leventje kan gaan leiden.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:55

Jeetje TS, ik heb het hele topic even doorgelezen. Wat naar zeg kan me goed voorstellen dat je er niet lekker onder voelt. En ook nog dat het je buurman is, is toch iemand die naast je woont. Ik hoop dat hij normaal op je brief reageerd...

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:58

Wat een rotsituatie en ik weet hoe je jezelf voelt, echt heel dubbel allemaal!

Ik zou even de reactie van de wijkagent afwachten misschien dat hij aangeeft erlangs te gaan. Voor de rest niet teveel aandacht aan besteden (hoe moeilijk ook). Succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:04

Jeetje, echt vervelend hoor! Ben benieuwd wat de wijkagent zegt...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:05

Hey Meis! T komt vast goed. Het feit dat je de gordijnen dicht hebt gedaan is prima, dat maakt dat hij weet dat jij niet wilt dat hij naar binnen kijkt. Ga gewoon lekker een kop thee drinken.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 11:06

Tjonge....ik kan me voorstellen dat je je hier onrustig bij voelt.
Toch zou ik zeggen: je zit in je huis....deur op slot....dus zet het even van je af en stort je lekker op je studie!

Weet je nu zeker dat het je buurman is? Had hij zijn naam er onder gezet?

Singur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 11:14

Ja, zijn naam stond er onder.
Compleet als Buurman (naam).
Dus duidelijker kan niet :\