I SO loooove my kids...!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura1987

Re: I SO loooove my kids...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 08:38

Ik heb echt respect voor je, zelf zou ik het nog geen dag uithouden denk ik.
Wel jammer dat de kinderen geen paps hebben waar jij af en toe op terug kan vallen, dit zou een hoop drukte schelen denk ik.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 09:27

maras schreef:
Ik wil je de moed niet ontnemen Elma maar die van ons is nu 15 en ik ben nog steeds dat "moois aan het zoeken wat ik er voor terug krijg" :o
Vooralsnog heb ik er alleen maar bendes meer wasgoed van, overal rommel, een hoop gedoe om hem aan het huiswerk te krijgen, urenlang de douche bezet houden, in t'weekend midden in de nacht thuis komen, zal ik nog verder gaan?? Ik vond je openingstopic schitterend om te lezen, heb ervan zitten smullen :D .
Succes in ieder geval !

Och, het is af en toe een zooi en je breekt je benen over al het speelgoed, maar ik vind het geweldig.
De eerste keer dat hij "ohh, mama lief!" zei was ik het gedoe van alle gebroken nachten vergeten. En als hij 's ochtends papa smeekt om thuis te blijven smelt ik ook helemaal weg. En als ik een broek met een gat aan heb rent hij stiekem naar boven om een nieuwe te halen :+:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 10:51

Elma het wordt beter, echt waar.
Wij hebben een zoon van inmiddels 9 jaar en ik kan mij geen betere zoon wensen.

Hij is beleefd, doet zijn best op school, komt tussen de middag alleen naar huis van school.
Alleen wanneer hij oververmoeid is en veel pijn heeft is het een draak.
Dan stuur ik hem naar zijn kamer en is het na een uur weer goed.
Maar eer dat we uitgevonden hadden wat we moesten doen aan die buien waren we ook een half jaar verder.

Probeer consequent te blijven.
Af en toe een halfuur tijd voor jezelf te maken.
Kinderen moeten ook leren zichzelf te vermaken.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:17

Als ik sommige dingen lees kom ikerachter dat ik twee hele makkelijk kindjes heb.. en t zal ongetwijfelt nog veranderen maar ik kan dr zooooo van genieten..
ben altijd thuis en met dewinter vond ik t op teind even moeilijk worden en vroeg ik me af of t wel de juiste beslissing is geweest om te stoppen met werk, mn wereld werd heel klein.
maar nu de lente voor de deur staat vind ik t alleen nog maar leuk..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 11:23

Elma_ schreef:
Ze zeggen het idd, dat het beter wordt! haha, en toch zijn het schatjes hoor, begrijp me goed :P maar af en toe............ hihi1

Tizzunfasetizzunfase...

Ken het gevoel, dat je denkt "wat gebeurde hier nou?"

En andere dagen loopt het weer als een trein. Maar het zijn echt fases, echt, het wordt beter!

*het lijkt allemaal glitter en glamour, maar het is echt keiiiihaarrrrdd werrrken" :D

Edit: ik merk id dat het heel goed is om af en toe afstand te kunnen nemen, als je continue alleen de verantwoordelijheid hebt dan is dat best moeilijk en heb je geen tijd meer om te bedenken wat je eventueel anders zou kunnen doen!

caroliin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:02

Respect, ik zou het geen dag uithouden denk ik! Ik ben zelf iemand die niet zo veel van kinderen houdt. Vind ze opzich best leuk, van een afstandje of 10 meter. :')

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:11

vanmorgen ging beter!
Vannacht om 5 uur begonnen ze allebei te janken... :')
Toen ik om half 7 weer in bed lag ging ik eens nadenken.. Ik moet zelf rustiger worden!
Calvin werd om 9 uur wakker, en ik liep zijn kamer in en zei cal, Vandaag gaan we het anders doen!! Hij had geen idee waar ik t over had maar moest wel lachen :+
Ben met hem naar beneden gegaan en het bekende gedrag begon weer..
Ik heb een stoel in de hoek gezet en bij de eerste x dat hij weer met zn auto gillend tegen de muur begon te beuken heb ik hem heel rustig gepakt.. Hem OP die stoel gezet en gezegd : calvin: je mag NIET met je speelgoed slaan en gillen en DAAROM ga jij nu even op deze stoel zitten! En hij bleef zitten !!! na 2 minuten ben ik weer naar hem toegelopen en zei: Ga je nu NIET meer gooien en gillen? Hij keek me aan en zei: JA.. KUS?? dikke kus gegeven en hij heeft het ook niet weer gedaan!!!!!
Hij heeft drna nog wel 2 x opp de stoel gezeten omdat hij aan het gillen was maar toen ik o mhalf 12 zei calvin ga je even opruimen dan gaan we in bad heeft hij ALLE speelgoed opgeruimd en ging ie lachend naar de badkamer!
(mila lag al die tijd ope bed hoor die is kapot)
Nou Hij ligt nu ff te tukken, en strax haal ik hem weer uit bed en gaan we er weer tegenaan!
ik heb een groot vel gemaakt met 6 vakken (wat iemand zei) en als hij vanavond gewoon eet en blijft zitten dan Krijgt hij een sticker van winnie the pooh..
Ik ben herboren :+

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:19

Ik vraag me ineens af hoe je dat doet als hij midden op straat in de buggy ineens begint te tieren... :P Thuis wil wel nl..

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:25

Lekker laten zitten... Vette pech voor de kabouters denk ik dan maar!

Als het je uitkomt dat ie eruit gaat dan haal je hem eruit, anders niet. Heb ook zo'n driftkikkertje. Hoe oud zijn ze eigenlijk, dat heb ik even gemist!

De jongste van ons , die is nu 2, daar gebruik ik al geen buggy meer voor sinds ze kan lopen zo'n beetje...

Kan me voorstellen dat je je soms laat meeslapen hoor, wij slapen hier ook nog steeds niet door (oudste is bijna 4...) en af en toe ben je gewoon kapot...

Maar jij bent de mama en dus de baas, klaar. Heuuuuul jammer als ze daar verdrietig van worden ;-)

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:29

knap hoor!! vol houden nu he!!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:30

Heel goed meis! let vanavond wel op dat je niet teveel nadruk legt op het eten, dat kan juist aversie opwekken. Wil die eten prima, niet dan niet maar dan ook geen snoepjes meer

In ieder geval top dat je je beseft dat je zelf rustig moet blijven, al weet ik dat het soms heel moeilijk is! (werk in een gezin met 1 van 5 en een tweeling van 1,5 en ja je wordt soms gewoon gillend gek)

edit: wat betreft in de kinderwagen: ik neem aan dat hij in een gordeltje zit? gewoon lekker laten gaan, hij kan toch geen kant op en beseft snel genoeg dat het protest weinig zin heeft. Doe voor jezelf alsof er niks aan de hand is en beantwoord blikken van omstanders met je meest arogante blik die je hebt. Mochten ze echt commentaar hebben bied je gewoon aan om even te ruilen }>
Laatst bijgewerkt door trustHim op 10-03-10 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:31

laura1987 schreef:
Ik heb echt respect voor je, zelf zou ik het nog geen dag uithouden denk ik.
Wel jammer dat de kinderen geen paps hebben waar jij af en toe op terug kan vallen, dit zou een hoop drukte schelen denk ik.

Tja.. als ik me daar ook nog druk om moet maken dan wordt ik er niet leuker op denk ik.. jammer is het idd maar ik heb dat geaccepteerd, Hij gaat niet veranderen dat is dan zo, dan hoeft ie mijn tijd ook niet te verdoen ;)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:32

ik heb de post boven je nog even geedit

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:33

Idd, geen probleem van eten maken, kinderen zorgen zelf wel dat ze genoeg binnenkrijgen, maar dan moet je idd oppassen dat ze niet gaan snoepen in plaats van. Koekjes achter slot en grendel, eten aanbieden, wil ie eten fijn, anders ruim je het gewoon op. Bij mij krijgen ze ook altijd een toetje. En de ene keer eten ze zowat niks, de andere keer 3 bordjes lasagne...

Als ze later nog honger hebben mogen ze bij mij nog fruit eten of een plakje ontbijtkoek ofzo, maar dan wel een tijdje na het eten.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:34

Trusthim: ik ben ZO niet goed in ze negeren.. dat moet ik wel gaan doen idd.. arrogante blikken ben ik deste beter in :')
Ik heb dr nog nooit commentaar op gehad, als ik in de rij sta bij de kassa en er staat iemand tegen hem te kletsen is ie natuurlijk op zn liefst he, aaaaaaaaandaaaaaachtttt!

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:35

Leuk verhaal! Nu weet ik wat mij nog te wachten staat :=

*verder niet bijgelezen ;)
Laatst bijgewerkt door JodieR op 10-03-10 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:36

haha je zal daarin moeten oefenen. En het blijft een rotgevoel om met een krijsend kind over straat te moeten hoor. De tweeling heeft ook wel eens zo'n moment als ik geluk heb met 2 tegelijk :+ als ik dan voorbij loop of fiets met de bakfiets heb ik het idee dat iedereen kijkt van ach die arme kinderen. Maar ja die arme kinderen moeten ook leren dat niet alles gaat zoals zij willen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:38

hahaha nou, ik ben dan ook wel weer zo arrogant om te zeggen wil je ze ff een weekje? dan vind je ze vast niet zo 'zielig' meer..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:39

Iemand vroeg net hoe oud ze zijn? Calvin wordt in september 3 en Mila is bijna 4 maanden

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 13:44

Zo, mila is nu wakker, Ik ben benieuwd hoe het de rest van de dag gaat, ben dr vanavond wel weer :D

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:44

Breng ze maar even een weekje hier ~~}>

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:46

ik denk dat ts er meer aan heeft als iemand een weekje daar meekijkt en tips geeft ;) Gelukkig krijgt ts straks hulp voor de oudste. Waar woon je ergens?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:47

nou. als ik dat zo lees, behoorlijk zwaar!! :=
succes met je kindjes! ;)

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:48

Met negeren van slecht eetgedrag heb ik ook hele goede ervaringen :j De hemel inprijzen als hij wat eet, en eet hij niets, dan niet.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:48

Oh dat is een heerlijke leeftijd ja, Mila zal gaan, maar bijna 3 zijn ze nog zo moeilijk voor rede vatbaar ;-)

Ik had ze ook zo oud tegelijk zeg maar.

Echt, negeren is de beste optie, anders ga je namelijk steeds verder om het ze naar de zin te maken en dan kom je in de gekste situaties terecht (sprak ze uit ervaring).

Jezelf even goed afvragen of het echt de huilbui waard is en anders: pech!

Edit: vind het soms met zijn 2-en al pittig, laat staan dat je het in je eentje moet doen!

En kinderen van een ander opvoeden is altijd makkelijker volgens mij ;-)

En idd, wij doen ook nooit moeilijk over eten, ze eten nou de gekste dingen (garnalen, haring...)