Ik heb iedereen bedrogen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:42

probeer 't zo eerlijk mogelijk te houden, niet nog meer leugens :n

lente01

Re: Ik heb iedereen bedrogen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-10 22:48

Het zijn ook niet nog meer leugens ;)
Ze zijn alleen niet allemaal de volledige waarheid, maar stuk voor stuk kloppen ze wel.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 22:48

lente01 schreef:
Ik denk dat ik dat gezegd heb omdat het gewoon dom voelt dat je je stempas vergeet. Want hoe moeilijk is het om een papiertje mee te nemen van thuis? Lekker chaotisch weer... Ik denk dus dat het daarom was :)
Want ik was wel degelijk van plan te gaan stemmen, en nog op D66 ook. Stemmen kon nog 1 straat verder ook, dus ik had juist zin om te stemmen :') Maar ik heb het alleen niet helemaal uitgevoerd..

:D oke. Just checking :+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 23:00

Heej meis,
Je hebt jezelf zoals ik lees aardig in de nesten gewerkt.
2 vriendjes, 2 levens. Het klinkt niet echt fijn.
Gelukkig zie je het zelf in ik denk dat je sowieso moet minderen naar 1 vriend.
Als ik samen met mijn vriend ben moet ik er niet aan dneken er nog 1 naast te hebben.
Je wilt dat hij eerlijk is tegen jou dus moet je hem het zelfde kunnen geven.

Je moet één van tweeën opgeven. En ja daar zul je een hart mee breken.
Maar dat hart zal nog veel erger breken als de jongen achter je 2e leven komt.

Ik wens je heel veel sterkte, kracht en lef.
En zet hem op meisje, want hier ga je echt geen spijt van krijgen.
Eerst misschien wel maar op langere tijd echt niet!

Sterkte :(:)

CharlotteCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 17:10

Lente01, hoe gaat het nu met je?

Heb respect voor het feit dat je dit alles hebt ingezien. Er zullen moeilijke tijden komen, maar ik weet zeker dat je hier sterker uit zult komen!

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-10 11:23

Het gaat niet zo goed :) Ik heb geen nieuwe leugens verspreid gelukkig...
Maar ik heb wel per ongeluk laten vallen dat ik wel eens lieg. Gewoon, dat er wel eens wat kleins verkeerds uitfloept en dat ik het gelukkig wel besef en meteen recht zet. Niet helemaal waar, maar ze schrok er echt heel erg van. Ze vroeg of ik tegen haar wel helemaal eerlijk was, of mijn vrienschappen geen leugen zijn. Gelukkig heb ik heel eerlijk tegen haar kunnen antwoorden dat die 100% eerlijk zijn, want zij weet als enige wel van bijna alles de waarheid (op het 18-jarige vriendje na). Maar dit gaat een lange weg worden, zeker nu ik merkte hoe ze reageerde...

Vanavond ga ik uitzoeken wat voor hulp ik ga zoeken :j

En wat ik met mijn 18-jarige vriend doe, daar ben ik nog niet uit... Dat uitmaken komt nog wel...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:36

Is hij al terug?? Ik zou hem toch niet laten wachten, je weet toch zeker dat je niet verder wilt met hem? Daarbij duurt je 'leugen' naar je ECHTE vriend ook steeds langer...

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:12

ik vind het wel banketstaaf voor die jongen, stuur m desnoods gewoon een email. Dat is nog beter dan nog langer wachten.

kom op lente! Dan wordt het vanzelf ook lente in jouw hoofd!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:19

Ja stuur hem een sms/mailtje dat je het niet meer ziet zitten. TJa is misschien banketstaaf maar ik heb ook ooit een mail gestuurd omdat ik op dat moment geen andere uitweg zag ivm een feest/blijven slapen/dat hij jankerig zou zijn en ik bang was weer toe te geven omdat het zielig was en ik me in een hoek gedreven voelde....

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:32

Moet je eerlijk zeggen dat ik alleen jouw eerste bericht heb gelezen en de rest van de reacties niet.
Ik heb dus in precies dezelfde situatie gezeten als jij alleen ik had 'maar' 1 relatie ipv 2.

Het ergste van alles vond ik dat je de ene leugen met de ander aan gaat vullen. Dat was ontzettend vermoeiend. Wel weet ik waar het liegen vandaan kwam. Bij ons thuis werd er heel veel naar de 'buitenwereld' gelogen over onze thuissituatie. Papa alcoholist en gewelddadig, en is vals beschuldigd wegens fraude en is daarvoor van zijn bed gelicht.. Zijn maar weinig mensen die dat weten. Hierdoor zijn er zo ontzettend veel leugens ontstaan, van mijn geboorteplaats tot aan mijn paardje aan toe.
Ergste is dat het web van leugens door mijn ouders in stand werd gehouden. Toen ik het huis uit ging heb ik mijn vaste vrienden tegelijk uitgenodigd in mijn nieuwe onderkomen. (ben je er ook in één keer vanaf) Heb ik ze de hele situatie uitgelegd en verteld over de leugens etc. Ze reageerden heel verschillend, de één was heel boos, de ander was heel verdrietig. Maar uiteindelijk allemaal begripvol. Met één van de 5 is het contact verwaterd. De andere vier zie ik nog wekelijks.
Mijn ouders ben ik soms nog steeds oneerlijk tegen. Enerzijds om ze te beschermen omdat ik weet dat ze zich anders (onnodig) zorgen gaan maken. Anderszijds omdat ik niet meer wil dat ze zich in mijn leven gaan mengen. Uit angst weer in dat web terecht te komen.

Maar nu ik bevrijd ben uit dat web voel ik me wel een stuk vrijer, mijn hoofd is leger en ik heb ruimte om mijn energie en tijd beter te verdelen over zaken die er echt toe doen.. dit is wel heel erg fijn..

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 19:41

Het uitmaken via sms/mail ga ik niet doen :) Daar neemt hij ook geen genoegen mee: hij zal er sowieso over willen praten. Waarom, waarom nu, etc. Dus als ik al een sms/mail zou sturen om het uit te maken, dan stapt ie nu nog op de trein om te vragen waarom dan. En dan heel lang samen huilen. Zo zal het ongeveer gaan.. Dus als we toch face to face moeten zeggen, dan maar meteen en zonder tussenkomst van nare sms'jes.

Vandaag heb ik zijn oma en opa ontmoet... Ik durf gewoon nog steeds niet de knop om te zetten :\
Maar ik weet wel dat het nu moet gebeuren. Ik heb praktisch zijn hele vrienden- en familiekring al ontmoet, hij nog niets van de mijne natuurlijk. Dus hij vraagt nu ook wel eens waarom dat niet gebeurt. Ik mompel maar dat het er gewoon niet van komt: druk druk druk.
Maar nu moet ik wel even echt een punt erachter gaan zetten, want ik word gek langzamerhand :)

En ik geef toe dat ik nog niets van professionele hulp heb uitgezocht. Wel ben ik bezig met het schrijven van een conceptmail naar de studieloopbaanbegeleider van onze faculteit. Met hem kan ik dan een hoop doorpraten, omdat het ook heel veel gevolgen heeft voor mijn studie. En misschien verwijst hij mij ook nog door, who knows.... :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:15

Het zal niet makkelijk zijn, maar ik vrees voor je dat als je écht achter veranderen staat dat je met de billen bloot moet.. Hoe kun je nu je leugens met nieuwe leugens oplossen, dat is toch geen schoon schip maken? Inmiddels twee weken verder en echt veel vaart in je aanpak zit er ook niet. :o

Moeilijk is het toch, stel het niet te lang uit. En bovenal wees eerlijk. En nee, dat betekent niet dat je alle evt. eerdere leugens tot in detail moet opbiechten. Maar als voorbeeld met je 18-jarige vriend. Je bent niet meer verliefd op hem en wil niet meer verder met hem. Draai daar niet langer omheen. Als je echt schoon schip wil begin je met hem niet langer aan het lijntje te houden. Nu je het zelf in ziet dat dit zo niet meer kan, heeft hij daar mijns inziens wel recht op.

Enne.. Morgen je deadline van de 12e, je hebt morgen nog de hele dag om je voornemen alsnog uit te voeren. Je helpt jezelf er zoveel mee om nu je het wilt veranderen het ook maar gelijk aan te pakken :)

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 00:51

Heb je helemaal gelijk in hoor, er zit ook geen vaart in ;) Helaas is dat ook weer zo'n nare eigenschap waar ik aan werk.
Maar, de mail naar de studie adviseur is de deur uit... Dus nu nog wachten op een afspraakbevestiging :j Dan gaat er toch alvast een klein balletje rollen, en het moet ergens beginnen.

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 02:32

Lente ik volg het stilletjes, maar goed van je dat de mail de deur uit is, is toch de eerste stap naar hulp. En vooral voor je zelf gestelde deadline, op naar de volgende deadline?
Sterkte komende tijd, en zoals het klinkt zal het een hoop moeite kosten maar kom je er wel.

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 02:52

ik wil toch ff reageren omdat ik een vriendin heb die ook zo is....soms erg irri maar als echte vriendin leer je ermee omgaan je weet dat ze het doet.
alleen waar ik me het ergste aan erg is dat ze ons ( vrienden) probeerd wijs te maken dat ze al 3 keer een tia heeft gehad lichte hersen infarkt. mijn moeder is aan een kant blind hierdoor en steeds als je zoiets krijgt hou je er vaak kwaaltje aan over. (zoals mijn moeder dus)
ik denk ook bij haar dat het een aanwensel is maar zoek het eens op het kan ook echt een aandoening zijn.
maar geloof mij echte vrienden prikken er doorheen meis. dit wilde ik je ff mee geven en ja het is nog steeds mijn vriendin. :D

groetjes
en stekte en vind knap dat je het inziet.
knufff :(:)

deze had ik ook al pb gestuurd maar bij deze ook even zodat iedreen weet je niet de enige bent.
en vandaag had ze medicijn vergiftiging....soms weet ik het niet meer wat wel en wat niet.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 05:21

frangelica schreef:
en vandaag had ze medicijn vergiftiging....soms weet ik het niet meer wat wel en wat niet.

klinkt als een gevalletje munchhausen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 08:35

Ik raad je aan zeker professionele hulp te gaan zoeken.

Want zoals ik je post lees, heb je helemaal geen oprechte spijt van het liegen en lees ik zelfs een soort trots over 'wat je bereikt' hebt en dat je nog niet door de mand gevallen bent. De "beloning" van het liegen is voor jou nog steeds groter dan de tegenslag/werking die je krijgt als je de waarheid spreekt. Het werkt voor jou.

Je wilt er alleen wat aan gaan doen, omdat je dreigt door de mand te gaan vallen.
Je stelt uit en uit, in de hoop dat je het allemaal zo ook wel gaat redden.
Met professionele hulp kan je aanleren anders met tegenslagen/tegenwerking om te gaan. Ik vrees dat het je niet alleen gaat lukken.

Succes.

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 11:17

Ik heb absoluut wel oprechte spijt, anders zou ik heel mijn leven wel door willen gaan. Tot nu toe was de voldoening alleen wel groter dan de spijt, daar heb je dus wel degelijk gelijk in :) Maar dat betekent niet dat ik geen spijt heb hoor, integendeel! Anders zou ik er ook niet iets aan willen veranderen.

En ik hoop heel erg dat ik over een paar weken tegen je kan zeggen: "Het zou me niet lukken? Haha, zie je wel. I did it."
Of dat ook echt kan is afwachten maar ik wil er nu wel een einde aan maken :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:31

Ik laat me graag verrassen! Go for it.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:52

Spijt dat het uit de hand is gelopen geloof ik ook wel. :) Maar ook spijt van de leugens die je de dierbaren om je heen op de mouw hebt gespeld? In dat laatste geval, zou je imo niet meer zo bezig zijn met bedenken wie je wat gaat zeggen om eerdere leugens te verdoezelen..

Dat is wat ik bedoelde met de billen bloot. Pas dan begin je weer met een schone lei.

Succes in ieder geval :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:23

Ik heb niet alles post gelezen, maar wel een deel ervan. Ik ben het eens met alle anderen die ook zeggen dat je hulp moet gaan zoeken. Maar nog daarvoor zou ik iets anders doen.
Neem alsjeblieft als eerste je ouders in vertrouwen. Zij kennen je het langst, en misschien vermoeden ze wel dat er iets niet klopt, maar durven zij er ook niet over te beginnen. Ga er gewoon voor zitten, schrijf op wat je wilt vertellen. Zo kun je niks vergeten. En dwing jezelf echt de waarheid te vertellen, ook al doet het voor alle partijen pijn. Als je goede ouders hebt, en dat zijn de meesten over het algemeen toch wel, zullen ze wel schrikken, maar daarna staan ze klaar voor je om je te helpen waar nodig. Het is fijn om een steun in de rug te hebben, iemand die achter je staat en je wilt helpen je problemen op te lossen. Dit moet je niet alleen doormaken, dan is de kans dat je weer terugvalt veel groter.

Lieverd, weet dat je er mag zijn, ook in probleemtijden. Je hebt kans dat je vrienden verliest, maar als het echte vrienden zijn, blijven ze achter je staan.

Als je een keer behoefte hebt om met een wildvreemde te praten, anoniem of niet, vind ik dat heel logisch. Iemand die je niet zal veroordelen om wat je gedaan/gezegd hebt, maar gewoon open en eerlijk tegen de situatie aankijkt en je kan helpen de boel weer recht te trekken. Maar ga er dan wel achteraan, wacht niet te lang! Mijn pb-box staat ook open hoor!

Heel veel sterkte en succes voor de komende tijd. Als je echt eerlijk wilt zijn, en doet wat je in dit topic opschrijft, moet het gaan lukken!

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 12:42

Ik heb niet hele hele topic gelezen, maar ik herken wel veel in je posts. Als kind heb ik ook geleerd hoe makkelijk het is om te liegen. Ik kon mensen als 7jarige ook recht in hun gezicht voor de gek houden. Gelukkig heb ik dat afgeleerd, maar hoe aantrekkelijk is het niet om je anders voor te doen dan je werkelijk bent?

Ik denk dat het in jou geval voornamelijk draait om de reacties van mensen in je omgeving. Ik krijg heel erg het gevoel dat je het mensen graag zoveel mogelijk naar de zin wilt maken (henche de 18jarige vriend) en bang bent hen pijn te doen. Ik ontdek in je verhaal bijvoorbeeld geen Munchausen symptomen (zoals dat tia voorbeeld wat hier genoemd wordt).

Waarschijnlijk ben je iemand die erg gevoelig is voor prikkels? Je bent iemand die veel let op lichaamstaal en daar ook erg gevoelig voor is?

Niemand hier kan je vertellen wat je moet doen, maar na het lezen van je posts krijg ik het gevoel dat als je niks doet, je in een depressie raakt. Hetgeen je verteld hebt (denk aan het eigen paard) kan iedereen over komen. Je 18jarige vriend zal er zijn gekomen doordat iedereen nu eenmaal behoefte heeft aan liefde en geliefd worden. Het zijn kleine leugentjes met grote gevolgen, maar om nu tegen mensen te vertellen dat je wel eens liegt en het bordje 'pathologisch leugenaar' opgeplakt te krijgen, lijkt me te zwaar. Ik ken je niet persoonlijk, maar misschien is het verstandiger om te zeggen dat je wel eens domme dingen doet/ zegt en dan in situaties terecht komt waar je het benauwd van krijgt. Iedereen zal zich daarin kunnen verplaatsen, iedereen heeft wel eens zoiets mee gemaakt.

lente01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 21:10

Er zit zoveel in je bericht wat klopt Jose22 :j
En kleinvosje, dankjewel voor de bemoedigende woorden :) M'n ouders alles vertellen ben ik ook aan het uitstellen, juist omdat ze zo dichtbij me staan... maar dat komt nog wel.

Ik heb nu een nieuwe deadline gesteld: voor volgende week (de 19e) moet ik gewoon met mijn 18-jarige vriend praten hierover... Ben benieuwd hoe het gaat, en ik zie er nu al tegenop. Maar ik zal er toch doorheen moeten, heb zelf deze rare situatie veroorzaakt dus moet ook zelf de consequenties maar aanvaarden :)

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:46

Lente goed dat je jezelf een nieuwe deadline geeft. Ik denk dat als je met je 18 jarige vriend gepraat hebt dat er heel wat stress van je schouders af zal vallen. Maar het zal ook wel moeilijk wezen. Heel veel sterkte.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:58

ik vind het echt super goed van je dat je de stap durft te zetten om je 'rotzooi' op te ruimen.. :j ik kan je verder niet echt helpen, maar wil je heel veel sterkte wensen! :*