stef schreef:ik heb vroeger best weleens een tik gekregen. Ik wist wat de grenzen waren en wist wat de gevolgen waren als ik erover heen ging.
Ben er niet slechter van geworden en IMO wordt de huidige maatschappij alleen maar softer en softer, wat je ook terug ziet in een gedeelte van de jeugd
Inderdaad....Plus dat het voor mij erg duidelijk was wat ik wel en niet kon...Ik heb me er niet altijd aan gehouden, soms waren de verlokkingen van een avontuur te groot, maar ik wist het donders goed....
Waat zeggen bokkers altijd over het opvoeden van paarden: Eerlijk, consequent, duidelijk...Zijn 3 ingredienten die men ook perfect in de opvoeding van kinderen kan gebruiken..
Maar nee, tegenwoordig moet het allemaalanders...Ik heb ooit gehad dat klein kereltje mij schopte omdat hij de tuin niet in mocht (niemand kon mee om op te letten en we haden twee vijvers...kan dus niet). De moeder zit op de bank, ziet dit, maar zegt of doet niks. Ze reageerde pas toen ik haar zoontje bij de arm pakte en hem een tik op z'n billen gaf....Tja, ik zei toen ook "Als u uw kind niet opvoedt dan doe ik het wel. Ik laat me niet door zo'n onopgevoede bengel schoppen...!"
Ik zou me nooit met de opvoeding van een kind bemoeien, maar dit ging me te ver...
Hoe vaak heb ik trouwens wel niet in de trein gezeten dat een kind voor me bij moeders op schoot zit en me tegen mijn knieeen zit te kicken....Oef, nee, zie veel te veel onopgevoed spul de laatste tijd...