Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 15:22

Rienn schreef:
Hermelijn schreef:
Het schokt me dat zoveel Bokkers gewoon glashard zouden liegen en dingen verzwijgen, eerlijk gezegd. Ik zie niet in waarom je niet zou mogen zeggen tegen ouders dat je een naam niet mooi vindt. Daar moet je toch over kunnen praten?! Zeker als er een andere associatie achter zit, zou ik dat toch wel willen weten. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze daar over nagedacht hebben, en de naam desondanks willen geven, prima. Maar ik zou toch liever weten dat de naam van mijn kind iets raars betekend vóórdat ie geboren is, dan erna.

Zeker in jouw situatie, TS, waarin jullie grappend bezig waren over de naam, vind ik het absoluut niet raar wat je gezegd hebt. Ik zou het zelf ook zo doen.
De uiteindelijke keus is natuurlijk aan de ouders, maar je mag er best wat van zeggen.

Ze hadden het misschien iets tactiser kunnen brengen. Dat je een naam niet mooi vindt, dat kan, en dat mag je ook zeggen. Maar zeggen dat ze het MOET veranderen in de naam Milan, omdat zij het mooier vinden.

Uiteraard moeten ze niets, en heb ik het daar verkeerd neer geschreven. Wij gebruiken hier al snel het woord moeten en mogen, terwijl dat niet op de letterlijke manier gebruikt word.

En het word écht marcelleke in plaats van marcel :)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:33

Lekker blijven roepen, wen je er zelf aan :+ :Y)

onnodig topic eigenlijk?? :o

Anoniem

Re: Stel ; Je vind de gekozen naam van je neefje niet mooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:39

Ach het zal wel vaker gebeuren dat mensen in je omgeving kinderen verschrikkelijke namen geven! Mijn neefje heet Pim echt verschrikkelijk maarja hij moet ermee leven en ik niet.

En kinderen maken op elke naam wel een rijmpje. Ik was Saskia Plaskia

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:41

In Belgie is het misschien anders, een verkleinnaam?
Maar ik zou adviseren "Marcel met roepnaam Marcelleke" omdat een grote kerel (kleine kindjes worden groot) een Marcelleke niet echt kan :=

Ik zou dat zelf wel aankaarten zonder (hopelijk) beledigend te worden.

Ik heb nieteens alle pagina's gelezen maar ik hoor hier wel allemaal oordelen over andermans naam :? Wat is er mis met Pim??

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:41

Wat wordt hier fel gereageerd zeg. Iedereen leest precies op de manier waarop hij/zij het graag wil lezen. Over het internet is het soms wel lastig te bepalen hoe een gesprek nou precies is verlopen.. Zoals TS al aangeeft zaten ze gewoon gezellig aan tafel een beetje te dollen.. Toen haar zus die namen noemde was het volgens mij niet eens duidelijk dat ze serieus was en daarom schoten ze in de lach.. Wat ik me trouwens ook best kan voorstellen.

Dat het nu blijkt dat haar zus wel serieus was en de naam waar iedereen om moest lachen, echt de naam voor haar kindje wordt. Maakt het geheel wel een beetje pijnlijk ja.. Mja, daar kan de TS ook niets aan doen.

Vervolgens stelt de TS een vraag en wil dus weten hoe anderen er over denken. Waarom wordt het dan meteen zo persoonlijk op de TS gespeeld? Iedereen kan toch gewoon op een nette manier zijn mening geven, zonder meteen te roepen dat ze zich moet schamen! Wat is het nut daarvan? Iedereen kan toch zijn mening geven en daarbij gewoon gezellig blijven..

Ts ik snap je reactie.. In zo'n situatie was ik ook in de lach geschoten!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:46

bevertje schreef:
Wat wordt hier fel gereageerd zeg. Iedereen leest precies op de manier waarop hij/zij het graag wil lezen. Over het internet is het soms wel lastig te bepalen hoe een gesprek nou precies is verlopen.. Zoals TS al aangeeft zaten ze gewoon gezellig aan tafel een beetje te dollen.. Toen haar zus die namen noemde was het volgens mij niet eens duidelijk dat ze serieus was en daarom schoten ze in de lach.. Wat ik me trouwens ook best kan voorstellen.

Dat het nu blijkt dat haar zus wel serieus was en de naam waar iedereen om moest lachen, echt de naam voor haar kindje wordt. Maakt het geheel wel een beetje pijnlijk ja.. Mja, daar kan de TS ook niets aan doen.

Vervolgens stelt de TS een vraag en wil dus weten hoe anderen er over denken. Waarom wordt het dan meteen zo persoonlijk op de TS gespeeld? Iedereen kan toch gewoon op een nette manier zijn mening geven, zonder meteen te roepen dat ze zich moet schamen! Wat is het nut daarvan? Iedereen kan toch zijn mening geven en daarbij gewoon gezellig blijven..

Ts ik snap je reactie.. In zo'n situatie was ik ook in de lach geschoten!

Ts ik ben het met deze reactie eens. L*llig dat het zo gelopen is maar ach...jij kan er ook niks aan doen! Zou mij ook kunnen gebeuren!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:18

Raggel schreef:
Ik heb echt nog nooit een Marcel jonger dan 30 jaar gezien.. Maar misschien verkeer ik wel in de verkeerde kringen daarvoor :+

Vergeet niet dat ze in België er dan wel -leke achter zetten.. Doen jullie wel vaker he :+

Ik ook nog nooit, en vind hem ook niet zo mooi ( zeker marcelleke niet :o)
Jammer genoeg is het niet jou kind, als zou ik eerlijk zeggen dat ik ook niet blij zou bzijn als mijn zusjes kind marcelleke genoemd werd :o
Maarja dat is haar beslissing.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 16:49

Laat je ons wel nog weten wat het uiteindelijk gaat worden? :D

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 18:15

Ja, ik zal het laten weten!
Nog ongeveer twee/drie weken.

Ik reageerde ook enkel zo omdat ik dus dacht dat het om een grap ging. Als ze nu vertelt had ; En we noemen het kind marcelleke. Dan had ik gewoon gezegd ; Gosh, dat zou ik nooit zelf kiezen. Maar als jij't wel kiest, is dat jou keuze.
Hoe dan ook, zoals ik al zei, ik zal dat kindje graag zien.

Het is alleen zo banketstaaf dat mijn zus achteraf tegen mama zei dat ze dus écht voor marcelleke gekozen hadden in plaats van milan en ze onze reactie daarop wilde weten.

Ja. In ons gezin is dat dus blijkelijk heel riskant :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:20

Tja, dat is het risico als je de naam van tevoren bekend gaat maken of gaat polsen wat een ander ervan vindt. Mijn neefje heeft ook een ietwat vreemde naam, de oudste heet Niek en de twee bij gebrek aan inspiratie precies zo, alleen achterstevoren, en wat anders gespeld. Dus naam voor de tweede zoon werd Kijn. Zelf verzonnen, nog nooit eerder gehoord, wel apart, maar dat arme kind zal voor de rest van zijn leven zijn naam moeten spellen.

Hebben wij er invloed op gehad dat het kind Kijn werd genoemd? Nee, we kregen het pas te horen dat hij al was geboren. Maar in een internationale context en bij gelovige mensen zal een naam van een kind nogal wat vraagtekens opwerpen als hij teveel lijkt om de eerste geregistreerde moordenaar in de bijbel (Kain)....
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 06-02-10 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:20

Op zich is het ook niet zo slim om de namen waar je tussen twijfelt voor de geboorte aan verschillende mensen kenbaar te maken. Dan krijg je tenslotte ook de mening erover te horen.

Begrijp de reactie van de TS op zich ook wel hoor, dat ze Marcelleke niet zo leuk vind, maar wie weet wordt het toch iets heel anders.

Mijn zus heeft toen ze zwanger was van mijn neefje ook de namen genoemd waar ze tussen twijfelde, maar dat vond ik alle 2 wel leuke namen dus dat scheelt. Heb toen wel gewoon gewoon gezegd welke ik iets leuker vond.

Heb overigens ook een aantal neefjes en nichtjes waarvan ik de naam niet mooi vind, maar ja smaken verschillen nu eenmaal. Al vind ik het wel belangrijk dat het een beetje een normale naam is en niet 1 waarvan je weet dat kind er mee gepest gaat worden.

Had ooit een klant die zijn kind Stoffeltje had genoemd, dat vond ik toch wel erg zielig!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:26

ik zou op dat moment niet heel hard gelachen hebben.. maar gezegd hebben: egt waar????
en je eigen mening mag je zeker geven..
ik vind het nou ook niet echt een lekkere naam.. :s
mijn keuze zou het ook absoluut niet zijn!!
maar als het hun keuze is is het zo en daar doe je niks aan..

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:28

Ik weet het nog goed, mijn schoonzus was zwanger en ik maakte in die tijd hun huis schoon.
Zo kwam ik ook nog even in de toekomstige kinderkamer, trok een laadje open....
en zag toen een proefdruk van een geboorte kaartje liggen.... :wow:
Dus ik schrok me rot, want er stond een naam op namelijk : Edwin.

Nou was er op mijn werk 1 collega die ik echt de stomste persoon van deze aardbol vond en je raad het al, hij heet Edwin...

Paar weken later werd ik gebeld, ik was tante geworden, het is een jongetje en verrassend genoeg heet hij Edwin!
(oooohh, wat leuk O:) >;) ) Ik heb echt wel moeten wennen aan de naam, maar nu is Edwin 8 en die naam is allang ingeburgerd in de familie.
dus wacht het maar lekker af, dan went het vanzelf!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:45

breezy302 schreef:
Ach het zal wel vaker gebeuren dat mensen in je omgeving kinderen verschrikkelijke namen geven! Mijn neefje heet Pim echt verschrikkelijk maarja hij moet ermee leven en ik niet.

Pim is toch niet zo erg???

Edit: Kijn daarentegen....

Of wat dacht je van "Ocean"?

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:49

breezy302 schreef:

Nou niet alleen rijmpjes, ik heet Lieke maar werd Kliko genoemd :+

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:52

Raggel schreef:
Ik heb echt nog nooit een Marcel jonger dan 30 jaar gezien.. Maar misschien verkeer ik wel in de verkeerde kringen daarvoor :+

Vergeet niet dat ze in België er dan wel -leke achter zetten.. Doen jullie wel vaker he :+

Um.. mijn neefje van 18 heet toch echt Marcel :')
En om nou te zeggen dat deze uit 'andere kringen' komt, gaat mij wel een beetje ver.

Wat betreft de TS: ze vroeg jullie om jullie mening. Je bent imo vrij deze te geven..
Maar het hún kind, hún keuze.

(hoewel ik de naam ook echt v-r-e-s-e-l-i-j-k vind, maar dat terzijde :o Milan vind ik wel erg mooi)

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:53

Het went vanzelf, mijn neefje heeft voor sommigen misschien niet zo'n lelijke naam: Piet Jan, maar ik vond het verschrikkelijk :o Maar ach, je bent er zo aan gewend.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:53

Ik vind dat je je daar niet mee hoort te bemoeien. Het is hun kind en hun keus

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 18:59

Lekker laten gaan , de ouders beslissen toch over de naam voor hun kind en jij gaat je toch wel hechten aan het kindje wat zijn naam ook wordt!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:12

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:31

tja, tuurlijk is het keus van de ouders en heeft niemand daar verder iets over te zeggen, maar kom op zeg... je mag toch wel zeggen, of je iets mooi vindt of niet? uiteraard kun je dat op een normale manier doen. en hangt het er ook sterk vanaf hoe "bijzonder" de naam is.

echt hoor, als mijn zus mijn neefjes bv . prins en king had willen noemen? uhm... reken maar dat ik daar wat van gezegd zou hebben, ook al zou dat niks veranderen, ga dan echt niet ohh leuk ! staan te bleren...
tegenwoordig zijn kinderen toch wel zulke heilige goedjes.. zeg er niks fout over, dan komt de mama maffia naar boven.... alstjeblieft zeg...

en oh, marcel is niks mis mee, het gaat mij echt om namen, die gewoon... tja nou ja jullie snappen het vast wel..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:58

Als ik de naam voor het eerst zou horen, zou ik ook denken dat het een grapje zou zijn.

Echter ben ik bang dat het kind hier wel erg gepest mee gaat worden.
Als ouder zijnde vindt ik dan ook dat je in het belang van je kind een naam moet gaan bedenken.

Als het Marcel was geworden, dan was er niets vreemds aan geweest (toch ook wel een leuke naam), maar Marcellekke......

Stel je neefje is straks 6 en wordt vreselijk met z'n naam gepest, dan denken de oudrs op den duur ook wel, sh*t.
Of hij veranderd zijn naam zodra het kan naar Marcel.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:14

Nou ik had zeker weten hard gelachen als mijn broer zou zeggen die ie zn kind Marcelleke zou noemen! Of in ieder geval over die naam nadacht.. Ik zou ook denken dat ik in de maling genomen word!

Ik zou eerlijk zeggen dat ik het niet zo'n mooie naam vind.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:45

Dit is inderdaad volledig keus aan de ouders, vind je dat niet mooi? pech gehad, zul je mee moeten leren leven :D .

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 02:18

Ik vind dat je je mening mag geven. Maar uiteindelijk beslissen de ouders van het kindje. zou toch niet gekker moeten worden? :D