Rienn schreef:Hermelijn schreef:Het schokt me dat zoveel Bokkers gewoon glashard zouden liegen en dingen verzwijgen, eerlijk gezegd. Ik zie niet in waarom je niet zou mogen zeggen tegen ouders dat je een naam niet mooi vindt. Daar moet je toch over kunnen praten?! Zeker als er een andere associatie achter zit, zou ik dat toch wel willen weten. Het kan natuurlijk zo zijn dat ze daar over nagedacht hebben, en de naam desondanks willen geven, prima. Maar ik zou toch liever weten dat de naam van mijn kind iets raars betekend vóórdat ie geboren is, dan erna.
Zeker in jouw situatie, TS, waarin jullie grappend bezig waren over de naam, vind ik het absoluut niet raar wat je gezegd hebt. Ik zou het zelf ook zo doen.
De uiteindelijke keus is natuurlijk aan de ouders, maar je mag er best wat van zeggen.
Ze hadden het misschien iets tactiser kunnen brengen. Dat je een naam niet mooi vindt, dat kan, en dat mag je ook zeggen. Maar zeggen dat ze het MOET veranderen in de naam Milan, omdat zij het mooier vinden.
Uiteraard moeten ze niets, en heb ik het daar verkeerd neer geschreven. Wij gebruiken hier al snel het woord moeten en mogen, terwijl dat niet op de letterlijke manier gebruikt word.
En het word écht marcelleke in plaats van marcel