Lieszje schreef:Wat ik ook oervervelend is, is dat mensen aan de binnenkant van de bus gaan zitten zodat dr niemand naast kan..
Vanochtend was dat ook weer zo, bus was bijna helemaal vol en een vrouw had haar tas naast haar gezet op het stoeltje naast het raam..
Daar hoef ik al niet eens meer naast te zitten, dan ga ik me alleen maar irriteren
Ik ga in trein en bus ook vaak aan de binnenkant zitten als ik er snel weer uitmoet... Maar dan wel met m'n tas op schoot, zodat het duidelijk is dat er iemand naast me kan zitten. Meestal kies ik een vierzits, dan kunnen mensen er sowieso makkelijker langs.
Citaat:Ik sta overigens wel altijd op. Ik reis altijd naar Utrecht, als er zo'n beurs als de Margrietbeurs is dan is mijn trein heel druk en vol met oudere mensen. Als ik een plekje heb dan blijf ik zitten, totdat ik zie dat er oudere mensen vlakbij staan. Dan tik ik ze altijd even aan met de vraag of ze misschien willen zitten.
Dat doe ik dan weer niet. Ja, wel als ze echt oud zijn, maar vrouwen van een jaar of 50/60 die de hele dag op een beurs kunnen rondlopen, kunnen meestal ook wel even staan in de trein.
Een van mijn grootste ergernissen is idd mensen die de trein in willen rennen omdat ze bang zijn niet te kunnen zitten. Als je nog moet uitstappen is dat irritant, maar ook als je ertussen staat te wachten.