Wees beleefd in het OV!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:40

Lieszje schreef:
Wat ik ook oervervelend is, is dat mensen aan de binnenkant van de bus gaan zitten zodat dr niemand naast kan..
Vanochtend was dat ook weer zo, bus was bijna helemaal vol en een vrouw had haar tas naast haar gezet op het stoeltje naast het raam..
Daar hoef ik al niet eens meer naast te zitten, dan ga ik me alleen maar irriteren :o

Ik ga in trein en bus ook vaak aan de binnenkant zitten als ik er snel weer uitmoet... Maar dan wel met m'n tas op schoot, zodat het duidelijk is dat er iemand naast me kan zitten. Meestal kies ik een vierzits, dan kunnen mensen er sowieso makkelijker langs.

Citaat:
Ik sta overigens wel altijd op. Ik reis altijd naar Utrecht, als er zo'n beurs als de Margrietbeurs is dan is mijn trein heel druk en vol met oudere mensen. Als ik een plekje heb dan blijf ik zitten, totdat ik zie dat er oudere mensen vlakbij staan. Dan tik ik ze altijd even aan met de vraag of ze misschien willen zitten.

Dat doe ik dan weer niet. Ja, wel als ze echt oud zijn, maar vrouwen van een jaar of 50/60 die de hele dag op een beurs kunnen rondlopen, kunnen meestal ook wel even staan in de trein.

Een van mijn grootste ergernissen is idd mensen die de trein in willen rennen omdat ze bang zijn niet te kunnen zitten. Als je nog moet uitstappen is dat irritant, maar ook als je ertussen staat te wachten.

Nicje87

Re: Wees beleefd in het OV!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:13

Een collega van mij heeft ooit eens op de sluit knop gedrukt toen hij er niet uit kon doordat mensen voor de deur stonden op het perron. Hij zei: ''je had die gezichten moeten zien :D ''

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 21:54

Misser schreef:
Citaat:
Ik sta overigens wel altijd op. Ik reis altijd naar Utrecht, als er zo'n beurs als de Margrietbeurs is dan is mijn trein heel druk en vol met oudere mensen. Als ik een plekje heb dan blijf ik zitten, totdat ik zie dat er oudere mensen vlakbij staan. Dan tik ik ze altijd even aan met de vraag of ze misschien willen zitten.

Dat doe ik dan weer niet. Ja, wel als ze echt oud zijn, maar vrouwen van een jaar of 50/60 die de hele dag op een beurs kunnen rondlopen, kunnen meestal ook wel even staan in de trein.

Over het algemeen zijn het dan echt oudere mensen waarbij je ziet als de trein vertrekt dat ze moeite hebben met het staan. Heel wankel etc. Als zij gewoon normaal in de trein staan als "jonge mensen" dan doe ik dat ook niet, allang blij dat ik rustig kan zitten.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:32

Hahaha vandaag vond ik iets best wel grappig :') Moest meteen aan dit topic denken..
De bus was heel erg vol, een paar mensen moesten staan. Iedereen liet elkaar gewoon zitten, en er was maar 1 stoel waar iemand aan die binnenkant zat, met zijn tas naast hem!
Dit was dus een opaatje.

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:57

SSDesign schreef:
Breezke schreef:
Ik ben het ook met je eens.
Ik reis zelf ook met de trein(Valkenburg naar Maastricht) en meestal zit de trein bomvol.

Laatst was er nog een mevrouw tegen de 40? die toch maar klaagde over te weinig zitplekken.
Ik had een plaatsje en vrij veel tassen bij me,sorry maar toen ben ik gewoon blijven zitten.
Iemand die er kerngezond uitziet kan naar mijn mening staan,ik betaal niet voor niets 70 euro per maand voor de trein.

Sorry, daar kan ik dus niet tegen... Ik zet altijd mijn tas onder mijn stoel/tussen mijn benen in als het druk is zodat dan nog iemand anders kan zitten. Die vrouw betaalt toch ook gewoon haar treinkaartje :P?

Ik zie nou echt nergens in mijn bericht staan dat ik mijn tassen ergens neer pleur.
Ik ben ook netjes opgevoed en zet dus altijd mijn tassen onder mijn stoel of op mijn schoot.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 11:50

Wat ik soms wel frustrerend vind, ik zet altijd eerst mijn tas neer zodat ik wat sneller kan gaan zitten, dan staat die tas nog op de stoel en ik ben nog bezig met zitten en dat mensen dan heel asociaal tegen mij gaan lopen doen "Joh lekker aso je tas op die stoel zetten". Pff joh doe rustig ik zit nog niet eens...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:59

Bezig met zitten, hoe kan je daar lang over doen? Dat duurt toch 3 seconden ofzo?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:06

Misser schreef:
Bezig met zitten, hoe kan je daar lang over doen? Dat duurt toch 3 seconden ofzo?

Meestal wel, maar ik heb dat ook wel eens gehad omdat 1 koffer in het bagege rek moest gooien(met een hand want ik hand mijn pols gebroken) dan ben ik misschien wel zo lang bezig dat de gene die achter mij liep ook al wil zitten, en dan domweg op mijn hand tas gaat zitten }:0

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:31

Wat ik trouwens gister meemaakte, en ook wel vaker meemaak, wat echt irritant is, dat als het druk is, en je krijgt een smsje, dat degene die naast je zit, mee gaat zitten lezen op je schermpje... Dat vind ik echt irritant!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:39

gister stond ik bij de bushalte.. Komt er een grote groep jongens aan. Bus stopt precies voor mij. Ik wil instappen, word aan de kant geduwd.. Ik zo: toe maar, ga maar voor, kom op.. duwen!

Ik stapte als laatste in.. En hun doen alsof ze niets hoorden.. Ja alleen maar lachen;)

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:38

Misser schreef:

Ik kan niet gelijk neerploffen en doorschuiven en sommige mensen zijn zo bang dat ze geen plekje hebben dat ze je al weg proberen te duwen als je voor de stoelen staat.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:42

Jeszica schreef:
Misser schreef:

Ik kan niet gelijk neerploffen en doorschuiven en sommige mensen zijn zo bang dat ze geen plekje hebben dat ze je al weg proberen te duwen als je voor de stoelen staat.

Hoezo niet dan :+ ?
Ik snap nooit dat zitten zoveel tijd moet kosten. Vind het ook irritant om daarop te wachten want achter je staat iedereen dan weer te drammen.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:43

Misser schreef:
Jeszica schreef:

Hoezo niet dan :+ ?
Ik snap nooit dat zitten zoveel tijd moet kosten. Vind het ook irritant om daarop te wachten want achter je staat iedereen dan weer te drammen.

Ivm lichamelijke problemen en ik heb daar ook geen zin in. De trein vertrekt echt niet meer zonder jou hoor.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:45

Nee, daar sta je dan nl al in.
Had het ook niet over mezelf, maar over de mensen achter me.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:52

Daarom ;) Ik doe ook alles zo snel als ik kan, maar zitten met een tas nog op je rug is ook niet heel erg gemakkelijk, duurt het alleen maar langer.

Hoe doe jij dat trouwens? Kun jij je tas gelijk zo voor je houden met zitten dat je hem gelijk op schoot hebt?

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 21:55

Ja, ik ben daar best goed in :D.

Maar even serieus: ik heb vaak een schouder/handtas, dus dan ga ik eerst zitten en doe dan m'n tas pas af. Rugzak gaat ook best snel, het wordt pas moeilijk met meerdere tassen.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:01

Ik heb dus heel vaak een rugzak en daarnaast nog mijn laptop haha. Krijg het echt niet voor elkaar om dan zo snel als sommige mensen willen te gaan zitten. Met schoudertas gaat het indd makkelijker, maar met zware schoolspullen kan ik geen schoudertas door mijn geweldig zwakke schouder.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:05

Vanmiddag ging ik met de bus, stond er een man en vrouw met kinderwagen en een ietwat oudere man ging die vrouw helpen met de kinderwagen zodat ze naar binnen kon echt vet vriendelijk. Dat vond ik echt heel netjes! En de hele weg mensen die hulp nodig hadden mensen hulp aanbieden. Zo ging er een oudere man zitten bij zo'n 4 zits ding tegenover die man en die man vloog door het rijden zeg maar ietwat voorover bijna op z'n schoot man gelijk helpen. Stond daar echt van te kijken. Als het druk is en ik zie dat iemand slecht ter been is of ouder is dan sta ik ook wel op :) Wat ik wel super irritant vind is dat als je vraagt of je daar mag zitten waar een tas ligt als ze dan gaan zeggen nee hier komt zo iemand zitten. Ging ik een plekje daarvoor maar vragen of het mocht dat mocht vraagt 1 iemand na mij of ze naast die vorige persoon mag zitten staat ze die plek wel ineens af ^) En dat was volgens mij niet de persoon die ze bedoelde want ik ken haar van gezicht.
Soms ben ik wel een klein beetje asociaal maar dan zit ik aan de binnenkant met mn tas aan de buitenkant nouja, meestal op schoot zodat ik bij m'n halte er gauw weer uit kan (zit 25 min. in de bus) Maar mensen mogen dan best ernaast zitten maar de meeste moeten er vele haltes na mij pas uit..

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:10

Wat ik wel zeg is tegen de buschauffeur dankje wel als ik voor uitstap
Vandaag ook weer ik zei dankje wel en hij zei graag gedaan :) (is vaste buschauffeur voor versterkingsbus dus daar zeg je dan ook wel makkelijker wat tegen :P)
En dinsdag toen stonden een vriendin en ik de hele tijd in de sneeuw te wachten
Toen kwam er een bus aan daar stond op geen dienst (was inmiddels al een half uur later omdat het heel glad was uiteindelijk meer dan anderhalf uur in de file gestaan :P we stonden in beilen in de file voor een stoplicht in assen :P)
Maar toen buschauffeur flink bedankt dat we toch mee mochten (moesten naar station in assen dus mochten mee)
Even later komt die vriendin per ongeluk tegen het stopknopje aan
Dus wij helemaal naar voren (jaja wij hadden zo'n harmonica bus voor ons 2-en :P zat nog iemand bij in maar die lag steeds te slapen :P)
En toen even tegen de buschauffeur gezegd dat het per ongeluk ging
Hij zei het is goed en nog een vriendelijke glimlach d'r achteraan

Maar verder ben ik het wel met je eens hoor dat mensen steeds associaler worden
Maar ik moet zeggen dat sommige buschauffeurs er ook wat van kunnen hoor :oo

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 22:15

Ik ben het volledig met je eens hoor!!
Waar ik me soms ook ronduit over verbaas, is hoe asociaal passagiers zijn naar het personeel(conducteur, busschauffeur ed). Daar snap ik echt niks van, die mensen doen ook maar gewoon hun werk...

Ik heb ook wel eens meegemaakt:
bus stampesvol en kwam ook een oudere vrouw binnen, beleefd mijn plaatsje aangeboden. Krijg ik naar m'n hoofd geslingerd 'ja ik heb nog jonge benen hoor', kwam er zwaar verontwaardigd uit... Denk je ook :roll: .

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:06

Jeszica schreef:
Ik heb dus heel vaak een rugzak en daarnaast nog mijn laptop haha. Krijg het echt niet voor elkaar om dan zo snel als sommige mensen willen te gaan zitten. Met schoudertas gaat het indd makkelijker, maar met zware schoolspullen kan ik geen schoudertas door mijn geweldig zwakke schouder.

Twee tassen is wel lastig ja, daar zit ik meestal mee in de knoop als ik snel wil gaan zitten..

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:20

Sommige mensen denken dat ze door je heen kunnen ofzo als je in de spits de trein in stapt :S..
En ook zoiets rond spits uur je tas op de stoel naast je zetten. Moeten zij weten, maar als ik wil zitten vraag ik dat zeer nadrukkelijk, ze kunnen moeilijk weigeren.

Vandaag een relaxte conducteur, ik was door de bus die wat vertraging had laat voor de trein, de conducteur zag dat ik kwam aanrennen terwijl hij al gefloten had, hield ie de deur voor me open :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:43

Sow, pas geleden iets asociaals meegemaakt.
Een jongetje was te laat met uitstappen, dus de deuren waren al dicht.
Schreeuwt hij naar de buschauffeur: Ik moet er nog uit jonge!
Op zo'n superbrutale toon. Heel de bus stond te kijken van okee?

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:50

Ik zat laatst in de bus, de bus stopte bij een halte en liet mensen naar binnen..
de bus wilde aanrijden maar zag 2 jongens nog aan komen rennen.. dus de buschauffeur stopte en deed de deur open..
De jongens zeiden niet eens dankjewel? maar begonnen boos te doen dat de bus er te vroeg was :S

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 12:48

Even over tassen en zitten: dat kan best met tempo. Heb er zelf een schrufthekel aan als mensen daar traag over doen, het is niet iets waar je 'zwaar lichamelijk werk' voor moet verrichten dus wop, gas erop, doe dat zelf ook altijd met wat tempo erin.