Hulp gevraagd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: Hulp gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:51

Ach kom op, hoe kan je in vredesnaam het slaan van een zwángere vrouw goedpraten? :n

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:49

Als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik het niet probeer goed te praten.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:32

Maar ik de ouders van het meisje zijn toch alsnog niet blij met de komst van het kindje?
Iig, dat maak ik op uit de posts hier..

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:37

Nee. Dat zijn ze ook niet. Denk dat de meeste ouders dat niet zijn als hun 18 jarige dochter zwanger is en niet weet van wie. Als het kindje er eenmaal is, piepen ze wel anders. Dat zie je zo vaak. Ik zeg maar niet teveel meer, want mijn posts worden wel vaker verkeerd geïnterpreteerd ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:06

ilse86 schreef:
Als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik het niet probeer goed te praten.

Dan zijn je zinnen gewoon niet duidelijk (misschien verklaart dat ook waarom je berichten verkeerd begrepen worden). Wanneer ik "maar" gebruik wanneer ik net gezegd heb dat slaan niet goed te praten is geeft dat voor mij een nuancering aan, maargoed.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:17

Heino schreef:
ilse86 schreef:

Dan zijn je zinnen gewoon niet duidelijk (misschien verklaart dat ook waarom je berichten verkeerd begrepen worden). Wanneer ik "maar" gebruik wanneer ik net gezegd heb dat slaan niet goed te praten is geeft dat voor mij een nuancering aan, maargoed.

Verkeerd begrepen door jou ja. Heb er verder namelijk nog weinig klachten over gehad. Dus doe nou niet gelijk of ik één of andere Afrikaanse kliktaal spreek omdat jij het niet begrijpt. Ik zeg toch ook dat ik het niet goedkeur. Ik probeer alleen aan te geven dat de TS en haar vriendin niet te rigoureuze maatregelen moeten nemen. Domweg omdat ze dat niet kunnen betalen! Als haar stiefvader haar nou structureel slaat of erger, wordt het natuurlijk wél een ander verhaal. Maar dat kon ik niet uit het verhaal opmaken. Dat zal dan ook wel weer aan mij liggen.

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 00:23

Om even duidelijkheid te scheppen.
Ze wordt structureel geslagen ja, ook heb ik vandaag moeten waarnemen dat het zusje ook de dupe is.
Deze man, die mij in eerste instantie aardig leek, heb ik dus totaal verkeerd ingeschat.
En mn vriendinnetje liegt niet omdat ze haar zogenaamde 'straf' zo zwaar vind. Blauwe plekken liegen niet, helaas. :\

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:24

Ik heb geen zin om hier een discussie over te voeren en van die persoonlijke aanvallen hou ik al helemaal niet. Ontopic dus maar weer.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:25

Kijk, dat schept duidelijkheid idd. Helaas wel...
Kan ze er ook niet met haar moeder over praten? Weet je ook wat zij vindt van het feit dat haar dochters door haar man worden geslagen?

@Heino
Volgens mij was ik niet degene die begon met persoonlijke aanvallen ;) Idd, maar weer ontopic.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:27

TS, is er geen woningbouwvereniging in je woonplaats? Soms wordt daar voorrang gegeven aan zwangere vrouwen namelijk.

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:28

Hmmm, moeilijke situatie dit. Vooral nu het duidelijk is dat het om structueel geslagen worden gaat..

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 00:29

ilse86 schreef:
Kijk, dat schept duidelijkheid idd. Helaas wel...
Kan ze er ook niet met haar moeder over praten? Weet je ook wat zij vindt van het feit dat haar dochters door haar man worden geslagen?

@Heino
Volgens mij was ik niet degene die begon met persoonlijke aanvallen ;) Idd, maar weer ontopic.

Haar moeder is ook de dupe, kreeg ik huilend te horen. Deze man heerst nogal, vrees ik.
Raar dat ik het nooit heb gemerkt, kwam er best vaak over de vloer.

Ik ga slapen, morgen weer lange dag!

Tot morgen.
En nog steeds bedankt voor alles, iedereen!
:+:

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:30

Slaap lekker!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:33

Dan is het misschien maar beter dat ze daar vertrekt. Maar laat haar zelf ook zaken regelen. Je bedoelt het allemaal goed, maar pas wel een beetje op. Ik vind het wel heel knap hoe je hiermee omgaat en hier over nadenkt. Ik zou het zelf niet kunnen denk ik.

Slaap lekker.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 00:36

Nobody_ schreef:
Raar dat ik het nooit heb gemerkt, kwam er best vaak over de vloer.

Neem jezelf dat nou maar niet kwalijk, dat soort dingen gebeuren over het algemeen achter heel gesloten deuren (spreek helaas zelf ook uit ervaring) en een op het oog aardige man kan in een enorme kl00tzak veranderen als er geen anderen bij zijn.

Weltrusten!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:22

Tja als je vriendin geen stappen onderneemt wordt het lastig. Zij zal wat moeten. Ik denk dat je haar dat ook duidelijk moet maken. Er zijn hulpinstanties genoeg waar ze aan kan kloppen. Echter jij moet oppassen dat je niet al haar kolen uit het vuur gaat halen. Zij heeft dit laten gebeuren en nu zal ze volwassen moeten worden en zich daar ook naar gedragen. Niet om haar zelf maar wel om het kindje wat ze bij zich draagt. Dat is namelijk haar verantwoordelijkheid. Mocht ze het niet voor zichzelf doen dan zal ze het moeten doen voor de kleine. Die heeft namelijk helemaal nergens om gevraagd en kan zijn mama niet uitzoeken.

Wat betreft de hulpinstanties denk aan maatschappelijk werk, politie, jeugdzorg en misschien dat de verloskundige en eventueel de huisarts ook wat kunnen....

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:26

is er inmiddels alweer wat bekend?

Nobody_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-10 09:58

Het spijt me, dat ik zo'n enorme tijd niet meer heb gereageerd in dit topic.

Ondertussen zijn er heel wat dingetjes veranderd!
Ik ben nog steeds samen met mijn vriendinnetje, die sinds 12 mei moeder is geworden van een heel lief klein meisje :+:

We zitten nu bij mij in m'n studentenhuis, ons eigen huisje is bijna klaar.
En dan gaan we officieel samenwonen. Financieen gaat helemaal goedkomen, het is geen vetpot maar we kunnen er goed van rondkomen.

Wilde jullie dit toch even laten weten :)

Groetjes.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:08

Gefeliciteerd met de baby en heel veel sterkte en geluk samen!

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 14:57

Gefeliciteerd met de baby! wat fijn dat het toch nog goedgekomen is.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:17

Jeetje wat een verhaal! Gefeliciteerd met jullie kleine meisje, en ik wens jullie alle geluk en kracht toe! :)

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:45

gefeliciteerd en heel veel geluk samen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:12

Wat goed dat jullie alles toch nog goed voor elkaar hebben gekregen! En van harte gefeliciteerd met de kleine meid!

Veel geluk samen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:14

Van harte en veel geluk samen!