Open relatie/vreemdgaan toestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:42

POLLO schreef:
Diegene die zo hangen naar monogamie.. Zijn volgens mij heel jaloers aangelegt.. En zouden moeite hebben als de partner het met iemand anders zou willen doen..
Maar wat nou als de partner monogaam is of jaloers en zij willen zelf met iemand anders mee.

en wie weet? misschien zijn dat wel de mensen die ontzettend vreemdgaan? of toch misschien de fantasie hebben? ik vraag het me gewoon af...niks verwijtends...gewoon filosoferen ...zoals correlli zo mooi zegt :)

Fenrir

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:44

Nou, mensen gedragen zich anders wel als kuddedieren :=.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:45

Bonita_Bon schreef:
Kuddedier is wat anders dan een dier dat leeft in groepsverband (leeuwin bijv. leeft in groepsverband, kan eventueel ook zonder, leeft niet in een kudde). Een mens is geen kuddedier. Maar dat terzijde.

Mijn beste vriendin heeft een 'open relatie' (voordat ze met deze man was ook altijd al, geweldig al die verhalen van haar!!) en haar man stond daar vanaf het begin aan voor open en heeft ook zo zijn momenten gepakt, zullen we maar zeggen.. Maarrrr, kink in de kabel: nu is er een man waar ze al verschillende keren mee tussen de lakens is beland en ze kan het toch wel erg goed met hem vinden, hij is enorm geestig, intelligent, complimenteus en attent. De sex is naar verluid 'goddelijk' net zoals zijn lichaam/kop. Het probleem: hun puur-voor-de-seks-niets-emtioneels begint verwarrend te worden.... En manlief is not amused....
Om die reden (en het feit dat ik oncontroleerbaar en hysterisch jaloers ben), zou het voor mij al niet werken.
Mijn portie ongebonden sex heb ik in het verleden wel gehad, dat hoeft van mij niet zo meer. Voor mij is seks met mijn vriend iets heel intiems en persoonlijks, het feit dat hij zoiets intiems met een ander zou delen, nee alleen de gedachte al....!
Maar om dan gelijk te roepen 'het is uit!!!" dat dan weer niet, zoals al eerder aangehaald, monogamie is niet direct een instinct en dus iets waar veelal 'moeite' voor moet worden gedaan. Stel dat het een keer gebeurd, zou ik daar waarschijnlijk wel mee kunnen leven, afhankelijk van de context waarin het gebeurd (als ze het al weken aan het overleggen zijn over de mail en er word stevig gelogen is het wel klaar hoor!!)

wat is een mens dan? een mens is geen solitair levend dier.......... mensen zijn gewoon kuddedieren :) die in groepsverband leven :)

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:46

Fiffill schreef:
En keuze 3 is een middenweg zoeken...

Maar als je partner er faliekant op tegen is dan wordt het erg lastig een middenweg te vinden denk ik? :)

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:48

gekkesies schreef:
Fiffill schreef:

Maar als je partner er faliekant op tegen is dan wordt het erg lastig een middenweg te vinden denk ik? :)

Dan valt die keuze af! :D

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:48

Rachelll schreef:
POLLO schreef:
Diegene die zo hangen naar monogamie.. Zijn volgens mij heel jaloers aangelegt.. En zouden moeite hebben als de partner het met iemand anders zou willen doen..
Maar wat nou als de partner monogaam is of jaloers en zij willen zelf met iemand anders mee.

en wie weet? misschien zijn dat wel de mensen die ontzettend vreemdgaan? of toch misschien de fantasie hebben? ik vraag het me gewoon af...niks verwijtends...gewoon filosoferen ...zoals correlli zo mooi zegt :)

Ja ik denk het ook.. En dat zijn volgens mij ook de relatie's die zo enorm stuk lopen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:50

heb het topic doorgelezen,
zou het zelf absoluut niet willen, een open relatie,
dat gaat tegen mijn princiepes in, tegen mijn gevoel in, en ik ben er veel te onzeker voor.
het zou steeds blijven spoken dat hij het met iemand anders doet of kan gaan doen, dan zou ik al niet meer met hem willen en kan het beter uit zijn zodat hij zijn gang kan gaan,
want, leven en laten leven, iedereen moet wel zo kunnen zijn als hij of zij wil.
het is dus belangrijk dat je over dit soort dingen op 1 lijn ligt, en gelukkig denkt mijn vriend er net zo over als ik.

maar er komt na dit alles te hebben gelezen wel een vraag bij me op,
namelijk ik lees steeds dat emotionele trouw belangrijker is dan lichamelijke trouw, hoe staan jullie dan tegenover een hechte (emotionele, niet lichamelijke) vriendschap van je vriend met een andere vrouw, 1 op 1.
waar ligt in zo'n geval de grens?
kan het ook op dat gebied een open relatie zijn, of ligt dat anders?

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:51

gekkesies schreef:
Fiffill schreef:

dan niet natuurlijk! zou me niet kunnen bedenken wat een middenweg zou kunnen zijn :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:51

Zoals Mavelle al zegt... dan heb je idd een keuze minder. ;)
Maar kan me voorstellen dat als je echt van elkaar houdt toch een oplossing probeert te zoeken.

Hechte vriendschap heb ik niks op tegen. Ik heb dan wel geen vriend, maar als die moeite heeft met hechte vriendschappen dan houdt het op. Ik heb bijna alleen mannelijke vrienden waarmee ik lief en leed deel en ook bij in bed slaap als dat zo uitkomt (logeren/te weinig plek). Als hij daar niet tegen kan dan heeft hij toch echt pech...

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:52

Ik denk zelf dat als mensen mekaar iets meer vrijheid gunnen er veel minder scheidingen zouden zijn..

Al heb ik wel moeite als mensen in het begin van hun relatie al met een ander mee willen.. Dan moet je geen relatie beginnen..
Voor de wat jongere onder ons..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:52

ik heb liever dat mijn man tegen me zegt dat ze het zo lekker doet dan dat hij zegt dat hij zo goed met haar kan praten.......... Praten doet hij met mij :) daarvoor ben je bij elkaar, je bent bij elkaar omdat je graag bij elkaar wil zijn.......

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:53

POLLO schreef:
Ik denk zelf dat als mensen mekaar iets meer vrijheid gunnen er veel minder scheidingen zouden zijn..

Al heb ik wel moeite als mensen in het begin van hun relatie al met een ander mee willen.. Dan moet je geen relatie beginnen..
Voor de wat jongere onder ons..

dat denk ik ook...als het bespreekbaar gemaakt zou worden in de relaties absoluut...en daar ontbreekt het natuurlijk vaak aan..communicatie...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:56

Fiffill schreef:
Zoals Mavelle al zegt... dan heb je idd een keuze minder. ;)
Maar kan me voorstellen dat als je echt van elkaar houdt toch een oplossing probeert te zoeken.

Hechte vriendschap heb ik niks op tegen. Ik heb dan wel geen vriend, maar als die moeite heeft met hechte vriendschappen dan houdt het op. Ik heb bijna alleen mannelijke vrienden waarmee ik lief en leed deel en ook bij in bed slaap als dat zo uitkomt (logeren/te weinig plek). Als hij daar niet tegen kan dan heeft hij toch echt pech...

Als je ook maar open blijft tegen hem toch? Ik merk aan mijn vriend dat hij er wel moeite mee heeft, maar dat hij er niks van wil zeggen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:01

KiWiKo schreef:
ik heb liever dat mijn man tegen me zegt dat ze het zo lekker doet dan dat hij zegt dat hij zo goed met haar kan praten.......... Praten doet hij met mij :) daarvoor ben je bij elkaar, je bent bij elkaar omdat je graag bij elkaar wil zijn.......

Precies. :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:06

Pittig topic ondertussen :D

Ik ben momenteel zelf vrijgezel, maar weet wel van mezelf dat ik niet enorm goed ben in monogaam zijn. Wel in het begin van een relatie, maar na een tijdje gaat het wat kriebelen. Beetje hetzelfde als wat POLLO heeft en het leuke is dat ik van haar uitstapjes mag meegenieten aan de zijlijn :D

Overigens herkennen wij haar totaal niet terug sinds ze ook gebruik maakt van deze vrijheid, ze is bij wijze van spreke compleet omgeslagen qua gedrag en omgang, absoluut niet in negatieve zin!

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:15

POLLO schreef:
Iemand die jonger is dan 25 en dat is eigenlijk ook nog te jong..
Kan hier gewoon niet over mee praten Sorry.
Als ik dan lees en dan wordt het echt niet saai hoor..
Dan denk ik hoe oud ben jij dan? 21 tja dan spreek je uit ervaring he.

Wat een onzin, alsof mensen onder de 25 niet aan open relaties doen....

Dit is een beetjes in hokjes plaatsen..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:15

Nou klinkt alleen maar goed. :D
En Leonoor, wat jij die kriebels noemt, dat zou ik ook hebben na een tijdje... ben sowieso erg gesteld op mijn vrijheid, heb nu ook geen zin in een relatie. Ben nog jong, komt allemaal wel. :Y)

Ik ken een paar mensen met een open relatie en die zijn onder de 23.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:17

Roosjelief schreef:
POLLO schreef:
Iemand die jonger is dan 25 en dat is eigenlijk ook nog te jong..
Kan hier gewoon niet over mee praten Sorry.
Als ik dan lees en dan wordt het echt niet saai hoor..
Dan denk ik hoe oud ben jij dan? 21 tja dan spreek je uit ervaring he.

Wat een onzin, alsof mensen onder de 25 niet aan open relaties doen....

Dit is een beetjes in hokjes plaatsen..

Niet druk over maken! Tis heus geen 25+ topic, dus als je dat nodig vind gewoon lekker je mening geven.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:23

Ik vind een open relatie onzin. Puur omdat ik van degene met wie de relatie is, veel hou, niet wil kwetsen en ook niet wil vergelijken met anderen. Als je hunkert naar andere mannen/ vrouwen mist er iets in je relatie. Is je relatie zo saai dat er niks anders meer te beleven valt.
Dat is niet omdat ik onzeker zou zijn of weet ik wat, dat is gewoon mijn mening. Zelf zou ik het niet kunnen ook, daarvoor ben ik te gek op mijn vriend. Tuurlijk zie ik weleens een man waarvan ik denk :9 en mijn vriend ook wel vrouwen. Als je vrijgezel bent moet je doen en laten wat je wilt. Maar als je een relatie met elkaar hebt, kies je voor elkaar, ben je er voor elkaar en lig je niet te krikken met een andere vent.
Daarom hoef ik na het boek van Kluun ook niet de film te zien. Ik gun hem de centen niet eens of waar ze ook heen gaan :D. Die arme vrouw van hem.
Laatst bijgewerkt door _Noah op 16-01-10 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Re: Open relatie/vreemdgaan toestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:24

Ik hoor van veel mensen juist dat hun eigen relatie (met de partner) beter is geworden door meer vrijheid.

Samurai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:29

Men moet natuurlijk respect hebben voor hen die een open relatie hebben, kan me erin vinden dat partners onderling daar afspraken over maken, moeten zij weten. Een relatie kan imo wel vrijheid en blijheid bieden zonder dat men meteen de lusten moet botvieren met een ander. Zeker kan het spannend zijn,sommige relaties worden er beter van,andere gaan naar de kl*te.
Is wat jezelf wilt en kunt,en de grenzen van de partner,ook daar moet aan gedacht worden.
Is het niet zo dat vaker, ok, prima gezegd wordt maar diep van binnen heeft men er geen trek in, men doet het dan om de partner te plezieren, niet om zichzelf te vermaken.
Ik zelf ben iemand die kiest voor één, enkele partner, vindt de liefde bedrijven vele malen mooier dan platte sex. Ik denk dat je in een relatie moet investeren om deze spannend te houden, daar hoeft een ander niet tussen de lakens komen helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:30

Noah2006 schreef:
Als je hunkert naar andere mannen/ vrouwen mist er iets in je relatie. Is je relatie zo saai dat er niks anders meer te beleven valt.

Dan zou je ook kunnen stellen dat mensen die een monogame relatie willen allemaal jaloers en onzeker zijn. ;) Maar zo zwart/wit is het volgens mij niet. Als beide partners zich goed voelen bij de afspraken die in een relatie gemaakt worden is het toch goed? Dat heeft volgens mij niks te maken met saaie relaties, de ware nog niet gevonden hebben of aan de andere kant jaloezie en onzekerheid. Iedereen heeft gewoon andere behoeftes en visies op het leven en relaties.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:32

Groompje1975 schreef:
Men moet natuurlijk respect hebben voor hen die een open relatie hebben, kan me erin vinden dat partners onderling daar afspraken over maken, moeten zij weten. Een relatie kan imo wel vrijheid en blijheid bieden zonder dat men meteen de lusten moet botvieren met een ander. Zeker kan het spannend zijn,sommige relaties worden er beter van,andere gaan naar de kl*te.
Is wat jezelf wilt en kunt,en de grenzen van de partner,ook daar moet aan gedacht worden.
Is het niet zo dat vaker, ok, prima gezegd wordt maar diep van binnen heeft men er geen trek in, men doet het dan om de partner te plezieren, niet om zichzelf te vermaken.
Ik zelf ben iemand die kiest voor één, enkele partner, vindt de liefde bedrijven vele malen mooier dan platte sex. Ik denk dat je in een relatie moet investeren om deze spannend te houden, daar hoeft een ander niet tussen de lakens komen helpen.

Kijk, dan kan ik begrijpen dat het niet goed gaat, want eigenlijk wil je het niet. Maar de ander kan dat niet raden, dus zul je daar eerlijk voor uit moeten komen. (En dan niet achteraf)

En wat seks betreft; natuurlijk is dat mooier met iemand van wie je houdt, maar ook dat kan gaan vervelen toch?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:34

marjolein88 schreef:
Als je echt bij iemand past en van elkaar houdt dan kan je alles helemaal super op elkaar aanpassen en wordt het echt niet saai hoor.

Mensen kunnen veranderen, hun behoeftes kunnen veranderen, óók in een jarenlange gelukkige relatie.

Voor Pollo: wat goed dat jullie er een weg in hebben gevonden! En als jullie op deze manier een fijne relatie kunnen hebben, dan is dat toch alleen maar mooi? :)

Ik denk zelf niet dat ik het zou kunnen, als ik 'alleen maar' een scharrel heb ben ik al hondstrouw aan die ene scharrel. En dat is puur gevoelsmatig, heeft ook niets te maken met wat anderen er misschien wel van zouden vinden. Maar misschien denk ik daar wel heel anders over als ik het zelf ooit mag meemaken dat ik in een relatie van 10 of 20 jaar zit.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:37

RedPassion schreef:
Noah2006 schreef:
Als je hunkert naar andere mannen/ vrouwen mist er iets in je relatie. Is je relatie zo saai dat er niks anders meer te beleven valt.

Dan zou je ook kunnen stellen dat mensen die een monogame relatie willen allemaal jaloers en onzeker zijn. ;) Maar zo zwart/wit is het volgens mij niet. Als beide partners zich goed voelen bij de afspraken die in een relatie gemaakt worden is het toch goed? Dat heeft volgens mij niks te maken met saaie relaties, de ware nog niet gevonden hebben of aan de andere kant jaloezie en onzekerheid. Iedereen heeft gewoon andere behoeftes en visies op het leven en relaties.

Je hoeft niet onzeker te zijn, maar gewoon veel diegene houden waarmee je een relatie is. Als ik met iemand anders iets zou doen, vind ik dat zielig voor mijn vriend. Daarnaast kan ik ook wel jaloers zijn :Y) , ik denk dat dit een eigenschap is die veel vrouwen hebben. Ik snap niet dat je het niet erg zou vinden als een andere meid met je vriend bezig is. Maar dat is mijn gevoel en mening ;).