Bonita_Bon schreef:Kuddedier is wat anders dan een dier dat leeft in groepsverband (leeuwin bijv. leeft in groepsverband, kan eventueel ook zonder, leeft niet in een kudde). Een mens is geen kuddedier. Maar dat terzijde.
Mijn beste vriendin heeft een 'open relatie' (voordat ze met deze man was ook altijd al, geweldig al die verhalen van haar!!) en haar man stond daar vanaf het begin aan voor open en heeft ook zo zijn momenten gepakt, zullen we maar zeggen.. Maarrrr, kink in de kabel: nu is er een man waar ze al verschillende keren mee tussen de lakens is beland en ze kan het toch wel erg goed met hem vinden, hij is enorm geestig, intelligent, complimenteus en attent. De sex is naar verluid 'goddelijk' net zoals zijn lichaam/kop. Het probleem: hun puur-voor-de-seks-niets-emtioneels begint verwarrend te worden.... En manlief is not amused....
Om die reden (en het feit dat ik oncontroleerbaar en hysterisch jaloers ben), zou het voor mij al niet werken.
Mijn portie ongebonden sex heb ik in het verleden wel gehad, dat hoeft van mij niet zo meer. Voor mij is seks met mijn vriend iets heel intiems en persoonlijks, het feit dat hij zoiets intiems met een ander zou delen, nee alleen de gedachte al....!
Maar om dan gelijk te roepen 'het is uit!!!" dat dan weer niet, zoals al eerder aangehaald, monogamie is niet direct een instinct en dus iets waar veelal 'moeite' voor moet worden gedaan. Stel dat het een keer gebeurd, zou ik daar waarschijnlijk wel mee kunnen leven, afhankelijk van de context waarin het gebeurd (als ze het al weken aan het overleggen zijn over de mail en er word stevig gelogen is het wel klaar hoor!!)
wat is een mens dan? een mens is geen solitair levend dier.......... mensen zijn gewoon kuddedieren
die in groepsverband leven