werkeloos: hoe kom je de dag door?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:05

BZ: lieve schat, take control of your own life!
je gooit jezelf nu in een slachtofferrol en als je dat doet kom je er nooit uit.
focus op het positieve.
geloof me we hebben allemaal wel onze dingen meegemaakt, de een wat erger/meer dan de ander maar niemand heeft het alleen maar goed en leuk hoor!
wat het verschil maakt? hoe je ermee omgaat. de een gaat bij de pakken neer zitten en zichzelf zielig vinden. de ander kiest ervoor wat te maken van zijn leven en het geluk zelf in de hand te nemen.

pick your choice...

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:07

Binky_Zephyr schreef:
dat doet het wel .. op sommige werkplekken mag je namelijk niet werken onder de 18 omdat je dan met machines enzv werkt

Oh oké maar misschien kun je al wel vast informeren en erbij vertellen dat je over een aantal dagen 18 wordt..
Houden ze je toch in hun achterhoofd!!! ;)

Anoniem

Re: werkeloos: hoe kom je de dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:07

Chocobroodje: Juist het op tijd opstaan is het zwaarst.
Ik wil het wel probere en ik weet dat het beter is, maar als je geen doel hebt om voor op te staan...
Maar ik ga het wel proberen. :j

quarterH schreef:
maar hoe kunnen jullie je paarden blijven betalen als je al zo lang werkeloos bent?
Ik kom al jaren rond van een uitkering, heb mijn paard in Mei 2007 opgehaald.
Ik kan haar stalling en alles er omheen betalen door zelf van een klein bedrag per week rond te komen.
Zelf hoef ik daar niet naar om te kijken, omdat ik onder bewind sta, maar het gaat prima.
Kan me een leven zonder Kim echt niet meer voorstellen. :)
Sollicitatieplicht heb ik niet omdat ik 80 tot 100% afgekeurd ben, maar ik werk normaal gesproken wel op vrijwillige basis. :j

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:08

Tamara21 schreef:
Binky_Zephyr schreef:
dat doet het wel .. op sommige werkplekken mag je namelijk niet werken onder de 18 omdat je dan met machines enzv werkt

Oh oké maar misschien kun je al wel vast informeren en erbij vertellen dat je over een aantal dagen 18 wordt..
Houden ze je toch in hun achterhoofd!!! ;)

dat heb ik al gedaan :) dus ik hoop straks snel aan de slag te kunnen !!

nouja ik vind mezelf niet zielig absoluut niet .. maar ik ben mezelf er van bewust dat het mij allemaal niet zo makkelijk af gaat ..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:09

het is voor niemand makkelijk......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:11

Mag je dan een paard houden als je onder bewind staat? Sorry maar ik neem nu aan dat je schulden en dan mag je toch geen luxe hebben?

Mijn paard betaal ik trouwens zelf. Mijn WW is nog niet rond en ik heb nog geld tegoed van mijn vorige werkgever. Als ik de stalling en verzekering echt niet zelf kan betalen dan betaald mijn moeder de helft en mijn oma de andere helft.

Moet wel zeggen dat ik mij echt zorgen maak om die WW, ik hoop dat die eind volgende maand rond is want ik weet ook niet precies hoeveel geld ik nog tegoed heb van mijn vorige werk. In elk geval mijn vakantiegeld en 40 uur salaris.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:11

nee dat weet ik maar je hebt de `normale` gevallen en de `extreme` gevallen, en ik wil er helemaal niet zielig mee doen maar het is wel de waarheid

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:12

breezy302 schreef:
Mag je dan een paard houden als je onder bewind staat? Sorry maar ik neem nu aan dat je schulden en dan mag je toch geen luxe hebben?

Mijn paard betaal ik trouwens zelf. Mijn WW is nog niet rond en ik heb nog geld tegoed van mijn vorige werkgever. Als ik de stalling en verzekering echt niet zelf kan betalen dan betaald mijn moeder de helft en mijn oma de andere helft.

Moet wel zeggen dat ik mij echt zorgen maak om die WW, ik hoop dat die eind volgende maand rond is want ik weet ook niet precies hoeveel geld ik nog tegoed heb van mijn vorige werk. In elk geval mijn vakantiegeld en 40 uur salaris.

volgens mij heeft dit niet altijd met schulden te maken !

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:14

ja tuurlijk.
maar je komt nu op mij over als iemand die zichzelf echt in die slachtofferrol gooit (wil niet zeggen dat je het niet zwaar hebt!!) maar het probleem is dat er dan nooit wat veranderd.
dus ik zou zeggen: neem je leven in de hand en ga wat doen! verschuil je niet achter dingen in het verleden, hoe moeilijk dat ook is

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:15

luister het is bij ook psygische .. dus zo 1,2,3 over laten gaan lukt niet ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:18

Als ik mijn verleden de schuld zou geven van mijn heden dan zou ik volgend jaar nog niet uitgepraat zijn! Psyschische problemen of niet, er bestaan ook sociale werkplaatsen waar je aangepast werk kan doen en ze rekening met je problemen kunnen houden. Geen zin of je hebt het te moeilijk gaat er bij mij niet in.

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:19

ik ben niet werkeloos maar wel met zwangerschapverlof.

Moet zeggen dat ik me stierlijk verveel.

Ik sta meestal rond 9 uur a half 10 op, dan ga ik ontbijten en afwassen.

Ga daarna een beetje de boel opruimen en afstoffen (mag niet meer stofzuigen, doet vriendlief)

Daarna knal ik de laptop maar weer aan, ga spelletje spelen of pokeren en rondsnuffelen op bokt of MP. Af en toe loop ik even naar de paarden en laat de honden naar buiten. en dan wachten tot het 4 uur is dan schil ik de aardappels alvast en maak de groente klaar en om 5 uur zet ik het op...... lekkere saaie dag dus :\

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:20

dat zal dan jou ervaring zijn .. als je er in zit is het heel moeilijk om er uit te komen !

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:24

Binky_Zephyr schreef:
luister het is bij ook psygische .. dus zo 1,2,3 over laten gaan lukt niet ..

Ik heb toen ik jou leeftijd had en een paar jaar daarna, psychisch volledig aan de grond gezeten.
Werken kon inderdaad niet, ik ging tenslotte 4 dagen per week naar therapie. Op een gegeven moment kon ik niet meer rondkomen en ben ik uit de ZW gegaan, 1,5 dag therapie gaan volgen en voor de rest werken..., heb schoongemaakt, call center werk gedaan, echt niet het leukste, maar ja, moest toch wat. Ik woon al op mezelf, zonder vriend of moeder die mij geld kon geven....

Dus inderdaad, het gaat niet 123 over, maar soms ben jij de enige die je de spreekwoordelijke schop onder je kont kan geven.

Ik ben nu 26, ben er nog niet, maar ik heb wel de controle over mijn eigen leven...

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:26

daar heb je gelijk in .. en ik hoop dat het dalijk als ik werk heb gevonden wat beter gaat lopen. van dat de hele dag thuis zitten word je ook gek .. en ga je weer lopen denken ..

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:29

Mijn ervaring is juist dat werk een hele goede afleiding kan zijn als je psychisch minder lekker in je vel zit. Ik ben depressief geweest maar heb toen afgesproken dat ik zoveel mogelijk zou blijven werken. Ik kreeg gelukkig alle ruimte van mijn werkgever om naar huis te gaan als het echt niet ging, maar juist die regelmaat van werken en het feit dat je gedwongen wordt onder de mensen te komen heeft mij goed geholpen.

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:29

T Probleem is toch wel vind ik dat als je thuis zit je heel snel in neerwaartse spiraal zit, je ritme verandert,je wordt absoluut luier,nergens geen zin in en je gaat dingen voor jezelf verzinnen waarom je niet zou gaan werken.

Heb ook een hele tijd thuisgezeten (hernia)en sinds anderhalf jaar werk ik weer.
Zware baan (beginnen om 4u in de ochtend tot 4 u in de middag)maar heb me nog nooit zo voldaan gevoeld!.
Je bent toch weer onder de mensen en veel contacten en ik heb t prrrrima naar mn zin ondanks dat sommige (zeg maar veel)me vreemd vinden dat ik dit werk blijf doen.

Jammer eigenlijk,heb je werk en wordt je erop aangekeken wat voor werk je doet...
als je geen werk hebt is t ook niet goed....

maargoed,geef jezelf een schop onder je kont,zet je wekker iedere dag om half 8 ofzo,ontbijten,aankleden en naar buiten met je hond of naar je paard.
Blijf onder de mensen!!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:32

ik ben al heel lang werkeloos en eigenlijk wennen de meetse mensen eraan na een tijd.... zo als jou is het natuurlijk 10x niks.

Ik sta meestal rond 9 a 10 op en 1 x per week moet ik om 8 uur op.Dan ga ik de werkdagen gelijk naar de paardjes althans. Eenmaal weer thuis ga ik ff relaxen omdat ik meestal opsta omkleed en weg ben. Dus even fatsoendelijk wakker worden :)
ik struis het internet af op bv bokt, en andere site's...houd me bezig met creatieve dingen op de pc of chat wat. Kijk tv, soms game ik wat als ik een nieuw spel heb gekregen ofzo en heb nog 4 honden en katten waar ik me mee bezig moet houden. Ga naar mn opa die hier onderaan de straat woont. En als ik zin heb spreek ik met iemand af.

dit is zoon beetje wat er allemaal in een weer altijd wel gebeurt...Er is wel meer maar dit verschilt van dag en week... tevens teken ik of lees ik informatieve boeken. Zou heel graag een cursus willen volgen of weer rijlessen willen hebben te paard maar helaas allemaal te duur en dus voor mij nu niet haalbaar. Verveel me iig nooit eigenlijk. Wat werkende mensen niet kunnen begrijpen en dit snap ik, is dat ik toch echt tijd te kort heb en altijd bezig ben... ben in die hele tijd een heel ander ritme en dagopvulling gaan krijgen

in het weekend ben ik totaal vrij van alles wat moet, ga als ik zin heb uit of kijk een filmpje thuis gezellig... als ik niet uitga ga ik ook eigenlijk niet erg de deur uit. heb gewoon 2 dagen nodig dat NIKS moet en alles mag. Als ik zin heb ga ik int weekend ook naar de paarden, soms is er iemand jarig, ga naar mn opa, bij 1 van mn neven slapen of wat anders enc...

Solliciteren doe ik niet, dit omdat ik afgekeurt ben voor 100% dus hier heb ik momenteel vrijstelling van.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:32

dat ga ik zeker proberen :) bedankt !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:33

breezy302: Ik heb geen schulden, maar sta onder bewind omdat ik het op het moment niet zelf aan kan om al mijn financieën zelf te regelen. :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:35

KoudbloedKim schreef:
breezy302: Ik heb geen schulden, maar sta onder bewind omdat ik het op het moment niet zelf aan kan om al mijn financieën zelf te regelen. :)

dat dacht ik al :) ik ken een vriendin die het ook best moeilijk heeft en die staat ook onder bewind :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:35

las iets van bewindvoering en volgensmij althand afhankelijk van hoe zwaar de hulp word kun je echt niet van 40 euro per week ook een paard onderhouden hoor!!!

ken iemand die daar3 kinden mee moet onderhouden en zichzelf... doe dat tegenwoordig eens met 40 euro in de week :S hij krijg namelijk niet meer als 1 persoon best stom ivb de kinderen.

Telefoon krijg je een heel klein budget voor samen met internet, je mag maar 1 tel, dus OF thuis telefoon of gsm. Je krijgt iig nog minder dan het minimale van een bijstand als je onder bewind staat (althans zoals ik al zei: afhankelijk van welke hulp je gaat krijgen)

PS misschien als je onder bewind staat maar geen schulden hebt dat je meer krijgt per maand omdat er niks aan schuld betaalt hoeft te worden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:43

Ik krijg 40 euro per week om mezelf te onderhouden.
Het geld voor Kim wordt automatisch van mijn (bewindvoerings)rekening afgeschreven, waar ik dus zelf niet bij kan. ;)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:45

KoudbloedKim schreef:
Ik krijg 40 euro per week om mezelf te onderhouden.
Het geld voor Kim wordt automatisch van mijn (bewindvoerings)rekening afgeschreven, waar ik dus zelf niet bij kan. ;)

Knap dat je dat kan!!!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 14:47

ik zit niet zonder werk maar zit in de ziektewet helaas...
ik kan niet ver lopen oid dus ik bok heel de dag een beetje lees me werk mail een beetje door en zit met me wii of xbox te spelen... maar na 3 weken begin in me wel gruwelijk te vervelen