Eeuwige wc-papier discussie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe hangt jouw wc-rol?

Velletje naar boven
464 (67%)
Velletje naar achteren
68 (9%)
Net wat uitkomt
154 (22%)

Totaal aantal stemmen: 686

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:03

Ook naar voren, dus je poll klopt niet helemaal, heb hem dan ook niet ingevuld.... volgens mij doen de meesten dat wel. Hier doet iedereen hem ook naar voren dus verder geen gezeur hiermee :P.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:04

Naar voren :D. Anders hangt ie zo tegen te muur en dat is niet fijn pakken :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 18:05

Wiannaber schreef:
Hihi wat een grap! ik ga geheel mee in velletje naar voren en ben ook zo erg om een rol goed op te hangen als dat verkeerd hangt :j

Maar mijn vriend neemt nog niet de moeite de wc rol in de houder te stoppen -:(- ! hij haalt hem er dus steeds uit en ik elke keer weer erin...... nu hebben we net een huis en nieuw toilet dus hebben we nog geen houders, maar ik denk dat er toch 2 komen! 1 op sta hoogte en 1 op zit hoogte ( en ja met velletje naar voren dus hihi)

Dat moet voor behoorlijk leuke reactie's zorgen, 2 houders waarvan 1 op sta-hoogte is zal vast een hoop vraagtekens oproepen! :))

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:58

Ik heb m naar achter eigenlijk .. Want! Soms kan je het begin van de rol niet vinden, en dan sla ik altijd tegen de rol zodat ie gaat draaien. En als je het velletje dan naar achter hebt, wordt ie vanzelf zichtbaar. Als het velletje naar voren hangt, werkt dit niet zo fijn.

Waar je je al druk over kan maken haha (ik doe het ook hoor, ik stoor mij eraan dat mijn ouders het anders doen dan ik :P)

TE5

Re: Eeuwige wc-papier discussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:01

Maakt me echt helemaal niets uit :+
Inderdaad: waar je je al niet druk over kan maken :))

ClaudiaHS

naar voren.
Is makkelijker.
Op het werk draai ik m ook altijd 'goed' als een
collega m 'verkeerd' heeft gehangen haha.

I_Moondance

Het liefst naar voren, maar zoveel maakt het me niet uit.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:02

Cassidy schreef:
Velletje naar voren. Is ook hygienischer. Zo heeft de wc rol minimaal contact met de wand. Het papier is redelijk steriel, op de wand zitten meer bacterien dan op de rol. Misschien wel handig om dat een keertje aan je vriend te vertellen?

Zo heb ik dat ook begrepen en daarom velletje naar voren inderdaad. Werkt ook handiger.
Wat een discussie zeg!! _O-

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:04

Wat een luxe dat je je hier druk over kan maken.. :P
Ik hang hem eigenlijk ook altijd met het velletje naar voren.. Maar als iemand hem verkeerd ophangt verander ik dat niet.. :P

Over dat het hygienischer is kan ik me niet zo voorstellen.. Hij rolt toch hoe dan ook minimaal 1 keer langs de wand!?!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:08

Ik had dit topic vanmiddag al gezien :D

Ik ben een voortrekker. Velletje naar boven dus. Ik ben ook zo erg dat ik het bij andere mensen verander, zodat het velletje naar boven zit. Op het werk kan ik het helaas niet veranderen, omdat deze boxen op slot zitten!

Wat betreft hygiene, je handen komen sneller tegen de wand als je het velletje tegen de wand afscheurd ;)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:09

Ehm ik hang die van mij nooit op, want mijn houder hangt net te ver naar achter dus kan er niet zo makkelijk bij. Dus bij mij staat ie altijd gewoon op mijn kastje naast de pot hahaha. Dus altijd anders.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:11

Dat heeft een beetje te maken met hoe groot het toilet is als het velletje naar voren hangt en je heb een klein toilet moet je in nalle bochten wringen om hem af te scheuren. Als je hem dan andersom hangt dan heb je 10 meer de ruimte. :+

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:14

Velletje naar voren. Als iemand hem verkeerd ophangt hang ik hem wel weer goed, maar eigenlijk meer omdat ik het fijner vind met afscheuren...

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:16

Cassidy schreef:
Velletje naar voren. Is ook hygienischer. Zo heeft de wc rol minimaal contact met de wand. Het papier is redelijk steriel, op de wand zitten meer bacterien dan op de rol. Misschien wel handig om dat een keertje aan je vriend te vertellen?

het rolt net zo goed langs de muur, maar dan andersom

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:17

mo_van_dijk schreef:
Wat betreft hygiene, je handen komen sneller tegen de wand als je het velletje tegen de wand afscheurd ;)

Is dit wel een plausibele verklaring?

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:17

Ben ik serieus één van de weinige die hem naar achter hangt? :+ Ik kan me er juist ontiegelijk aan irriteren als hij naar voren hangt. _O-

Edit: Wij hebben overigens wel een houder waarbij de rol niet tegen de muur hangt.
Laatst bijgewerkt door Blanket op 28-12-09 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:18

Thuis hangt het velletje naar voren, bij mijn moeder hang ik hem altijd op naar achter, op de een of andere manier rolt ie niet makkelijk als ik hem daar ophang met het velletje naar voren :s

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:19

Naar boven :j als het anders bedoelt was had de print wel aan de andere kant gezeten :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:19

Cassidy schreef:

nou...dan wil je niet weten hoeveel bacterien het papier daarna raakt....
mijn w.c rol ligt....op een antieke telefoon....ik heb er nog nooit over nagedacht trouwens,over dat velletjes verhaal...

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:23

Maar als je je papiertje oprolt dan zit het eerste velletje ergens in het midden en raakt het door de wand aan geraakte stukje jouw kont niet ;) Jeetje, dat ik hier ooit over na zou denken haha

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:24

Van een blog gepikt:

Citaat:
Kijk naar een willekeurig ophangsysteem van een wc-rol. Vaak zit hier een klep op. Deze klep is bedoeld om rondvliegende spetters op te vangen, maar ook om het papier langs af te scheuren. Daar heb je niets meer aan als je de rol de verkeerde kant op hangt. Als je dit mechanisme goed gebruikt, blijft het wc-papiertje van de wc-rol zelfs netjes achter dit klepje, waardoor het altijd schoon is. Als je de rol daarentegen de andere kant op hangt, hangt hij altijd langs een vieze muur! Als laatste is er natuurlijk nog het printje op de wc-rol. Waarom denk je dat de wc-papiermensen dit erop doen? Zodat je het lekker naar de muur kunt hangen? Nee, daarom is de onderkant(achterkant) van het papier ook altijd zo lelijk, die kant hoort naar de kant van de muur te hangen!

Bron: http://www.mcdiderich.nl/blog/2009/12/1 ... nt-page-1/

En het is nog de mening van een man ook :D

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:25

die ligt in de wasbak :=
de rolhouder maakt rete veel lawaai en de wc grenst aan de woonkamer van de buren O:)

en die gaat het niets aan wat ik daar doe :=

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:27

velletje naar boven! :D
weet er nog 1......proppen of vouwen :+ ik vouw de velletjes ;)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:28

proppen :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 22:30

Dana, als ze de wc-rolhouder al horen :=

Vouwer, definitely!