Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:38

Wendy15 schreef:
Maar daar kies je zélf voor ;) Wie verplicht jou dit baantje te nemen? Wie verplicht jou met die kaartjes rond te gaan?
En wie ben jij om die mensen te verplichten hun deur open te doen en jou geld te geven?
Natuurlijk is het fatsoenlijker als ze opendoen en je bedanken, maar je weet niet hoe de situatie is, of dat ze misschien in een serieus gesprek oid zitten.

ze moeten juist blij zijn dat wij dat voor ze willen doen anders weten ze ook niet waar er korting is of het laatste nieuws wat niet in het journaal komt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:38

Jildau schreef:
Of jullie doen gewoon de krant + het kaartje door de bus! :)

Ik vraag toch niet om geld, ik kom alleen fijne feestdagen wensen, kijk dat geld is lekker meegenomen en ik zeg eerlijk als ik alleen kerstkaartjes moest brengen dan had ik het niet gedaan, maar ik snap best dat sommige mensen het niet kunnen opbrengen of iets.
Maar ik vindt best dat die mensen naar de deur kunnen komen en het kunnen aanpakken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-12-09 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:39

Mijn ouders geven alleen de krantenjongens van de krant waar ze een abo op hebben geld. Ik heb vandaag al wel 3 van die huis aan huis bladen afgepoeierd, sorry maar die krijgen echt geen geld voor een krantje waar wij niet om vragen. Van die jonge jochies die dan wel heel beleefd zeggen van fijne kerst en gelukkig nieuwjaar, dan zeg k nou bedankt en hetzelfde, daaaag :)

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:39

Het is waar dat je er zelf voor kiest om door de sneeuw de huizen langs te gaan. Maar dan nog, een beetje respect zeg... Je kiest er toch zelf voor dus blijf maar lekker staan in de sneeuw? Wat asociaal.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:40

Xfeno01X schreef:
Wendy15 schreef:
Maar daar kies je zélf voor ;) Wie verplicht jou dit baantje te nemen? Wie verplicht jou met die kaartjes rond te gaan?
En wie ben jij om die mensen te verplichten hun deur open te doen en jou geld te geven?
Natuurlijk is het fatsoenlijker als ze opendoen en je bedanken, maar je weet niet hoe de situatie is, of dat ze misschien in een serieus gesprek oid zitten.

ze moeten juist blij zijn dat wij dat voor ze willen doen anders weten ze ook niet waar er korting is of het laatste nieuws wat niet in het journaal komt ;)

Ze moeten blij wezen dat je dat voor ze wilt doen??? :?
Je krijgt er gewoon voor betaald hoor.. En alles wat iemand wil geven is mooi meegenomen! (en ik zeg niet dat ik tegen wat geld geven ben, want doe het zelf ook.. maar als ik zie hoe asociaal hier gereageerd wordt zou ik voortaan bijna zeggen van laat maar zitten := )

Charlie_P

Re: Oud en nieuw, Gulle mensen met krant/folderwijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:42

Volgens mij bepaal ik nog altijd zelf of ik de deur open doe of niet, wát voor reden ik daarvoor ook mag hebben. Ben ik niemand verantwoording voor verschuldigd. En daar is niets asociaals aan.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:44

Nouja, ik vind die houding toch wel een beetje richting het asociale.

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:44

Maargoed, misschien ben ik wel teveel barmhartigheid gewend hier in mijn kleine dorpje...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:46

Wij hebben nu 3 aan de deur gehad. 3x 2 euro gegeven maar nu is het wel echt klaar hoor. Normaal gesproken krijgen we alles ook op 1 dag, nu verspreidt....

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:48

Alette: Ja, hangt er vanaf wanneer je kaartjes gebracht worden. Ik ga morgen weer lopen, heb er stiekem wel zin in. Ik ga een kerstliedje zingen om het geheel wat origineler te maken :') .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

sifra01 schreef:
Volgens mij bepaal ik nog altijd zelf of ik de deur open doe of niet, wát voor reden ik daarvoor ook mag hebben. Ben ik niemand verantwoording voor verschuldigd. En daar is niets asociaals aan.

Helemaal mee eens.
Kom op zeg. Krantenbezorgers krijgen ook gewoon betaald en een kerstkadootje. Ik heb zelf ook kranten gelopen en voelde me echt bezwaard om met die kaartjes langs de deuren te gaan om geld te bedelen :=
Heb het dan ook nooit gedaan.

Ik had altijd een nee-nee sticker op mijn deur, maar omdat ik vorige week een nieuwe deur heb gekregen moet er nog een nieuwe sticker op, en ja hoor. Van de week kreeg ik voor het eerst in jaren weer reclamefolders en huis aan huisbladen en gelijk die bezorgers met die kaartjes 8)7
Nou mooi niet dat ik wat geef! Ten eerste heb ik er niet om gevraagd en ten tweede krijgen ze al genoeg betaald, en als dat niet genoeg is gaan ze maar ander werk zoeken :=

Draakje

Geven jullie die zogenaamde daklozen schooiers bij de supermarkten wel wat dan?
Ik geef liever de krantenlopers wat, want die werken er teminste voor.

Vanky

quote="Xfeno01X"]
Wendy15 schreef:

Ze moeten blij wezen dat je dat voor ze wilt doen??? :?
Je krijgt er gewoon voor betaald hoor.. En alles wat iemand wil geven is mooi meegenomen! (en ik zeg niet dat ik tegen wat geld geven ben, want doe het zelf ook.. maar als ik zie hoe asociaal hier gereageerd wordt zou ik voortaan bijna zeggen van laat maar zitten := )[/quote]
Ja ik vind dat ze daar blij mee moeten zijn ;)
En Als ze dat niet zijn moeten ze maar en stickertje plakken ik loop niet voor niets op mijn 12 e 3 uur door de sneeuw waar je 100 keer onderuit gaat :=
Niet aso bedoelt hoor maar als je blijft zitten denk ik toch gou dat HUN een beetje aso zijn , die dan op z'n minst even open en neem het kaartje aan anders hebben wij ook het gevoel van '' nou loop ik hier een beetje 50 keer onderuit te gaan voor iemand die ik eigenlijk heel erg goed ken en mij dan met een vuile blik aankijkt nou dan heb ik het al snel gezien )

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:54

Zoals ik al eerder zei, en om niet een fikse discussie in te gaan :D
Ik doe het eigenlijk alleen maar, Om de mensen een hand te schudden, En recht in de ogen te zeggen dat ik ze het áller beste wens in 2010 Of ik dan niets krijg. Of 20 cent of 20 euro tot een plak cake of wat dan ook.
Ik wil ze gewoon recht in de ogen kunnen aankijken, dat hun ook weten tegen wie ze het hebben en ik ook! :)
En dan vind ik het inderdaad eigenlijk bijna "lui" om de deur niet open te doen en te denken "god daar heb je haar weer met dr kaartje " Nee. Een hand vind ik even prettig! ;)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:55

sifra01 schreef:

Ook helemaal mee eens, moet niet gekker worden dat je zelf niet meer mag bepalen warneer je je deur open doet. En logisch als je bel gaat dat je dan een blik werpt, en dat je niet open doet eigen keus.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:55

@Giolli: Dan zou ik als ik jou was dat geld voortaan afslaan en alleen een hand geven :)

@Draakje, nee, die krijgen van mij ook niets. Ik zeg ze altijd vriendelijk gedag :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:57

Giolli schreef:
Zoals ik al eerder zei, en om niet een fikse discussie in te gaan :D
Ik doe het eigenlijk alleen maar, Om de mensen een hand te schudden, En recht in de ogen te zeggen dat ik ze het áller beste wens in 2010 Of ik dan niets krijg. Of 20 cent of 20 euro tot een plak cake of wat dan ook.
Ik wil ze gewoon recht in de ogen kunnen aankijken, dat hun ook weten tegen wie ze het hebben en ik ook! :)
En dan vind ik het inderdaad eigenlijk bijna "lui" om de deur niet open te doen en te denken "god daar heb je haar weer met dr kaartje " Nee. Een hand vind ik even prettig! ;)

Helemaal mee eens ;) :D

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:57

Xfeno01X schreef:
Niet aso bedoelt hoor maar als je blijft zitten denk ik toch gou dat HUN een beetje aso zijn , die dan op z'n minst even open en neem het kaartje aan anders hebben wij ook het gevoel van '' nou loop ik hier een beetje 50 keer onderuit te gaan voor iemand die ik eigenlijk heel erg goed ken en mij dan met een vuile blik aankijkt nou dan heb ik het al snel gezien )

Dus stel dat ik bij de slager werk en jou iedere week van vlees moet voorzien.
Moet ik dan ook met kaartjes langs de deur in de hoop om geld te vangen, omdat ik steeds wanneer ik jouw vleeswaren in plakjes moet snijden, het risico loop dat ik mijn vingers eraf snij?
Nee. Dat is namelijk het risico van het vak en de omstandigheden, net zoals de weersomstandigheden deze week een risico van jouw vak zijn.
Dat weet je van tevoren en je wordt daar ook voor betaald, dus ik zou daar over niet gaan zeuren en al helemaal geen extra geld voor verwachten..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:59

Maar als slager hoef je niet buiten te lopen met 30kg vlees in je fietstassen in de regen, vrieskou of sneeuw om vervolgens nog weinig betaald te krijgen ook.... (Omgerekend krijgt een 15jarige twee euro nog wat per uur voor krantjes...)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:00

Nogmaals, daar KIES je ZELF voor! ;) Niemand die jou verplicht dat te doen..

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:00

Ik dacht dat we net hadden besloten dat het niet om het geld ging, maar gewoon even opendoen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:01

Focussed schreef:
Maar als slager hoef je niet buiten te lopen met 30kg vlees in je fietstassen in de regen, vrieskou of sneeuw om vervolgens nog weinig betaald te krijgen ook.... (Omgerekend krijgt een 15jarige twee euro nog wat per uur voor krantjes...)

Maar dat weten ze van tevoren en daar heb je goede jassen, handschoenen en regenpakken voor.
en anders is er ook nog ander werk te vinden hoor :)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:01

Waarom is een fooi in een restaurant geven anders dan een fooi aan een krantenbezorger? :?

Beiden zijn "sectoren" waarbij een zodanige "traditie" heerst. Om eerlijk te zijn geef ik liever 2 euro aan een 13-jarige die een heel jáár zijn werk voor je doet, dan aan een restaurant waar men een heel wat dikker uurloon krijgt. ;)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:04

Wij hebben een nee/nee sticker. Maar dan nog bellen ze aan. We wonen in een flat, de sticker zit op de brievenbus. Dus dan bellen ze gewoon bij iedereen aan, terwijl meer als de helft hier een nee/nee sticker heeft :+ Dat vind ik erg raar/lui overkomen.
Vorig jaar had ik nog geen sticker, toen werd er een keer aangebeld door iemand van folders. Ik wilde niet al te krenterig doen, dus ik keek even in mijn portemonee. Ik had alleen briefjes, dus toen heb ik niets gegeven. Nou dat werd me niet in dank afgenomen zeg :( Ik heb gelijk een sticker geplakt :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 22:05

Citaat:

Kranten lopen is dan ook een véél zwaarder beroep dan slager..

Wij geven de folderjongentjes €1 en hebben onze abo-kranten-bezorger net €5 gegeven. Ik vind niet dat het nodig is, het is een leuk aardigheidje voor de bezorger die het hele jaar voor je heeft "geploeterd" ;)