Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:16

pharagirlke schreef:
alle meningen zijn gebaseerd op interpretatie dus ik snap niet waarom je dit nu ineens tegen mij zegt :+

omdat je mij quote en vraagt of galspouwen eerlijk is, derhalve ga ik er vanuit dat jij vind dat ik galspouw, terwijl het dit niet was, daar ik een mening neerlegde. :)

Maar goed, ik zal de discussie over wel of niet galspugen verder laten rusten, doet niet terzake hier denk ik :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:17

Dat staat er wel. Heb ik ook al speciaal voor jouw gequote maar kennelijk lees je dat niet. Hij heeft die beslissing gemaakt op basis van het feit dat hij er niet bij mag en het volgens de moeder niet zijn kind is (anders liet ze hem wel erkennen) Ik neem niet aan dat hij niet bij zijn kind mag komen, dat schrijft hij letterlijk neer dat hij dat gevoel had. Heb ik ook nog speciaal in het vet gezet voor je :j

Pro deo advocaat zijn nog wel wat regeltjes rond, zal TS waarschijnlijk geen recht op hebben ;) Info inwinnen is voorlopig idd het enige wat hij kan doen.

En als je geen geld genoeg hebt, kan je nog maar heel weinig.

Tallie: er staat niet dat jij gal spuugt, er staat dat ik dat op de 1e bladzijdes zie gebeuren. :+

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:17

Ik ga het ook laten rusten. Nogmaals, ik geef de vader niet de volledige schuld, maar de moeder ook niet. Als de ts met een goed leesbaar verhaal komt, wil ik best mijn mening verder geven en/of mijn excuses aanbieden. Nu ga ik naar mijn paard toe. :)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:20

Is goed phara.. :+ Ik zal het niet zien, maar je zal gelijk hebben! Zal er niet meer over discussieren, doet het topic geen goed nml ;)

Ayasha
Blogger

Re: Relatie is uit, gelukkig is mijn paard er nog steeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:21

Tenzij je kan quoten dat ik zeg dat jij je gal spouwt valt er weinig anders te concluderen vrees ik :+

Ben benieuwd of TS nog gaat reageren of dat hij, zoals hij al eerder zei, een nieuw topic zal openen met daarin het verhaal duidelijker...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:21

chocobroodje schreef:
Hoe vaak heb ik dit al niet gelezen. Vader wordt opzij geschoven door moeder en oma/opa, maar dan wel zeuren dat ze niks goed doen. Waar 2 vechten hebben 2 schuld! Vergeet niet dat een moeder oneindig meer voorang krijgt dan een vader. Het is sneu voor het kind, maar hoeveel kinderen groeien wel niet zonder vader op. TS, zorg dat je weet wat je plichten zijn, maar ook je rechten! Dat jullie niet samen verder kunnen, prima. Maar zorg er wel voor dat je alles netjes regelt. Ook in een later stadium als je bezoekregeling wilt dan sta jij er tenminste goed voor. Ik neem aan dat je wel een rol wilt in zijn leven?

Zo zie ik het ook!
Goede tips!

Kan me best voorstellen dat wanneer je zo wordt buitengesloten, je ook geen positieve gevoelens kan krijgen voor het kind. Kind is immers niet los van de situatie te zien voor de jongen. Hij heeft het niet gedragen en tijdens de zwangerschap wsl ook al schuldig werd bevonden door iig haar fam voor de zwangerschap van hun jonge dochter.

Kan me voorstellen dat de ts het even helemaal zat is!

Hopelijk raapt hij straks de moed weer bij 1 om toch zijn recht op zijn kind te krijgen. Het kind moet iig niet denken dat zijn vader hem niet wou.
Daarbij denk ik dat de ts zelf later ook nooit rust kan vinden wanneer zijn kind nooit heeft geweten dat hij wél voor hem heeft gevochten.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:22

Cookies daar heb je helemaal gelijk in, dat is bij de ex van mijn man ook. Wel laten betalen maar meedenken aan een omgangsregeling ho maar ;)

Even vanuit mijn standpunt, ik zit nu dus middenin het traject. bij mij en mijn ex gaat het heel goed, we spreken elkaar geregeld en alles wordt dan op normale wijze besproken. Mijn man zijn ex daarentegen wil alleen geld en geen omgangsregeling. Dit is nu door de rechtbank vastgelegd, alleen houdt ze zich daar nog niet aan...

Los daarvan... TS wilde dus wel met het kind bemoeien, maar mocht niet van de moeder. Moeder wilde hem niet als vader en heeft het kind dus niet op zijn naam laten zetten. Dat houdt dus in dat hij niet voor het kind hoeft te betalen, het is immers wettelijk gezien niet zijn kind. Biologisch uiteraard wel en dat zou hem zelf kunnen laten besluiten om te betalen.

TS is nu boos om hoe alles loopt en roept dus dat hij niet betaald voor het kind, ik snap dat volledig want dat heeft mijn man ook gedaan. Wat als jij het kind niet mee krijgt, waarom wel betalen?

Als zij het voor de rechtbank gooit, hoeft hij dus niet te betalen, hij kan echter ook geen omgangsregeling krijgen omdat het kind niet erkend is. Dus tja waar heeft hij belang aan, ik zou inderdaad vechten voor mijn kind, dat heeft mijn man ook gedaan. Dus kind erkennen en dan gaan voor een alimentatie. Hij kan toch niet veel betalen, draagkracht zal erg beperkt zijn, het wordt berekend aan wat het kind nu al kreeg en dat was al niks aangezien zij bij haar ouders woont... Dus de alimentatie wordt haast niks...

Verder zei iemand dat als hij geen alimentatie betaalde, hij ook zijn kind niet te zien kreeg. Helaas staat dit los van elkaar. Mijn man betaald alimentatie maar als zijn lieftallige ex bepaald dat hij zijn kind niet ziet, dan moet hij gewoon alimentatie betalen (ondanks dat de rechtbank dus ook heeft besloten tot een omgangsregeling). Ook kan de rechtbank bepalen dat er alimentatie betaald moet worden maar geen omgangsregeling komt of andersom, wel omgang maar geen alimentatie, dit heeft dus niks met elkaar te maken ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:24

Dat is niet waar, de rechter zijn beslissing tot een omgangsregeling is juridisch afdwingbaar ;) Als de rechter zegt dat de vader het kind x aantal keer per week/maand moet kunnen zien, dan moet dat ook zo gebeuren, zo niet kan je daar rustig mee terug naar de vrederechter. Maar dat kunnen wel heeeeeel lang aanslepende zaken zijn... (en het is maar de vraag of je daar geld en zin in hebt natuurlijk :\)

Maar contact met het kind is een basisrecht... (mits je erkend bent als vader)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:26

Equidea schreef:
Ik heb op dit moment pb contact met hem.
Ik weet niet waarom hij niet in dit topic reageert, maar hij komt mij wel over alsof hij dit niet makkelijk vind om te doen (kind in de steek laten).

Als ik het zo alleemaal lees wat hij schrijft, dan komen de puzzelstukjes wat meer op zijn plaats, en begrijp ik het ook wat meer.
Er is in ieder geval meer aan de hand, dan alleen niet willen betlaen.

En dat is meestal het geval. Vriend van mij mocht zijn kind ook niet zien. Zijn ex zei gewoon, hij heeft mij geslagn en bedreigt. Terwijl dat gewoon niet waar was. Wel 2 jaar advocaten en rechtzaken verder voordat zoiets van de tafel af is. Vrouwen kunnen echt heel gemeen zijn!
Trouwens in 1 van de vee relatietopics heb ik ook al mensen gehoord die als oplossing aandroegen: wordt zwanger, dan krijg je tenminste geld van hem....... Hoe ziek is dat?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:28

Dat is inderdaad het probleem chocobroodje.. Vrouwen zijn in deze een stuk meer beschermt dan mannen, in de meeste situaties is dat super... Maar in situaties waarin de vader het kind wil zien en moeders ondanks de rechter neen zegt is het verschrikkelijk :\

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:29

Nou dat is inderdaad enorm ziek, verschrikkelijk hoe makkelijk er soms over gedacht worden, zulke mensen gun ik geen kinderen kan er niets aan doen.

korkman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:31

Wat is volgens de moeder en of de familie van de moeder de rede(en)n dat jij niet meer met jouw kind mocht/mag omgaan?
Als ik het goed begrijp lees ik dat jouw relatie (daarmee bedoel ik jij en je partner+familieleden) voor de zwangerschap al niet helemaal in orde was. Klopt dit?
Laatst bijgewerkt door korkman op 17-12-09 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:31

pharagirlke schreef:
Dat is niet waar, de rechter zijn beslissing tot een omgangsregeling is juridisch afdwingbaar ;) Als de rechter zegt dat de vader het kind x aantal keer per week/maand moet kunnen zien, dan moet dat ook zo gebeuren, zo niet kan je daar rustig mee terug naar de vrederechter. Maar dat kunnen wel heeeeeel lang aanslepende zaken zijn... (en het is maar de vraag of je daar geld en zin in hebt natuurlijk :\)

Maar contact met het kind is een basisrecht... (mits je erkend bent als vader)

Dat is dus het probleem, je kan via de politie je kind gaan halen. Politie doet dit niet en zegt ga maar naar je advocaat. Advocaat schrijft ex haar advocaat aan en deze doet er niks mee. Dan naar rechtbank, deze zegt ja mevrouw u moet het kind meegeven... mevrouw doet dit niet, dus zelfde traject weer... je eist een afdwingsom om het kind mee te geven, dit wordt door rechtbank niet gegeven... Dus je bent geen stap verder en heb je het kind nog steeds niet gezien. Sorry zit zelf in het traject dus weet precies hoe het nu loopt.

Je hebt kans dat bij TS de rechtbank beslist tot een omgangshuis, daar moeten vader en moeder dan beide naartoe om met het kind om te gaan. Misschien wel een goed idee voor TS. Je kan via je advocaat een rechtsbijstand aanvragen als je niet veel geld hebt. Ik denk niet dat een 21-jarige zoveel verdiend en heeft hij dus goede kans om hiervoor in aanmerking te komen. Dan betaal je iets van 95 euro eenmalig en wordt alles geregeld.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:33

korkman schreef:
Wat is volgens de moeder en of de familie van de moeder de rede(en)n dat jij niet meer met jouw kind mocht/mag omgaan?
Als ik het goed begrijp lees ik dat jouw relatie (daarmee bedoel ik jij en je partner+familieleden) voor de zwangerschap al niet helemaal in orde was. Klopt dit? Woonden jullie al samen toendertijd?

Als je nu gewoon even goed leest zul je begrijpen dat TS helemaal niet samenwoont met zijn vriendin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:35

Biancaa: Klopt. Ik weet het niet, zijn job lijkt me relatief goed betalend (te goed voor dergelijke bijstand) maar in combinatie met paard enz kan het best zijn dat hij niet "genoeg" heeft.. Alleen... Paard = luxe dus daar houden ze geen rekening mee.. :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:37

Ik hoop dat kensha snel zijn verhaal duidelijk maakt, zodat het gespeculeer kan ophouden.
Er is echt een hele hoop aan de hand in dit verhaal, wat nog niet in dit topic staat.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:39

nee dat klopt, dit wordt niet meegerekend. Maar als ik kijk hoe het dus bepaald is bij ons. Ze kijken naar wat het kind voor die tijd "nodig" had aan geld en wat het kreeg (in financiële zin dus) dan is dit nu al niks omdat zij bij haar ouders woont. Hij betaalde nu al niks voor het kind (denk ik). Dus gaat de rechtbank uit van haar inkomen met een deel van haar ouders. Dit is weinig, dus het kind heeft recht op weinig. Daarvan wordt dan de draagkracht verdeeld over de 2 ouders, weinig gedeeld door weinig= weinig... dus veel zal hij niet hoeven te betalen. Dit wordt wel meer naarmate het kind ouder wordt.

Maar dit is nog niet eens aan bod aangezien hij wettelijk gezien de vader niet is. Dus omgangsregeling komt er niet en een alimentatieregeling dus ook niet. Zij snijdt zichzelf in haar vingers door hem niet erkend te hebben als vader zijnde, en hij snijdt zichzelf in de vingers omdat hij nu geen recht heeft op omgang. Dus waar ze nu goed aan doen is aan hunzelf??

*edit* typkluns ik

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:43

Oef wat heb ik een moeite met dergelijke berichten! Mensen die graag een kindje willen is het niet gegund en jij gaat zo met je kind om! Sorry, in wat voor situatie je ook zit, ik kan er geen begrip voor opbrengen.

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:44

Vind het moeilijk oordelen als je maar 1 kant van het verhaal weet :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 16:46

Even de maandelijkse kosten erbij zetten

Dat is €200,- per maand..... dat ik loop te betalen.

Ik open morgenavond een beter topic om beter te lezen want ik zie toch een hoop mensen niet goed lezen.

Sorry het verward eruit ziet maar ik wilde het van mij aftypen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:47

PenP schreef:
Oef wat heb ik een moeite met dergelijke berichten! Mensen die graag een kindje willen is het niet gegund en jij gaat zo met je kind om! Sorry, in wat voor situatie je ook zit, ik kan er geen begrip voor opbrengen.

héél kortzichtig :n

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:48

Ik geloof best dat er meer aan de hand is, en dat hij niet alles op bokt kan of wil zetten. Zolang er zo weinig informatie is gaan mensen speculeren..
Ook snap ik het stukje over zijn paard wel. Uit eigen ervaring kan ik zeggen als ik veel "problemen of stress" heb, ben ik ook blij dat ik naar mijn paarden kan gaan om de dingen weer op een rijtje te krijgen.
Maar zoals hij het formuleert lijkt het alsof hij zijn paard boven zijn kind plaats. En dat roept bij de meeste mensen (ook bij mij) weerstand op.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:49

kensha schreef:
Even de maandelijkse kosten erbij zetten

Dat is €200,- per maand..... dat ik loop te betalen.

Ik open morgenavond een beter topic om beter te lezen want ik zie toch een hoop mensen niet goed lezen.

Sorry het verward eruit ziet maar ik wilde het van mij aftypen.

sterkte joh, want dit is begrijpelijk echt wel zwaar voor je!
véél emoties wsl :(:)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:50

PenP schreef:

Jammer dat je iemand wilt kwetsen, en dan zelf niet eens de moeite neemt om te lezen wat er aan de hand is.
Klasse +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 16:50

Als hij niet als vader op het geboortecertificaat staat hoeft hij niet te betalen, of hij moet het kind echten..