Wat is een leuke eerste auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:52

Afbeelding

dit is mijn koektrommeltje!:D(heb hem inmiddels al vanaf afgelopen mei) heb niet zo enorm veel geld dus moest echt iets goedkoops kopen en het is gelukt gekocht voor 250,- inclusief apk tot volgend jaar april! 1,5ton gelopen ook niet echt veel dus nah Geweldig! Goedkoop zuinig en alles! Mijn vriend is namelijk automonteur en een vriend van ons die werkte doen bij een auto bedrijfje, kwamen we deze tegen voor 250 euro dus.. na hij was groen van de mos, van een oud vrouwtje geweest nooit gewassen! Maar goed, gekocht goede poetsbeurt gegeven en nieuwe velgen er onder gezet! Nah, ik ben er helemaal happy mee haha hij rijdt 1 op 14 a 15 dus lekker zuinig, hij word warm zit droog en heb muziek erin. Het scheeld bij mij dat mijn vriend automonteur is en die heeft de auto volledig na gekeken voordat ik hem kocht. Als je een auto ziet en je gaat er naar kijken probeer iemand mee te nemen die er enorm veel verstand van heeft! Rij er ook altijd even mee. keurings bewijs na laten kijken enzovoorts.En als er wat zou gebeuren ik ben een voorstander van beginnen met een goedkoop auto'tje kan je mooi rijervaring krijgen.. en gebeurt er wat of rij jij tegen een paaltje aan.. oke niet leuk? Maar niet zo erg als dat je dat doet met een auto die stukken duurder is!
Laatst bijgewerkt door wendyelst op 23-12-09 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:54

eroslover schreef:
Zo klinkt het wel ja! Ik ben zelf ook aardig aan het verdiepen nu. Welke auto's ik echt niet leuk vind en welke wel. Ook heb ik gezien dat mijn budget best ruim is en dat ik dat wel wat naar beneden kan schroeven zodat ik dan nog wat meer over heb voor onvoorziene kosten. Een autotje voor 1000/1500 euro is ook prima om mee te beginnen vind ik wel.

ja kan prima :)
vooral beginnend bestuurder is het nog niet zo erg als je een deukje rijd ;)

eroslover

Re: Wat is een leuke eerste auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 15:57

Leuk koektrommeltje hoor wendy!
Prima toch dat je voor weinig geld een leuk autotje hebt kunnen kopen. Wij hebben toendertijd ook nog even thuis zoiets gehad ook voor 250 euro gekocht. Maar tegenwoordig zie je dat wel minder lijkt t wel. Ook ben ik dan wel bang dat het niet helemaal te vertrouwen is. Bij een dealer zijn ze toch al gauw wat duurder.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:17

eroslover schreef:
Leuk koektrommeltje hoor wendy!
Prima toch dat je voor weinig geld een leuk autotje hebt kunnen kopen. Wij hebben toendertijd ook nog even thuis zoiets gehad ook voor 250 euro gekocht. Maar tegenwoordig zie je dat wel minder lijkt t wel. Ook ben ik dan wel bang dat het niet helemaal te vertrouwen is. Bij een dealer zijn ze toch al gauw wat duurder.

Ja dat zou ik ook wel hebben! Daarom probeer echt iemand te zoeken in de omgeving die er veel verstand van heeft! Dan kan er niet zo snel wat gebeuren! Mijn vriend (automonteur dan) die heeft gevraagd of we hem daar op de werkplaats op de brug mochten zetten en er mee gereden dus die kon overal kijken hoe of wat!Scheeld enorm! Ik heb er zelf ook echt geen verstand van haha!

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 19:59

Ja dat is wel heel handig. Mijn vader had gebeld over een lancia ypsilon. Nu heeft die man teruggebeld en is er al 250 euro vd prijs af. Waarom zou iemand dat doen? Kost nu nog maar 1000 euro.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 20:21

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:23

Peugeot 205 (:) een rode natuurlijk

Met stip!, ik heb nu 5 jaar later en 2 auto's verder nog spijt dat ik hem destijds ingeruild heb.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 20:32

En wat zou je doen met bovenstaande?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:33

eroslover:
hmm km stand ? halve apk
1.1 , moet zeggen dat het wel een langzame auto is.
acceleratievermogen van 0-100 = 14.
ik zou me er vreselijk dood aan ergeren, maar oke dat is wat je wilt ;)
kleine compacte stille auto , weinig bagageruimte.
rond de 55 pk. geen trekkracht dus ;)
maximale snelheid zal op de 150km/h zitten
Leuke auto voor een goed wegdek , maar niet als je over slecht wegdek moet rijden ;)

Hierbij nog een test ;)
http://www.autoweek.nl/autotest/81/Lanc ... Elefantino

Het zou niet mijn auto wezen ;)

En wat met harde wind? het is een lichte auto ;)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 20:47

De auto heeft tussen de 170 en 180000 gelopen. dus opzich wel prima. En super snel hoeft hij nou ook weer niet te zijn. Ben eigenlijk toch wel een beetje benieuwd aan het worden!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:49

dat is wel netjes.
ehm ja maar ik zou hem goed proefrijden.
tenminste super snel nouja dat is tot daar an toe , maar een slak :+ maar dat is een persoonlijke mening :P

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:54

ik heb een vw polo uit 98 als eerste auto. fijn ding. rijdt mooi maar is loeifel en om nou te zeggen dat ze heel zuinig zijn, nee. zal ook wel een beetje aan mijnes liggen want ik heb niet de standaard polo. maar zijn heel handig met parkeren. je zet ze overal tussen. meestal zijn ze motorisch prima. het is toch een volkswagen. en heel belangrijk ze zijn niet zo duur in verzekering en wegenbelasting.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 20:56

mijn eerste auto wordt een kia picanto, heb alleen mijn rijbewijs nog niet omdat ik nog geen 18 ben.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:58

Ik zou geen Lancia kopen, veeeel onderhoud...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 22:39

Heb je daar ervaring mee Rinske?
De onderdelen schijnen wel erg duur te zijn. Nouja ik kijk het morgen gewoon aan en zie het dan wel.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 00:14

zou voor mn eerste autootje voor een wat meer standaard merk gaan, makkelijker en goedkoper onderdelen voor te krijgen. peugeot, golf/polo, civic, starlet, allemaal heel standaard autootjes maar ideaal als je er wat voor nodig hebt, heel mp staat nmlk vol met prima onderdelen :)
lancia is niet helemaal mijn ding moet ik eerlijk zeggen, zou ook niet gaan kijken bij die auto. apk is het probleem niet, je kan nou eenmaal moeilijk wachten tot je een nieuwe hebt voor je m verkoopt :p hij zit er iig niet heel dicht op.
vind m er verder wat versleten uit zien, blok niet echt heel netjes zo op het oog. en als de km-stand echt zo gunstig was, zou die wel in de ad staan ;) 170000 is niet heel beroerd, maar voor een lancia zeker niet ideaal...

verder sluit ik me geheel en al aan bij toushie, 1.1 is echt heeeel sloom, ik zou me idd dood ergeren :P

even kort; zou ik bij die auto gaan kijken, even alleen op de staat en prijs/kwaliteit: nee..

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 06:40

nou ik rij nu in een opel ascona 1.6 liter benzine,maar ik krijg over 2 weken mijn peugeot 107 met slechts een 1.0 liter motor,maar wel met 68 PK,en een gewicht van slechts 778 kg(dacht ik,haha).
en dat ding rijdt behoorlijk fel,moet ik,de snelheidsduivel,zeggen.
dus het zegt niet altijd alles,het hoeft niet direct sloom te zijn.
je moet ook even kijken wat de auto ook weegt.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 10:15

Lancia is van fiat/alfa romeo dus op zich kom je wel aan de onderdelen. Onderdelen zullen misschien wel wat duurder zijn. Klopt dat hij niet helemaal gaaf is. Ergens aan de zijkant zit een beschadiging. Auto weegt 825 kg. Als je kijkt naar andere Lancia ypsilons wat ik echt wel mooie auto's vind worden die meestal voor veel meer geld verkocht en is dit wel echt een koopje. Hij wordt ook onder de dagwaarde verkocht. Heb gekeken naar verzekeringen. Voor verzekering zou ik 29,48 betalen en wegenbelasting is 52 euro per kwartaal dus dat is allemaal ook wel netjes. Verder rijdt lancia ook redelijk zuinig. 1:18 moet hij zeker wel lopen. Die man zei 1:20 maar dat weet ik niet. Dus het kijken vind ik het wel waard. Want er zitten best wel voordelen aan. Ook ziet hij er vanbinnen ook mooi uit. Dat ik nou niet helemaal weg binnen van de buitenkant kom ik ook nog wel overheen denk ik hihi.
En hoe sloom die is merk ik met rijden wel. Waar die staat is de snelweg ook vlakbij geloof ik dus dan kunnen we dat mooi ook even testen.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:58

verkoop onder de prijs van de dagwaarde ? :=
En het is een dealer...?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 11:00

nee een particulier.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 11:05

eroslover schreef:
nee een particulier.

hmm oke.
Ik zou iig wel een kenner meenemen hoor ;)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 11:14

ik ga met mijn vader op zich kan die het ook wel goed zien.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 16:01

Daar ben ik weer met een heel verhaal.
Wezen kijken bij de lancia. De zijschade was wat opvallender dan op de foto's te zien is. Verder rijd de auto wel lekker maar koppelt wel erg zwaar. De bestuurder gordel ging erg stroef en er zat een erg 'banketstaaf" binnenspiegeltje in om het zo maar te zeggen. De radio deed het niet maar die zijn niet zo duur. De auto reed verder gewoon goed en geen gekke dingen ofzo. Maar doordat er geen stuurbekrachting opzit en de koppeling zwaar gaat waren dat voor mij de punten om te zeggen dat ik het niet doe.
Daarna nog even bij een dealer wezen kijken naar een citroen zx uit 98. Die had een tijd stilgestaan en starte niet. Dus met startkabels /koffertje hoe noem je dat aangezet. Uiteindelijk mee gaan rijden. Eerst mijn pa gelukkig. Sloeg de motor af bij een kruispunt. Gelukkig was het dicht bij de dealer. Eerst hebben andere mensen geprobeert met hun auto de motor op gang te helpen maar dat lukte niet. Ben naar de garage terug gelopen en gezegt wat er was. Met die man naar het kruispunt gereden en de auto deed het weer met behulp van koffertje met startkabels. Pa heeft even gereden. Toen mocht ik. Liet hem afslaan inmiddels hadden wij het koffertje. |Toen had ik het wel bekeken. Deze auto werd het voor mij niet. Man vd dealer zou er iig wel een nieuwe accu inzetten .Verder waren er nog wel wat dingetjes aan de auto minder maar dat was het voornaamste. Wel leuk zo'n dagje auto's kijken/rijden.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 17:53

gewoon lekker verder kijken...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 17:55

Ja precies, wel een hele ervaring vooral met die citroen. Stonden echt vlak voor dat kruispunt stil. En dan had ik hem moeten laten afslaan die eerste keer je had dan mijn pa moeten horen dat weet ik nu al... hihi. Heb zelfs ook de auto nog geduwd. Die man van de garage vond het geloof ik de gewoonste zaak van de hele wereld.