Later kinderen of geen kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:31

LindyH schreef:
Maar inderdaad... Iemand moet mijn luier verschonen als ik oud ben. Hoewel je tegen die tijd ook jezelf wel een spuitje zal kunnen geven. :D Zo eerlijk moet je dan ook wel weer zijn vind ik. Geen kinderen, dan ook geen verzorgingshuis.

Ik heb wsl in mijn leven al meer luiers verschoont dan de gemiddelde moeder doet. En dan niet van schattige baby's als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoop dat ik toch later ev. welkom zal zijn in een rust of verzorgingstehuis? Of moet ik nog eens percé kinderen krijgen om mijn 'schuld' aan te maatschappij af te betalen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:36

Hannah_Menno schreef:
Karin schreef:
Over dat egoïstische: ik heb werkelijk nooit begrepen waarom het egoïstisch zou zijn om niet aan kinderen te beginnen.

Ik ben wel benieuwd of iemand me daarover het een en ander kan uitleggen. :)

Wat ik denk dat ze bedoelen is dat wij (waarschijnlijk) wel een mogenlijkheid hebben om kinderen te krijgen (vruchtbaar) en dat wij met het moederschap heel makkelijk omgaan in de ogen van onvruchtbare mensen die toch heel graag een kind willen..

Tsja... het klinkt banketstaaf... maar ik heb er ook niet voor gekozen om vruchtbaar te zijn ;)
Ik zou met alle liefde al mijn eitjes afstaan aan iemand die het kan gebruiken, wanneer de mogelijkheid er was.
Maar voor mezelf :n geen denken aan :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:52

Kinderen haha neeee nooit! Gelukkig denkt mijn vriend er ook zo over.

Heb er echt helemaal niets mee en ik zou een heel slechte moeder zijn daarom.

Goh best grappig dat er hier geroepen wordt dat je egoïstisch bent als je geen kinderen neemt. Ik kan me nog een topic/discussie van hier op Bokt herinneren dat je egoïstisch bent als je wél kinderen neemt :P :+

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:55

Meestal gaat je biologische klok pas zeuren na je 30e...? Zei dr.phil.
Dan willen de jongens, mannen worden en settelen. En de vrouwen willen graag baby's....

Zo ken ik iemand die altijd zei dat ze geen koters wilde, nu is ze 30, en jahoor... is ze bezig om zwanger te worden :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:56

Alet74 schreef:
@Lindy: denk je echt dat mensen een kind zouden willen om 'geslaagd' te zijn? Laten we het niet hopen! Het is iets waar je voor kiest (as far as it goes) op grond van gevoel en verstand, maar niet om erbij te horen. Althans, ik hoop dat ik voor het gros van de ouders hier kan spreken.

En waarom heb je een hekel aan jubelende ouders? Vergelijk het met het hebben van een paard, daar zou je vast ook heel enthousiast over zijn. Zo zijn veel ouders ook over hun kroost, en ik ben het met je eens dat sommigen wel een beetje doorslaan hoor. Ik denk niet dat dit inherent is aan het krijgen van een postnatale depressie, daar zijn waarschijnlijk meer dingen die een rol spelen.
Of je wel of niet een kind zou willen, moet toch een op zichzelf staand iets zijn, niet iets waar je je door je omgeving in laat beinvloeden, dat zou jammer zijn. Want dan is het niet echt een objectieve keuze meer lijkt me.

Nee, het zou niet zo moeten zijn, maar het is volgens mij wel zo. Mensen vragen altijd waarom je geen kinderen hebt, maar nooit waarom je wel kinderen hebt. Dat geeft aan het dat het hebben van kinderen normaal is en dus 'goed', en het niet hebben van kinderen abnormaal, dus 'slecht'.
Ik voel die druk wel, al is het alleen al van mijn moeder. Ik ben niet van plan om ervoor te zwichten, maar ik kan me voorstellen dat mensen dat wel doen, onbewust vaak.
EDIT: wat listiglistje zegt dus. :D

Natuurlijk zijn postnatale depressies ook afhankelijk van hormonale dingen enzo, maar dat gejubel speelt vaak ook een rol.
Ik begrijp trouwens heel goed dat ouders zelf jubelen. Dat mag uiteraard als je ergens blij mee bent. Het gaat mij meer om de omgeving die verplicht mee moet doen. Ik doe daar zelf ook aan mee. Als iemand vertelt dat ze zwanger is ga ik ook gillen. Maar dat is echt puur omdat dat van je verwacht wordt. Een gewoon "Goh, leuk voor je", is echt niet genoeg. En daar erger ik me aan. Nogmaals, dat ligt ook niet aan de zwangeren zelf, dat is een maatschappelijk verschijnsel. En daarheb ik bezwaar tegen.

Alet74 schreef:
Misschien had Nietzsche wel gelijk, en is het egoistisch om een kind te krijgen. Maar het hoort bij het leven, geboren worden en sterven, zo gaan die dingen. Ik ben toch wel blij dat het er tegenwoordig wat anders aan toe gaat dan vroeger.

Tja, opzich ben ik ook blij dat het niet meer is zoals vroeger, maar ik bedoel het ook meer zoals je zelf zegt: toen gingen de dingen gewoon zoals ze gingen en hoefde je er niet over na te denken. Het leven is nu zo complex dat we moeten beslissen over sterven, met alle ethische kwesties die daarbij komen kijken (euthanasie). Zo moeten we ook beslissen over geboorte, met alle ethische kwesties die daarbij horen. Ik ben ergens wel jaloers op mensen die dat dus blijkbaar helemaal niet doen.

Alet74 schreef:
Je stuk over het zorgen voor nageslacht, het hebben van een rotleven en dergelijke, dat volg ik niet helemaal. Kun je dat nog een beetje toelichten.

Pfoe! hoe leg ik dat nou eens uit...

Ik bedoel dat eigenlijk al het levensgeluk te maken heeft met het zorgen voor nageslacht: verliefd zijn, een goede relatie hebben, (goede) seks hebben, zwanger zijn, kinderen krijgen, zorgen voor kleine kinderen. (De glimlach van een kind... :)ddd) Dat heeft de natuur heel slim gedaan. Dat is ook waar het hele leven om draait. Voor de rest stelt het leven niet veel voor.

Je kunt alleen gelukkig zijn en van het leven houden als je je bezig houdt met het zorgen voor nageslacht. En vervolgens kunnen je kinderen ook alleen gelukkig zijn als zij zorgen voor nageslacht, en hun kinderen ook weer...

Dat houdt in dat we dus eigenlijk door de natuur aan het lijntje worden gehouden. Het is een cirkelredenering.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is wat ik bedoel...
Laatst bijgewerkt door LindyH op 11-12-09 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 17:58

@lindy, ik ken een stel die ontzettend gelukkig zijn, die toch al wat ouder zijn, en geen kinderen hebben hoor.
Die hebben wel kinderen, maar dan zijn dat de paarden... (als je snapt wat ik bedoel).

Ik weet wel dat het zo is, dat je relatie na een aantal jaar kan verslechteren als je geen kinderen krijgt.
Was een hele docu over, over de hormonen die je nodig hebt om een relatie gelukkig te houden.

JuliaMaria

Re: Later kinderen of geen kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:01

Ja ik wil absoluut kinderen, ik wil er sowieso twee adopteren en misschien ook nog wel een kindje van mezelf. :)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:02

BraveSpots schreef:
LindyH schreef:
Maar inderdaad... Iemand moet mijn luier verschonen als ik oud ben. Hoewel je tegen die tijd ook jezelf wel een spuitje zal kunnen geven. :D Zo eerlijk moet je dan ook wel weer zijn vind ik. Geen kinderen, dan ook geen verzorgingshuis.

Ik heb wsl in mijn leven al meer luiers verschoont dan de gemiddelde moeder doet. En dan niet van schattige baby's als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoop dat ik toch later ev. welkom zal zijn in een rust of verzorgingstehuis? Of moet ik nog eens percé kinderen krijgen om mijn 'schuld' aan te maatschappij af te betalen?

Ik bedoelde dat meer in het licht van de rest van mijn post. Je kunt allerlei redenen hebben om geen kinderen te willen, maar dan kun je later niet je recht op zorg claimen. Zeker niet tegen de tijd dat wij oud zijn, want dan is de vergrijzing nog veeel erger dan nu.
Dan moeten alle jonge mensen in de bejaardenzorg werken en dan ligt de economie op zijn gat. Ik kan me best voorstellen dat ze tegen die tijd een maatregel in gaan voeren dat mensen zonder kinderen (die dus de sterke vergrijzing veroorzaakt hebben) minder recht hebben op zorg dan anderen. Lijkt me alleen maar logisch en eerlijk.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:04

c_alsemgeest schreef:
[Tsja... het klinkt banketstaaf... maar ik heb er ook niet voor gekozen om vruchtbaar te zijn ;)
Ik zou met alle liefde al mijn eitjes afstaan aan iemand die het kan gebruiken, wanneer de mogelijkheid er was.
Maar voor mezelf :n geen denken aan :')

Mee eens hoor! :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:04

Ik wilde altijd heel graag, liever gister dan vandaag, zoiets. En nu ben ik au pair. En zeg ik: mja, ik denk er nog even over na.

Mijn au pair kindjes zijn de liefsten van de wereld, het zijn gewoon mijn broertje en zusje qua gevoel, maar als ik zie wat hun ouders er voor hebben moeten inleveren.... Hun ouders zijn net zoals ik, alleen dan 10 en 20 jaar ouder. Nu ze mij hebben, hebben ze een stukje van hun leven terug. Kunnen ze om 8 uur thuis komen van het clubben omdat ik de kindjes wel naar school breng.

Maar hele dagen in hun atelier zitten lukt niet als de kinderen zijn. En je kunt ook niet spontaan besluiten meer om naar Parijs te rijden. En dikke huisfeestjes met drugs zit er ook niet in als je bloedjes boven liggen.

Ik dacht altijd dat die dingen, dat ik daar overheen zou groeien. Ik zou volwassen worden en dan zou ik vanzelf een afkeer krijgen van feestjes enzo. Maar zo werkt het niet. Ik blijf wie ik ben, dat zie ik aan mijn hostparents. En kinderen geven je natuurlijk veel, maar ze vragen ook veel. Veel geregel. Vroeg op. Als ze ziek zijn, ben je bezorgd. Zijn ze wel gelukkig?

Een goed voorbeeld van hoe ik er over denk. Ik had het erover met een oudere man, en die zocht een woord om het te beschrijven. Mijn eerste woord was 'sacrifice'. Hij bedoelde 'commitment'.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:05

LindyH schreef:
Ik bedoelde dat meer in het licht van de rest van mijn post. Je kunt allerlei redenen hebben om geen kinderen te willen, maar dan kun je later niet je recht op zorg claimen. Zeker niet tegen de tijd dat wij oud zijn, want dan is de vergrijzing nog veeel erger dan nu.
Dan moeten alle jonge mensen in de bejaardenzorg werken en dan ligt de economie op zijn gat. Ik kan me best voorstellen dat ze tegen die tijd een maatregel in gaan voeren dat mensen zonder kinderen (die dus de sterke vergrijzing veroorzaakt hebben) minder recht hebben op zorg dan anderen. Lijkt me alleen maar logisch en eerlijk.

En als je geen kinderen kunt krijgen...?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:11

Equidea schreef:
@lindy, ik ken een stel die ontzettend gelukkig zijn, die toch al wat ouder zijn, en geen kinderen hebben hoor.
Die hebben wel kinderen, maar dan zijn dat de paarden... (als je snapt wat ik bedoel).

Ik weet wel dat het zo is, dat je relatie na een aantal jaar kan verslechteren als je geen kinderen krijgt.
Was een hele docu over, over de hormonen die je nodig hebt om een relatie gelukkig te houden.

Zo bedoel ik het niet. Die mensen hebben wel een relatie en hebben ook nog iets om voor te zorgen. Die zijn dus behoorlijk voorzien.

Ik bedoel dus ook niet dat je per se helemaal toe moet werken naar het 'eind': daadwerkelijk kinderen grootbrengen. Ik bedoel dat alle dingen die mensen levensgeluk geven, door de natuur zijn uitgevonden om voor nageslacht te zorgen. Of dat zou uiteindelijk echt gebeurt maakt niet zo veel uit.

Als je 14 bent en helemaal verliefd, dan heeft dat voor jezelf niets te maken met het zorgen voor nageslacht. Waarschijnlijk ga je dat ook niet maken met de persoon op wie je op dat moment verliefd bent. Maar verliefdheid is wel door de natuur uitgevonden om te zorgen voor nageslacht. En zonder verliefdheid zou het leven een stuk saaier zijn.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:13

Equidea schreef:

Kinderen nemen om je relatie in stand te houden vind ik slecht. Helemaal als je niet graag kinderen wilt, loopt je relatie dalijk alsnog op de klippen zit je met dat kind opgescheept.

De reactie dat je niet gelukkig kan zijn zonder kinderen vind ik echt belachelijk. Hoe kun je nou voor een ander bepalen wanneer hij of zij gelukkig kan zijn. Hoe zit dat dan met homo's/bi seksuele mensen? Daar ken ik er pas veel van en die zijn ook dolgelukkig!

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:18

Toen ik 15 jaar was, schreeuwde ik altijd heel hard! "ik wil later geen kinderen"
Totdat ik mijn man op mijn 19e ontmoette (:)

Nu ben ik 36 en heb 2 kids van bijna 11 en 8 :D

Zeg nooit, nooit! ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:23

suus_ schreef:
Equidea schreef:

Kinderen nemen om je relatie in stand te houden vind ik slecht. Helemaal als je niet graag kinderen wilt, loopt je relatie dalijk alsnog op de klippen zit je met dat kind opgescheept.

De reactie dat je niet gelukkig kan zijn zonder kinderen vind ik echt belachelijk. Hoe kun je nou voor een ander bepalen wanneer hij of zij gelukkig kan zijn. Hoe zit dat dan met homo's/bi seksuele mensen? Daar ken ik er pas veel van en die zijn ook dolgelukkig!

Oh ik heb op mijn stages en mijn werk genoeg stellen gezien die juist uit elkaar gaan vanwege de kinderen. Want opeens blijken ze toch verschillende normen en waarden te hebben. Of die man of vrouw die vrijgezel en kinderloos is blijkt aantrekkelijk dan je uitgezakte man/vrouw.

Ga eens op de gemiddelde basisschool kijken hoeveel kinderen gescheiden ouders hebben. Wat een kulargument

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:27

Ik heb nooit kinderen willen hebben en we hebben ze ook niet.
En wij zeuren nergens over, andere mensen zeuren.
Soms is er onbegrip en soms vind men het zielig en de opmerking dat je er later spijt van krijgt wil ook nog wel eens langs komen.
Moeten we dan kinderen nemen om later op mijn oude dag bezoek te krijgen? En dan tref ik net kinderen die een mindere partner krijgen en niet langs willen komen.
Wij wisten beide al jong dat we geen kinderen wilden en een keus was niet aan de orde.
Een groot geluk dat wij elkaar hebben gevonden, want als ik een partner had gekregen die een kinderwens had gehad dan was dat niet goed gegaan.
Ik ben nu 54 en ik heb geen dag spijt gehad, wij zijn niet kinderloos, maar kindervrij.
Kinderhaters? Nee, dat ook weer niet, alleen vind ik maar een beperkt aantal kinderen leuk. En zodra ik ze niet meer leuk vind dan mogen ze mooi naar hun ouders, opzouten.
Ik zag alle ellende van een dracht en de geboorte niet zitten.
Dan de zorg en de enorme onkosten die een kind mee zou brengen.
Het opvoeden van een eigen mens is aan mij ook niet besteed, want er lopen veel te veel mensen om mij heen die nog niet zijn opgevoed.
Ik/wij houden enorm veel van dieren.
En op een gegeven moment ontdek je dat je dieren beter opgevoed zijn dan menig kind.
Voor mij geen baby's vast houden, geen kraamvisite, ik kom wel een keer als het kind kan lopen.
Onze vriendenkring bestaat veelal uit kindervrije, of zich normaal gedragende ouders.
Ook zo'n punt, zodra er een kind is geboren dan is dat vaak het middelpunt van de ouders.
Iedereen wordt dan buiten gesloten, want hun kind is de leukste en de liefste, maar voor ons de vervelendste.
Ik kan met mijn honden een restaurant in, niemand merkt dat ze aanwezig zijn.
Weinig ouders wiens kind een 1,5 uur onder de tafel kan blijven liggen.
Ik wil ook geen last hebben van andermans kind en dat hebben we meestal wel.
Niet door onze aangeboren ergernis voor kinderen, maar wel door irritant kindergedrag zoals geren, geschreeuw en aandachttrekkerij.
Uiteraard ligt veel aan de ouders, maar een kind die niet beweegt en geen geluid maakt is ook niet normaal.
Dus hou ze lekker uit mijn buurt.
Ik vind het heel erg als iemand graag kinderen wilt hebben en ze niet kan krijgen.
Ik vind het ook erg als er een ongewenst kind geboren wordt.
Het geen kinderen willen hebben is iets wat in je zit, daar denk je niet over na.
Wij hebben het samen altijd super gehad, want we hebben altijd alles kunnen doen wat we wilden.
Overal tijd voor en alle financiele middelen waren voor ons zelf.
Egoistisch? Nee hoor, een kind nemen kan egoistisch zijn, want een kind vraagt er niet om om geboren te worden, dat bedenken de ouders die dat kind graag willen hebben.
Er is wel een grote ergernis naar mensen die kinderen hebben.
Die moeten altijd voorrang hebben met de planning van vakantie.
Bij mij geen kans, dat ik ze niet heb, wil niet zeggen dat ik moet opschuiven voor iemand die ze wel wil hebben.
Ik kies voor vrijheid en wie voor gebondenheid kiest moet dat zelf maar oplossen.
En mij n ouders hebben het er nooit moeilijk mee gehad omdat hun dochter altijd heeft gezegd geen kinderen te nemen.
En wat ze niet hebben missen ze niet.
Wij hebben geen eeuwige zorgen om kinderen en zij niet om kleinkinderen.
Het leven is fantastisch om kindervrij te zijn.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:31

Ik heb ruim 6 jaar geleden een miskraam gehad, dezelfde leeftijd mijn nichtje (kind van mijn zus) nu is... Ik wilde al vroeg een kind krijgen, maar dat is op een miskraam uitgelopen. Ik was 21 jaar oud toen dat gebeurde. Zelf wel wat jaloers toen die kleine van mijn zus was geboren, maar nu blij geen kind te hebben. Nu twijfel ik enorm om uberhaupt nog kinderen te willen. Ik ben zo druk met mijn werk en paarden. Ik kan mij niet over mijn hart krijgen om mijn paarden weg te doen.... Altijd gezegd na mijn 30e geen kinderen meer, nog 3 jaar....

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:42

ik wil geen kinderen , ik zie mezelf niet als een voorbeeld en ik kan een kind niet geven wat hij/zij nodig heeft

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 18:45

Ik wil over een jaar of 10 echt wel kids hoor :D
Het liefst twee, maar je hebt het natuurlijk niet altijd voor het zeggen :)

Die extra financiële last heb ik er voor over, en mijn lichaam dat dan gaat hangen... ach, sportschooltje? :D

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 20:17

Karin schreef:
Laura_Robin schreef:
Ik denk niet dat je nu kunt beoordelen of je later kinderen wilt. Dat weet je later pas.

Wanneer is 'later' volgens jou?

TS is wat jonger en vraagt zich af of ze "later" kinderen wil. Daar reageerde ik op. Voor diegenen voor wie "later" "nu" is als in: nu zou het kunnen, maar wil ik het wel, zeg ik alleen: laat je niet gek maken door je omgeving. Uiteindelijk is een kinderwens een vrij irrationele wens. Je kunt argumenten voor en tegen op een rij zetten wat je wilt, maar op basis daarvan maak je uiteindelijk je keuze niet. Je kunt het er alleen mee onderbouwen, als je de behoefte voelt om je keuze te verdedigen. Maar ik zou denken: wat zou het wat een ander vindt. Je volgt het hart van jou en je partner. Er is geen goede of verkeerde keuze bij zoiets persoonlijks als dit.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:05

gekkesies schreef:
Absoluut wel, gek genoeg. :') Tot ruim 2 jaar geleden moest ik er niet aan denken, maar nu kan ik echt niet wachten.
Ik heb een goede relatie, en mijn vriend heeft ook een heel duidelijke kinderwens. Lijkt me heerlijk om later samen een leventje op te bouwen, en voor ons hoort daar ook een kind (of twee :P) bij. :)

Klinkt heeeul bekent.. ik heb ook altijd geroepen; ''ik wil echt geen kinderen!'' Ik vind ze wel heel leuk hoor,
maar inderdaad kost veel tijd, slecht voor je figuur.. Stomme redenen vind ik nu..
Nu lijkt het me ook echt geweldig, een kleintje samen met m'n vriend.. :)

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:10

Ik moet er de komende 10 jaar niet aan denken, maargoed ik hou (nog) niet zo van kinderen, tenzij ze zo lief lachen :). Ik denk dat bíjna iedereen op een bepaalde leeftijd wel moedergevoelens krijgt. :j
Eerst maar eens carrière maken.

dynamite1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:16

Moggsy schreef:
Ik heb nooit kinderen willen hebben en we hebben ze ook niet.
En wij zeuren nergens over, andere mensen zeuren.
Soms is er onbegrip en soms vind men het zielig en de opmerking dat je er later spijt van krijgt wil ook nog wel eens langs komen.
Moeten we dan kinderen nemen om later op mijn oude dag bezoek te krijgen? En dan tref ik net kinderen die een mindere partner krijgen en niet langs willen komen.
Wij wisten beide al jong dat we geen kinderen wilden en een keus was niet aan de orde.
Een groot geluk dat wij elkaar hebben gevonden, want als ik een partner had gekregen die een kinderwens had gehad dan was dat niet goed gegaan.
Ik ben nu 54 en ik heb geen dag spijt gehad, wij zijn niet kinderloos, maar kindervrij.
Kinderhaters? Nee, dat ook weer niet, alleen vind ik maar een beperkt aantal kinderen leuk. En zodra ik ze niet meer leuk vind dan mogen ze mooi naar hun ouders, opzouten.
Ik zag alle ellende van een dracht en de geboorte niet zitten.
Dan de zorg en de enorme onkosten die een kind mee zou brengen.
Het opvoeden van een eigen mens is aan mij ook niet besteed, want er lopen veel te veel mensen om mij heen die nog niet zijn opgevoed.
Ik/wij houden enorm veel van dieren.
En op een gegeven moment ontdek je dat je dieren beter opgevoed zijn dan menig kind.
Voor mij geen baby's vast houden, geen kraamvisite, ik kom wel een keer als het kind kan lopen.
Onze vriendenkring bestaat veelal uit kindervrije, of zich normaal gedragende ouders.
Ook zo'n punt, zodra er een kind is geboren dan is dat vaak het middelpunt van de ouders.
Iedereen wordt dan buiten gesloten, want hun kind is de leukste en de liefste, maar voor ons de vervelendste.
Ik kan met mijn honden een restaurant in, niemand merkt dat ze aanwezig zijn.
Weinig ouders wiens kind een 1,5 uur onder de tafel kan blijven liggen.
Ik wil ook geen last hebben van andermans kind en dat hebben we meestal wel.
Niet door onze aangeboren ergernis voor kinderen, maar wel door irritant kindergedrag zoals geren, geschreeuw en aandachttrekkerij.
Uiteraard ligt veel aan de ouders, maar een kind die niet beweegt en geen geluid maakt is ook niet normaal.
Dus hou ze lekker uit mijn buurt.
Ik vind het heel erg als iemand graag kinderen wilt hebben en ze niet kan krijgen.
Ik vind het ook erg als er een ongewenst kind geboren wordt.
Het geen kinderen willen hebben is iets wat in je zit, daar denk je niet over na.
Wij hebben het samen altijd super gehad, want we hebben altijd alles kunnen doen wat we wilden.
Overal tijd voor en alle financiele middelen waren voor ons zelf.
Egoistisch? Nee hoor, een kind nemen kan egoistisch zijn, want een kind vraagt er niet om om geboren te worden, dat bedenken de ouders die dat kind graag willen hebben.
Er is wel een grote ergernis naar mensen die kinderen hebben.
Die moeten altijd voorrang hebben met de planning van vakantie.
Bij mij geen kans, dat ik ze niet heb, wil niet zeggen dat ik moet opschuiven voor iemand die ze wel wil hebben.
Ik kies voor vrijheid en wie voor gebondenheid kiest moet dat zelf maar oplossen.
En mij n ouders hebben het er nooit moeilijk mee gehad omdat hun dochter altijd heeft gezegd geen kinderen te nemen.
En wat ze niet hebben missen ze niet.
Wij hebben geen eeuwige zorgen om kinderen en zij niet om kleinkinderen.
Het leven is fantastisch om kindervrij te zijn.

Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Zo denken wij er ook precies over :j

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 21:18

Ik wil ze later heel graag :) heb altijd al een kinderwens gehad, en die is nog lang niet over..

Kan eigenlijk maar slecht wachten, hoewel ik mijn studie voor laat gaan ;) (ben nu 18, en ook nog te jong vind ik zelf)

Ik wil pas kinderen als ik een goede eigen bodem heb, en daar denkt mijn vriend het zelfde over ;) :)

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-09 21:19

Haha, grappig dat mijn topic alweer 6 pagina´s heeft in 1 dag :)) lees het nu pas na! bedankt voor de reacties, haha ben er echt niet overuit nog :P maar heb nog genoed tijd gelukkig *D