Moggsy schreef:Ik heb nooit kinderen willen hebben en we hebben ze ook niet.
En wij zeuren nergens over, andere mensen zeuren.
Soms is er onbegrip en soms vind men het zielig en de opmerking dat je er later spijt van krijgt wil ook nog wel eens langs komen.
Moeten we dan kinderen nemen om later op mijn oude dag bezoek te krijgen? En dan tref ik net kinderen die een mindere partner krijgen en niet langs willen komen.
Wij wisten beide al jong dat we geen kinderen wilden en een keus was niet aan de orde.
Een groot geluk dat wij elkaar hebben gevonden, want als ik een partner had gekregen die een kinderwens had gehad dan was dat niet goed gegaan.
Ik ben nu 54 en ik heb geen dag spijt gehad, wij zijn niet kinderloos, maar kindervrij.
Kinderhaters? Nee, dat ook weer niet, alleen vind ik maar een beperkt aantal kinderen leuk. En zodra ik ze niet meer leuk vind dan mogen ze mooi naar hun ouders, opzouten.
Ik zag alle ellende van een dracht en de geboorte niet zitten.
Dan de zorg en de enorme onkosten die een kind mee zou brengen.
Het opvoeden van een eigen mens is aan mij ook niet besteed, want er lopen veel te veel mensen om mij heen die nog niet zijn opgevoed.
Ik/wij houden enorm veel van dieren.
En op een gegeven moment ontdek je dat je dieren beter opgevoed zijn dan menig kind.
Voor mij geen baby's vast houden, geen kraamvisite, ik kom wel een keer als het kind kan lopen.
Onze vriendenkring bestaat veelal uit kindervrije, of zich normaal gedragende ouders.
Ook zo'n punt, zodra er een kind is geboren dan is dat vaak het middelpunt van de ouders.
Iedereen wordt dan buiten gesloten, want hun kind is de leukste en de liefste, maar voor ons de vervelendste.
Ik kan met mijn honden een restaurant in, niemand merkt dat ze aanwezig zijn.
Weinig ouders wiens kind een 1,5 uur onder de tafel kan blijven liggen.
Ik wil ook geen last hebben van andermans kind en dat hebben we meestal wel.
Niet door onze aangeboren ergernis voor kinderen, maar wel door irritant kindergedrag zoals geren, geschreeuw en aandachttrekkerij.
Uiteraard ligt veel aan de ouders, maar een kind die niet beweegt en geen geluid maakt is ook niet normaal.
Dus hou ze lekker uit mijn buurt.
Ik vind het heel erg als iemand graag kinderen wilt hebben en ze niet kan krijgen.
Ik vind het ook erg als er een ongewenst kind geboren wordt.
Het geen kinderen willen hebben is iets wat in je zit, daar denk je niet over na.
Wij hebben het samen altijd super gehad, want we hebben altijd alles kunnen doen wat we wilden.
Overal tijd voor en alle financiele middelen waren voor ons zelf.
Egoistisch? Nee hoor, een kind nemen kan egoistisch zijn, want een kind vraagt er niet om om geboren te worden, dat bedenken de ouders die dat kind graag willen hebben.
Er is wel een grote ergernis naar mensen die kinderen hebben.
Die moeten altijd voorrang hebben met de planning van vakantie.
Bij mij geen kans, dat ik ze niet heb, wil niet zeggen dat ik moet opschuiven voor iemand die ze wel wil hebben.
Ik kies voor vrijheid en wie voor gebondenheid kiest moet dat zelf maar oplossen.
En mij n ouders hebben het er nooit moeilijk mee gehad omdat hun dochter altijd heeft gezegd geen kinderen te nemen.
En wat ze niet hebben missen ze niet.
Wij hebben geen eeuwige zorgen om kinderen en zij niet om kleinkinderen.
Het leven is fantastisch om kindervrij te zijn.
Ik had het niet beter kunnen zeggen.
Zo denken wij er ook precies over