Orkaan op komst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:05

ayo schreef:
Ik geloof er niks van.

Ik eigenlijk ook niet :')

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:05

Ojee! Nou ik begin alvast maar met een schuilkelder te bouwen, dit komt anders niet goed zo :oo

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:06

wij hebben geschaatst op de sloten hier, wonen in een boerendorp, niemand die er wat om geeft als je ff op hun stik land loopt hoor!en die schaatsen aan en gaan!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:06

Lame schreef:
Evelli schreef:
Ik ga maar wel vast eten en drinken + een deken in mijn auto leggen :\
Vorig jaar of jaar ervoor in januari met die storm heb ik 6 uur over 25 km gedaan :\ moet nu verder én langs Amsterdam dus liever eten en drinken in de auto dan straks zonder eten en drinken in de auto

Heel verstandig!!! Ik heb altijd iets te eten in de auto en een fles water.. voor zulke omstandigheden :D

Heb inderdaad een fles water en een doos mueslierepen in de auto nu. Maar beide aangebroken/bijna leeg. Eventjes aanvullen het weekend dus.
En even dekens naar stal brengen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:07

Brittol schreef:
Ojee! Nou ik begin alvast maar met een schuilkelder te bouwen, dit komt anders niet goed zo :oo

Nee we gaan met zijn allen die man die de ark van noach nabouwt helpen :+
Voor het geval alles weer smelt en er een vloedgolf komt!!

DewiRox

Evelli schreef:
DewiRox schreef:
Het lijkt mij eigenlijk best wel leuk!
Hebben jullie vorrig jaar niet geschaatst dan? Wij hebben een hele tocht kunnen schaatsen van 20 km, ook bij de Botshol (als je het zo schrijft) bij de vinkeveense plassen. Volgens mij heb ik toen zeker wel ander halve week geschaatst!

Wij hebben trouwens sinds gisteren een schaatsbaan bij ons in 't dorp. Deze blijft de hele maand, dus wij zijn verzekerd van ijs dit jaar!

Yup, vorig jaar kerst/oud en nieuw hebben we heerlijk geschaatst. Dan wel op de Amstel bij de hoef.
Leuk he? Die ijsbaan :D vind het ook geweldig dat de scholen schaatslessen aan konden vragen. Dus de schoolkindjes krijgen nu schaatsles op de baan :)

Ja klopt, wij hebben ook op de ringvaart kunnen schaatsen! Het was voor mijn broertje gewoon de eerste keer dat hij zo lang op natuurijs heeft kunnen schaatsen. Ik had eventueel gewoon op mijn schaatsen naar school gekunt! ;)

Ja zeker, lekker gezellig ook! Koek & sopie tent, muziek, terras. Wij gaan er ook lessen, met gym. Zit dan wel in de 3e van het VWO, maar dat vonden ze alleen maar leuk (was ook mijn idee om 't te gaan doen).
Dus ik ga jou waarschijnlijk ook tegenkomen?

Muzefee

Als het zonder al teveel ongelukken etc. komen mag is het welkom. Laagje of 2 meter sneeuw. :+ Het went vanzelf allemaal wel immers. :P Ik zal me er prima in vermaken een leuk laagje sneeuw. *Ziet de foto's voor zich. :j

Laat maar komen, maar het hoeft van mij niet zozeer met een storm gepaard te gaan. :P -10 is denk ik nog wel eens te overleven, als de CV het niet begeeft. :D

Joyckuh

Re: Orkaan op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:08

oeh goede tips hier!

*schaft 2 noodpakketen aan, 1 voor thuis en 1 voor in de auto*

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:08

Als je water in de auto heb... doe dan ook een kacheltje deze te ontdooien ;)

En een dikke deken! Wij gaan toch weer boodschappen van het weekend doen,koop wel extra veel in!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:09

Evelli schreef:
Heb inderdaad een fles water en een doos mueslierepen in de auto nu. Maar beide aangebroken/bijna leeg. Eventjes aanvullen het weekend dus.
En even dekens naar stal brengen.

Leg die maar in de auto. ;)
Slim dat je je voorbereidt, je weet het tenslotte maar nooit.

Destino

Ik ben benieuwd wat er van waar is.. Dus we wachten wel 4 dagen af.. :=

funnyhorses

jakkes moet er niet aan denken!
vind het weer van tegenwoordig maar eng!!!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:10

manishdra schreef:
Hey Marjolijn!

Haha, we wonen nu verder weg dan eerst in ieder geval :D we wonen nu in duitsland over de grens :D

I know, jullie hebben zo'n keigaaf zwembad met een plank van 10 meter, waar ze steeds 'haaaaaaaaaaaaaaallooooooooooooooo' roepen als je iets verkeerd doet :D Gingen wij vroeger altijd zwemmen, was een half uurtje rijden. Die vlinderstraat waar Pieke woonde was met de auto ook wel 20 minuten hoor :)
Ontopic: oja, zo kan ik het me ook nog wel herinneren, zulke foto's heb ik ook nog ergens!
*graaft de halve computer door, op het werk nota bene*
Tjek!
Afbeelding

Afbeelding

Keet

DewiRox schreef:
Ja klopt, wij hebben ook op de ringvaart kunnen schaatsen! Het was voor mijn broertje gewoon de eerste keer dat hij zo lang op natuurijs heeft kunnen schaatsen. Ik had eventueel gewoon op mijn schaatsen naar school gekunt! ;)

Ja zeker, lekker gezellig ook! Koek & sopie tent, muziek, terras. Wij gaan er ook lessen, met gym. Zit dan wel in de 3e van het VWO, maar dat vonden ze alleen maar leuk (was ook mijn idee om 't te gaan doen).
Dus ik ga jou waarschijnlijk ook tegenkomen?

Nee, ben inmiddels uit Mijdrecht verhuist. Heb er wel 25 jaar gewoont (tot afgelopen april) Kom misschien nog wel eventjes kijken als de baan er ligt. Je zit op het VLC denk ik? Leuk hoor, heb ik altijd naast gewoont :)

Yup, ringvaart, Amstel, kerkvaart :D heerlijk! Achter de hoef (richting nieuwveen) in de polder.
Ze schaatsten zelfs tussen onze weilanden door. Bezorgde een hoop verbaasde koppis bij de paardjes :+

Dejavu: dikke dekens voor paardje lief ;) voor mij ligt er al een fleece dekentje en twee dikke handdoeken in de auto :)

Yffiejj

Sneeeeeeuw :D :+:

Muzefee

Ben blij dat ik dit jaar dan al een winterdeken gekocht heb voor mijn jonge pony. Je weet nooit. :P

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:11

Chiron_

ik geloof der niks van! maar we zullen wel zien,

Morgen trouwens sinterklaas vieren
:+ ben zenuwappig

xJolijn

Muzefee schreef:
Als het zonder al teveel ongelukken etc. komen mag is het welkom. Laagje of 2 meter sneeuw. :+ Het went vanzelf allemaal wel immers. :P Ik zal me er prima in vermaken een leuk laagje sneeuw. *Ziet de foto's voor zich. :j

Laat maar komen, maar het hoeft van mij niet zozeer met een storm gepaard te gaan. :P -10 is denk ik nog wel eens te overleven, als de CV het niet begeeft. :D

ja leuk, sneeuw is vet!

alleen, we wonen op een boerderij, en met 2 meter sneeuw kan de deur niet open, en kunnen we de paarden niet voeren(die staan thuis) ;)
dus 1,5 meter lijkt me beter :D :D :D

Muzefee

Re: Orkaan op komst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:12

Maar daar heb je sneeuwscheppen voor. :P Je vermaakt je wel. :')

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:13

marissie170 schreef:
ik geloof der niks van! maar we zullen wel zien,

Morgen trouwens sinterklaas vieren
:+ ben zenuwappig

Hopen dat het sinterklaas lukt door de storm te komen , als die vroeger komt!
Hij heeft goede dag uitgekozen haha :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:13

Dan zijn mijn ponys ook niet meer vinden denk ik, met 2 meter sneeuw :\ ze zijn maar 90 cm hoog :\
Al mijn paardendekens maar even op stal leggen. Als het dan nodig is, kunnen die op.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:14

Brrr, ik vind het nu al zo koud :+ Maar weer een keertje schaatsen is misschien wel leuk! En dat het daarna maar weer gauw voorjaar mag zijn 8-)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:14

Sjah, mensen, niks is zo onvoorspelbaar als het weer. :+ Het kan alle kanten op. :D

Hoop dat er deze winter iig eens echt winter komt. :j Ik vind dit alles behalve leuk en zit al half in een winterdip. :=

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:15

Allebei onder de wol, Eveli! :)
Als de aankomende dagen het echt doorzet, en dit bericht lijkt uit te komen, zet ik mijn beest wel op stal. Zal ie niet grappig vinden. }:0

Verder vind ik het wel opmerkelijk dat overige sites als knmi.nl niks hierover berichten.