hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:44

Eh pyama? :+ Die doe ik nie aan nie! :D
Beddegoed 1 week, handdoeken worden hier maar 1 keer gebruikt, shirts en truien en dergelijke worden 1 keer gedragen en broeken en rokken ook maar 1 keer.

Sizzy

Re: hoe lang doe jij met kleding, beddengoed, pyama etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:46

Het is toch zonde van je broeken etc om ze na 1 keer dragen al te wassen? Mijn broeken zijn echt niet vies hoor als ik ze 1 dag heb aangehad :+

Elicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:49

Sizzy schreef:
Het is toch zonde van je broeken etc om ze na 1 keer dragen al te wassen? Mijn broeken zijn echt niet vies hoor als ik ze 1 dag heb aangehad :+

Opzich heb je wel gelijk ...
Ik was mn broeken dan na 2 keer dragen. Maar had een broek die echt suuuuper donkerblauw was, bijna zwart.
Inmiddels issie 'licht' blauw. Iig, echt niet meer wat ie was.
Ik vind het niet erg hoor .. maar je broeken hebben dr zeker wel van te lijden! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:52

Dat zal wel ff wennen zijn, om zolang met je zooi te moeten doen! Vooral beddengoed lijkt me niet fijn? Een fris bed is heilig :+:

De handdoeken gaan hier 1, soms 2 keer mee.
Broeken & rokken gaan mee totdat ze vies zijn of totdat ze niet meer strak genoeg zitten.
Maillots & leggings gaan mee totdat ze vies zijn, die kunnen imo best 5x gedragen worden.
Beddengoed gaat er minimaal 1x per week af (na een nacht stappen) & pyama gaat meestal net een weekje mee..

Ben blij dat ik dat zelf mag bepalen.. :=

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:58

beddengoed verschoon ik één keer per week.
Elke week schone pyjama, meestal slaap ik in ondergoed.
handdoek gebruik ik twee keer.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:05

Sizzy schreef:

Die van mijn kinderen wel! :D
Ik doe zelf ook wel eens een broek 2 keer aan maar dat is echt wel de max... :o Een mailot of legging 5 keer aan doen is in mijn ogen not done! :)
Mijn moeder werd vroeger gek van mij en riep dan, als je zelf een huishouden hebt doe je dat ook niet meer! Eeeeh, dus wel! Ik was ook ontzettend veel! En raad eens wie er voor mijn deur staat als er iets 'moeilijks' gewassen moet worden... Juist, mijn moeder! :D 'Jij wast zo goed'! :+

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:10

Pyjama?? Ik slaap in eva kostuum.
Beddegoed: wordt elke weekend verschoond en dat van de kids ook (halen ze zelf af). Ik slaap door de week alleen, want vriendje is alleen het weekend thuis.
Ondergoed: elke ochtend schoon aan.
Kleding: kan eventueel twee dagen, maar dat is het maximum. T-shirt elke dag.
Handdoeken: elke keer een schone en schone washand. Eén keer per week was ik mijn haar en die handdoek kan ik herhaaldelijk gebruiken.
Vaatdoek: elke twee dagen ongeveer.
Keukenhanddoek/vaatdoek: één keer per week (heb een truus, dus wordt weinig gebruikt) af en toe twee keer per week.
Hondenkleden: elk weekend.
Ik was alleen in het weekend en dan heb ik ook een berg was van vriendlief erbij. Ik heb dan ongeveer 10 wassen die ik moet draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:30

MamboBeach schreef:
Ik doe zelf ook wel eens een broek 2 keer aan maar dat is echt wel de max... :o Een mailot of legging 5 keer aan doen is in mijn ogen not done! :)

Waarom :D ?
Ik doe geen rare dingen, ga naar school, maak huiswerk, huishouden.. Als dat ding van buitenaf niet vies wordt.. Van binnen wordt 'ie ook niet vies. Heb geen zweetbenen en ben al een tijdje zindelijk dusja :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:38

__Laura schreef:
MamboBeach schreef:

Waarom :D ?
Ik doe geen rare dingen, ga naar school, maak huiswerk, huishouden.. Als dat ding van buitenaf niet vies wordt.. Van binnen wordt 'ie ook niet vies. Heb geen zweetbenen en ben al een tijdje zindelijk dusja :')

_O- _O- _O- Wat een grapjas ben jij! :D Weet je, al is het maar voor het gevoel! 5 keer zo'n ding aan, je hebt toch ook een lijflucht... _O- Ik word al naar bij de gedachten! :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:40

:D

Van die lijflucht heb ik schijnbaar niet zo'n 'last', ding ruikt nog lekker fris na een paar keer dragen..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:41

Ik doe ook rustig twee keer met een spijkerbroek, zolang er geen vlekken (kluns nr 1 :+ ) op zitten en hij nog fris is...

Ik lag gisteravond in mijn (pas verschoonde dus oh zo fijne) bed te denken, je verliest toch een boel vocht 's nachts? Ook als je niet overvloedig zweet? Al dat vocht zit dan dus wel een maand in je beddengoed. Ik moet er zelf niet aan denken :=
Het is wel elke keer weer een wasmachine en wasrek vol en zeker in de winter droogt het voor geen meter, maar dat moet dan maar :))

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:42

Goed onderwerp Maartje, lijkt op mijn handdoeken gedoe van eerst haha :P

Vind het goed van je dat je je hebt aangepast. :j

Met mijn beddengoed doe ik wel paar weken, ik denk ruim een maand. Dat hangt er vanaf hoe veel ik erin slaap want ik slaap ook paar dagen in een ander bed. Ik verschoon het pas als ik mérk dat het niet fris meer is: een nieuwe beddengoed elke 2 weken verschonen alleen al om het "idee" doe ik dus niet, het moet merkbaar zijn.

Met mijn handdoeken zal ik hier wel een uitzondering zijn, want daar doe ik echt wéken mee (misschien 2 maanden).
Het enige wat je toch afdroogt is (als het goed is) een schoon lichaam die net onder de douche uitkomt? :)
Veel meer dan water is het niet, ik gebruik gewoon shampoo en douchegel.
Ik hang mijn handdoek altijd goed uit, en wissel deze af met een andere handdoek -ik heb er dus 2 hangen en gebruik er elke keer 1.

Kleren? Daarvoor geldt hetzelfde: als er geen vlekken opzitten en het stinkt niet, dan heeft het voor mij geen nut om hem dan al in de was te doen. Shirtjes gaan niet zo heel lang mee, maar broeken en truien doe ik wel wat langer over. De shirtjes die ik gedragen heb gebruik ik een laatste keer voor bij de paarden, ik ga daar echt geen schone kleren voor aandoen :)

Uiteraard gebruik ik elke dag schoon ondergoed en sokken; voor bij de paarden gebruik ik alleen geen schone sokken maar 1 keer gedragen, want die worden daar altijd zo vies dus is het behoorlijk nutteloos om daar iets schoons voor aan te doen :+

@ __Laura: inderdaad, zweetbenen zullen niet veel mensen hebben :')

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:47

__Laura schreef:
:D

Van die lijflucht heb ik schijnbaar niet zo'n 'last', ding ruikt nog lekker fris na een paar keer dragen..

_O- Die heb jij ook hoor, een frisse, maar je hebt het wel! :D
Nee, al ruik je naar roosjes, ik kan het ook gewoon niet om het weer aan te trekken! :n :D

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:48

Een handdoek meer dan één keer gebruiken is echt uit den boze hier in huis. Oke, je hebt je net gedouched dus ben je schoon. Maar ik droog mijn hele lijf af dus ook tussen mijn benen en billen en daarom alleen al vind ik het vies om een handdoek twee keer te gebruiken. Denk alleen maar aan ongesteld zijn enzo en het bloed dat er dan in je handdoek zit IEW!!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:49

Myra schreef:
Goed onderwerp Maartje, lijkt op mijn handdoeken gedoe van eerst haha :P

Vind het goed van je dat je je hebt aangepast. :j

Met mijn beddengoed doe ik wel paar weken, ik denk ruim een maand. Dat hangt er vanaf hoe veel ik erin slaap want ik slaap ook paar dagen in een ander bed. Ik verschoon het pas als ik mérk dat het niet fris meer is: een nieuwe beddengoed elke 2 weken verschonen alleen al om het "idee" doe ik dus niet, het moet merkbaar zijn.

Met mijn handdoeken zal ik hier wel een uitzondering zijn, want daar doe ik echt wéken mee (misschien 2 maanden).
Het enige wat je toch afdroogt is (als het goed is) een schoon lichaam die net onder de douche uitkomt? :)

Veel meer dan water is het niet, ik gebruik gewoon shampoo en douchegel.
Ik hang mijn handdoek altijd goed uit, en wissel deze af met een andere handdoek -ik heb er dus 2 hangen en gebruik er elke keer 1.

Kleren? Daarvoor geldt hetzelfde: als er geen vlekken opzitten en het stinkt niet, dan heeft het voor mij geen nut om hem dan al in de was te doen. Shirtjes gaan niet zo heel lang mee, maar broeken en truien doe ik wel wat langer over. De shirtjes die ik gedragen heb gebruik ik een laatste keer voor bij de paarden, ik ga daar echt geen schone kleren voor aandoen :)

Uiteraard gebruik ik elke dag schoon ondergoed en sokken; voor bij de paarden gebruik ik alleen geen schone sokken maar 1 keer gedragen, want die worden daar altijd zo vies dus is het behoorlijk nutteloos om daar iets schoons voor aan te doen :+

@ __Laura: inderdaad, zweetbenen zullen niet veel mensen hebben :')

Dit is een grapje he! %) >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:49

Dat was het punt dat ik wilde maken, dat ik geen last heb van een nare lijflucht :))
Ach, ik was sowieso 1 keer per dag, lichaamsbeweging is minimaal (:') ) & ik woon in een schone omgeving. Dan kan het wel wat hebben! Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:52

_Laura, maar dan nog... Al ruik je lekker fris, ik ruik ook fris maar ik draag echt geen 5 dagen een legging of iets...
Ik sta gewoon versteld! Ben ik dan zo'n muts!?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:56

Geen 5 dagen achter elkaar.. Ik draag 'm een keer, hang 'm uit & een dag of 2 later weer eens. Dat maakt jou geen muts (noch mij :D ), dat is een stukje persoonlijke grens i guess

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 10:57

:j ik trek mijn werkbroek ook gewoon 5 dagen aan ga dat ding echt niet elke dag wassen want dan vallen de gaten erin.

Handoeken ook zeker 2 weken
washandjes 3 dagen (gebruik ik enkel voor mijn doos)
beddengoed 1x in de 2 weken.

Kleren gaan pas in de was (goeie kleren en lees ik draag werkkleding sportkleding en nachtkleding dus weinig goeie kleren) als ze stinken.
Ik heb goede geur dus als ze naar parfume of oksels of deo ruiken gaan ze in de was bij mijn broeken ruik ik ff aan de pijpen en de kruis :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:00

__Laura schreef:
Geen 5 dagen achter elkaar.. Ik draag 'm een keer, hang 'm uit & een dag of 2 later weer eens. Dat maakt jou geen muts (noch mij :D ), dat is een stukje persoonlijke grens i guess

_O- Ik vind het wel grappig dit, iedereen doet het anders... :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:02

tita schreef:
:j ik trek mijn werkbroek ook gewoon 5 dagen aan ga dat ding echt niet elke dag wassen want dan vallen de gaten erin.

Kleren gaan pas in de was (goeie kleren en lees ik draag werkkleding sportkleding en nachtkleding dus weinig goeie kleren) als ze stinken.
Ik heb goede geur dus als ze naar parfume of oksels of deo ruiken gaan ze in de was bij mijn broeken ruik ik ff aan de pijpen en de kruis :o

Ik heb ook veel wisselende contacten qua kleding! :D Maar mijn hardloopkleding gaat echt wel direct naar de was, doe ik geen 2 keer aan... :n
Eraan ruiken? Gewoon wassen! :D

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:20

Beddengoed van ons zelf om de week, beddengoed van mijn dochter elke week en de hydrofieldoek twee keer in de week of als hij vies is (waar ze met haar hoofdje op ligt).

Handdoeken: 1 handdoek voor handen af te drogen gaat om de 2 dagen in de was en de douche handdoek elke dag een schone. Badcape van mijn dochter wordt twee keer gebruikt en haar afdrooghanddoek 1x. Washandjes ook elke dag een nieuwe.

Pyjama: Om de dag een schone, maar soms elke dag. Ligt eraan of die kleine erop heeft gespuugd.

Shirten: Elke dag in de was.

Broeken: Om de dag in de was.

Sokken en ondergoed elke dag schoon.

Maare die Franse zijn wel vieze mensen zeg bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:58

tita schreef:

Ligt een beetje aan het werk dat je doet, maar ik snap wel dat je niet iedere dag je werkbroek wast.
Handdoeken 2 weken? 14 keer :oo ?
Washandje 3 dagen vind ik persoonlijk een beetje lang.. Ik gebruik een washandje in de douche om m'n gezicht schoon te maken (vooral oog make-up) & die gaat al om de dag in de was..

_mrie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:02

Zolang t nog fris ruikt, geen vlekken in zitten, en niet (voor strakke dingen) niet lubbert, was ik t niet..
Meestal is dat voor shirtjes dus twee keer dragen en broeken vier keer?
Paardrijkleren doe ik ook een keer of twee/drie aan, wordt toch vies en stinkt toch al.. jammerdan

Handdoeken keer of twee/drie, is was mij namelijk wel helemaal schoon ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:10

__Laura schreef:
tita schreef:

Ligt een beetje aan het werk dat je doet, maar ik snap wel dat je niet iedere dag je werkbroek wast.
Handdoeken 2 weken? 14 keer :oo ?
Washandje 3 dagen vind ik persoonlijk een beetje lang.. Ik gebruik een washandje in de douche om m'n gezicht schoon te maken (vooral oog make-up) & die gaat al om de dag in de was..

Ik ben chemisch analist en werk ong 5 uur op het lab en dan nog eens uurtje of 3 lab-invul nakijkwerk en rapporteren.
Als ik aan het oplossen ben valt er wel eens een zuur op mijn broek, dit wordt opgenomen maar als ik mijn broek gaat wassen (gewoon spijkerbroek) reageert het met water en onstaan er gaten..ik wil mijn broeken paar maanden houden (2-3 maanden) dan zijn ze echt op

Mijn gezicht doe ik met nivea-doekjes, en vervolgens met tonic
Ik gebruik 4 handoeken en 2 per douche-beurt die gaan na het douchen over de verwarming volgende dag pak ik 2 nieuwe's en na douchen gaan die over de verwarming en die over de verwarming lagen gaan weer na de douche.