Beddegoed 1 week, handdoeken worden hier maar 1 keer gebruikt, shirts en truien en dergelijke worden 1 keer gedragen en broeken en rokken ook maar 1 keer.
Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sizzy schreef:Het is toch zonde van je broeken etc om ze na 1 keer dragen al te wassen? Mijn broeken zijn echt niet vies hoor als ik ze 1 dag heb aangehad
Sizzy schreef:Het is toch zonde van je broeken etc om ze na 1 keer dragen al te wassen? Mijn broeken zijn echt niet vies hoor als ik ze 1 dag heb aangehad
MamboBeach schreef:Ik doe zelf ook wel eens een broek 2 keer aan maar dat is echt wel de max...Een mailot of legging 5 keer aan doen is in mijn ogen not done!
__Laura schreef:MamboBeach schreef:Ik doe zelf ook wel eens een broek 2 keer aan maar dat is echt wel de max...Een mailot of legging 5 keer aan doen is in mijn ogen not done!
Waarom?
Ik doe geen rare dingen, ga naar school, maak huiswerk, huishouden.. Als dat ding van buitenaf niet vies wordt.. Van binnen wordt 'ie ook niet vies. Heb geen zweetbenen en ben al een tijdje zindelijk dusja
Myra schreef:Goed onderwerp Maartje, lijkt op mijn handdoeken gedoe van eerst haha
Vind het goed van je dat je je hebt aangepast.
Met mijn beddengoed doe ik wel paar weken, ik denk ruim een maand. Dat hangt er vanaf hoe veel ik erin slaap want ik slaap ook paar dagen in een ander bed. Ik verschoon het pas als ik mérk dat het niet fris meer is: een nieuwe beddengoed elke 2 weken verschonen alleen al om het "idee" doe ik dus niet, het moet merkbaar zijn.
Met mijn handdoeken zal ik hier wel een uitzondering zijn, want daar doe ik echt wéken mee (misschien 2 maanden).
Het enige wat je toch afdroogt is (als het goed is) een schoon lichaam die net onder de douche uitkomt?
Veel meer dan water is het niet, ik gebruik gewoon shampoo en douchegel.
Ik hang mijn handdoek altijd goed uit, en wissel deze af met een andere handdoek -ik heb er dus 2 hangen en gebruik er elke keer 1.
Kleren? Daarvoor geldt hetzelfde: als er geen vlekken opzitten en het stinkt niet, dan heeft het voor mij geen nut om hem dan al in de was te doen. Shirtjes gaan niet zo heel lang mee, maar broeken en truien doe ik wel wat langer over. De shirtjes die ik gedragen heb gebruik ik een laatste keer voor bij de paarden, ik ga daar echt geen schone kleren voor aandoen
Uiteraard gebruik ik elke dag schoon ondergoed en sokken; voor bij de paarden gebruik ik alleen geen schone sokken maar 1 keer gedragen, want die worden daar altijd zo vies dus is het behoorlijk nutteloos om daar iets schoons voor aan te doen
@ __Laura: inderdaad, zweetbenen zullen niet veel mensen hebben
tita schreef:ik trek mijn werkbroek ook gewoon 5 dagen aan ga dat ding echt niet elke dag wassen want dan vallen de gaten erin.
Handoeken ook zeker 2 weken
washandjes 3 dagen (gebruik ik enkel voor mijn doos)
beddengoed 1x in de 2 weken.
Kleren gaan pas in de was (goeie kleren en lees ik draag werkkleding sportkleding en nachtkleding dus weinig goeie kleren) als ze stinken.
Ik heb goede geur dus als ze naar parfume of oksels of deo ruiken gaan ze in de was bij mijn broeken ruik ik ff aan de pijpen en de kruis
tita schreef:ik trek mijn werkbroek ook gewoon 5 dagen aan ga dat ding echt niet elke dag wassen want dan vallen de gaten erin.
__Laura schreef:tita schreef:ik trek mijn werkbroek ook gewoon 5 dagen aan ga dat ding echt niet elke dag wassen want dan vallen de gaten erin.
Ligt een beetje aan het werk dat je doet, maar ik snap wel dat je niet iedere dag je werkbroek wast.
Handdoeken 2 weken? 14 keer?
Washandje 3 dagen vind ik persoonlijk een beetje lang.. Ik gebruik een washandje in de douche om m'n gezicht schoon te maken (vooral oog make-up) & die gaat al om de dag in de was..