en klanten verenigen zich, das ook wel mooi om te zien eigenlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Uiteraard zijn er weer antwoorden op uw cliente haar standpunten, stellingen en vragen. Hier volgt mijn visie op dit geheel.
1) Uw cliente is middels een brief medio mei op de hoogte gebracht van de overname van de activa en passiva van de Cooperatie First Line naar Zorgservice Haaglanden. Zorgservice Haaglanden heeft hiervoor een bedrag betaald aan First Line. Dit is dus gewoon een hele normale overgang tussen twee bedrijven.
2) Ik begrijp heel goed hoe mijn positie tegenover het zorgkantoor is, echter blijf ik bij mijn standpunt dat het zorgkantoor uiteindelijk verantwoordelijk is voor een goede verdeling van het AWBZ geld. En mijns inziens zou het zorgkantoor moeten ingrijpen als deze gelden door de door hun gecontracteerde partijen niet goed worden beheerd. Ik heb eergisteren het Nza aan de telefoon gehad, ook die zeiden dat het zorgkantoor zich niet bemoeien kan en mag met onderaannemers. Echter op mijn antwoord dat het zorgkantoor WEL verantwoordelijk is voor de AWBZ gelden, kon meneer niet anders zeggen dan "Tja, dat is ook weer zo!"
3) Stichting thuiszorg Nederland is niet meer de zorgaanbieder van mijn clienten. Mijn clienten hebben sinds vorige week een contract met H + B Thuiszorg. Eventueel kan ik u deze contracten nog nazenden.
4) Ik snap dat uw client zich niet wil mengen in deze kwestie, maar voor alsnog blijf ik bij mijn standpunt dat uw client verantwoordelijk is voor de goede besteding van de AWBZ gelden, en derhalve toch enigsinds in deze materie een zeggenschap heeft. Daarnaast ben ik van mening dat uw client op de hoogte moet zijn van de wandel en zaken van diens contractpartners met betrekking tot dit soort zaken. Wellicht zijn die contractspartners niet allemaal even schoon aan de haak. Persoonlijk vind ik het een zorgelijke zaak dat er zo met de zorg omgesprongen word, en deze gang van zaken baart me ernstig zorgen voor de toekomst van de zorg. Ik ben namelijk niet de enige onderaannemer die problemen heeft met hoofdaannemers.
5) Er is geen verschil van inzicht. In het contract (gekregen 15 mei 2009, en met terugwerkende kracht ingaande 1 januari 2009) staat dat ik mijn facturen aan STN moet onderbouwen met getekende werkbriefjes door de client. En daar voldoe ik aan. Al mijn personeel heeft een werkblok mee waarop ze elk zorgmoment laten aftekenen door de client. Hier hangt ook mijn salarisadministratie aan vast. De doorslag krijgt STN bij de factuur bijgeleverd. Het probleem voor STN is niet dat het niet aangeleverd is, het probleem is dat het veel werk is om dit na te rekenen. Iets wat ik weet, omdat ik 3 dagen werk heb om de factuur voor STN klaar te maken, daar ik factureer naar aanleiding van de getekende werkbriefjes en ik zeker wil zijn dat ik niet een half uur teveel ergens reken. De onderbouwing van de facturen is dus absoluut zeker
6) Uw cliente had de deur hermetisch dicht, ik mocht en zou geen informatie krijgen over de huidige stand van zaken. Uw cliente is heel duidelijk geweest, uw client heeft niks te maken met onderaannemers en deze krijgen ook geen informatie. Zoals u weet ben ik zelfs lijfelijk aanwezig geweest bij het zorgkantoor, maar kwam ik niet verder dan de balie. Had uw cliente mij ontvangen of enigsinds met mij gesproken, dan had het allemaal wellicht wat anders in elkaar gestaan nu. Zowel H + B als STN gingen accoord met een overname per periode 7. Ik heb een email van H + B dat er van het zorgkantoor GEEN toestemming is tot overname vanaf periode 7. In de onderhandelingen met H + B en STN is altijd uit gegaan van een overname per periode 7. Mocht u geintresseerd zijn dan kan ik u die email morgenochtend ook doen toekomen.
7) Ik gebruik het woord oplichting inderdaad. Ik zal nogmaals uitleggen waarom ik dit woord gebruik. Ergens hangt er een kleine 200.000 euro AWBZ geld aan een strijkstok waar deze niet hoort. Ik zeg niet dat ik door het zorgkantoor opgelicht ben, maar wel dat dit dan misschien de contractspartij van het zorgkantoor is, en het zorgkantoor hier niets aan doet, dus dit eigenlijk wel goed vind dat er zo met AWBZ geld omgegaan word. Ik voor een kan niet begrijpen dat dit zomaar kan en mag. De zorg staat onder grote druk, mensen krijgen steeds minder zorg, moeten steeds meer betalen. Ik heb huilende klanten aan de telefoon die chronisch gehandicapt zijn, afhankelijk zijn van een uitkering, en die hun eigen bijdrage niet kunnen betalen. Hoe kan ik hun dit uitleggen? Hoe kan ik hun deze gang van zaken rechtvaardigen? Natuurlijk kan uw client dan zeggen "u als ondernemer". Maar ik als ondernemer ben deels afhankelijk van beslissingen van bijvoorbeeld uw client. En uw client schijnt het goed te keuren dat hun contractspartij hun verplichtingen niet nakomen. Daar ligt mijn moeite in deze.
8) Stichting Thuiszorg Nederland is niet meer de zorgaanbieder van mijn clienten. H + B is dat wel nu, Directzorg is dat per periode 12. Mijn clienten hebben mij vandaag inderdaad in paniek gebeld. Heel kwalijk, ik heb een paar ernstige psygiatrische clienten die hier absoluut niet mee om kunnen gaan! Mijn clienten tekenen niet, mijn clienten zijn tevreden met hun zorg en mijn zorgburo. Ik heb ook aan de email aan uw client gezegd dat ik de zorgverlening zal moeten staken als er geen oplossing is binnen een week. De oplossing is er in de vorm van Directzorg welke de contracten over wil nemen per periode 12.
Volledigheidshalve zal ik u meedelen dat ik morgen een nieuw kort geding start tegen Stichting Thuiszorg Nederland. Op deze wijze hoop ik veilig te stellen dat periode 7 tot en met 11 alsnog betaald word. Het ontbinden van het contract alsmede de creditering van de nota's zijn op valse voorwenselen geschied.
Nogmaals spreek ik de hoop uit op een dialoog met uw client. Ik snap dat uw client zich slechts aan de wet houd, en alle verantwoordelijkheid over AWBZ gelden van zich af schuift. Echter ik heb te doen met mensen, mensen die zorg nodig hebben en mensen die een inkomen nodig hebben. Er is veel onrust nu bij zowel mijn clienten als bij mijn personeel. Ik heb mijn personeel niet allemaal kunnen betalen. Ik heb iedereen een voorschot kunnen geven, en dat is in deze decembermaand niet leuk.
Ik zal u ook wat historie meegeven. STN kwam in maart al met een voorstel tot overname, dit wil ik niet want ik vind mijn werk heel erg leuk, en ik vind het ondernemen ook leuk. Toen zijn in juni de betalingen gestopt, dan heb je het als ondernemer moeilijk dat zeker! Wellicht was de bedoeling van deze actie om toch tot overeenstemming te komen mbt overname.
Ik kan alles wat ik zeg onderbouwen met urenstaten, emailverkeer, briefwisselingen ed. Het enige wat ik wil is gehoord worden door de verantwoordelijke met betrekking tot het verstrekken van de AWBZ gelden. En het liefst zou ik willen dat deze ingrijpt wanneer de contractspartij zich niet aan de afspraken houd jegens hun onderaannemers. Mijns inziens maakt uw cliente zich er makkelijk vanaf door deze stelling aan te nemen.
Zorgservice Haaglanden is een klein bedrijf, de lijnen zijn kort en ik ken al mijn clienten persoonlijk. Mij doet het verdriet als ik zie hoe deze mensen onder deze kwestie lijden. Het maakt mij ook boos, want het is niet nodig. Het zou niet zo moeten zijn dat hulpbehoevende mensen door de BV Nederland in deze positie gebracht worden. En het zou zeker niet zo moeten zijn dat een bedrijfje die aan al haar verplichtingen voldoet zo door uw cliente, en diens contractpartner, behandeld word.
Ik hoop u zo voldoende antwoord te hebben gegeven en ik ga nog steeds graag op een uitnodiging van uw cliente in.
Met vriendelijke groet,
[***]
zorgservice haaglanden
met vriendelijke groet
Citaat:Beste Collega’s,
Via een omweg is mij ter oren gekomen dat X en X op een achterbakse manier bezig zijn het bedrijf om zeep te helpen. Ik zou het zeer op prijs stellen als jullie met dit soort dingen bij mij komen en niet de oren laten hangen naar medewerkers voor wie een ontslagvergunning is aangevraagd.
Het bedrijf moet bezuinigen op kantoorpersoneel om weer financieel gezond te worden. En daar zijn we druk mee bezig. Ik heb het laatste jaar verlies geleden omdat het kantoorpersoneel te duur is. Buiten de openstaande posten van STN en Privazorg.
Het doet mij pijn dat mensen waar ik goed voor ben geweest menen dat dit een normale manier van doen is. Jolanda, Petra en Marjolein hebben bijvoorbeeld allemaal een auto van mij gehad.
Ik snap dat de dames boos zijn, ik snap dat voor hun een tegenslag is, zeker aangezien ze bij geen enkele werkgever dit salaris kunnen verdienen wat ze bij mij verdienen en zeker ook niet zo een makkelijke werkgever zullen tegenkomen. Maargoed jullie weten wat mijn standpunt hierover is nu, en ik vind het heel spijtig dat deze dames dingen nu over jullie hoofd proberen uit te vechten.
Ik hoop op een grote dosis gezond verstand voor iedereen en als er wat is of je hebt vragen kan je gerust bellen.
Groet,
Siets schreef:Maar is het wel zo netjes om namen te noemen in zo'n brief Kim? Als je eenmaal met modder aan het smijten bent, komt dat alles ook niet ten goede denk ik, of zit er een andere reden achter om het zo aan te pakken?