Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 00:24

gefeliciteerd met je zwangerschap en ik heb heel veel respect voor je +:)+

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 03:19

Super dat je er zo mee om kunt gaan!
Hopelijk is de tweede echo goed en ga je een ongecompliceerde zwangerschap tegemoet!

Liedje

Re: Dubbelveilig... en nu word ik tienermoeder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:21

Wát ben jij sterk. :j Heel veel respect. :)
Gefeliciteerd en heel veel geluk toegewenst!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:23

TS, over negatieve reacties: ik denk dat je zélf hebt voorkomen dat je die krijgt.

Ook al is het geen geplande zwangerschap, maar juist een zeer onverwachte, je hebt er in korte tijd goed over nagedacht, samen met je vriend. je komt weloverwogen over. Het is dus geen paniekerig "help, wat nu"-verhaal. Plus dat het je ook nog eens in 1 klap van je eetprobleem af heeft geholpen. Ik heb bewondering voor de manier waarop je dit allemaal op hebt gepakt.

Ga zo door en een succesvolle/probleemloze zwangerschap gewenst.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:32

Ik hoop dat dit voor jou de kracht geeft om definitief wat gewicht aan te komen, en misschien ook vrijwel helemaal van je eetstoornis verlost te raken! En he voordele voor jou, de meeste vrouwen hebben na de zwangerschap meer kilo´s dan ervoor!! Dat is dan voor jou handig meegenomen, die paar extra kilootjes!

Maar vooral heel erg gefeliciteerd!!! Ook ik had de indruk dat je een enorm sterke meid bent, en het gaat vast helemaal goed komen. Ik ben benieuwd wat de 2e echo gaat brengen de 26ste!!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:38

Wat heb je dit allemaal knap neergezet...
Respect voor je dat je ervoor kiest het toch te houden.., zo te lezen heb je er goed over nagedacht en ik wens je een zo zorgeloos mogelijke zwangerschap. Succes bij je volgende echo.. Geniet er vooral van, en er zullen vast ook momenten komen dat het zwaar zal zijn, daar veel succes mee..!!

En natuurlijk, van harte gefeliciteerd voor jullie allen.. :)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:45

Het is geweldig wat je doet en gedaan heb, dikke pluim voor jou +:)+ Ook voor je vriend trouwens, geweldig dat hij er helemaal achter staat :j
Probeer er maar zoveel mogelijk van te genieten :)

En over het feit van dubbelveilig zwanger worden, ik geloof heilig in het feit dat alles gebeurt om een reden. Het heeft je leven misschien even op z'n kop gezet, maar ook meteen weer op de rails qua lichamelijk gezondheid voor jou :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:48

Ben het helemaal eens met de mensen voor me.
Je denkt, oh god, wat gaan we nu krijgen, maar in plaats daarvan krijg je een verhaal van 2 mensen die heel goed na hebben gedacht over wat ze willen, en zich 100% inzetten voor het kindje. Heel veel respect van mij, en succes de 26e! En volgend jaar hopelijk een mooi wondertje in je armen. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 10:50

Nou hier geen negatieve reactie maar nog steeds snap ik er niks van.
Condoom moet dan toch kapot zijn gegaan of te laat zijn omgedaan want zonder sperma geen kind.
Dus toch onvoorzichtig met condoom geweest.
Daarbij is ook de pleisterpil erg veilig tenzij je er slordig mee omgaat.

Ik vind het knap hoe je er tegenover staat dus wat dat betreft positief hoor! Maar ik vind toch dat het feit 'ongelukje' wel erg makkelijk vertelt wordt. Dan moeten er dus 2 dingen fout gegaan zijn.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:15

rozekoeken schreef:
Op dit moment ben ik erg misselijk, maar dit is eigenlijk iets waar ik stiekem heel erg blij om ben.
Voor vorige week ben ik namelijk nog nooit misselijk geweest, en nu blijf ik misselijk. Stiekem geeft het me hoop, dat er iets aan het groeien is binnen in mij.
Mocht dit alles nou toch een foutieve zwangerschap zijn, dan is dat erg jammer. Maar het heeft wel betekend voor mij en mijn vriend, en mijn moeder, dat onze band veel sterker is geworden. En dat alleen al, maakt van dit verhaal iets heel moois.

Hier krijg ik gewoon kippenvel van. Ik vind het zo mooi om te lezen hoe positief jij hier in staat. En ik zeg het nogmaals: wat komt jij sterk en verstandig over! Ik wens jullie alle geluk.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:24

Suzanne F. schreef:
Maar ik vind toch dat het feit 'ongelukje' wel erg makkelijk vertelt wordt. Dan moeten er dus 2 dingen fout gegaan zijn.

Bullshit. Ben zelf ook recht door alles heen zwanger geraakt, en ben ALTIJD super nauwkeurig geweest met de pil en overige voorbehoedsmiddelen. Toevallig gisteren nog een vriendinnetje aan de lijn gehad die ook recht door dubbele anticonceptie zwanger is geraakt van een one night stand.. En ik weet dat zij ook altijd heel stipt is met alles.

Bij de nacontrole na mijn bevalling, maakte de gyneacoloog een echo (omdat ik buikkrampen bleef houden) en waren er 6 gerijpte eicellen zichtbaar zei hij "Mega vruchtbaar vrouwtje, dit heb ik nog niet eerder gezien. Pas asjeblieft op, alleen de pil is in jouw geval echt niet voldoende".
Ik denk dat het voor sommige mensen werkelijk niet uitmaakt als de omstandigheden goed zijn...

@ TS: Heel veel succes! Ik hoop voor je dat de 2de echo helemaal in orde is! :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:30

Pinda_Dipje schreef:
Bullshit. Ben zelf ook recht door alles heen zwanger geraakt, en ben ALTIJD super nauwkeurig geweest met de pil en overige voorbehoedsmiddelen. Toevallig gisteren nog een vriendinnetje aan de lijn gehad die ook recht door dubbele anticonceptie zwanger is geraakt van een one night stand.. En ik weet dat zij ook altijd heel stipt is met alles.

Bij de nacontrole na mijn bevalling, maakte de gyneacoloog een echo (omdat ik buikkrampen bleef houden) en waren er 6 gerijpte eicellen zichtbaar zei hij "Mega vruchtbaar vrouwtje, dit heb ik nog niet eerder gezien. Pas asjeblieft op, alleen de pil is in jouw geval echt niet voldoende".
Ik denk dat het voor sommige mensen werkelijk niet uitmaakt als de omstandigheden goed zijn...

@ TS: Heel veel succes! Ik hoop voor je dat de 2de echo helemaal in orde is! :D

Even heel plastisch maar zonder sperma geen kind. Dus OF hij is er ingedouwd zonder condoom. OF hij is kapot gegaan. Beetje goed merk gaat echt niet zomaar kapot.

Ik vind gewoon de kans van EN pil (als hij dan zo zorgvuldig is gebruikt) EN condoom (goede, geen 10 voor 1 euro) zo ontzettend miniem dat ik het niet snap dat dit dan een ongelukje is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:33

Bij alle voorbehoedsmiddelen is er een kans dat je toch zwanger raakt. Deze is zeeeeer klein. Bij de pil is het 0.1% volgens mij. Bij een condoom is het volgens mij nog kleiner.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 11:59

Het is eigelijk wonderlijk dat zo,n klein iets in je buik. Voor zo,n ommezwaai kan zorgen. Wat dokters niet voor elkaar krijgen. Krijgt een heel klein wondertje in je buik in no time voor elkaar.
Geniet er maar flink van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:13

Ik krijg een brok in mijn keel nadat ik je verhaal heb gelezen. Wat breng je het mooi en sterk! je komt over alsof jullie de hele wereld aankunnen. Ik heb ontzettend veel respect voor jullie!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:33

Suzanne F. schreef:
Even heel plastisch maar zonder sperma geen kind. Dus OF hij is er ingedouwd zonder condoom. OF hij is kapot gegaan. Beetje goed merk gaat echt niet zomaar kapot.

Ik vind gewoon de kans van EN pil (als hij dan zo zorgvuldig is gebruikt) EN condoom (goede, geen 10 voor 1 euro) zo ontzettend miniem dat ik het niet snap dat dit dan een ongelukje is.

Als je lichaam onder extreme stress staat, door bijv een eetstoornis, kan de pil minder goed werken. Aangezien je hormoonhuishouding dan niet in orde is. Dit komt ook bij topsporters voor, die vergen zoveel van hun lichaam, dat anticonceptie niet of minder goed werkt!

TS, Ik vind het super dat jullie het zo oppakken en hoop dat jouw eigen herstel doorzet! Heel veel geluk!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:13

Suzanne F. schreef:

Je zou ze eens de kost moeten geven die op deze manier toch zwanger zijn geworden
. Maar kan bv ook aan je vingers hebben gezeten en als jij daar net even mee langs de vagina wrijft. Hoeft er maar 1-tje de snelste te zijn 8-)

nanoeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:54

:oo wat zwaar allemaal !
ik wens jou en je toekomstige 'gezinnetje' veel geluk !..

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:27

rozekoeken schreef:
Mijn vriend zit nu met een héle grote glimlach mee te lezen.
We hadden eigenlijk stiekem flink negatieve reacties verwacht, en inplaats daarvan krijgen we reacties die ons echt een ontzettend goed gevoel geven.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties, we hebben ze samen allemaal stuk voor stuk rustig doorgelezen en in ons opgenomen.
Heel erg bedankt.

Verhalen over ongeplande zwangerschappen krijgen op bokt idd regelmatig negatieve reacties. Uit jouw verhaal blijkt echter dat je weer waar je mee bezig bent, jullie je voor de volle 100% inzetten en er echt góed over nagedacht hebben. En daarbovenop helpt deze zwangerschap jou ook nog eens van je vervelende ziekte af. Wat voor negatiefs zou je hier nu over kunnen zeggen?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:51

Ik heb je verhaal gelezen en ten eerste.. echt heel veel respect voor jou
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die op zo een verantwoordelijke manier met een tienerzwangerschap omgaan als jij doet en hebt gedaan

Heel veel succes ermee, en toch ook wel heel veel geluk toegewenst :)

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:13

Jeetje, wat een verhaal! Maar van harte gefeliciteerd, ik heb respect voor je!!

Heel veel geluk en succes :)

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 19:06

@suzanne, hoe het met het condoom zit weet ik niet, we hebben zelf nooit doorgehad dat er iets gescheurd is namelijk.
We hebben ooit wel eerder gehad dat een condoom scheurde, maar zo was het dit keer zeker niet.
Was ik niet zwanger geworden dan hadden we het ook nooit gemerkt.

Qua de pil... tja, ik ben geen kenner, maar misschien gewichtsverlies? Je hebt ook verschillende sterkten bij de pil toch? Maar daar heb ik 0,0 verstand van.
Op den duur kreeg ik helemaal geen bloeding (niet te verwarren met ongesteldheid) meer, de huisarts vertelde dat het door mijn ondergewicht kwam.

Bovendien, al hadden we het helemaal onveilig gedaan, dan was de kans nog nihil dat ik zwanger kon worden. Mijn vetpercentage was gewoon veel te laag.

Vind het overigens een beetje vervelend om over ditsoort dingen zo te moeten praten, dit is prive en tja... zelfs al had ik het gefilmd, dan kun je nog dingen verzinnen waarom het niet veilig was toch?
Je kunt niet veel meer dan het gewoon van me aannemen, of me niet geloven. Ik kan er verder niks meer aan veranderen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:19

Het is toch niet erg dat mensen denken aan de reden achter, zoals gewichtsverlies of gaatje. nu heb je waarschijnlijk x bokkers geinspireerd voor extra op te letten

rozekoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 19:22

katiavl schreef:
Het is toch niet erg dat mensen denken aan de reden achter, zoals gewichtsverlies of gaatje. nu heb je waarschijnlijk x bokkers geinspireerd voor extra op te letten

En dat was grotendeels mijn doel.
Ik kwam op het idee door een topic van een meisje dat vroeg of ze het alleen met de pil kon doen... :(:)

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 19:27

Wouw mooi verhaal zeg! Heel veel succes en geniet ervan met alles! :+: