Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Silfanoo

Re: Sinterklaas. Hoe kwamen jullie erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 22:58

eerlijk gezegt weet ik dat niet eens meer? :')
Volgensmij hebben mijn ouders het gewoon aan mij verteld :j

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:02

Ik weet het niet eens meer := Maar volgens mij hebben me ouders het gewoon verteld, toen ik beneden zat te wachten op die zak kado's voor iedereen zag ik ineens door het raam onze buurvrouw met die zak lopen naar onze deur :')

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:02

mijn vriendin die zei tegen me; 'weet jij al dat sinterklaas niet bestaat?' ik wist t nog niet maar zei heel stoer; 'jaaaaa' en ging toen verhaal halen bij men moeder :P
later hebben we het daar eens op school over gehad, de lerares van groep acht geloof ik, die vroeg het in de kring, hoe we daar achter zijn gekomen, bleek er ook een meisje te zijn die nog geloofde! :P en een jongen vertelde dat hij argwaan kreeg en toen een kruisje zette op de appel die hij bij zijn schoen lege voor het paard, vond ie diezelfde appel dus de volgende morgen gewoon weer in de fruitschaal! dat vind ik echt een goeie, daar moet je als ouder zijnde echt op passen haha :P

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:04

Bij mij lieten me ouders een kennis komen als zwarte piet.
Ze kwam zo binnen, gaf cadeau's en ging weer weg.
Ik zo tegen me ouders he die komt me bekend voor.
Ze zeiden ja dat klopt en vertelde ze dat sinterklaas niet bestond.

Was teleurgesteld en het 1e wat ik vroeg was:
Krijg ik nog wel cadeautjes dan _O-

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:15

Bij mij is het zelfs zo treurig dat ik nooit in Sinterklaas geloofd heb. Ik heb 2 oudere zussen (resp. 12 en 15 jaar ouder) en die hebben het feestje meteen al verpest. Mijn ouders hebben ook nooit de moeite genomen om me wel in Sinterklaas te laten geloven want ze wisten toch wel dat mijn zussen het zouden verraden.
Het heeft wel wat problemen op school gegeven. Iedereen geloofde natuurlijk in Sinterklaas en ik niet. Uiteraard wil je dit als 5 jarige wel even laten weten, maar dat vonden ze op school niet zo leuk :')

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:16

ik zal een jaar of 7/8 zijn geweest. Ik was lekker op de speelkamer kledingwinkeltje aan het spelen en wijs fijn de mensen de pashokjes ( schuifwanden waar troep achter staat) en zie tot mijn verbazing een héééle grote kist met cadeautjes staan! rende direct naar mijn moeder om verhaal te halen.. Er werd me verteld dat de sint het dit jaar druk had en het alvast hier op zolder had gezet.. :P Toen snel naar mijn zus gerend die er dus niet meer in geloofde.. Ze begon te lachen en zei maar dat hij niet bestond :( Ik weet nog dat ik die avond lang uit mijn raam heb staan kijken.. Na lang staren na de daken begon ik toch echt iets te zien bewegen :D maar helaas..
Achja, hadden nog een jonger broertje dus kregen toch nog gewoon cadeautjes :D al heeft het nog een tijdje geduurd voordat ik wilde geloven dat hij dan toch écht niet bestond :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:17

Ik stond toen met een vriendin bij de fietsenrekken [5 groep ofzo], zij zei toen van: 'wist je het al?' ik: 'ja denk ik, dat de sint niet echt bestaat toch?' whhahahah vet schattig :+
Dat ik dat nog weet ongelooflijk :')

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 00:19

Goh.......dat vergeet ik echt nooit meer!
Ik had wel al twijfels maar ja.....
Sint was op bezoek met een piet en na het geven van een cadeautje gingen ze weer weg. Niets in de gaten totdat sint buiten liep en een vloek gaf want hij stapte in de hondenstront. Een drol van formaat olifant want zo lekker over de rand van je schoenen kan kneden.
Waarop ik zei hoi ome Kees?! Hij hield niet op met knetteren en toen begon piet zo hard te lachen dat hij nodig naar de wc moest en ja dat was toch echt ome Rijer!! Zijn ze toch maar weer in huis gekomen ......sint zonder schoenen natuurlijk....... en hebben hun een lekkere borrel genomen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:28

:') Van mezelf weet ik het niet meer. Kan me alleen herinneren dat een vriendinnetje zei dat er lijm aan zijn baard zat.

Mijn zusje daarentegen zat in groep 7of 8 toen we besloten dat het tijd werd om het maar eens te vertellen, we deden ieder jaar nog overtuigend het spelletje mee. Zei ze dat ze het al jaren wist, maar dacht dat wij (haar oudere zussen) er nog in geloofden :))

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:30

Leo in groep 7 of 8? :wow:
Dan doe je toch allang aan lootjes en surprises in de klas?

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:15

Ik zag het aan het pakpapier en het handschrift van me oma :+

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:17

mijn ouders waren Zwarte Piet en de buurman Sniklaas en ze reden met onze paarden en onze koets...dus toen ik 7 was, vond ik het wel heel erg typisch dat die ene piet net zo'n gouden tanden had als mijn moeder en dat die andere piet trompet speelde net als mijn vader en dat die paarden van ons waren..dus ik geloofde het ineens allemaal niet meer..het jaar erop was ik zelf piet op mijn shetlander en mocht meerijden!!!

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:18

Mijn oppaskindje is er nu dus ook achter :=
Zij is al hoogbegaafd en echt te slim voor haar leeftijd, en nu zei ze tegen haar moeder: Ik heb een aantal feiten over Sinterklaas. En toen begon ze op te noemen (1; hij kan niet zo oud zijn, 2; wij hebben geen schoorsteen, 3; hij ziet er elke keer anders uit etc.) en toen zei ze dat ie volgens haar niet bestond.
Toen heeft haar moeder het haar toch maar verteld :P

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:21

Een vroegere vriendin van mij haar vader is Sinterklaas in leeuwarden.
Ik was daar aan het spelen toen ik sint en pieten kleren op een kamer zag hangen :Y) Tjah dan heb je het snel door :+

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:37

Gek eigenlijk dat jullie vaak spreken over d deurbel die gaat en dan staat er een zak cadeautjes voor de deur.

Hier in België moeten wij s'avonds ons bord zetten en dan liggen er smorgens cadeautjes op.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:27

Ik weet het niet precies meer, maar het enigste wat me bijstaat is dat ik met mijn moeder op de manege was en mijn zus aan het rijden. Toen liep ik door de kantine en toen vroeg ik of Sinterklaas echt bestond, geen idee wie het me heeft verteld.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:43

Marchador schreef:
Leo in groep 7 of 8? :wow:
Dan doe je toch allang aan lootjes en surprises in de klas?

Wij vonden het ook al zo bijzonder :') Maar ze geloofde dus uiteindelijk al jaren niet meer.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:35

Ik zag Sinterklaas en de pieten zich omkleden in ons buurthuis. Kon het door het raam zien toen ik Sinterklaas was gevolgd.
Kwaad dat ik was op m'n moeder. :=

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:37

Ik liep met een vriendinnetje naar huis, en die vraagt mij:
Weet jij het grote geheim van sinterklaas?
Ik heel wijs: Jahaaa...
Zegt ze: wat dan?
Ik: Jij eerst!
en zo kwam ik er dus achter.. snel naar huis gerend en mijn moeder gevraagd :')

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:44

Ik was als de dood voor Sinterklaas, om over de pieten nog maar niets te zeggen.
Ik was echt al heel jong toen mijn ouders me het vertelden, wat was ik blij!

Daarna vertelde ik heel blij aan mijn broertje, die het geweldig vond, dat hij niet echt was en hij opgelucht mocht zijn. Wat moest die janken _O-

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:49

Ik zag Sint lopen op het straat, op tv was er een Sint en toen ging ik met mijn moeder nee naar supermarkt en toen kwam ik weer een Sint tegen. Toen heb ik het door dat het niet bestond en ik was 5 of 6 jaar. :+

ik wou dat ik langer in geloofde... :P

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:33

Mijn ouders hebben ons heel tactisch een aantal maanden voor het weer sinterklaastijd was, verteld dat Sinterklaas niet bestond. Ik vond het heel jammer maar er waren direct wel een aantal grote vragen opgelost :)) (zoals hoe het kon dat de pieten overal naar binnen kwamen, ook als mensen geen schoorsteen hadden :D )

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 18:19

Ik zat in groep 4, en mijn klasgenoten vonden het nodig me het te vertellen. Toen ben ik boos geworden, heb ik geroepen dat ze er niks van begrepen en dat ze onzin kletsten, boos naar huis.. toen mijn moeder zei ;

'ehh.. mandy.. ik moet heel eerlijk vertellen dat ze wel een beetje gelijk hebben...'

:(:)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:03

Ik zat aan een tekening voor in mijn schoen voor Sinterklaas toen ik (waarom weet ik niet) ineens aan mijn moeder vroeg: "Mama, bestaat Sinterklaas nou echt?". Toen kon mijn moeder er niet meer omheen en het eerste wat ik vroeg: "WAAR ZIJN MIJN TEKENINGEN DAN?!". Ze zei dat ze ze had bewaard, maar tot de dag van vandaag heeft ze ze nog niet gevonden :')

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 23:05

Wat grappig om te lezen allemaal :D
Ik ben er zelf in de zomer achtergekomen toen ik een jaar of 4 ( of 5 weet het niet precies ) was. Ik liep de keuken in: 'mama, sinterklaas bestaat niet hè. Maar zeg maar niks hoor, want dat ben ik in de winter vast weer vergeten'

Tja hoe wijs kan je zijn als kleuter. Geen idee of ik die winter weer geloofde ;)