Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 13:52

We hebben elkaar leren kennen via school.

En de verliefde gevoelens zijn - van zijn kant - pas écht gekomen sinds vorige week vrijdag.
We zijn toen met een klein groepje van school wat gaan drinken.
En naderhand kwamen van beiden kanten pas echt de kriebels.

En zodoende.

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:57

Oké, ik snap :Y)

Sja, dan kun je eigenlijk niet zoveel doen. Ik zou wel ff duidelijk naar hem zijn en ook zeggen dat je zelf geen contact legt omdat je niet wil stoken. Als hij wel contact blijft zoeken zou ik dat even negeren. Als hij echt zo verliefd is als hij zegt dat hij is zal het toch ooit zijn relatie moeten verbreken. Is van zijn kant ook niet helemaal fair tegenover zijn vriendin.
Succes verder!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:02

Sowieso is de titel al erg uitlokkend. Mijn 'vriend' komt langs.... Hij heeft verdorie nog een vriendin en je weet niet hoelang dat nog duurt en of hij wel ooit zijn relatie verbreekt....
Ik snap wel dat sommigen dit egoistisch noemen ja. Ik begrijp ook dat jij dit niet zo ziet want zelf heb je dat vaak niet door. Maar je handelt puur uit eigenbelang en emoties.
Net zei je weer dat je respecteert dat hij een vriendin heeft en dat hij eerst zijn relatie moet beeindigen. Dan moet je ook niet gaan nadenken over romantische dingetjes.... Laat hem met rust en als hij contact blijft houden met jou zonder zijn huidige relatie te verbreken is het echt een eikel en zou je hem niet eens meer moeten willen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:05

Ragnaaa schreef:

Jij bent 19 en hij is 28, in wat voor context moet ik dat zien? Hij zit bij jou op school??

Tjaldur

Re: Mijn 'vriend' komt binnenkort voor 't eerst langs..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:06

Waah, als het maar niet je leraar is, daar moet je echt niet intrappen!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:09

Je gaat er al helemaal vanuit dat het je vriend wordt en hij het wel uitmaakt met zijn vriendin... kijk daar mee uit, in die situatie heb ik helaas ook gezeten en meneer hield wel 2 jaar lang vol haar te verlaten voor mij en helemaal verliefd te zijn, verliefd was hij inderdaad maar de stap haar te verlaten heeft hij nooit gemaakt.. net als jij ging ik er ook vanuit dat hij het wel zou doen en het heeft me dus wel behoorlijk wat pijn gedaan..
Zooooveel mannen die dit soort spelletjes spelen.. :n

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 14:10

luxx schreef:
Ragnaaa schreef:

Jij bent 19 en hij is 28, in wat voor context moet ik dat zien? Hij zit bij jou op school??

We volgen beiden reïntegratie-onderwijs.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:12

anne_bento schreef:
Je gaat er al helemaal vanuit dat het je vriend wordt en hij het wel uitmaakt met zijn vriendin... kijk daar mee uit, in die situatie heb ik helaas ook gezeten en meneer hield wel 2 jaar lang vol haar te verlaten voor mij en helemaal verliefd te zijn, verliefd was hij inderdaad maar de stap haar te verlaten heeft hij nooit gemaakt.. net als jij ging ik er ook vanuit dat hij het wel zou doen en het heeft me dus wel behoorlijk wat pijn gedaan..
Zooooveel mannen die dit soort spelletjes spelen.. :n

Klopt, ik kwam er later achter dat zelfs mijn eigen vent toen dit spelletje gespeeld had. Hij had contact met een meid en sprak met haar af maar hij maakte het dus niet uit met mij.... Ik wist helemaal van niks tot ik er 2 jaar later achterkwam dat dit ooit gespeeld had.
Zij heeft toen wel gezegd dat hij het of uit moest maken met mij of geen contact meer....

Pfff mannen. }:0

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:32

Ik heb al je posts gelezen.. enne... ergens bij de laatste posts ging ik de situatie herkennen als de situatie waar een vriendin van me ooit heeft ingezeten (of in zit?) alleen dan ietsje anders. Zij werd namelijk verliefd op een man die (10 jaar) getrouwd was.. hij werd ook verliefd op haar en hij is vreemdgegaan met haar (dat vind ik wel heeeeeeeelll slecht) en uiteindelijk is het uitgekomen (door mij.. doordat ze mogelijk zwanger van hem was) hij heeft toen een einde aan z'n huwlijk gemaakt en heeft nu een relatie met die vriendin van me.

Dus zo kan het ook, nu ben ik het helemaal niet eens met dat vreemdgaan gedeelte.. in tegendeel, maargoed daarvan is bij jou sowieso geen sprake. Maar in dit geval heeft die man er wel een einde achter gezet (een huwlijk van 10 jaar is ook niet niks!)

Maargoed... daar gaat dit topic eigenlijk niet eens over... ook al is dat volgens de meeste bokkers van de afgelopen 6 pagina's wel 't geval.

Wat die romantische sfeer betreft (dat was toch je vraag?) inderdaad kaarsjes, lekkere geurkaarsjes misschien? die wierrook lijkt mij ook niet zo'n strak idee! bah wat heb ik daar een hekel aan! dan ga ik echt over m'n nek als ik dat ruik!

Blijft hij trouwens ook eten dan? mocht het er tenminste van komen ;) misschien iets van een romantisch dineetje?

Oja.. romantische muziek? romantische film? maar let wel op dat 't wel leuk is voor een man.. want niet alle mannen zijn helemaal fan van romantische kwijlfilms waar ' wij vrouwen' bij liggen te janken :P enne... verder.. hmm.. ga je er vanuit dat hij sowieso wel bij je op de bank komt zitten? Anders moet je wellicht alle andere stoelen weghalen ofzo! :P dan moet hij wel bij jou op de bank komen zitten :p

Nou.. ik hoop voor jou.. dat je schip daar strand waar jij 't wilt hebben .:)

succes!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:35

Ragnaaa schreef:
Hij is nog niet mijn vriend, wat ik al aangaf.
En ja, momenteel heeft hij nog een vriendin.

Ik heb ook duidelijk gemaakt tegen hem, dat hij eerst dat hoofdstuk moet hebben afgesloten, voordat ik aan een nieuw hoofdstuk wil gaan beginnen. Ik kies wel degelijk voor mezelf dus, en heb hem dat ook heel duidelijk gemaakt.
En voor de tijd, gebeurt er ook helemaal niets, daar ben ik heel duidelijk in geweest, naar hem toe.

Je kunt in mijn ogen niet aan een nieuwe bladzijde in je leven beginnen, als je het vorige deel nog niet helemaal hebt afgesloten.

Dat is niet eerlijk, niet ten opzichte van iedereen.
Ik vind het allesbehalve netjes om van twee walletjes tegelijk te knabbelen, en daar zijn we het beiden volkomen over eens.
Eerst het hoofdstuk met zijn vriendin afsluiten, en daarna zien we wel wat de toekomst ons brengt.

Het gaat zoals het gaat, en het komt zoals het komt.

En tot die tijd, hou ik me netjes op de achtergrond.

We denken er beiden hetzelfde over, en tot die tijd, stort ik me absoluut niet in een nieuw 'avontuur'.
Eerst een punt achter dat hoofdstuk, eerder begin ik niet aan iets nieuws.
En hij ook niet.

Dat wilde ik eventjes heel duidelijk stellen. :)

Ik denk dat jij je heel netjes opstelt, maar ik zou wel even een waarschuwing mee willen geven: jongens die dit bij hun vorige vriendinnetje uit halen (verliefd worden op een ander), doen dit bij het volgende vriendinnetje meestal uiteindelijk net zo hard. Dus je weet nu eigenlijk precies wat je in huis haalt als je hieraan begint. Vaak denk je dan: bij mij zou hij dat nooit doen, maar dat denkt/dacht zijn huidige vriendinnetje waarschijnlijk ook! Wat mij betreft zou dit vriendje dus bij voorbaat een grote NO GO zijn.

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:39

Trek gewoon een lekker strak setje lingerie aan, meer willen mannen niet. :D

Als dat romantische gepeupel zien ze niet eens :Z

Overigens zou ik zelf een man die (nog) een vriendin heeft gewoon buiten de deur laten.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:42

Ik zeg het naar aanleiding van de meeste reacties en waarschuwingen nogmaals:

Conclusie: zoek een leuke vrijgezelle man waar je mee doen en laten kunt wat je wilt zonder dat je in je achterhoofd hebt dat hij of nog een vriendin heeft of net zijn vriendin voor jou heeft verlaten en dit misschien ook wel bij jou gaat doen!

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:46

_O- Dacht ik laatst ook, maar meneer vond het 'respectloos overkomen' om nu al op deze manier met elkaar om te gaan := Had ik dan een lingeriesetje van 120 euro voor gekocht haha (maar dat even offtopic)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:53

haha Tjaldur dan heb jij een zeldzame kerel aan de haak geslagen :P

Maar TS, je moet doen wat je zelf wil en tips om het een beetje romantisch te maken(lichten dimmen, evt (geur)kaarsjes aan tis nu toch al vroeg donker buiten dus kan best, lekker eten, wijntje erbij, leuke dvd op of lekker muziekje aan, dan komt vanzelf wel goed) heb je wel gehad maar de vraag is of je wel moet willen dat een avond met zo'n kerel romantisch wordt...

19&28 scheelt best veel, ik heb met dat leeftijdsverschil samengewoond en sindsdien zit ik aan de jongere kerels haha :Y)
Nee ik merkte met sommige dingen wel verschil maar dat is niet eens het belangrijkste.
Hij heeft nu een vriendin, en blijkbaar heeft hij dus ondanks dat hij van zn vriendin houdt gevoelens voor jou gekregen, zo erg zelfs dat hij het met haar gaat uitmaken.
De vraag is wat er straks gebeurd als jullie een tijd samen zijn en het nieuwe er van af is, komt hij dan niet weer iemand tegen waar hij verliefd of wordt en tegen zegt dat ie het uitmaakt met zn vriendin...en die vriendin ben jij dan.

Ook is er een groot verschil tussen het uitmaken zelf en iets écht afsluiten zodat het ect over is.
Uitmaken is een kwestie van de woorden uitspreken, maar het echt afsluiten heeft tijd nodig....

Ik zou voor een jongere vrijgezelle vent gaan, heb je wrsch veel meer aan!

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 14:56

Tjaldur schreef:
_O- Dacht ik laatst ook, maar meneer vond het 'respectloos overkomen' om nu al op deze manier met elkaar om te gaan := Had ik dan een lingeriesetje van 120 euro voor gekocht haha (maar dat even offtopic)

Belachelijk ! Heb je 'm abonnement op de FHM gegeven, dan leert hij wel hoe zich te gedragen !
:=

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:02

Dit speelt dus vanaf afgelopen vrijdag, zaterdag zondag maandag dinsdag....
En hij wil voor jou, iemand waar hij nog géén seks mee gehad heeft bij zijn (zeg maar gerust) gezin weggaan?
Deze meneer roept gewoon wat hij denkt dat nodig is om er bij jouw 'op' te komen en je even flink te duwen.
Als dat achter de rug is ben je lang zo interessant niet meer tenzij hij er eventueel zonder al te veel kleerscheuren een vervolgverhaal van kan maken.
De grap is ook dat gebonden mannen op een heel andere manier de wereld in kijken als ongebonden mannen en degene onder hen die daar voor open staan zijn stukken makkelijker te scoren als de ongebonden versie's.
Voor mij is het ook een bepaald type meisje die voor een gebonden man gaat, een onzeker meisje, want een ongebonden man die open staat voor een relatie bekijkt je veel kritischer namelijk.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:37

Het is eruit.
Hij heeft het verteld.

Ik krijg net een smsje, hij houdt me op de hoogte van hoe en wat.
Hij is nu nog even thuis om nog wat dingen te regelen.

Poeh..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:42

Ok dus hij doet wel wat hij heeft gezegd.
Dat valt me eerlijk gezegd mee en vind het heel fijn voor jou.

Ook al zou het niet mijn ding zijn iemand die direct uit een relatie komt wil ik je toch veel geluk wensen voor de toekomst.

Ach en de romantiek maak je zelf hè.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:44

ojee spannend... ben benieuwd naar de reactie van vriendin en kind en wat hij gaat doen...

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:45

Dat weet je nog niet... ook degene die gek was op mij heeft het zijn vriendin verteld en toen toch besloten samen verder te gaan ;)

maar, uiteraard hoop ik dat het voor jou anders afloopt en hij wel echt de knoop heeft doorgehakt! :)

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:46

wat eng voor hem btw om te vertellen :P hoop voor je dat ie nog leeft! hihi :=

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:52

Ik sta hier toch echt wel lichtelijk te trillen op mijn benen, dat kan ik je verzekeren..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:54

Zal denk ik wel een flinke klap zijn dat hij verliefd is geworden op iemand die zoveel jonger is :=

Wel goed dat hij het eindelijk heeft gezegd. Al betekent dat idd niet dat het direct uit gaat. Hou je ons op de hoogte?

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-09 15:56

Ik hou jullie absoluut op de hoogte. :)

Pff, weet je?
Ergens had ik totaaaal niet verwacht dat het zo zou aflopen..
Dus ik ben nogal een beetje in.. 'shock'.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 16:02

het is ook nog niet afgelopen :P je weet nog niks... misschien krijgen ze super ruzie en vallen dan huilend in elkaars armen met : hoe had ik zo stom kunnen zijn?
en is alles weer goed :P