Tieners, wat zou je doen als je nu zwanger was?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 21:48

en dan nog een vraag...
Wat als je alles kunt bieden (financieel, huis, liefde) maar je hebt zelf een geestelijke/psychiatrische aandoening? (bv. borderline, eetstoornis, sociale angst etc etc.).
Hou je het dan nog steeds?

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:50

Ik ben 19 jaar, en volg m'n tweede jaar hogeschool. Dit jaar zou ik het nog laten weghalen, indien ik volgend jaar zwanger zou worden en m'n jaar op school nog kunnen afmaken (en dus m'n diploma halen) zou ik het houden. Liever niet hoor, echt niet, ook al ben ik gek op kinderen. Na dit diploma zou ik er graag nog eentje halen :D

Maar goed, momenteel is de kans op zwanger worden klein. :+

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:51

Weg ermee, door de plee. :=
Nee sorry, dat is verschrikkelijk grof gezegd, maar wel waar het op neer komt. Ik kan het kind niets bieden, hou niet van kinderen, laat staan van baby's. Voorderest zorg ik er wel voor dat ik niet in die situatie terecht kom, maar zou het gebeuren dan twijfel ik niet over abortus. Ik zie embryo's niet als kinderen, dus ik zou er ook geen moeite mee hebben hem 'te vermoorden' zoals sommige mensen wel eens claimen.

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:52

Equidea schreef:
en dan nog een vraag...
Wat als je alles kunt bieden (financieel, huis, liefde) maar je hebt zelf een geestelijke/psychiatrische aandoening? (bv. borderline, eetstoornis, sociale angst etc etc.).

nee absolut niet als je dingen verkeerd doet in het eerste levenjaar dan lijd het kind er door en
kunnen juist de boven beschreven stoornissen kunnen ontstaan ik heb zelf net een topic geopend
over kinderen met tiener ouders ik heb wat van mijn studie materiaal overgenomen.

[MW] hebben kinderen een goede basis bij toener moeders?

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:52

Equidea schreef:
en dan nog een vraag...

Ook hier val ik onder. Ik denk dat het verstandiger is om eerst met mezelf te leren leven voordat ik überhaupt aan kinderen ga denken. :)

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:53

Abortus.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:53

Nee :n
Als ik niet stabiel ben, hoe kan ik dan mijn kind een stabiele omgeving geven?
Mijn vriend heeft zelf adhd met pdd-nos: maar is volledig onder controle en hij functioneert normaal. Zijn psychiater heeft er alle vertrouwen in dat hij kinderen aan kan :j

Ik heb in mijn omgeving te vaak gezien wat onstabiele ouders veroorzaken bij hun kinderen... dus ik zou daar niet bewust voor kiezen. (Want kinderen brengen ook zorgen en extra stress mee en dat is niet zo bevordelijk als je al niet stabiel bent).

Je moet in mijn ogen eerst goed voor jezelf kunnen zorgen, voordat je de verantwoordelijk voor kids op je kunt nemen. Want als je al niet eens goed voor jezelf kan zorgen, hoe moet dat dan met kids?

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:54

Ik ben 19, heb nu 3 jaar een vriend.
Woon nog thuis.

En ik zou het zonder twijfel houden!
Het lijkt mij echt helemaal het einde, volgens mij ben ik een van de weinige die zo denkt hier ?! ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:55

Weg laten haalen en me laten stereliseren.
Ik moet er niet aan denken zeg!
EN als ik er te laat achter zou komen dan laten adopteren of naar een land waar ze het er dan nog wel uit halen.
Ik zou niet mijn leven en dat van iedereen om me heen laten verpesten door zoiets.
Voor de mensen die dit cru vinden of wat dan ook er wordt gevraagt wat zou je doen en nou dat zeg ik en wat mijn mening is heben jullie te respecteren!
(want ik weet dat nu iedereen gaat zijken dat abortus slecht is en moord en weet ik veel wat)

Equida met een geestelijke stoornis die ernstig is zeker weg laten halen!
Mijn leven is kompleet verneukt door een moeder met een meervoudigpersoonlijkheidssyndroom en een zus met een bordeliner en een meervoudigpersoonlijkheidssyndroom.
EN ik zeg je zoits wens je niemand toe!
Een moeder die je haat een zus die je spullen steelt en je als je heel klein bent uit een stapelbed dat bij het raam staat gooit met het gevolg dat je gellukig op de vensterbank komt en niet door het raam naar buiten valt en een moeder die dan niet je troost en naar het ziekenhuis brengt maar kwaad op je wordt dat de venserbank nu stuk is nee dat wens je geen enkele 7 jaarige toe

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:56

( ben 15. )

Ik zou het zeker houden! Het is m'n eigen domme fout als t niet helemaal veilig is gegaan,
dus dan moet je de consuquenties ( geen idee hoe je t schrijft :o ) er van inzien! :)

Ik zou zelf dan aan mn moeder vragen of zij zou kunnen helpen met het opvoeden! ( en evt als oppas wanneer ik op school zit ! ;) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 21:59

Maar citroen: je zegt dat jij de consequenties ervan moet inzien dan, maar vervolgens zadel je wel je moeder op met de verantwoordelijkheid van het deels opvoeden en oppassen. Financieel zal je moeder ook moeten bij springen. Dus je moeder draagt ook de consequenties van jouw fout.
Hoe denk je daarover? :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 22-10-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

toot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:00

mijn mond valt echt open,
niet om 15 jarige te onderschatten ik ben zelf ook pas 18
maar heb je enig id hoe zwaar het is een kind op te vooeden?
zodat het een stabiel mens word?
ik vind persoonlijk dat ze dat afmoeten schaffn ben je onder de 18 jaar abortus.
sorry als het cru is maar je bent dan zelf nog een kind dan kan je er niet nog een opvoeden

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:00

Ik heb eigk voor mezelf altijd gezegd van; tot 18 weg laten halen, en daarna houden.
Dus ik zou het houden. Ik weet niet of mijn vriend dit goed zou keuren en ik zou ook zijn reactie afwachten.
Maar, als hij het kindje niet zou erkennen, mag hij het ook nooit leren kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:01

Ik snap niet dat iedereen zo makkelijk abortus zou plegen? :\

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:03

Rebeccaa schreef:

Nou dit was precies wat ik wou zeggen....
Waarom gelijk abortus? Er zit toch nog wat tussen, adoptie..
Waarom is het óf houden, óf weg laten halen?

Retlaw

heb niet alles gelezen maar wilde even inhaken op het stuk dat sommigen denken dat hunouders boos worden of zo iets etc.

Mijn zusje toen 18 dacht dit ook, en mijn ouders waren vreselijk ontroerd... tuurlijk het was even moeilijk. maar ze had een lieve en goede vriend, en t is allemaal goed gekomen, intussen is nr 2 onderweg, ze is nu 21.

Anne.

Ik ben zelf nu 18 en woon nog bij mijn ouders. Als het nu gebeurd zou ik het graag willen houden, maar ik ben bang dat dat financieel niet haalbaar is. Dan kan ik trouwens ook mijn studie niet afmaken.. Dus het is op het moment zelf echt afwegen wat niet en wat wel. Ik ga er niet van uit dat het nu gebeurd. Mijn vriend zou het denk ik ook wel willen houden.. en ik denk dat we ook steun van onze ouders krijgen hoor.. maar het is zo moeilijk..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-09 22:04

Rebeccaa schreef:

Maar je wilt het kind toch een goede basis bieden? Wat moet je dan als je dit gewoon echt niet kunt?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:04

Abortus makkelijk? Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die zei dat het makkelijk was...
Want het is echt een weloverwogen keuze.

Wat hier nu staat is wat men op dit moment denkt, want tussen zeggen en iets doen zit een hele grote stap.

Adoptie? dat is mij te naief gedacht. Want 9 maanden een kind voldragen en dan afstaan is emotioneel zeer belastend. Bovendien gaat het geloof ik niet zo makkelijk... Zul je net zien dat er geen geschikte ouders zijn op dat moment.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:05

M_EL_ISSA schreef:
Rebeccaa schreef:

Omdat je anders mij mag wegdragen. Als er iets is waar ik zou aan onderdoor gaan is het wel adoptie.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:06

Abortus is ook emotioneel zwaar lijkt me, bij adoptie kan je ook ervoor kiezen dat je het kind niet te zien krijgt.. je moet alleen wel 'eventjes' een bevalling doen.

Anders vind ik dat je toch een leven ontneemt, nu gun je een kind het leven. Je gunt je kind ook iets wat jij niet kan geven..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:07

M_EL_ISSA schreef:
Rebeccaa schreef:

Adoptie?
Dus jezelf 9 maanden kwelen dikke buik gezeik met wat je wel en niet mag eten en doen lastig met school in de laatste weken!
Om zoiets eruit te moeten persen.
EN het dan vervolgens weg te geven?
Nee nooit.

Ik vindt jullie nogal luchtig denken over een kind en over zwanger zijn!
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 22-10-09 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:08

M_EL_ISSA schreef:
Rebeccaa schreef:

Er zijn al genoeg kinderen die met alle liefde geadopteerd zouden willen worden.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:09

ik ben 15 jaar
en zou het echt houden. hoef er haast niet eens over na te denken.
en ik weet als geen ander hoe het is om zo vroeg moeder te zijn.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 22:09

Wat dacht je wat adoptie ook bij een kind te weeg brengt? Denk daar ook niet te licht over. Als ik geen kind op de wereld wil zetten als ik daar nog niet klaar voor ben, dan kies ik liever voor abortus dan adoptie. Want ik wil geen kind hebben die zich af zal vragen, waarom zijn mama hem niet wou hebben...
En ik ga geen bevalling doen voor een ander, sorry...
(en ja ik let braaf op mijn anticonceptie, maar als het wel mis gaat wil ik niet dat een kind daar de dupe van word).