Zal ik er 5 cent bij doen...?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 10:56

Ik was zelf eerst cassiere, maar ik had er nooit echt moeite mee eigenlijk.
Het was even snel 2 seconde nadenken en dan kon ik moeiteloos terugtellen.
Wel is het handig als je het vooraf erbij geeft als klant.
Als ik al mijn geld heb gepakt en ze komen dan nog met 35 cent aanzetten, dan vind ik het ook even lastig hoor.

Emmaa

Re: Zal ik er 5 cent bij doen...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:09

Toen ik in de friettent werkte had ik er erg veel moeite mee!
Misschien was ze wel nieuw? Dan is het zeker even wennen.
Nu hebben ze in de supermarkt het voordeel dat er precies staat hoeveel ze terug moeten geven.
Dat was bij mij niet het geval dus ik heb vaak genoeg erg lang moeten nadenken over wat ik terug moest geven of hoe ik terug moest tellen.
Gelukkig waren mensen heel geduldig en zeiden ze altijd van "je leert het wel", of ze hielpen me gewoon eventjes.
Als je je hier al aan stoort...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:14

Emmaa schreef:

Daar gaat het niet om, mss even het eerste bericht van TS nog eens lezen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:16

Chiqa schreef:

Waar gaat het volgens jou dan wel om?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:19

:))

Ik herken het wel. :j

Ligt meestal ook aan de kassa.
Als je zo'n automatische kassa hebt die aangeeft wat je terug moet geven ben je meestal al druk bezig met het graaien naar kleingeld in de geldla.

Op mijn werk hebben we gewoon nog zo'n oude kassa.
Niet zo snel, maar wel geweldig voor het hoofdrekenen. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:21

Oeless schreef:
Ik snap het niet zo goed eigenlijk, net boodschappen gedaan en ik moest 8.05 betalen, dus ik geef een briefje van 10, vlak daarna hier ik doe er wel 5 cent bij.
En dan heb je in eens een knal rode kassiere die gewoon weg de kluts kwijt is en niet meer weet wat ze moet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:22

Chiqa schreef:
Oeless schreef:

Ik vroeg waarhet volgens jou om ging.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:21

Heel herkenbaar :D

Overigens, ik sta ook in een winkel en vraag vaak 5 cent bij.
Ook bij bedragen van ??,95. Bij ons zijn bijna alles prijzen op het eind ??,95. Daardoor hebben wij vaak een te kort aan 5 centjes.
Maar veel klanten kijken me dan aan van, waarom 5 cent?? Dan leg ik het uit en dan is het: Oja, logisch :)

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:25

Ik verbaas me er ook regelmatig over, mijn eerste baantje was ook in een supermarkt en mocht voor ik daadwerkelijk aangenomen werd toch eerst even bewijzen dat ik kon rekenen, kon je niet rekenen werd je ook niet aangenomen :)

Nu werk ik al weer heel wat jaartjes elders waar we ook met kassa werkzaamheden te maken hebben, al veel mensen ingewerkt en blijf me er over verbazen dat ze paniekerig raken dat je zelf moet rekenen en de kassa niet alles voor je doet. Als ik vraag wat het probleem is krijg ik 9 v/d 10 keer als antwoord ja op school doen we alles met de rekenmachine 8)7

Emmaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:44

Chiqa schreef:
Emmaa schreef:

Ja, ik merk uit het bericht dat ze zich hieraan stoort?

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:03

Wat onaardig zeg :) Ik werk zelf bij een slijterij en wordt ook ingewerkt achter de kassa. Ik vind het teruggeven ontzettend moeilijk. Niet omdat ik niet kan rekenen, maar omdat ik bang ben om iets fout te doen. Aan het rode hoofd van de cassiere te merken schaamt ze zich ook, jammer dat je haar hier op afrekent.

Ik ben de klanten altijd heel dankbaar voor hun begrip.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:20

Was je toevallig bij een albertheijn waar ik werkte :')
Ik had gesolliciteerd bij de ah als vakkenvuller om wat bij te verdienen. Ze vroegen of ik misschien achter de kassa wilde, nou ja ik vind dat ook best proberen kan altijd.
Ik ben niet goed in rekenen en raak ook in paniek als ik al ingetoetst heb wat de mensen geven en als ze dan zeggen of het handig is als ze nog nog wat erbij geven.
Werk der nog maar net, dus ben ook blij als klanten wat begrip tonen :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:31

Chiqa schreef:
zap schreef:
Chiqa, dan heb jij geluk gehad, want bij de supermarkten die ik ken en waar ik van hoor wordt je op een zekere moment voor de leeuwen geworpen ;).

QueenE schreef:
Bij ons werd je echt wel voor de leeuwen gegooid

Euhm, maar je solliciteert toch zelf op de baan cassiere of mis ik nu iets?
Dr wordt dan toch helemaal niemand voor de leeuwen geworpen?
Cassiere= afrekenen :)*

Dus? Als je ergens voor solliciteert kan je nog wel voor de leeuwen gegooid worden.... Bij ons wordt uitgelegd hoe de kassa werkt, hoe je
terug moet geven (en we laten ze ook een keer zelf omroepen, kunnen ze ons roepen in moeilijkheden }> ) en dan mag je het lekker verder
uitzoeken. Dus ja, dan wordt je wel degelijk voor de leeuwen geworpen ;)

We of niet voor de leeuwen geworpen worden heeft namelijk heeeelemaal niks te maken met het zelf kiezen voor de baan. Misschien ben ik
dom (tja, ook kassamuts he), maar ik snap die logica niet!

Cassiere is veeeeel meer dan afrekenen btw ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:39

zap schreef:
We of niet voor de leeuwen geworpen worden heeft namelijk heeeelemaal niks te maken met het zelf kiezen voor de baan. Misschien ben ik

Nou t is idd behoorlijk duidelijk dat je er niet veel van begrijpt zo moeilijk moet een kassabaantje toch niet zijn.
Ik hoop voor je dat je het ooit wel zal begrijpen, mocht je ooit hogerop komen ;)

Abby_Snow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:41

Ik was ook cassiere. Maar ik had geen problemen met het rekenen! ;)
Soms gaven de klanten nadat de kassa al open was en het bedrag van terug geven er op stond nog geld bij. Maar dan hoeft het van mij niet meer. :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:46

Als je hier al een probleem van kunt maken.. :')

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:47

Ik heb nu 2x achter de kassa gewerkt (ben vorige week aangenomen) en heb dit ook al een paar keer meegemaakt. Het terugtellen is het probleem niet, maar je moet intikken wat het bedrag is , anders klopt de kassa niet meer. Als de kassa dan eenmaal al open is en je hebt het bedrag al ingetikt, kun je dat niet meer veranderen bij ons volgens mij. Of het moet via een ingewikkelde manier die ik nog niet weet , en aangezien ik dus net nieuw ben durf ik dit niet te proberen, voordat dalijk alles weg is en de bon dus ook niet meer uitgeprint kan worden : O

Als ze er meteen 5 cent bij geven is dat mooi, maar niet als het bedrag al is ingetikt en de kassalade al open is ...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:49

Ik draai af en toe ook welleens bij achter de kassa. Als ik dan net 45 ct bijvoorbeeld heb gepakt, en een klant drukt me een hand kleingeld in mijn handen, dan moet ik ook wel even omschakelen (= eerste paar keren met een rooie kop)
En ja, dan doe ik toch wel Wiskude B op VWO 6 niveau, maar toch is het lastig O:)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:49

Chiqa schreef:
zap schreef:

Nou t is idd behoorlijk duidelijk dat je er niet veel van begrijpt zo moeilijk moet een kassabaantje toch niet zijn.
Ik hoop voor je dat je het ooit wel zal begrijpen, mocht je ooit hogerop komen ;)

lekker ben jij, kun je haar nog dieper de grond in boren? Vooral doen , dan zal ze het de komende keren zeker beter doen aan de kassa! :=

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:50

Mensen mogen mij altijd wat bijgeven en ik kom vaak zijn dat ook echt dingetjes die handig zijn met het terug geven zoals idd in geval van ts 5 cent, maar ook wel eens dat gehad dat het bedrag x,15 was of ik er dan 85 cent bij wilde. Eerste keer dacht ik ook; huh waarom, maar de tweede keer was 't logisch dat dat in de meeste gevallen sneller terug geven is :)

CCindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:50

lieziej schreef:
Ik draai af en toe ook welleens bij achter de kassa. Als ik dan net 45 ct bijvoorbeeld heb gepakt, en een klant drukt me een hand kleingeld in mijn handen, dan moet ik ook wel even omschakelen (= eerste paar keren met een rooie kop)
En ja, dan doe ik toch wel Wiskude B op VWO 6 niveau, maar toch is het lastig O:)

Inderdaad, ik doe 5gymasium en in het begin is het echt lastig hoor. Ik moet nu nog wel flink nadenken. Niet met terugtellen, maar met alle stappen die je na elkaar moet doen ..
als jij bij ons de kassa al dicht doet kun je de bon niet meer uitprinten, dat is ook 3 keer misgegaan. Ook banketstaaf, als ze een bon willen :o

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:54

Ik heb ook als cassiere gewerkt en had in het begin zeker wel moeite met het rekenen. Ik weet niet of het in alle supermarkten zo is maar wij kregen ook geen uitleg hoe dat moest.. In nog geen kwartier had ik de uitleg gekregen hoe de kassa werkte en toen stond ik al alleen! En daar sta je dan als 15-jarige :o . Gelukkig had ik het binnen een paar dagen wel door hoe je terug moest rekenen maar dat was meer door de reactie van de klanten dan door dat het bedrijf. Ik was daar ook een van de weinige die netjes terug rekende voor de klanten.

Denk dat vele cassieres er dus niks aan kunnen doen, een goede begeleiding zou beter zijn. Ik vind dat de eigenaar er voor moet zorgen dat zijn werknemers goed opgeleid zijn en weten wat ze doen. En als de cassieres dus niet kunnen rekenen dan heb je als baas de verantwoordelijkheid en keuze om iemand bij te scholen of te ontslaan..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 18:55

CCindy schreef:
maar je moet intikken wat het bedrag is , anders klopt de kassa niet meer.

Als ze er meteen 5 cent bij geven is dat mooi, maar niet als het bedrag al is ingetikt en de kassalade al open is ...

Sorry hoor, maar dit klopt echt niet.... Wat maakt het nou uit of je 1.95 terug geeft of 5 cent krijgt en 2.00 terug geeft ;(

Ik heb 7 jaar als hoofdcassiere gewerkt en met de jaren werd het hoofdreken-niveau alsmede de 'common sense' toch echt een stuk minder... Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd!

Ik heb een keer een kwartier staan steggelen met een 40jarige cassiere bij de Jamin. Ik gaf 25 cent bij en zij wilde mij nog 25cent minder geven... Sorry hoor :+ Na het 6 keer te hebben uitgelegd, heb ik mijn geld teruggevraagd en ben zonder lekkernijen weggelopen!

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:00

Chiqa schreef:
zap schreef:

Wat is dat nou voor reactie? Ik vind jou manier van reageren wel erg denigrerend. Ik doe een HBO opleiding en ook ik voelde me voor de leeuwen gegooid toen ik als 15 jarige bij de AH ging werken. Je keuze bij een baan heeft echt niks te maken met de begeleiding (of het gebrek eraan) van je werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:22

mo_van_dijk schreef:
Sorry hoor, maar dit klopt echt niet.... Wat maakt het nou uit of je 1.95 terug geeft of 5 cent krijgt en 2.00 terug geeft ;(

Oei dat is idd wel een heel triest voorbeeld......Ik betaal gelukkig alles met pin, maar als ik iets contant betaal zit ik dr niet op te wachten om een hand vol kleingeld in mn hand gegooit te krijgen, zulke mensen kunnen beter gaan vakkenvullen. (Kunnen ze wel bij hetzelfde bedrijf aan de gang :D )