Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het fileprobleem als we nou eens gewoon.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:35

Ikke niet. Komen er NOG meer mensen in... Die enkele keer dat ik met de trein ga sta ik altijd al met m'n neus in iemands oksel... :r

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:12

mijn vriend moet elke dag naar den haag := dat is ook echt een rampenweg staat altijd vast, nu moet ik zeggen hij begin om 10 uur en is klaar rond 19.00 hij kan wel een beetje file ontwijken maar vaak staat het nog altijd vast.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:42

suuzepuus schreef:
maar de zorg is denk ik ook niet het probleem. dat zijn al flexibele tijden. de kantoor banen en winkeltijden. dat zijn de probleem banen!

Winkels op andere tijden open dan kantoren... Ik snap sowieso niks van de winkeltijden hier. Als heel Nederland aan het werk is zijn de winkels open en als ze van het werk af komen zijn de winkels ook dicht :?

OV is ook geen optie hier, het is echt een schande vind ik. Mijn vriend werkt 20min met de auto (ook in de spits, half uurtje hooguit) van mijn huis vandaan.
Maar hij kan niet parkeren en de bus wordt vergoed, dus bus.
Dat duurt ruim 1 uur en een kwartier...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:52

Arabesk schreef:
Citaat:

maar dat kan ook tussen 12h en 14h bijvoorbeeld. Eerst thuiswerken en dan naar kantoor. Of eerst naar kantoor en dan thuiswerken. En bijv. om 7h te mogen beginnen zodat je voor de files uitkan.

voor mijn werk zit ik regelamtig rond 6 uur op de snelweg, en ik kan je melden dat het dan niet veel beter is dan on 7 uur / 8 uur,
van de week heb ik 3 uur gedan over een stukje van 60 km..

nee was geen ongeluk gebeurd.
MENSEN GEEF BIJ INVOEGSTROKEN RUIMTE>>>>
en kijk vooruit, ik heb het idee dat 40 % van de mensen met oogkleppen achter het stuur zit, kom je bij een invoegstrook van de snelweg ga dan vast links, kunnen de mensen er rechts bij op, voeg je weer terug zodra dat weer kan niks aan de hand...

misschien kan daar ook bij de rijlessen meer aandacht aan gegevenen worden?

van de week echt een butsmiep die geen ruimte gaf, dus ik toeterde een keer kijkt ze me wazig aan van, huh...
dus ik wijs op invoegbord..
remt ze slaat haar auto af.. ;(
sommige mensen moeten niet tussen 4 en 7 oip de weg sávonds

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:03

Nouja, jij als invoeger moet opletten natuurlijk, niet de ander. Nouja, je weet wat ik bedoel, de doorgaande baan heeft voorrang op de invoeger.
Ineens de linkerrijbaan op schieten bij een invoegstrook leidt ook weer tot problemen, als iedereen dat gaat doen.

Ik ben het er wel mee eens hoor dat de meeste mensen met oogkleppen op rijden, ik heb veel aandacht gekregen tijdens mijn rijlessen op vooruit kijken, ook trucjes geleerd ervoor (alvast voor een obstakel zoals bosjes, beginnen te kijken) en ik rij zo'n 700 km per week dus ik maak wel wat mee op de weg.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:10

Apple schreef:
Als je zelf niets wilt veranderen aan je werk, woonomgeving, manier van vervoer, werktijden, dan vind ik dat je ook niet moet zeuren dat je in de file staat.
Fervente filezeurder hier. Ik werk zo dicht bij huis als maar kan, ben speciaal ander werk gaan zoeken daarvoor. Ik ben verplicht van half 9 tot 5 aanwezig te zijn. Ik begin vaak om half 8 om de file te omzeilen, maar dit krijg ik niet betaald. Ook mag ik voor dit extra uur geen uren schrijven. Per maand zijn dit toch al gauw 20 uur.. vandaar dat ik daar dus niet altijd zin in heb. Het openbaar vervoer komt hier niet, je moet dan vanaf de bus ruim een half uur lopen naar het industrieterrein. Verder kom ik niet eens op de snelweg, maar heeft de gemeente waar ik werk een probleem met het verbreden van de weg. Er is daar nu een 2baans weg (1 baan voor elke kant) waar echt veeeeel verkeer overheen moet omdat er geen snelweg is die deze plaatsen met elkaar verbind. Al het vrachtverkeer etc komt daar overheen. Is dit dan een probleem waar ik niet over mag zeuren of moet misschien die gemeente maar es een keer in actie komen?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:16

Je kunt ook zeuren op de juiste plek :-) Bij de gemeente in dit geval dus :-)

Er zijn meer mensen die over die weg moeten, dus wellicht is er al een belangengroep oid.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:20

Er wordt al heel lang over gesproken om het in totaal vierbaans te maken. Maar er ligt een kanaal langs aan de ene zijde, en aan de andere kant is gemeentegebied... van de gemeente die tegenwerkt. Erg jammer :(.

Ik denk ook dat er de laatste twee weken wel 5 ongelukken op die weg zijn gebeurd. En dan sluiten ze de weg af, begrijpelijk, en zetten twee agenten op de ventweg.. En ook dát vind ik minder begrijpelijk aangezien je er dan gewoon absoluut NIET door kunt. Laat dan die agenten het verkeer rustig over de ventweg leiden of iets dergelijks..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:22

Die belangengroepen komen er ook niet altijd uit.. Bij ons is er al jaaaaaren een belangengroep omlegging van de N201... Da's ook zo'n verstopte slagader...

En wat Manon omschrijft kom ik ook tegen waar ik werk: veel industrie en magazijnen en kantoorgebouwen en geen goeie wegen en al helemaaaal geen OV in de buurt :n
En als het even tegenzit, zetten die mafkezen ook nog de brug open om 17.15u als iedereen uit het werk naar huis wil over die ene weg :?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:29

Vroeger, lang geleden, ging je wonen waar je werk was, maar omdat iedereen veel mobieler is geworden en de meeste mensen een sneller vervoermiddel hebben dan een fiets is de kring waarin je werk zoekt ook groter geworden.
Wij wonen op een eiland waar heel veel mensen van de vaste wal een baan hebben. Maar andersom netzo, heel veel tesselaars werken aan de vaste wal. Als je ziet hoeveel mensen er 's morgens over gaan, om te gaan werken, dan vraag ik me wel eens af of het zinvol zou zijn om een soort banenruilkantoortje op de boot te beginnen, want dat er genoeg geruild kan worden, dat staat voor mij vast. En zo zal het bij iedereen in de omgeving wel zijn denk ik. Vlak bij jouw huis werkt iemand die woont vlak bij jouw baan, maar in de praktijk zal het moeilijk te realiseren zijn. Zo 'n eilandpositie met een boot zou het mogelijk moeten maken, maar ja, wie begint er aan?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:32

Nicolletje schreef:
Nouja, jij als invoeger moet opletten natuurlijk, niet de ander. Nouja, je weet wat ik bedoel, de doorgaande baan heeft voorrang op de invoeger.
Ineens de linkerrijbaan op schieten bij een invoegstrook leidt ook weer tot problemen, als iedereen dat gaat doen.

Ik ben het er wel mee eens hoor dat de meeste mensen met oogkleppen op rijden, ik heb veel aandacht gekregen tijdens mijn rijlessen op vooruit kijken, ook trucjes geleerd ervoor (alvast voor een obstakel zoals bosjes, beginnen te kijken) en ik rij zo'n 700 km per week dus ik maak wel wat mee op de weg.

het voegt alleen zo lastig in he, als iedereen bumperkleeft..
er staan grote borden geef ritser ruimte... als je dat doet loopt er ook niks vast.

bij ons in de buurt heeft er een keer een week controle bijgestaan, en toen kon iedreen het wel, meestal blijf ik inmiddels wel rechts,,
en geef wel ruimte aan anderen.
in de hoop dat als je het goede voorbeeld geeft er meer mensen volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:39

texelse schreef:
Vroeger, lang geleden, ging je wonen waar je werk was, maar omdat iedereen veel mobieler is geworden en de meeste mensen een sneller vervoermiddel hebben dan een fiets is de kring waarin je werk zoekt ook groter geworden.
Wij wonen op een eiland waar heel veel mensen van de vaste wal een baan hebben. Maar andersom netzo, heel veel tesselaars werken aan de vaste wal. Als je ziet hoeveel mensen er 's morgens over gaan, om te gaan werken, dan vraag ik me wel eens af of het zinvol zou zijn om een soort banenruilkantoortje op de boot te beginnen, want dat er genoeg geruild kan worden, dat staat voor mij vast. En zo zal het bij iedereen in de omgeving wel zijn denk ik. Vlak bij jouw huis werkt iemand die woont vlak bij jouw baan, maar in de praktijk zal het moeilijk te realiseren zijn. Zo 'n eilandpositie met een boot zou het mogelijk moeten maken, maar ja, wie begint er aan?

Vergis je niet, soms is te dichtbij werken helemaal niet prettig.
Zo heb ik bv een tijdje arbeidsbemiddeling voor WWB-kandidaten gedaan in mijn eigen gemeente, en werd ik continue aangesproken tijdens privétijd. Daar word je heel flauw van.
Beetje afstand tussen wonen en werken is in meerdere opzichten vaak erg prettig. (vrienden hoeven geen collega's te zijn en andersom)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:43

Klopt, daar heb je gelijk in, maar het kan qua reistijd wel enorm schelen. En het aanspreken in privetijd daar zijn we hier wel redelijk aan gewend. Zaterdagavonds wordt mijn man wel eens gebeld om advies, terwijl ze daar gewoon het bedrijf voor moeten hebben. En dat is wel eens storend. Andersom is het ook wel eens makkelijk, als je zelf iets of iemand nodig hebt, dan weet je zo iemand ook snel te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:44

Ik moet er niet aan denken. Vréselijk vond ik het.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:47

Ik zat te denken aan een invoegstrook o.i.d.
Maar het is wel zo, de linkerrijbaanrijders gunnen elkaar de minste ruimte inderdaad..

Sonja, in je eigen woonplaats (helemaal een dorpje) werken kan ook lastig zijn idd. Heb je een voorbeeldfunctie ofzo, dan is het vrij stom om ietsie te dronken in de kroeg te zitten bijv.
Helemaal als je een opvallende auto hebt: "Zozo, je was laat aan het werk, zag ik?"
Of een keer op je vrije dag naar de markt gaat: "Zooo, moet jij niet werken dan?"
Daar ben ik wel blij om ja, dat ik mijn collega's nooit tegenkom.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:50

ik ben niet anders gewend, dus dan heb je er ook geen erg in, maar nu ik het zo lees, is het best apart ja, dat iedereen zo'n beetje weet waar en wanneer je ergens geweest bent, en hoe lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:51

Ja klopt, sta je in de supermarkt, begint er weer eentje "Heb je al wat gehoord?" (nee dus dan had ik je gebeld, had ik beloofd), of zo'n bijdehandje "goh geen wonder dat ik geen baan heb als jij loopt te winkelen onder werktijd..." (uhuhhhh ik lever m'n bijdrage aan de maatschappij vriend, voor een dikke 40 uur per week, jij zit al jaren op kosten van anderen thuis...) Grrrmmmbbbllllllll !

Dan maar in de file :)

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:52

nog beter, teleporteren uitvinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:52

Beam me up boss! :P

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:53

Kijk en daarom werk ik thuis vandaag ;). Van mij heeft niemand last! :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:55

Op Texel heb je toch al minder privacy, mensen zien elkaar daar zo vaak en het is zo besloten. Niet dat men bij de Slufter weet wat er in de Koog op straat loopt, maar news travels fast :D.
Het is trouwens wel zo dat ik ook leiver niet meer 5 minuten van huis werk, ik heb gewoon iets meer tijd nodig om aan de nieuwe dag te wennen en vice versa om deze savonds te verwerken voor ik thuis ben.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:56

Ik moet 's morgens ook altijd ff op gang komen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:57

Dat heb ik ook Lov, vooral 's avonds. Als ik dichtbij huis of zelfs thuis gewerkt heb dan ben ik m'n werk nog niet "kwijt" als Dick thuiskomt.
Even een stukje alleen in de auto is best prettig.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:04

Dan ga ik meestal boodschappen doen. Ik ga bijna nooit meteen naar huis.
Het liefst ga ik nog even winkelen ofzo. Maarja, die tijden... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:14

Nou, ik fiets tegenwoordig naar mijn werk en om door Amsterdam te fietsen moet je een stuk scherper zijn dan in de auto, dus als ik thuis aankom, ben ik werk wel kwijt en eventuele overblijfselen van negatieve energie door werk ook :D.