Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
suuzepuus schreef:maar de zorg is denk ik ook niet het probleem. dat zijn al flexibele tijden. de kantoor banen en winkeltijden. dat zijn de probleem banen!
Arabesk schreef:Citaat:
maar dat kan ook tussen 12h en 14h bijvoorbeeld. Eerst thuiswerken en dan naar kantoor. Of eerst naar kantoor en dan thuiswerken. En bijv. om 7h te mogen beginnen zodat je voor de files uitkan.
Apple schreef:Fervente filezeurder hier. Ik werk zo dicht bij huis als maar kan, ben speciaal ander werk gaan zoeken daarvoor. Ik ben verplicht van half 9 tot 5 aanwezig te zijn. Ik begin vaak om half 8 om de file te omzeilen, maar dit krijg ik niet betaald. Ook mag ik voor dit extra uur geen uren schrijven. Per maand zijn dit toch al gauw 20 uur.. vandaar dat ik daar dus niet altijd zin in heb. Het openbaar vervoer komt hier niet, je moet dan vanaf de bus ruim een half uur lopen naar het industrieterrein. Verder kom ik niet eens op de snelweg, maar heeft de gemeente waar ik werk een probleem met het verbreden van de weg. Er is daar nu een 2baans weg (1 baan voor elke kant) waar echt veeeeel verkeer overheen moet omdat er geen snelweg is die deze plaatsen met elkaar verbind. Al het vrachtverkeer etc komt daar overheen. Is dit dan een probleem waar ik niet over mag zeuren of moet misschien die gemeente maar es een keer in actie komen?Als je zelf niets wilt veranderen aan je werk, woonomgeving, manier van vervoer, werktijden, dan vind ik dat je ook niet moet zeuren dat je in de file staat.
Nicolletje schreef:Nouja, jij als invoeger moet opletten natuurlijk, niet de ander. Nouja, je weet wat ik bedoel, de doorgaande baan heeft voorrang op de invoeger.
Ineens de linkerrijbaan op schieten bij een invoegstrook leidt ook weer tot problemen, als iedereen dat gaat doen.
Ik ben het er wel mee eens hoor dat de meeste mensen met oogkleppen op rijden, ik heb veel aandacht gekregen tijdens mijn rijlessen op vooruit kijken, ook trucjes geleerd ervoor (alvast voor een obstakel zoals bosjes, beginnen te kijken) en ik rij zo'n 700 km per week dus ik maak wel wat mee op de weg.
texelse schreef:Vroeger, lang geleden, ging je wonen waar je werk was, maar omdat iedereen veel mobieler is geworden en de meeste mensen een sneller vervoermiddel hebben dan een fiets is de kring waarin je werk zoekt ook groter geworden.
Wij wonen op een eiland waar heel veel mensen van de vaste wal een baan hebben. Maar andersom netzo, heel veel tesselaars werken aan de vaste wal. Als je ziet hoeveel mensen er 's morgens over gaan, om te gaan werken, dan vraag ik me wel eens af of het zinvol zou zijn om een soort banenruilkantoortje op de boot te beginnen, want dat er genoeg geruild kan worden, dat staat voor mij vast. En zo zal het bij iedereen in de omgeving wel zijn denk ik. Vlak bij jouw huis werkt iemand die woont vlak bij jouw baan, maar in de praktijk zal het moeilijk te realiseren zijn. Zo 'n eilandpositie met een boot zou het mogelijk moeten maken, maar ja, wie begint er aan?