Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dwaallicht schreef:Ik vind rood haar en sproetjes wél erg mooi, ik ben zelf blond en verf mijn haar roodik vind blond juist weer te "gewoon" voor mijn gezicht.
wat ik heel lelijk vind aan mensen is als ze geen lip hebben maar alleen zo'n dun streepje, of een flinke puntneus. Of beide als ze pech hebben, en dan ook nog een karakter waar de honden geen brood van lusten.
Valsheid maakt mensen gewoon lelijk.
Shego schreef:dwaallicht schreef:Ik vind rood haar en sproetjes wél erg mooi, ik ben zelf blond en verf mijn haar roodik vind blond juist weer te "gewoon" voor mijn gezicht.
wat ik heel lelijk vind aan mensen is als ze geen lip hebben maar alleen zo'n dun streepje, of een flinke puntneus. Of beide als ze pech hebben, en dan ook nog een karakter waar de honden geen brood van lusten.
Valsheid maakt mensen gewoon lelijk.
Nou fijn Lil,ik heb zelf een puntneus
en jij dan weer niet..ik ben zo ongeveer de enige in onze familie daarmee
Shego schreef:Citaat:Ik was vroeger zelfs een beetje jaloers op roodharigen, vond die kleur erg mooi.
Jammer dat de meesten er niet trots op zijn dankzij de 'pestkoppen'.
ik werd er in de brugklas erg mee gepest.
het domste aan de hele situatie was nog wel..degene die me het meest peste en me rooie wortel noemde en iedereen tegen me opzette was een niet-al-te-aantrekkelijk joch met overgewicht...
raar.
nu in de 3e gaat het veel beter,ik kan met iedereen goed opschieten,mijn oude klasgenoten doen normaal tegen me en dat rotjoch is naar een andere school
jippie!
miep1979 schreef:Mijn vriend, heeft rood haar en sproeten.....
Nou een gemenere pesterij daar rood haar bestaat haast niet.
We hadden het een keer over mijn onzekerheid en hoe dit tot stand gekomen is....... dus ik vroeg hem naar het gepest met zijn haren...... nog nooit is hij gepest of aangesproken op zijn rode haren..... ik kon mijn oren niet geloven
rainbow8 schreef:Ik ben vanaf de eerste klas lagere school gepest tot halverwege het voortgezet onderwijs. Ik ben er heel erg sterk door geworden. En dan bedoel ik dus niet af en toe een plagerijtje, maar bijna gewurgd worden door klasgenoten die ieder aan een kant van je sjaal hangen. Gras laten eten. Je opwachten na schooltijd met de hele klas en je dan van het bruggetje in het water gooien. Je in het zwembad niet laten zwemmen, maar continu onder water duwen. Je achternaam verbasteren (hamburger enz), je uitschelden voor miss piggy enz enz. Dit was nog maar het begin. Vorig jaar had ik een reunie van de lagere school en ik ben niet gegaan. Er is één persoon, als ik die tegenkom ben ik nog staat om die te wurgen. Deze persoon heeft samen met een vriendje mij verkracht toen ik ongeveer tien was, hij was een jaar ouder. Er zijn dus trauma's die je niet zo makkelijk te boven komt.
Mijn zelfvertrouwen is eigenlijk nooit een probleem geweest, ik heb altijd datgene gedaan wat ik wilde. Heb altijd een grote mond gehad enz.
De leraren op school wisten ervan, maar ondernamen geen actie.
Een paar jaar geleden ben ik iemand tegen gekomen die me geholpen heeft met mijn zelfbeeld. Elke ochtend en avond zeg ik hardop tegen mijn spiegelbeeld dat ik de moeite waard ben. Dat heeft me nog meer zelfvertrouwen gegeven. Volgens de mensen om mij heen ben ik best een lekker ding om te zien. Beauty lies in the eye of the beholder. Mijn lover heeft hetzelfde, die is ook goed opgedroogd. Alleen in zijn hoofd is hij nog steeds een lelijk dik propje. Er word dus ook regelmatig tegen hem gezegd: wat moet zo'n lelijke vent nou met zo'n jong en lekker vrouwtje. Het zal wel.
Maar goed alles heeft dus wel als resultaat dat ik dikke poep heb aan de hele wereld en datgene doe wat wij (samen met vriendje) doe wat wij willen. Onder andere ons huis brandweerwagen rood met licht geel schilderen.