Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:26

Vroeger was ik een enorm skelet, had een middenscheiding, donkerblond haar, futloos en ik interesseerde me geen hol voor kleding.
Uiteindelijk veranderde dat en kreeg ik jaren later verbaasde reacties. Hoe was het mogelijk dat ik zo goed uit de verf was gekomen (alsnog!)

Ook qua persoonlijkheid was ik zelfverzekerder geworden dan vroeger. Maar ja, het gepest worden stopte, want ik was niet meer lelijk genoeg om af gezeken te worden...

En ik moet zeggen, mijn eerste vriendje gaf me ook een flinke boost!

Wat de rest betreft: ik ken meer mensen die lelijker zijn geworden dan mooi, maar ja, je kan niet altijd geluk hebben. And besides, als je binnenkant maar heel mooi is!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:52

Ik vind rood haar en sproetjes wél erg mooi, ik ben zelf blond en verf mijn haar rood :P ik vind blond juist weer te "gewoon" voor mijn gezicht.

wat ik heel lelijk vind aan mensen is als ze geen lip hebben maar alleen zo'n dun streepje, of een flinke puntneus. Of beide als ze pech hebben, en dan ook nog een karakter waar de honden geen brood van lusten.

Valsheid maakt mensen gewoon lelijk.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:52

Niet zo zeer qua uiterlijk, wel als het gaat om wat er van terecht is gekomen.
De personen die de grootste mond hadden dat ze het gingen maken uni af gingen maken etc zitten nu achter de kassa (niet dat daar iets mis mee is maar tis nog al een verschil :) )
Diezelfde mensen waren vaak errug denigrerend tegenover mensen die niet het hoogste niveau deden, grappige is dat de meeste daarvan allemaal hebben doorgeleerd en een goede baan hebben :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 21:58

Nijn, maar goed dat je niet bij mij op school zat dan :P
Popu meiden zijn drukke geneeskundige studentjes :D En die het ook zeker afmaken, want zij hebben de brains, motivatie & looks. Dus ik zal niet raar opkijken als die over 10 jaar een top functie hebben!

Waren gelukkig niet al te vervelende popu meiden, dus ik gun het ze van harte :) Ze werken er hard voor en doen het super goed.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:03

dwaallicht schreef:
Ik vind rood haar en sproetjes wél erg mooi, ik ben zelf blond en verf mijn haar rood :P ik vind blond juist weer te "gewoon" voor mijn gezicht.

wat ik heel lelijk vind aan mensen is als ze geen lip hebben maar alleen zo'n dun streepje, of een flinke puntneus. Of beide als ze pech hebben, en dan ook nog een karakter waar de honden geen brood van lusten.

Nou fijn Lil,ik heb zelf een puntneus :P
en jij dan weer niet..ik ben zo ongeveer de enige in onze familie daarmee >;)

Anoniem

Re: Mooie zwanen worden lelijke eendjes.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:23

ik heb een iets wipneusje :) ook dat vind ik niet leuk maja goed er zijn mensen die t leuk vinden :P
Vroeger had ik ook altijd kringen rond mn ogen maar das gelukkig redelijk weggetrokken :) verder benk wel tevreden :) en hoor van anderen ook nooit dak lelijk ben dus zal t wel meevallen :P ( krijg jiist van te horen dat ik knap ben :+ ookal valt dat wel mee )

Maar zoals ik al zei iedereen heeft mooie en minder mooie kanten :) en met make-up kan je je nog meer verpesten als dat je er zonder make-up uit zou zien :)

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 22:44

Shego schreef:
dwaallicht schreef:

Nou fijn Lil,ik heb zelf een puntneus :P
en jij dan weer niet..ik ben zo ongeveer de enige in onze familie daarmee >;)

Doe niet zo gek joh, jij hebt geen puntneus :P is niks mis met jouw neusje hoor.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 23:28

Shego schreef:
Citaat:
Ik was vroeger zelfs een beetje jaloers op roodharigen, vond die kleur erg mooi.
Jammer dat de meesten er niet trots op zijn dankzij de 'pestkoppen'.

ik werd er in de brugklas erg mee gepest.
het domste aan de hele situatie was nog wel..degene die me het meest peste en me rooie wortel noemde en iedereen tegen me opzette was een niet-al-te-aantrekkelijk joch met overgewicht...
raar.
nu in de 3e gaat het veel beter,ik kan met iedereen goed opschieten,mijn oude klasgenoten doen normaal tegen me en dat rotjoch is naar een andere school
jippie! *\o/*

Diegene probeerde het denk ik gewoon op een ander te schuiven om zichzelf veiliger te voelen. Zo was hij iig niet degene die gepest werd ofzo. Zegt wel veel over zijn zelfbeeld denk ik. Eigenlijk is het een heel zielig persoon.

Fijn dat het beter met jou gaat iig! Hele geruststelling voor je dat die stomme gast weg is!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:26

miep1979 schreef:
Mijn vriend, heeft rood haar en sproeten.....
Nou een gemenere pesterij daar rood haar bestaat haast niet.

We hadden het een keer over mijn onzekerheid en hoe dit tot stand gekomen is....... dus ik vroeg hem naar het gepest met zijn haren...... nog nooit is hij gepest of aangesproken op zijn rode haren..... ik kon mijn oren niet geloven :D

Is denk ik ook zijn uitstraling hoor.
Ik ben nooit gepest en heb nooit gepest; ben een allemansvriend en kon/kan het altijd prima met iedereen vinden.
We hadden wel een meisje in de klas dat gepest werd, maar op verlegen zijn na kon ik niet zoveel anders aan haar opmerken dan aan de rest. Pesten heeft vaak niet zoveel met uiterlijk te maken want we hadden ook populare meiden die toen al lelijk waren maar gewoon een grote bek hadden of de juiste mensen kende (broers wat klassen hoger deed het altijd goed ;-)).
Denk dat pesten meer met "kwetsbaar" te maken heeft en die zwakke plek vinden ze dan toch wel. Je komt dan snel op iemands uiterlijk....maar ook op de populaire viel qua uiterlijk genoeg aan te merken. Alleen die hadden vaak zelfvertrouwen (en gebruikte dus ook vaak make-up) dus waren niet zo snel de lúl.
Meisjes die gepest worden dragen ook zelden make-up; heeft volgens mij niets met makeup te maken maar met het zelfvertrouwen dat ze blijkbaar niet zo hebben ofzo?

Ik heb nogal een makkelijke achternaam om de spot mee te drijven en vrienden zijn altijd verbaasd dat ik daar nooit mee gepest ben. Zie het niet als zo bijzonder; als iemand een opmerking maakte (het werd wel eens geprobeert natuurlijk) dan kon je een opmerking terug krijgen dus was het al snel klaar. Echt nooit last van gehad.
Verder kon ik altijd met iedereen opschieten dus maakt ook dat je niet werd ook "gepakt"; ze pakken natuurlijk alleen de zwakke en de buitenbeentjes".

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 13:31

Ik ben vanaf de eerste klas lagere school gepest tot halverwege het voortgezet onderwijs. Ik ben er heel erg sterk door geworden. En dan bedoel ik dus niet af en toe een plagerijtje, maar bijna gewurgd worden door klasgenoten die ieder aan een kant van je sjaal hangen. Gras laten eten. Je opwachten na schooltijd met de hele klas en je dan van het bruggetje in het water gooien. Je in het zwembad niet laten zwemmen, maar continu onder water duwen. Je achternaam verbasteren (hamburger enz), je uitschelden voor miss piggy enz enz. Dit was nog maar het begin. Vorig jaar had ik een reunie van de lagere school en ik ben niet gegaan. Er is één persoon, als ik die tegenkom ben ik nog staat om die te wurgen. Deze persoon heeft samen met een vriendje mij verkracht toen ik ongeveer tien was, hij was een jaar ouder. Er zijn dus trauma's die je niet zo makkelijk te boven komt.
Mijn zelfvertrouwen is eigenlijk nooit een probleem geweest, ik heb altijd datgene gedaan wat ik wilde. Heb altijd een grote mond gehad enz.
De leraren op school wisten ervan, maar ondernamen geen actie.

Een paar jaar geleden ben ik iemand tegen gekomen die me geholpen heeft met mijn zelfbeeld. Elke ochtend en avond zeg ik hardop tegen mijn spiegelbeeld dat ik de moeite waard ben. Dat heeft me nog meer zelfvertrouwen gegeven. Volgens de mensen om mij heen ben ik best een lekker ding om te zien. Beauty lies in the eye of the beholder. Mijn lover heeft hetzelfde, die is ook goed opgedroogd. Alleen in zijn hoofd is hij nog steeds een lelijk dik propje. Er word dus ook regelmatig tegen hem gezegd: wat moet zo'n lelijke vent nou met zo'n jong en lekker vrouwtje. Het zal wel.

Maar goed alles heeft dus wel als resultaat dat ik dikke poep heb aan de hele wereld en datgene doe wat wij (samen met vriendje) doe wat wij willen. Onder andere ons huis brandweerwagen rood met licht geel schilderen.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 16:00

dwaallicht schreef:

_/-\o_

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:20

Valt me wel op dat de pesters inderdaad altijd zelf erg onzeker zijn.

Meisje wat mij zo erg gepest heeft heeft thuis veel problemen, met zichzelf ook, en om eerlijk te zijn heb ik totaal geen medelijden met haar. Ik heb er namelijk nooit om gevraagd om al haar frustratie op mij uit te leven. Jammer dan voor je dat je met jezelf in de knoop zit, daarvoor hoef ik niet de grond in geboord te worden. Ik hoef geen last van haar persoonlijke problemen te hebben. Net alsof ik anderen de grond in ga boren omdat ik totaal niet blij met mezelf ben, wat overigens haar schuld is. Ik hoef haar ook niet meer tegen te komen.

Op de basisschool was het al een grafwijf, en nu valt het alleen maar meer op, ze is net zo oud als ik en is al van school gestuurd, en ze lacht er maar een beetje om.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:31

rainbow8 schreef:
Ik ben vanaf de eerste klas lagere school gepest tot halverwege het voortgezet onderwijs. Ik ben er heel erg sterk door geworden. En dan bedoel ik dus niet af en toe een plagerijtje, maar bijna gewurgd worden door klasgenoten die ieder aan een kant van je sjaal hangen. Gras laten eten. Je opwachten na schooltijd met de hele klas en je dan van het bruggetje in het water gooien. Je in het zwembad niet laten zwemmen, maar continu onder water duwen. Je achternaam verbasteren (hamburger enz), je uitschelden voor miss piggy enz enz. Dit was nog maar het begin. Vorig jaar had ik een reunie van de lagere school en ik ben niet gegaan. Er is één persoon, als ik die tegenkom ben ik nog staat om die te wurgen. Deze persoon heeft samen met een vriendje mij verkracht toen ik ongeveer tien was, hij was een jaar ouder. Er zijn dus trauma's die je niet zo makkelijk te boven komt.
Mijn zelfvertrouwen is eigenlijk nooit een probleem geweest, ik heb altijd datgene gedaan wat ik wilde. Heb altijd een grote mond gehad enz.
De leraren op school wisten ervan, maar ondernamen geen actie.

Een paar jaar geleden ben ik iemand tegen gekomen die me geholpen heeft met mijn zelfbeeld. Elke ochtend en avond zeg ik hardop tegen mijn spiegelbeeld dat ik de moeite waard ben. Dat heeft me nog meer zelfvertrouwen gegeven. Volgens de mensen om mij heen ben ik best een lekker ding om te zien. Beauty lies in the eye of the beholder. Mijn lover heeft hetzelfde, die is ook goed opgedroogd. Alleen in zijn hoofd is hij nog steeds een lelijk dik propje. Er word dus ook regelmatig tegen hem gezegd: wat moet zo'n lelijke vent nou met zo'n jong en lekker vrouwtje. Het zal wel.

Maar goed alles heeft dus wel als resultaat dat ik dikke poep heb aan de hele wereld en datgene doe wat wij (samen met vriendje) doe wat wij willen. Onder andere ons huis brandweerwagen rood met licht geel schilderen.

Ik was even nieuwsgierig en heb een blik in je profiel geworpen, maar wat zijn jullie een leuk stel samen zeg!
Dat mag best even gezegd worden denk ik zo :)

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:21

Citaat:
Ik was even nieuwsgierig en heb een blik in je profiel geworpen, maar wat zijn jullie een leuk stel samen zeg!
Dat mag best even gezegd worden denk ik zo :)

Idd! Vind ik ook!

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:22

gefeliciteerd!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:26

Ik ben vroeger ook gepest, vond mezelf daardoor ook lelijk. Maar als ik nu een meisje zie waarmee ik vroeger vriendinnen was, denk ik bij mezelf... Hoe kan jij in het in hemelsnaam voor elkaar krijgen, om zoveel kilo's aan te komen. Ik laat me nu echt niks meer zeggen hoor, maar ik vind mezelf wel mooier geworden dan vroeger..

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:28

@ dwaallicht en arian_wolf: Dank jullie wel.