Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hoeveel betaal jij aan boodschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:44

Met roken kan het al snel aantikken volgens mij.
Ik rook en drink niet, dus dat scheelt ook al een hele hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:48

Gisteren deed ik alleen boodschappen voor de cavia's en de katten (en dan heb ik geen voer gekocht, want Royal Canin krijg ik met korting via de DA). Was ik meteen 40 euro kwijt... maar ik koop grootverpakkingen (kattenbakkorrels, zaagsel, hooi, voer) dus doe er zeker een maand mee.

Dus hoe mensen met 50 euro per week leven vind ik knap hoor, dat halen mijn vriend en ik niet. Maar wij kijken ook echt totáál niet naar wat we uitgeven, eerlijkgezegd. Dit topic is wel een inspiratiebron om dat toch wel te doen.

Rekenen jullie trouwens echt alleen de spullen die je in de supermarkt koopt mee?

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 10:52

Wij zijn een gezin van 4 en eten en drinken (samen met de honden) per maand tussen de 800 en 1000 euro op.........

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:02

Ik sta er echt van te kijken wat sommige mensen aan boodschappen kosten kwijt zijn...
En dan bedoel ik hoe weinig geld. Dat red ik nooit.

Ik haal voor 2 personen ongeveer voor 60 euro eten in huis per week (ah). En ja ik let op de aanbiedingen.
Dan hebben we voor elke dag vers vlees en verse groenten. Ik eet namelijk vrijwel niets uit blik/pot :r of diepvries.
Mijn vriend eet elke dag een half brood en pakje vlees of kaas.
Daarnaast drinken we aardig wat sappen en soms frisdrank.
We hebben wel altijd iets te snacken in huis, ook omdat je wel eens mensen over de vloer kan krijgen en ze iets wil aanbieden.

Ik snap niet dat mensen voor 60 euro per week kunnen rondkomen met 4 personen en nog huisdieren.
Wat eet en drink je dan? Was- en schoonmaakmiddelen? Toilet- en douche artikelen? En dierenvoer dat is ook niet gratis?

Overigens kom ik amper bij de lidl of aldi, qua prijs ben je bijna net zo duur uit en ze hebben vaak minder producten dan bij grotere supermarkten, waardoor je alsnog naar een AH ofzo moet. Daar heb ik de tijd niet voor en geen zin ook.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:06

Ffortuna schreef:
Rekenen jullie trouwens echt alleen de spullen die je in de supermarkt koopt mee?

Ik reken alleen eten en drinken uit de supermarkt mee (kom dan op zo'n 35 euro uit voor 1 persoon per week).
Wasmiddel, uiteten gaan etc zit daar dus niet bij in.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:11

Dat vertekend wel een beetje he :D
Boodschappen zijn toch boodschappen, dus álle boodschappen die je doet ongeacht welke en waar?

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:18

ik reken dan idd ook alles aan huishouden..

wc schoonmaak middelen ect..

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:31

Als ik het over 50 a 60 euro in de week heb, reken ik ook wasmiddel, shampoo, toiletpapier e.d. mee, naast eten en drinken. Daar redden wij het prima mee met zijn tweeen. Vanochtend boodschappen gedaan voor 30 euro, daar eten we 3 dagen van en heb ik de voorraden weer wat aangevuld (vruchtensap, mais in blik, keukenpapier, afwasmiddel, dat soort dingen) en zaterdag probeer ik onder de 30 euro te blijven en daar eten we 4 dagen van, maar neem ik geen voorraad mee. Gaat prima, daar eten we zelfs best riant van: altijd verse groenten en 5 a 6 keer per week een stukje vlees. Alleen in geval van nood een kant en klaar maaltijd (als we niet thuis kunnen eten oid).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:31

Ik doe boodschappen voor 25 euro in de week..

Daarnaast doe ik iedere maand 1x boodschappen voor de katjes, hondje en mijn konijntje

De katten doen 2 tot 3 maanden met een zak voer van 10 kg ( kost 15 euro ) daarnaast krijgt een van de twee ook dagelijks een bakje whiskas uit blik. En ze krijgen 1x in de week een bakje runder of lamshart uit de diepvries. Ik koop voor 5,50 een 20 kg baal kattenkorrels en daar doen ze 1 tot 1,5 maand mee.

De hond krijgt 60 gram droge brokjes per dag en een zak van 2 kg zou hij dus een maand mee moeten doen ( het is een dwergpinscher ). Een zak van die brokjes kost 15 euro. Ook hij krijgt straks rauw runder of lamshart eens in de week. Daarnaast krijgt hij dagelijks een kluif voor zijn tandjes ( 40 cent per dag ) en heb ik hondenkoekjes, 3 kilo voor 4,95.

Voor mijn konijn heb ik maandelijks een zak kruidenhooi van 2,95 en ze eet konijnenbix waar wat zaadjes doorheen gemengd zitten, die kost 3 euro voor 5 kg, daar doet ze dan ook bijna 2 maanden mee! Uiteraard krijgt konijn ook wel eens appelschillen of een stukje groente wat ik op dat moment heb.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:39

Chubby schreef:
Dat vertekend wel een beetje he :D
Boodschappen zijn toch boodschappen, dus álle boodschappen die je doet ongeacht welke en waar?

Dus ook kattenvoer, -ontworming, cosmetica, wasmiddel etc.?
Dan kom ik wel iets hoger uit :D.
Denk dan zo'n 45 euro per week.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:46

booster schreef:
nee hellaas geen typ fout.
we zijn met mijn vriend en ik en dan 3 kinderen van 19/17 en van bijna 4 jaar in huis in soms komt er nog een dochter van 13.
allemaal grote eters.
als ik bv iets maak met rijst gaat er een kilo rijst in de pan.
1 kilo kip
3 zakken groenten.
2 pakken saus etc.
mijn vriend en ik roken iedere dag een builshag per dag.
iedere dag 2/3 pakken melk en 4 flessen cola.
3 mikken brood en het beleg nog niet mee getelt hier.
hier komen wij ong op gemiddeld 50 euro per dag uit de ene dag minder en de andere dag iets meer.

Dit vind ik gewoon.... nou ja, heb er gewoon geen woorden voor. Grote eters of niet, maar zoveel eten hoeft nou ook weer niet (laat staan een buil shag per dag per persoon).
Het gaat mij natuurlijk geen bal aan hoe jullie leven, maar ik kon het toch niet laten om er even iets van te zeggen... vind het gewoon decadent om zulke hoeveelheden naar binnen te stouwen alsof het niks is. Ben bijna benieuwd hoe jullie er uit zien.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:51

*Moet stiekem lachen om de opmerking van Barmat*
Ik raak ook wel heel nieuwsgierig inderdaad.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:54

50 euro per dag is 350 euro per week is 1400 euro per maand? *slik*

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:57

Ik haal voor ongeveer 70 EUR boodschappen per week, exclusief artikelen zoals vaatwasmiddel/afwasmiddel en kattenvoer. Als ik dat soort producten er nog bij optel ben ik denk ik 85 EUR per week kwijt, netjes vind ik zelf.

We zijn met zijn 2-en en 2 katten en eten elke dag gezond, veel verse groenten en vlees van de slager of anders vis of vegetarische burger. De katten eten alleen brokken van een zogenaamd duur merk, dat kost 62 EUR voor 10 kilo.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 11:59

Honden-, katten- en paardenvoer reken ik niet mee in het boodschappengeld.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:13

Ik kijk ook even mee :)
Vrijdag hebben mijn vriend en ik boodschappen gedaan voor iets meer dan 20€
De strijk en was worden door onze ouders gedaan.
En minstens 1x per week eten we bij mijn ouders en krijgen vaak dan ook nog iets mee :)

Wij eten normaal maar wel zelden vlees(vooral kip en makreel) en zijn dol op groenten. Ik ga gerust naar de markt om mijn slag te slaan(mijn fruitbak is vol voor 10€) en ben dol op aanbiedingen!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:19

ik reken alles mee voor het huishouden.
dus ook honden/kattenvoer,wc papier,waspoeder ect.
dan doe ik het achteraf toch nog niet zo slecht. :D

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:23

ik doe elke week boodschappen bij c1000 en kom rond de € 40 uit en mijn vriend gaat 1 keer per 2 weken naar de aldi en daar is ie ongeveer € 50 kwijt.

ik koop ook altijd alleen dingen die gezond zijn en in de aanbieding, we wilden van de week hutspot maar dat is gewijzigd omdat de andijvie in de reclame is, zo kun je heel zuinig leven :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:26

Hoeveel is een buil shag? := Ik heb daar geen verstand van, maar ongeveer een pakje?

Los daarvan schrik ik echt van de bedragen die hier langs komen!
Van dat geld kun je zoveel leuke dingen doen :=

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:26

Ik doe voor rond de 60 euro per week ongeveer boodschappen.
Dat is voor 2 personen.
Hond apart, daar kopen we 1 keer in de maand ongeveer een grote zak voer voor van 45 euro. Kattenvoer zit er wel bij, maar wel excl. kattengrit.

We doen boodschappen bij Bas van der Heijden.

Paardenvoer reken ik al helemaal niet mee omdat dit extra muesli is en verder niet. Hier doe ik vrij lang mee.

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:34

Barmat schreef:
booster schreef:
nee hellaas geen typ fout.
we zijn met mijn vriend en ik en dan 3 kinderen van 19/17 en van bijna 4 jaar in huis in soms komt er nog een dochter van 13.
allemaal grote eters.
als ik bv iets maak met rijst gaat er een kilo rijst in de pan.
1 kilo kip
3 zakken groenten.
2 pakken saus etc.
mijn vriend en ik roken iedere dag een builshag per dag.
iedere dag 2/3 pakken melk en 4 flessen cola.
3 mikken brood en het beleg nog niet mee getelt hier.
hier komen wij ong op gemiddeld 50 euro per dag uit de ene dag minder en de andere dag iets meer.

Dit vind ik gewoon.... nou ja, heb er gewoon geen woorden voor. Grote eters of niet, maar zoveel eten hoeft nou ook weer niet (laat staan een buil shag per dag per persoon).
Het gaat mij natuurlijk geen bal aan hoe jullie leven, maar ik kon het toch niet laten om er even iets van te zeggen... vind het gewoon decadent om zulke hoeveelheden naar binnen te stouwen alsof het niks is. Ben bijna benieuwd hoe jullie er uit zien.

hahah ik weeg maar 65 kilo en de rest hier is rond de 2 meter lang en rond de 90/105 kilo op de kleine na.
dus nee dik zien we er niet uit ;)
tegenwoordig als je normaal kookt ben je al snel voor 5/6 man rond de 20/30 euro kwijt aan eten alleen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:17

Bij mijn 100 euro per week zit overigens wel álles bij; dus ook drogisterij spullen, was- en schoonmaakmiddelen, verse groenten en fruit van de boer, tussendoortjes bij de benzinepomp, voeding en benodigdheden voor de hond en de katten. De paarden hebben hun eigen potje :D

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:21

Armaris schreef:
En minstens 1x per week eten we bij mijn ouders en krijgen vaak dan ook nog iets mee :)

Wij eten normaal maar wel zelden vlees(vooral kip en makreel) en zijn dol op groenten. Ik ga gerust naar de markt om mijn slag te slaan(mijn fruitbak is vol voor 10€) en ben dol op aanbiedingen!

Hoeveel dagen leef jij dan van die 20 euro? (en zitten hierin eten, drinken, toiletartikelen, schoonmaakmiddelen etc?)

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:27

Wij zijn voor 2 personen rond de 50 a 60 euro aan boodschappen kwijt per week, wasmiddelen niet meegerekend. Honden kosten ong 55 euro per week die staan op vers vlees, maar heb ook een grote hond ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:33

Lizz schreef:
Armaris schreef:

Hoeveel dagen leef jij dan van die 20 euro? (en zitten hierin eten, drinken, toiletartikelen, schoonmaakmiddelen etc?)

Schoonmaakmiddelen wordt in het groot aangekocht :j Dan zijn we wat meer kwijt maar dat is om de zoveel maanden :)
Toiletpapier hebben we hopen van, doen we al maanden mee.
Dus als we dat aankopen(meestal tegelijk) zijn we wat meer kwijt. Maar meestal is het rond dat bedrag(als ik ga, vriendlief geeft wat meer uit).

Hierin zitten eten en drinken :j Wij zijn er in de aldi in geslaagd om 6grote flessen bruiswater aan minder dan 1€ te kopen of iets meer.
Let op, wij eten zelden vlees en als we het eten kopen we het met 50% korting, onze diepvriezer is stampvol :)
Moet wel toegeven dat we heel veel geluk hebben:

Onze auto is een oud lekker bakje van 14jaar oud, toyota corolla(iets meer zekerheid vind ik) en we geven daar 30€ per 3maand aan uit voor benzine. We rijden dus niet veel maar waarom een auto? Omdat ik in de toekomst er zelf vaker mee ga rijden dus de benzine zal wel stijgen :j Wij tanken altijd aan de makro, is veruit het goedkoopst en verder houden we stijgingen en dalingen in de gaten
Wij leven in een nieuwbouwappartement, een heel jaar gratis als cadeautje van schoonouders(hun appartement)
Gas en electriciteit is 65 per maand, water 11. Momenteel nog geen afrekening gehad dus ben benieuwd of het zo blijft.
Internet is gratis, telefoon van vriend wordt door werk betaald. Mijn abbo is ook goedkoop(20)

We zijn erg bewust van onze luxe daarbij is besparingen een echte hobby van me geworden :j
Mijn doel is met zoveel mogelijk thuiskomen voor zo weinig mogelijk geld :)