Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Caravans en aanhangers binnenkort 90 km/u
Vanaf mei 2009
Minister Eurlings van Verkeer & Waterstaat heeft bekend gemaakt dat auto's met caravan of aanhangwagen op de Nederlandse snelwegen vanaf mei 2009 maximaal 90 km/u mogen rijden. Pas dan zijn alle regels en handhavingssystemen aangepast. Na ludieke acties van BOVAG en andere belangenorganisaties nam Eurlings eind vorig jaar al het besluit tot snelheidsverhoging, maar het doorvoeren van de maatregel zou twee jaar duren vanwege de aanpassingen in geautomatiseerde bekeuringsystemen.
Verwarring
Uit recent onderzoek van BOVAG blijkt dat de meeste caravanbezitters in de veronderstelling zijn dat de maximumsnelheid nu al 90 km/u bedraagt. Om verwarring en vervelende situaties te voorkomen, pleitte BOVAG er dan ook voor om de nieuwe regel al voor aanvang van deze zomervakantie in te voeren. De maximumsnelheid voor auto's met aanhanger of caravan blijft nu dus tot mei 2009 staan op 80 km/u.
Citaat:* Ezmee - 22 september, 2e maal
* Wendyelst- 23 februari- 24 september
* Lisa91 - 8 juni - 25 september
* LePapillon - Danielle - 1 augustus - 28 september
* Arlettee- Arlette- februari - 1oktober
* Veirl - 30 januari - 2e maal geheim
* Mientjeuh - geen idee - 12 oktober
* ChantalSmook - 30 sept TTT / 12 oktober
* _Tara_ - Emma - 10 sept - TTT 13 okt / 27 oktober
* _Marinke_ - 4 december TTT/5 januari
* Annemarie91- 5 april- 2e maal nnb
* MonaLieske - Lisa - 10 april - nnb
* Nagini - Sanne - 30 juli - 16 oktober TTT / afrijdatum nnb
* Pasamba - 24 maart - afrijdatum nnb
* Joonsel - Joni - 11 mei - Afrijdatum nnb
* Paula - 14 maart - Afrijdatum nnb
* Ier - 2 juni - Afrijdatum nnb
* Magic_lover - Angela - 31 juli - nnb
* Aranel - Fyenna - 23 juli - afrijdatum nnb
* __inge__ - inge - 14 augustus - nnb
* Guernica - Jamie - 25 maart - nnb
* Jetske - Jetske - 6 juni- nnb
* Marrke - Marleen - 8 Augustus - nnb
* [gast1122] - Michèle - 25 Augustus - nnb
* Pluutje - Laura - 3 augustus - nnb
* Annn - Annemiek(An) 6 juli - nnb
* Babe - Anne-Baukje -28 juli -nnb
* Evelijn_ - Evelijn - 5 september - nnb
* _Patriciaa - Patricia - 16 September - nnb
* Sander_ - Sander - 16 september - nnb
* Mowoah - 23 september - nnb
Elessar schreef:Inzicht vragen zijn juist het makkelijkst, vond ik.Je moet er niet teveel bij nadenken, net als dat je in de auto zit. Als er dan opeens een jochie oversteekt zonder te kijken, reageer je ook al automatisch. Of nou ja, de meesten dan.
Ik heb het helemaal gehad met die lessen. Rij maar een beetje rond, wachtend op die tussentijdse toets. Ben er echt aan toe om af te rijden. Instructeur begint echt te zeveren over allerlei onzin dingetjes. Moet alles nou zo ontzettend overdreven doen, alsof ik zeer slechtziend ben ofzo.
Veirl schreef:_Tara_ schreef:Ben ik ook zeker wel van plan.
Ik heb trouwens een boek van m'n vriend uit 2008. Heeft hij deze zomer z'n theorie nog mee gehaald. Nu werd mij verteld dat ik persé een boek uit 2009 moest hebben... Maar ja om daar nu weer 30 euro aan uit te geven. Iemand die hier meer van weet?
Er wordt volgens mij geleerd in de boeken van 2008 dat auto's met aanhangwagen maar 80 km/u op de snelweg mogen en dat is nu veranderd naar 90 km/u. Maar volgens mijn rijinstructeur wordt zo'n vraag gewoon vermeden nu in het theorie-examen.
Mientjeuh schreef:Ja, gefeliciteerd!
Ik moet over iets minder dan 3 weken examen doen, dus vanaf nu ga ik weer 3 keren per week een uurtje oefenen met m'n vaderIk moet en zal het halen, aangezien mijn vader en ik een weddenschap hadden dat ik wat leuks krijg als ik voor de eerste keer slaag voor m'n theorie (is al gebeurd) en praktijk
wendyelst schreef:donderdag middag is het zover!! ZO SPANNEND!![]()
Nu flink aan het slikken met valeriaan * al 2 weken* Nu de ''dosis'' iets omhoog gezet!Ben tot nu toe er heel rustig onder.. vergeet het zelfs elke keer! Maar goed het kan donderdag ochtend nog altijd komen..
Citaat:Maar je kan toch niet iedere keer als je gaat rijden valeriaan slikken? Of heb je dan zoveel stress voor je rij-examen? Ik zou 't gewoon niet willen omdat ik 't echt zelf wil halen. Zonder toegevoegde middelen zeg maar
wendyelst schreef:Citaat:Maar je kan toch niet iedere keer als je gaat rijden valeriaan slikken? Of heb je dan zoveel stress voor je rij-examen? Ik zou 't gewoon niet willen omdat ik 't echt zelf wil halen. Zonder toegevoegde middelen zeg maar
Zo zie ik het zeker weten niet! Ik gebruik dit normaal met rijlessen ook absoluut niet! Alleen nu met mijn rij-examen.. Omdat ik mijn zenuwen anders niet in bedwang kan houden! En zou het zonde vinden om te zakken door mijn domme zenuwen terwijl ik weet dat ik het donders goed kan! Iedereen is zenuwachtig logisch dat is wel gezond.. Bij de meeste word dat stukken minder als ze eenmaal rijden met de examinator.. Met mijn ttt was ik ook ontzettend zenuwachtig constant! En dat rijd absoluut niet fijn. Valeriaan is homeopathisch! Dus kan niet veel kwaad!