Mijn mooie hondje, zomaar heengegaan,...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:20

Wat vreselijk zeg! Heel veel sterkte ermee!
Ik weet zeker dat je je vreselijk zult voelen en dat je dit nooit zo had gewild. Ik weet ook zeker dat je je eigen veel verwijten maakt, maar het is gebeurd.. Je kan er helaas niets meer aan veranderen, dus probeer je niet gek te maken. Je weet zelf ook wel dat je goed fout heb gezeten, dus dat hoef ik niet meer te vertellen. Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen met dit een plekje te geven.
Laatst bijgewerkt door Davinia_ op 24-08-09 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Janne_BSGFM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 11:20

Danicque_ schreef:
Mallow schreef:
Dat is echt het enige waar het je om gaat he? Dat mensen medelijden met jou hebben....

L*l toch niet zo stom, denk je nou echt dat ze dit hier post om medelijden te krijgen? :n

_/-\o_

Babsiej

[quote="Janne_BSGFM@ _San87_, denk niet dat iemand hier echt de schuld afschuift op langslopers hoor :? gewoon dat het sneu is dat niemand het gedaan heeft...
[/quote]

Hoe moeten langslopers weten hoe lang jou hond daar zit... Nee hoor JIJ had het moeten doen ... Je hond vergeten.. asjemenou ;(

chillaxing

Babsiej schreef:
Hier kan ik absoluut geen medelijden mee hebben :n
Ja met de hond...

Bah zeg in mijn ogen verdien je dan gewoon geen dieren meer, als je te beroerd bent om in ieder geval aan ze te denken...

Ik kan me er totaal niks bij voorstellen, ik wil dat ook niet eens...
En dan nog zielig om medelijden komen vragen. Jou hondje verdiend medelijden, die kan er alleen niet meer om vragen ... ;(

Pardon, dat heeft de ts toch nergens gezegt? Dus jij vergeet nooit iets? Tuurlijk is een hond in een auto niet iets wat je vergeet, maar het kan gebeuren.. dat blijkt weer maar.. maar om dan te zeggen dat ze te beroerd is eraan te denken? :n

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:21

Mars loves, lees mijn bericht eens na jouw eerste berichtje hier.
Je kan het inderdaad niet afschuiven op mensen die langslopen.
Oftewel, wanneer de auto achteraan staat, op een verlaten stukje, of de hond is niet te zien op het moment dat je langsloopt.
Kijk jij in elke auto die je voorbij loopt of er een hond in zit?
Het blijft de verantwoordelijkheid van de eigenaar en als een langslopend iemand dat ziet is het mooi en als diegene dan een hart voor dieren heeft is het nog veel fijner als ze een ruitje inslaan. Maar je kan niet verwachten dat mensen van buitenaf elke auto controleren op een vergeten hond.

Suzanne F.

Och wat vreselijk....
Dapper dat je het hier neerzet en zo ook mensen de kans geeft om te leren van andersmans fouten.
Je weet zelf ook wel dat je stom bent geweest en je vergeet dit de rest van je leven niet meer. Maar gebeurd is gebeurd, je kan alleen maar leren hiervan, je kan het niet meer terugdraaien.
Veel sterkte met het verwerken ervan, zowel met het verlies van je vriendje als met het schuldgevoel.

Ik heb ook weleens stomme dingen gedaan die dan nog NET wel goed gingen maar waar mijn hart van in mijn keel zat omdat het heel fout had kunnen aflopen.
(ik denk nu trouwens ook aan dat meisje wat haar verzorgveulen per ongeluk een hele wormenkuur had gegeven en die overleden is, ook zo'n vreselijk iets wat je jezelf nooit vergeeft.)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

mars_loves schreef:
_San87_ schreef:

Pardon? Je kunt de schuld ook niet afschuiven op langslopende mensen :? Wat een onzin zeg, TS heeft een gestikte hond op haar geweten, niet de mensen die op het concoursterrein rondlopen.

Ja, tuurlijk is de TS de hond zelf vergeten.
Maar ik vind het ook wel onzin dat jij vind dat die mensen de hond niet moeten redden.
Zou jij zo'n hond wel in een auto laten zitten? Vind ik wel dieptriest als je die ziet zitten, en gewoon daar laat..
Maarja, blijkbaar zijn er ook mensen die niet voor dieren van een ander opkomen...
Die mensen hadden ook wel een verschil uit kunnen maken voor de hond hoor !!

Ga jij eventjes niet voor mij beslissen wat ik wel of niet doe zeg. Ik zou uiteraard meteen proberen de hond eruit te krijgen. Er zijn helaas mensen op de wereld die dat dus NIET doen of die gewoon hun hond vergeten. En je moet de hond ook maar net zien zitten zeg, er staat ook nog een trailer achter de auto.

Nee, de schuld op de omstanders afschuiven gaat er bij mij niet in.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:22

Oke TS, die opmerking ging misschien beetje te ver, heb m proberen aan te passen, maar dat gaat niet meer...
Sorry.

Juangi

Vreselijk! Maar het gebeurd....

Zo hebben mijn stiefbroertjes hun cavia's ook een keer op het gras gezet, een hele dag vergeten en cavia's uitgedroogd. 1 is gestorven.... Je leert van die fouten, durf te wedden dat ze nu wel 4x in de auto kijkt áls ze weer een hond heeft.

Ga me niet zeggen dat dit jullie niet eens is overkomen. Niet dieren vergeten met dodelijk ongeluk maar de dood van een dier.... Veel mensen hebben wel eens een dier overgereden, dat is ook sneu, had ook niet mogen gebeuren.... Kijk eerst eens naar jullie zelf voordat jullie vreselijke uitspraken doen.

Pfff... sommige mensen hier op bokt.....

Heel veel sterkte, TS! :(:)

mars_loves

Babsiej schreef:
[quote="Janne_BSGFM@ _San87_, denk niet dat iemand hier echt de schuld afschuift op langslopers hoor :? gewoon dat het sneu is dat niemand het gedaan heeft...

Hoe moeten langslopers weten hoe lang jou hond daar zit... Nee hoor JIJ had het moeten doen ... Je hond vergeten.. asjemenou ;([/quote]

Het maakt niet uit hoe lang jou hond daar zit, maar dát ie daar zit met dat hete weer.
Dan lijkt het me sowiezo duidelijk dat je hem/haar daaruit haalt. Of desnoods maximaal
10 min erbij blijft, komt er niemand, dan haal je dat beessie daar weg !

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:23

Danicque_ schreef:
Babsiej schreef:
Hier kan ik absoluut geen medelijden mee hebben :n
Ja met de hond...

Bah zeg in mijn ogen verdien je dan gewoon geen dieren meer, als je te beroerd bent om in ieder geval aan ze te denken...

Ik kan me er totaal niks bij voorstellen, ik wil dat ook niet eens...
En dan nog zielig om medelijden komen vragen. Jou hondje verdiend medelijden, die kan er alleen niet meer om vragen ... ;(

Pardon, dat heeft de ts toch nergens gezegt? Dus jij vergeet nooit iets? Tuurlijk is een hond in een auto niet iets wat je vergeet, maar het kan gebeuren.. dat blijkt weer maar.. maar om dan te zeggen dat ze te beroerd is eraan te denken? :n

Ja hoor ik vergeet vlees uit de vriezer te halen, vergeet brood te smeren, maar nee ik ben nog nooit dieren vergeten uit mijn auto te halen, of waar dan ook vergeten. Check, check dubbelcheck heet zoiets. Je hebt namelijk de verantwoordelijkheid over leven...

En ja tuurlijk ik mopper ook welns als ik nog alles dubbel moet checken zeker als ik haast heb .. Maar niks kan toch zo belangrijk zijn als het leven van mn dieren, wat mij zeer veel waard is..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:23

nikki_
ik had de tem inmiddels al geplaatst
ik begrijp de woede wel van de bokkers maar sommige opmerking zijn echt te grof

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:24

Wat zijn sommige bokkers hier toch vreselijk rot aan het doen zeg!
Na 1000 keer te horen hebben gekregen, weet ze nu HEUS wel.
Dat dit eigenlijk niet mag gebeuren.
Ze voelt zich al rot genoeg.
In plaats haar een nog ergere schuld gevoel aan te praten.
Echt ONRESPECTLOOS is dat!

Ze heeft dit op bokt gezegt om steun te zoeken, en wat krijgt ze?
Van BIJNA elke bokker de wind van voren.

Bah! :(

HummerTime

Sorry hoor, maar als je zo'n bericht plaatst kun je reactie verwachten.... Logisch dat je niet alleen maar medelijden krijgt, maar ook erg veel verwijten!!! Wat had je dan verwacht?? Arme jij?? Aai over je bol??? Ehm.... beetje naif gedacht dan...

Je plaatst dit verhaal, bent oerstom geweest en wordt daar nu op aangesproken, dûhhh........ Als je dat niet wilt, moet je je verhaal niet op een openbaar forum knallen en medelijden verwachten!

Jij hebt nu verdriet, maar die hond heeft niet zo leuke laatste momenten gehad, en sorry maar daar gaat mijn hart naar uit. Hij vroeg er niet om..........

Pradaatje

Juangi schreef:
Pfff... sommige mensen hier op bokt.....

Stel dat er een paard zou overlijden, omdat die de hele dag in de hete zon zou staan? Dan zou het 100x erger zijn, omdat dit een paardenforum is. Als je dit zou plaatsen op een hondenforum, zouden de reacties nog een steekje erger zijn.

Dan kan je zeggen, sommige mensen op bokt, maar ik kan hier geen goed woord voor over hebben, en dat mag ook wel is gezegt worden.

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:25

ikdoemaarwat schreef:
nikki_

Had ze toch niet verwacht dat we een traan gingen wegpinken hiervoor?

saskiaojan

Suzanne F. schreef:
Och wat vreselijk....
Dapper dat je het hier neerzet en zo ook mensen de kans geeft om te leren van andersmans fouten.
Je weet zelf ook wel dat je stom bent geweest en je vergeet dit de rest van je leven niet meer. Maar gebeurd is gebeurd, je kan alleen maar leren hiervan, je kan het niet meer terugdraaien.
Veel sterkte met het verwerken ervan, zowel met het verlies van je vriendje als met het schuldgevoel.

Ik heb ook weleens stomme dingen gedaan die dan nog NET wel goed gingen maar waar mijn hart van in mijn keel zat omdat het heel fout had kunnen aflopen.
(ik denk nu trouwens ook aan dat meisje wat haar verzorgveulen per ongeluk een hele wormenkuur had gegeven en die overleden is, ook zo'n vreselijk iets wat je jezelf nooit vergeeft.)

hier sluit ik me bij aan....

heel heel veel sterkte!!!

Anne.

De TS is iig wel mans genoeg om alles te lezen wat wij allemaal zeggen. Dat vind ik best knap, als je ziet wat er hier allemaal gezegd wordt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:26

mars_loves schreef:
Babsiej schreef:

Hoe moeten langslopers weten hoe lang jou hond daar zit... Nee hoor JIJ had het moeten doen ... Je hond vergeten.. asjemenou ;(

Het maakt niet uit hoe lang jou hond daar zit, maar dát ie daar zit met dat hete weer.
Dan lijkt het me sowiezo duidelijk dat je hem/haar daaruit haalt. Of desnoods maximaal
10 min erbij blijft, komt er niemand, dan haal je dat beessie daar weg ![/quote]

Je kan toch moeilijk van omstanders verwachten die daar ook zijn voor concours dat die wel 10 minuten gaan staan wachten ? Iemand heeft gedaan wat ie kon, om laten roepen..

TinkerTreas

Ik vind het vreselijk voor je wat er gebeurt is, maar vooral ook voor je hond. Dat arme beest zal er niets van gesnapt hebben.

Maar met deze temperaturen laat je een hond nog geen 5 minuten in een auto zitten :( Ook niet als je even snel iets moet doen. De temperaturen in een auto lopen snel op, en honden kunnen hun warmte niet makkelijk kwijt.
Je was op wedstrijd zei je, dus je had helpers bij je (ik las dat je 16 bent, dus je rijd zelf geen auto). Waarom hebben die de hond niet vast gehouden?
Laat of niet, zeker met deze temperaturen moet de hond gelijk met de mensen uit de auto.....

_Ella_

sjonge jonge.. Natuurlijk is het erg en dom. Maar staat er ook iemand bij stil dat ts dit ook nooit gewild heeft? Ik denk dat je niet erger gestraft kunt worden voor je slordigheid...

Sterkte, ook met het verwerken van je eigen schuldgevoel

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:27

Wat reageren zulke bokkers toch erg! Ze heeft zelf al gezegd dat dit een hele domme fout is, voelt zich ontzettend schuldig, en is al hard genoeg gestraft aangezien haar hond dood is!
Waarom moeten jullie het dan nog weer zo hard inwrijven met zulke woorden?
Bij die berichten van die moeders die hun baby in de auto vergeten word er toch ook niet zo gereageerd?

Veel sterkte TS!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Ongelukken gebeuren helaas.
Een vriendin van mij had ooit haar konijntje buiten gezet in de zomer. Lekker op het gras met een stukje schaduw.
Tot ze het beestje ook een uurtje vergat en de zon inmiddels vol op de kooi scheen en de getraliede onderbodem. Het konijntje is toen gefrituurd om het zo maar te zeggen.

Heel erg sneu maar je doet er nu niets meer aan. Het enige positieve wat je nog hieruit kunt halen is dat er nu mensen gewaarschuwd zijn.

Anne.

Noppes, ik denk toch haast van wel.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 11:28

Eponastable schreef:
ikdoemaarwat schreef:
nikki_

Had ze toch niet verwacht dat we een traan gingen wegpinken hiervoor?

Nee, maar de verwijten die ik voorbij zie komen, heeft niks meer te maken met het wegpikken van een traan!
Ben benieuwd hoe eerlijk bokt hierin gaat zijn. Zie een hoop persoonlijke sneren, is toch iets wat niet mag?

Vind het een deeltje opvoeding.

Paarden die verdinken, hamsters die sterven door een val, kittens die overlijden door slechte verzorging, honden die overreden worden.
God, daar is allemaal zo veel respect voor, maar idem is dat PRECIES hetzelfde als wat hier gebeurd is.