De harde waarheid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:36

Misser schreef:
Bokt is toch best crimineel, iedereen schijnt te weten hoe luxe en leuk een gevangenis is...

Daarnaast heb ik denk ik de oplossing. Als iedereen die zo hard brult dat het er in de zorg zo slecht aan toegaat nou eens een dag per week vrijwilligerswerk gaat doen in zo'n tehuis?

Edit: verootjoo was me net voor...

Sja dr zijn mensen die beide hebben mogen aanschouwen ;) En dan is toch echt serieus mijn conclusie,
dit gaat niet goed!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:52

Caira schreef:
En het verzorgen van kinderen is niet intensief? Volgens mij heeft jouw moeder ook een 24-uurs job gehad om jou te verzorgen. Waarom zou je hetzelfde niet terug doen?

Volgens mij weet je niet helemaal waar je over praat. Kom eens een dagje kijken bij mij op de PG-afdeling. Dan weet je wel waarom je deze mensen niet in huis kunt nemen.

- je krijgt ze zelf niet uit bed, daar heb je tilliften voor nodig.
- ze snappen niet waarom ze gewassen moeten worden, eten, je hebt oneindig veel geduld nodig om ze dit te vertellen.
- er zitten mensen bij die dwangmatig de hele dag keihard zingen
- er zitten mensen bij die om de 5 minuten vragen waar hun moeder is, die verschrikkelijk boos zijn op iemand zonder reden. Je zal het maar zijn, en constant moeten oppassen om niet in elkaar geslagen te worden.
- er zitten mensen bij die de oorlog van heel dichtbij hebben meegemaakt. Een bij ons is daardoor compleet geshockeerd, en leeft nu weer voor zijn gevoel in de oorlogstijd. Praat heel vaak duits, en heeft het heel vaak over heil hitler.
- er zitten mensen bij die vanuit het niets ineens héél boos kunnen worden en met alles gaan gooien. Je moet dus altijd alert blijven.

Maar bovenal vereist het enorm veel geduld, en is het mentale aspect van jezelf niet te verwaarlozen. Het is heel erg moeilijk om te zien dat je ouders je niet meer herkennen, zo verandert zijn, dement zijn, last hebben van decorumverlies. Als kind sta je daar gewoon te dichtbij. Als hulpverlenende vind ik het soms al heel moeilijk om te zien, kan er heel verdrietig van worden. Laat staan als je er nog dichter bij staat. Het is dan gewoon beter om afstand te nemen, ter bescherming van jezelf.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:04

Misser schreef:
Bokt is toch best crimineel, iedereen schijnt te weten hoe luxe en leuk een gevangenis is...

Daarnaast heb ik denk ik de oplossing. Als iedereen die zo hard brult dat het er in de zorg zo slecht aan toegaat nou eens een dag per week vrijwilligerswerk gaat doen in zo'n tehuis?

Waarom gaat mijn belastinggeld wel naar het hilton en niet naar de zorg?
Als het geld zou gaan naar de zorg dan hoefde er geen vrijwilligers heen.
Dan kon het verplegend personeel ook nog eens wat leuks doen dan alleen maar heel hard werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:54

vorame schreef:
Misser schreef:

Dan kon het verplegend personeel ook nog eens wat leuks doen dan alleen maar heel hard werken.

Mens hou eens op over het Hilton zoiets heet een Pi en hoe erg mensen het ook aan je verstand proberen te krijgen je wilt er gewoon niet aan denken dat gevangenen ook mensen zijn en dat een gevangenis in de verste verte niet eens op een verpleeghuis lijkt!

Al die dingen die jullie opnoemen over tehuizen daar is een verklaring voor hoor! Neem bijvoorbeeld de deuren op slot: OMDAT ZE ANDERS WEGLOPEN! En dan als dat gebeurt wordt de familie gelijk boos. En omdat ze spullen van andere bewoners vernielen of niet te vergeten veel ouderen zijn ook nog al handtastelijk, tot aanranding/verkkrachting aan toe! Horen dan ook in de bak he? Enja waarom zouden verpleegsters eens een paar uur bijna niet op de afdeling te zien zijn? MISSCHIEN OMDAT ER IEMAND OP STERVEN LIGT? En dat daarom de zorg voor die persoon even voorgaat? Waarom gaan mensen maar 3x per dag op vaste tijd naar het toilet? ZE WETEN NIET MEER OF ZE WEL OF NIET MOETEN! En een urine stoma is trouwens een katheter! Of bijv iemand zit in een rolstoel en waarom hebben die vaak een traingsbroek of een wijde broek aan? OMDAT JE STRAKKE KLEDING BIJNA NIET AANKRIJGT BIJ IEMAND DIE NIET KAN STAAN OF HUN BILLEN OMHOOG KUNNEN DOEN! waarom wordt er vaak niet gekeken naar hoeveel iemand eet? WANT ALS JE MAAR ALLEEN BENT EN 24 MENSEN MOET "VOEREN" OM HET ZO MAAR TE ZEGGEN KAN JE HET MAKEN OM 23 MENSEN TE LATEN VERHONGEREN OMDAT 1 ERVAN LANGZAAM EET!Waarom eten andere mensen altijd zo weinig? OMDAT ZE NIET KUNNEN KAUWEN EN DE FAMILIE GEEN TOESTEMMING GEEFT VOOR GEPUREERD ETEN!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:55

Gaat het een beetje met je? :(:)

Anoniem

Re: De harde waarheid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:56

Zo mn oren toeteren dr van, gezellig hier zal wel even temmen.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:57

Breezy... adem in,adem uit :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:57

En zo kan ik nog uren doorgaan. Ik weet nog wel toen er zoveel drama was omdat gehandicapten met een band vastzaten aan hun stoel maar niemand weet waarom nou simpele verklaring: Ze hebben spasmes en zonder de band vallen ze na 1 spasme al uit de stoel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:58

vorame schreef:

nee tuurlijk gaat het niet! Mijn vriend zit vast en ik werk in de zorg! Iedereen denkt dat in de bak zitten zo leuk is en een tehuis zo verschrikkelijk en er worden dingen aangehaald die nu eenmaal zo zijn omdat het niet anders kan!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:00

Doe maar kalm hoor.
Een goede discussie voeren werkt beter dan om je heen schoppen :=
Het enige dat je ermee bereikt is dat je jezelf opnaait van hier tot Jericho...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:01

Misser schreef:
.

wie zegt nou gelijk crimineel? wel eens gedacht aan personeel :?

wat ik ken van de gevangenis is ook gekomen door mijn werk hoor! :j

lesilla

Ik vind de gesloten deuren (bij ons is alleen de gang gesloten de deuren van de kamers niet) altijd een vies zicht. Maar ik ben wel blij dat ze er zijn of die oudjes zouden in de stad rond lopen. Dementerende hebben soms een dwang om te ontsnappen, ook als je ze thuis houd.

Een dementerende persoon in huid hebben is psychologisch heel zwaar, in mijn opleiding zie ik soms kapotte mensen voorbij komen. Die hun ouder uit schuldgevoel, familieplicht niet in een tehuis durven plaatsen.

Verder vind ik mijn oma's tehuis iets beter dan de gevangenis, zou toch liever de bingo avonden enz hebben :D
Laatst bijgewerkt door lesilla op 08-08-09 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

vorame

breezy302 schreef:
vorame schreef:

nee tuurlijk gaat het niet! Mijn vriend zit vast en ik werk in de zorg! Iedereen denkt dat in de bak zitten zo leuk is en een tehuis zo verschrikkelijk en er worden dingen aangehaald die nu eenmaal zo zijn omdat het niet anders kan!

Je vriend zit niet vast omdat hij lief is geweest en vrijwilligers werk deed in een verzorgings tehuis. :)

En dat dingen zo zijn is nu net waar het over gaat.
Ze zouden anders moeten zijn als het rijk zijn prioriteiten eens zou verleggen.
Zodat verplegend personeel echt kwaliteit kan geven in de zorg.
Niet alleen maar keihard moeten werken, maar ook eens tijd hebben voor een praatje of een wandeling.
Dus ook de leuke dingen in het verzorgingsvak.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:07

vorame schreef:
Misser schreef:

Het gaat naar beide, omdat beide het nodig hebben :) In de gevangenis werken ook vrijwilligers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:08

nee mijn vriend zit vast omdat hij voor dieren omkomt. Of hij de eigenaren van de dieren daarmee pijn doet maakt hem niet uit. Zo duidelijk genoeg? Hij kan gewoon niet tegen dierenleed. Hij werkt trouwens wel vrijwillig alleen niet in de zorg. Hij kan niet tegen "vieze"dingen.

Maar je hebt het over prioriteiten neem dit verhaal eens. En dit is de werkelijkheid dit gaat over een client van mij.
Kleine situatieschets. Mr weegt over de 150 kilo, kan niets zelfstandig alleen praten, zit dus in een rolstoel en meneer heeft zeer zware spasmes. Deze zijn zo zwaar dat hij zijn lichaam ( als hij in de stoel zit) in de staan positie krijgt. Zijn spieren zijn dan ook totaal verstijfd. Je kan zijn benen dan echt niet buigen, dat is alsof je een blok beton probeerd te buigen. Hoe zorg je er dan voor dat hij niet uit de stoel valt zonder hem vast te "binden"( om maar zo te praten zoals jullie dat doen).

En dit is een serieuze vraag, hoe doe je dat? Btw: medicijnen werken bij meneer niet

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:09

Alleen liggen naar mijn idee de verhoudingen scheef.
Dat er geld gaat naar een gevangenis gaat snap ik.
Maar er gaat te weinig naar de zorg.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:11

breezy302 schreef:
nee mijn vriend zit vast omdat hij voor dieren omkomt. Of hij de eigenaren van de dieren daarmee pijn doet maakt hem niet uit. Zo duidelijk genoeg? Hij kan gewoon niet tegen dierenleed. Hij werkt trouwens wel vrijwillig alleen niet in de zorg. Hij kan niet tegen "vieze"dingen.

Dat duidt op het feit dat jouw vriend voor eigen rechter speelt
en helaas dat is verboden in ons land en voor zware mishandeling zit je idd terecht in de gevangenis

sorry maar ik ben nog steeds van mening dat ze het in de gevangenissen nog veels te goed hebben
en dat geld beter kan steken in het personeels tekort in de zorg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:12

breezy302 schreef:

Gelukkig maar dat ie vast zit, hij had ook immers gewoon zijn mond kunnen gebruiken ipv geweld te gaan gebruiken, gelukkig zit ie niet in een Hilton, maar ze zijn er wel degelijk. HvB is zelfs beter dan het Hilton.
Jou vriend hoort niet in de maatschappij thuis.

In vroegere tijden (Heb ik het over de jaren 80) hadden de oudjes het volgens mij wel een stuk beter!!!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:13

Ben het er mee eens dat het in de zorg veel beter kan/moet. En dat ligt uiteraard niet bij de mensen die het werk doen. Mijn moeder werkt al haar hele leven in de zorg en ook zij ziet hoe het achteruit is gegaan.

Maar om dan te zeggen dat het in de gevangenissen allemaal zo geweldig is, dat gaat ook nergens over. Ik heb er jarenlang gewerkt en ik zou niet graag aan de andere kant zitten. Volgens mij praten we echt over 2 heel verschillende zaken, die je niet met elkaar moet vergelijken.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:13

Jou vriend is dus een dieren activist?
Net zo een als die Pim Fortuin heeft omgelegd?
Dan snap ik wel dat hij vast zit.
Extremisten horen vast te zitten als ze verder gaan dan met een bordje staken.

Breezy, ik snap je vraag over je patient niet.
Wie heeft het er hier over dat jullie geen goed werk doen?
En wie heeft het erover dat soms "rot" dingen niet kunnen?
Lees jij altijd dingen die er niet staan?

Overigens wil ik het helemaal niet over jou of je vriend hebben.
Dat is mij veel te persoonlijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:15

sifra01: nee idd niemand zou graag in de gevangenis zitten
maar die mensen zitten daar niet voor niks
zij moeten boeten...

in andere landen kan je de luxe van NL wel op je buik schrijven hoor...
daar krijg je echt een houten bank,niks te doen en smaakloos eten met een beker water

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:16

Tis ook diep en dieptriest.
De mensen die jaren lang voor ons kikkerlandje gewerkt hebben, die ons land hebben verdedigd en opgebouwd in en na de oorlog worden nu nog slechter verzorgd dan de gevangenen die ons land vern**ken.

Gos, wat ben ik trots op Nederland.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:17

Extremisten/zware mishandeling waar hebben jullie het in godsnaam over? En hoe komt Pim Fortyun hier opeens in deze discussie terecht? Omdat mijn vriend een zwaar mishandelde hond heeft afgepakt en daarbij flink klappen kreeg en er 1 heeft terug gegeven? Mijn vriend heeft geen aangifte gedaan maar die ander wel. Zo simpel is het. En jij kan het wel allemaal veel te persoonlijk vinden wat denk je van mij? En mijn partner wordt afgezeken en mijn baan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:18

ikdoemaarwat schreef:
zij moeten boeten...

daar krijg je echt een houten bank,niks te doen en smaakloos eten met een beker water

Kijk eens naar het programma vreemde tralies. daar zie je een man die in Italie vast zit voor het smokkelen van coke. Hij mag sochtends de bak uit krijgt zakgeld mee, moet savonds terug zien, heeft daar zijn rijbewijs gehaald en een baan en als hij vrijkomt krijgt hij ook nog eens een huis zonder er moeite voor moeten doen dan heb je het pas luxe!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 14:19

ikdoemaarwat schreef:
zij moeten boeten...

En dat hoeft van mij ook weer niet.
Dat gaat ook te ver.
Iets ertussen in zou wel mogen. :)

Uiteindelijk kom je in Nederland niet snel vast te zitten.
Er zal altijd wel eens iemand zitten waar je de vraagtekens bij stelt,maar niet snel.
En lang ook niet.
Dan hoeft het allemaal niet te luxe.
Scholing volgen vind ik wel een moet.
Goed eten en medische zorg ook.
Maar verder?