Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
goeroe schreef:Yamcha schreef:Ai.
Dan zit er niets anders op dan het gewoon verbieden en een avondklok instellen. Scheelt ook weer vandalisme
Verbieden is wel erg rigoureus, maar als ik later kinderen heb zal ik ze uitgebreid vermoeien met informatie over wat alcohol met je hersenen doet.Als ze dan nog steeds willen drinken is dat reden temeer om ze tegen zichzelf te beschermen.
daaf4ever schreef:capopjekop schreef:Volgens mij had jij het gewoon mogen kopen, maar waarom heb je het niet even nagevraagd (bij de infobali).
Ze heeft nog een collegaatje gebeld, ('Ik heb hier 2 meisjes aan me kassa staan, 1 heeft geen id, mag ik ze niks meegeven toch?'
Pardon... dat wief was 3 x jonger dan ik. Maar goed, kan zij niks aan doen.
Maar ik kreeg het niet mee. Ik vind dit echt gewoon zo raar. Theoretish gezien; als mijn moeder dus met mijn zusje bier was gaan halen, had mijn moeder het ook niet meegekregen
KellyZ schreef:jelledaantje schreef:had het echt niet terug gezet had ze zelf maar gedaan
Gewoon al je boodschappen laten staan/liggen en weglopen. laat ze dan ook álles maar houden en weer terugzetten![]()
Dit vind ik een hele goeie!
raket schreef:Ik begrijp de regels, maar vraag me af of het niet een tegengesteld effect gaat geven. Hoe moeilijker het gemaakt wordt om iets te bemachtigen hoe spannender het wordt.....
Buiten dat is het toch niet waterdicht te krijgen.
Je laat 1 iemand boodschappen doen, zorg dat de rest uit zicht is en klaar is kees....
Heino schreef:Goeroe: als iemand mij op een dergelijke manier aanspreekt ga ik echt niet extra moeite doen om dat kratje terug te zetten. Als ik er over na ga denken is dat idd aso, maar mijn eerste reactie zou toch echt kratje neerzetten en weglopen zijn.
KellyZ schreef:jelledaantje schreef:had het echt niet terug gezet had ze zelf maar gedaan
Gewoon al je boodschappen laten staan/liggen en weglopen. laat ze dan ook álles maar houden en weer terugzetten![]()
ben je verplicht beide mensen[in jou geval dus beide] om ID te vragen en idd ook verplicht om te weigeren indien het niet door beide getoond kan worden eigenlijk ook verplicht te weigeren is mij geleerd. Maar dat wil niet zeggen dat er overal precies zo eraan gehouden wordt. Want wat jij zegt; Jij overhandigt het geld en jij bent oud genoeg komt heel vaak voor. 
Uhuh, en dat je tot je 18e naar school moet, pas op je 16e op de brommer mag en tot je 18e niet mag autorijden zijn ook allemaal voorbeelden van leeftijdsdiscriminatie.
Er is gewoon een goede reden waarom er voor bepaalde dingen leeftijdsgrenzen zijn. Als we nu met zijn allen verstandig waren zouden we alcohol verbieden voor iedereen jonger dan 23.

goeroe schreef:Leeftijdsdiscriminatie...Uhuh, en dat je tot je 18e naar school moet, pas op je 16e op de brommer mag en tot je 18e niet mag autorijden zijn ook allemaal voorbeelden van leeftijdsdiscriminatie.
Er is gewoon een goede reden waarom er voor bepaalde dingen leeftijdsgrenzen zijn. Als we nu met zijn allen verstandig waren zouden we alcohol verbieden voor iedereen jonger dan 23.
Klopt, maar als je met 16 jaar een bromfietsrijbewijs hebt gehaald mag je prima legaal een vriendinnetje van 15 achterop hebben. Dan wordt er ook niet geredeneerd dat je weleens zou kunnen wisselen onderweg. goeroe schreef:Leeftijdsdiscriminatie...Uhuh, en dat je tot je 18e naar school moet, pas op je 16e op de brommer mag en tot je 18e niet mag autorijden zijn ook allemaal voorbeelden van leeftijdsdiscriminatie.