Knip mijn kaartje eens conducteur!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Re: Knip mijn kaartje eens conducteur!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:34

Dan oordeel je inderdaad te snel zonder dat je iets weet, lees maar naar boven ;) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:41

Waar oordeel ik dan zonder dat ik iets weet? Ik heb geen zin in de verdediging te moeten schieten om een onderwerp waar ik in het dagelijks leven enorm veel mee te maken heb.

Ik geef ook alleen maar aan dat het in principe verplicht is een conducteur op de trein te hebben, voor de veiligheid, niet noodzakelijk voor de kaartjes. Heeft Arriva het niet, dan is het hun probleem wanneer er mensen tussen de deur komen, flauw vallen in de trein, voor de trein springen en het allemaal op de machinist terechtkomt. Hun probleem, niet het mijne, maar neemt niet weg dat ik het onverantwoordelijk vind, omdat reizigers dom genoeg zijn fouten te maken als instappen na het fluit of piepsignaal etc.

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:56

Ik citeer de zin even : En die conducteur, die was er wel, een trein mag nooit maar ook nooit vertrekken zonder conducteur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:58

Daar heb je me, zit er voor mij niet veel anders op dan die woorden terug te nemen.

Maakt het feit nog niet anders dat een conducteur gewoon aanwezig moet zijn. Conducteur is namelijk naast 'conducteur' ook nog een gewone bevoegde ambtenaar, staat direct in contact met de spoorweg politie. En anders, tja, boete van de politie zal harder aankomen dan een boete of een keertje aangesproken worden door een conducteur.

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 21:00

:)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:24

Arriva heeft een nogal vreemd beleid als het gaat om conducteurs heb ik begrepen.
Ze krijgen geen rooster ze mogen zelf weten wanneer ze werken zolang ze hun uren maar maken.
Zo kan je dus weken niemand hebben en dan ineens elke dag 2 of 3 in de trein.
Arriva rijdt zeker 40% van de tijd zonder conducteuren (in elk geval op het traject Groningen - Winschoten).
Ook voor het Arriva werd floten de machinisten zelf en sloten ze de deuren ook.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 08:52

Je kan ook een nog af te stempelen kaartje kopen, daar wat labello op doen of iets anders vettigs en dan in de afstempelautomaat stoppen. Als je dan weer thuis bent kan je het zo uitvegen en de volgende dag weer gebruiken. :D Het gaat trouwens niet heel lang mee, iets van 3x maar is toch al goedkoper.
Ik ging heel vaak met de trein naar school en ben nog maar 1 (!!) keer gecontroleerd in een schooljaar (traject Groningen-Leeuwarden). En het laatste schooljaar nooit, maar toen ging ik maar heel af en toe met de trein, meestal met de bus. Ik reed ook bijna altijd zwart, want die boete had je er zo uit. Alleen toen ik gecontroleerd werd had ik dus een voorgevoel en heb er wel een gekocht. :D Nu doe ik het trouwens nooit meer want nu er geen school meer is ga ik nog maar af en toe met de trein en kan ik er net zo goed wel eentje kopen.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:35

Loose schreef:
Je kan ook een nog af te stempelen kaartje kopen, daar wat labello op doen of iets anders vettigs en dan in de afstempelautomaat stoppen. Als je dan weer thuis bent kan je het zo uitvegen en de volgende dag weer gebruiken. :D Het gaat trouwens niet heel lang mee, iets van 3x maar is toch al goedkoper.

Dat is fraude.. en diefstal.. of hoe je het ook wilt noemen, en wat mij betreft echt not done :n Zoals al zovaak gezegd, je betaald voor de reis, kilometers rails, bovenleiding, treinen en personeel (!) zijn absoluut niet gratis.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:43

Nouja als je een kaartje koopt betaal je toch ook voor een zitplaats en krijg je meestal een staplaats? Ik lig er niet wakker van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:17

Loose schreef:

En als je daarmee betrapt wordt, heb je een probleem dat vele malen groter is dan wanneer je helemaal zonder kaartje reist...

Loose schreef:
Nouja als je een kaartje koopt betaal je toch ook voor een zitplaats en krijg je meestal een staplaats? Ik lig er niet wakker van.

Je kaartje is een vervoerbewijs en geen plaatsbewijs ;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:25

Hihi, ik ken dat gevoel, maar heb nog nooit het lef gehad om echt geen kaartje mee te nemen. Ik ging eerder iedere dag met de trein van Almelo naar Enschede, 2 jaar lang. Ik denk dat ik in die twee jaar hooguit 3 keer ben gecontroleerd (ja in totaal ja..) de moeite echt niet waard om een kaartje te kopen, zeker niet op dagen dat de trein weer eens te laat is, of helemaal niet komt. Dan sta je weer eens half uur of uur te wachten voor de flauwekul...Dan krijg ik echt neigingen om dan ook mijn deel van de overeenkomst te laten zitten, maar ben daar echt te braaf voor, hihi...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 11:28

vanitymay schreef:
...zeker niet op dagen dat de trein weer eens te laat is, of helemaal niet komt. Dan sta je weer eens half uur of uur te wachten voor de flauwekul...Dan krijg ik echt neigingen om dan ook mijn deel van de overeenkomst te laten zitten, maar ben daar echt te braaf voor, hihi...

Oh dat kan ik me goed voorstellen, hoor! Maar bij vertraging van meer dan een half uur, kun je geld terug krijgen van NS.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:28

CCCCorine schreef:
Oh dat kan ik me goed voorstellen, hoor! Maar bij vertraging van meer dan een half uur, kun je geld terug krijgen van NS.

Klopt, een deel van je geld vanaf een half uur, en het hele bedrag bij meer dan een uur. Vind ik erg netjes, Als je zelf in de file terecht komt krijg je niets....

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:00

Ik ga nooit weer zonder kaartje. deed het dus een keer omdat ik niet op de bus wou wachten. HEEEL verhaal opgehangen waar geen kant van klopte, maar uit eindelijk was ik bij de halte, en mocht ik toch gaan., :D geluk bij ongeluk

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:23

Zonder kaartje zal ik ook niet instappen een boete is tegenwoordig zo duur.. Misschien een keer heel stout niet stempelen ;) En met die kortingskaarten kan je toch pas na 9 uur reizen, begin jij altijd zo laat op je stage?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 15:50

minka schreef:
Zonder kaartje zal ik ook niet instappen een boete is tegenwoordig zo duur.. Misschien een keer heel stout niet stempelen ;) En met die kortingskaarten kan je toch pas na 9 uur reizen, begin jij altijd zo laat op je stage?

Geldt niet voor OV korting. Dan heb je korting tussen 16 juli 4:00 en 16 augustus 4:00.

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:10

Heranda schreef:
Het is echt triest hoe slecht er wordt gecontroleerd op dat traject, meestal pas als je in Brabant bent ofzo...

Ik reed gisteren van Zeeland naar Limburg, en werd zowaar drie keer om mijn kaartje gevraagd. :D

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:23

Soms word er veel gecontroleerd, soms weinig..
Je betaald voor de reis, niet voor de conducteur. Zelf erger ik me er juist aan dat het nodig is om te controleren. Ik leeg niet elke dag mijn portemonee, met het gevolg dat het soms lang zoeken kan zijn naar een kaartje.
Als ze dan ook nog om m'n kortingskaart gaan vragen wordt ik helemaal gek. Die zit namelijk in een vakje waar ie nauwelijks uit kan..
Heb ik liever dat iedereen een kaartje koopt, omdat je nu eenmaal betaald voor je reis, en dat er dan niet meer gecontroleerd hoeft te worden, toch?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:35

(Nog even over zwartrijden.) Ik denk dat als ze de treinkaartjes goedkoper maakten (vind het nu echt belachelijk duur) er een stuk meer mensen een kaartje zouden kopen en dat dat qua winst dus niks zou uitmaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:16

Sieltjuh schreef:
minka schreef:

Geldt niet voor OV korting. Dan heb je korting tussen 16 juli 4:00 en 16 augustus 4:00.

Ook houders van een voordeelurenabonnement mogen in juli en augustus voor 09.00 met korting reizen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 11:43

CCCCorine, dat dacht ik ook al :j Aangezien er genoeg in mijn trein zitten met voordeelurenabbo :j

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:58

Loose schreef:
(Nog even over zwartrijden.) Ik denk dat als ze de treinkaartjes goedkoper maakten (vind het nu echt belachelijk duur) er een stuk meer mensen een kaartje zouden kopen en dat dat qua winst dus niks zou uitmaken.

Dat denk ik dus niet.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:59

Ik vind dat ook zo vreselijk, gelukkig heb ik een OV en hoef ik bijna nooit een kaartje te kopen.
Maar het is zo nutteloos als je een kaartje koopt en er wordt niet gecontroleerd! :')

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:01

Jij VINDT dat nutteloos. Het is namelijk niet nutteloos om een kaartje te kopen.

Zoals al meer gezegd in dit topic: je koopt een kaartje niet om een stempeltje te verzamelen maar omdat je gebruik maakt van de dienst van de NS.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:05

Een dienst die zn geld lang niet waard is.