waar irriteer jij je aan bij je buren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

L_ola

Re: waar irriteer jij je aan bij je buren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:15

De wekker s'morgens om half 5.
Inmiddels al niet meer, gelukkig buren waar we goed mee kunnen praten, ook over problemen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:24

melsh schreef:
Ik heb ooit een keer wraak genomen voor de herrie:
Elektrische gitaar + versterker op hoogste volume vermenigvuldigd met de factor half 7 's morgens = buurjongen die brullend van woede zo hard op de deur staat te beuken dat je bang bent dat hij er dwars doorheen zal komen.

Waar mijn vriend woonde hadden zijn buren de hele nacht van dat kattegejank aanstaan ( lees marokaanse muziek). Wij hebben dat opgelost door keiharde heavy metal te downloaden en elke versterker/woofer/boxen aan te sluiten die we maar konden vinden. Die naar hun muur gedraaid en het de hele dag keihard aangezet. Wij zijn toen lekker een dagje met de hond naar het strand geweest.

Waar ik nu woon heb ik een psycho buurvrouw. Ze krabbeld snachts aan de deur, belt ons op dat we een complot tegen haar aan het smeden zijn, gooit lekker met deuren, belt de politie dat ik een pitbull heb die met een muilkorf wordt uitgelaten, zegt dat we hakenkruisen op haar deur hebben geverft terwijl ze zelf strepen op haar deur heeft geschilderd en zeker geen hakenkruis, die rotte vis en flessen bleekmiddel op mijn bejaarde onderburen gooit, die de bovenbuurman van 85 aanziet voor verkrachter, en zo kan ik nog wel even doorgaan. De politie is hier dagelijks...

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:28

aan de ene kant van ons huis zeuren de buren over varens die bij ons in de tuin staan en het gele grind wat hier ligt , de buurman vind het lelijk ....so what het is onze tuin dan kijkt hij maar een andere kant op .

en de andere kant is een ouder stel dat ons vals beschuldig van alles wat er gebeurd bij hun en hun word aangedaan .
en ga zo maar even door

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:43

breezy302 schreef:
melsh schreef:
Elektrische gitaar + versterker op hoogste volume vermenigvuldigd met de factor half 7 's morgens = buurjongen die brullend van woede zo hard op de deur staat te beuken dat je bang bent dat hij er dwars doorheen zal komen.

Waar mijn vriend woonde hadden zijn buren de hele nacht van dat kattegejank aanstaan ( lees marokaanse muziek). Wij hebben dat opgelost door keiharde heavy metal te downloaden en elke versterker/woofer/boxen aan te sluiten die we maar konden vinden. Die naar hun muur gedraaid en het de hele dag keihard aangezet. Wij zijn toen lekker een dagje met de hond naar het strand geweest.

Waar ik nu woon heb ik een psycho buurvrouw. Ze krabbeld snachts aan de deur, belt ons op dat we een complot tegen haar aan het smeden zijn, gooit lekker met deuren, belt de politie dat ik een pitbull heb die met een muilkorf wordt uitgelaten, zegt dat we hakenkruisen op haar deur hebben geverft terwijl ze zelf strepen op haar deur heeft geschilderd en zeker geen hakenkruis, die rotte vis en flessen bleekmiddel op mijn bejaarde onderburen gooit, die de bovenbuurman van 85 aanziet voor verkrachter, en zo kan ik nog wel even doorgaan. De politie is hier dagelijks...

Oeps, ging wat mis...

Ik wilde plaatsen:
Wow, jij bent de eerste in dit topic met ergere buren dan ik!

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:45

soms op ochtend om 7/8 uur lawaai , dat die kinderen op de trampo springen , schreeuwen en of van die trekkertjes enzoo rijden ! :roll:

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:48

onze buren links die merk je niet meer (kerkhof).

buren rechts zijn kinderachtig, helft van de sloot is van ons en helft van hun maar zij zetten dan een schutting in de sloot op 3/4. landje pik dus.

ook muziek regelmatig hard aan staan, keihard over het overpad rijden.

maar voor de rest niet zoveel last van. buren op het hele buurtje hebben onderling wel weer ruzie en daar kun je wel eens van mee genieten.

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:49

breezy302 schreef:
melsh schreef:

Damn je zou toch bijna gaan verhuizen door zo'n vrouw....

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 20:14

Bizzybijtje schreef:
Niets eigenlijk :)
Maar de vorige..... >;)

Inderdaad dat hadden wij ook! Vandaar dat wij ook mede daardoor zijn verhuist.
De vorige buren hadden drie honden (westy, jack russel en nog iets keffends) en dat ging letterlijk de hele dag door. 's Ochtends werden ze buiten gelaten rond een uur of acht (dat was dan in het weekend) tsja dan vergaat je het plezier wel.
Achter ons woonden merendeels mensen die geen werk hadden. Dus een barbeque op woensdag tot een uur of vier in de achtertuin was geen probleem :(
Wij wonen nu min of meer buiten. Wel buren naast ons, maar op een rustig weggetje. Heerlijk! Dat hadden we eerder moeten doen.
Oja met eigen oprijlaan :D Ook ideaal wanneer je thuis komt van het boodschappen :D

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 07:36

Ik vermaak me wel met dit topic moet ik zeggen. :o

Wij hebben het helemaaal niet zo slecht getroffen!
Ik ben alleen altijd bang watvoor vervelende buren wij misschien zijn. :+ We wonen op de bovenste etage en heb dus weinig idee van hoe gehorig het naar beneden toe is. Maar als de onderbuurman ergens last van heeft, verwacht ik dat hij het wel meld. :j
Links van ons woont een collegatje van mijn ouders (heel toevallig) ze is hartstikke aardig, maar bijna nooit thuis dus we zien haar ook vrij weinig. Rechts van ons woont een man met zijn gehandicapte zoontje, maar die gebruikt een andere inkomsthal als ons, dus ken hem verder niet. We hebben er iig geen last van, ja nu tweemaal dat ik 's nachts wakker werd omdat zoontjelief bij hem in de slaapkamer aan het huilen was en niet durfde te slapen. Ik stond er van te kijken hoe goed je dat hoort. Maar daar heb ik geen problemen mee, ja vervelend is het wel, maar ook voor 't jochie en zijn papa zelf.. :(:)
Onder ons woont een alleenstaande jongeman, die wel heel erg veel thuis is en overdag de muziek nogal hard zet. Opzich niet zo veel problemen mee, behalve als ik net probeer te slapen (ik ga soms smiddags slapen..) maarja het is overdag, dus ik vind niet dat ik er wat van kan zeggen, vanaf een uur of 18.00 is het altijd weer stil.
Daaronder wonen ook nog vrijgezelle mannen maar die zie ik nooit, ja ééntje zie ik ééns in de maand een keer in de hal, die zeg ik dan gewoon gedag en that's it. Ik heb dus eigenlijk van niemand last!
Het enigste wat ik vreselijk vind is dat er mensen zijn (geen idee wie, wordt volgens mij snachts gedaan) die hun vuilnis de hele week al buiten hebben staan. Zo ranzig!!! Dan komen er kraaien en duiven die de zakken open prikken, uiteindelijk ligt de hele straat vol met etensresten, tampons, papier en ga zo maar door. Met als gevolg dat ik mijn hond niet meer los uit laat, want ik ben bang dat ie van alles op vreet.
Dat is mijn enigste ergernis. :+ Oh en het parkeren, we hebben weinig plek hier, maar t past wel als mensen normaal parkeren. Helaas zijn er mensen die bijv smiddags thuis komen (en dan is er héél veel plek) en dus twéé plekken in beslag nemen met hun auto, vervolgens gaan ze niet meer weg dus zit iedereen savonds te kloten met parkeren. :n Maar ook dit is niet dagelijks..

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 07:40

Als ik eindelijk eens een beetje kan uitslapen, timmeren smorgens vroeg in de slaapkamer en die grenst aan die van mij. Werd letterlijk me bed uit getimmerd. Heb ik wat van gezegd, want die mensen hebben de hele dag niks te doen dus hoeft dat niet om 7 uur in de ochtend.

Als ik dan eindelijk eens een vrije dag heb dat de zon schijnt en lekker een boek wil lezen op me balkon hoor ik uit de tuin tegenover me de hele dag een baby huilen ,echt urenlang,grrrrrrrrr Maar ja,wat doe je daar aan.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 07:44

De buren aan de ene kant.. Helemaal niets, draait ook wel eens lekker harde muziek, maar kunnen we tenminste meezingen. Wij draaien zelf ook hard :D Zijn echt leuke mensen.

De buren aan de andere kant.. Kop niet omdraaien om HOI te zeggen en knalhard met de deuren slaan.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 07:45

Mijn buren zijn echt walgelijk en strontvervelend!

Toen ze er kwamen wonen, hebben ze pal naast onze rijbak waar geen schutting of bebossing omheen staat zo'n fijne trampoline geplaatst. Er zit nog geen 5 meter tussen. In het begin was het al een drama de paarden er uberhaupt langs te krijgen, nu lukt dat. Maar elke keer als ik wil rijden komen die schijt blagen even lekker springen. Nou dan kan ik wel weer stoppen aangezien het anders ongelukken geeft.
Daarnaast, elke keer als ik wil rijden komt mijn o zo fijne buurman naar buiten en gaat rotklusjes doen. De tuin sproeien, grasmaaien met zo'n groot ding, met een kruiwagen stenen vervoeren. En dan niet zo'n luxe kruiwagen, nee zo'n rammelding.

Het is bij ons heel erg open en in het begin dacht ik nog van: "daar moeten ze maar aan wennen." Maar het begint er nu wel op te lijken dat ze expres dingen in hun hoofd gaan halen als ik even lekker wil rijden.

Nou dan hebben we het nog niet gehad.. Als wij op een mooie avond een keer willen barbecuen, gaat meneer ook weer grasmaaien. Ook al betekent dit dat hij 5 keer per week zou moeten grasmaaien, het is telkens als wij barbecuen. :+
Daarnaast herken ik ook het bekende slaan met deuren, slaan met autoportieren. Schreeuwen naar elkaar.
Die vader is zo belabberd als vader, dat hij niet eens op zijn kind reageert. Laatst was ik aan het rijden, en vroeg dat kind iets. Reageert hij niet. Nou met als gevolg dat het kind alleen maar "papa!!" aan het schreeuwen gaat. De hele buurt kon weer meegenieten.

Aan de andere kant van ons hebben wij een dierenkliniek zitten, nou daar komt minder lawaai vanaf dan van de andere buren.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 08:08

Volgens mij had ik het toch niet zo erg als ik eerst dacht haha..

Lees hier echt veeeel ergere verhalen..
Leef met jullie mee!! ..
Ik hoop dat de buren ook geen last hebben van ons.. We zijn toch al wel 7 maanden aan het verbouwem.. Maar i.v.m. Het buurjongetje stoppen we om 9 uur 's avonds.. Gelukkig hebben we het meeste kabaal alwel gehad...

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:10

pfoei nou bij mij is er weinig waar ik me aan irriteer, mijn bovenburen hebben alleen wel zo'n hinderlijk piepend bed en die gaan nogal eens als konijnen tekeer, op de meest irritante momenten, en soms hoor je haar ook echt tekeer gaan man die gozer moet wel heeeeel goed in bed zijn.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:14

De buurvrouw van twee huizen verder heeft een abnormaal luide stem := Heel de straat hoort het als ze de iets zegt tegen haar man of haar zoon. Als ze de hond roept is het helemaal erg, dat beest luistert langs geen kanten en het is zò irritant want ze blijft er echt op roepen :P En als ze binnen is, en de hond doet iets verkeerd, dan tikt ze 100 keer op de ruit :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:14

Onze bovenburen doen aan hele harde muziek (Frans Bauer etc.) en dan ook nog aan hele harde karaoke ;(

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:18

Buren links, geen ergerpunten (ja die man is nogal een zuurpruim en vertikt het om eens hoi te zeggen).
Buren recht, één ergerpunt. Die man verbrandt heel af en toe wat afval in zijn tuin (altijd 's avonds) en dan stinkt heel mijn slaapkamer
aangezien m'n raam altijd een stukje open staat.

Buren schuin achter (niet echt vlakbij). Ook schreeuwende mensen, verschrikkelijk. Die man kan ook nooit op een normale toon
tegen z'n kinderen spreken. Kinderen dito, regelmatig als ik in de tuin een boekje zit te lezen schrik ik me rot van opeens zo'n ijselijke schreeuw.

Valt al bij al nog erg goed mee zie ik, als ik hier de rest zo lees :)

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:19

rockwitch schreef:
pfoei nou bij mij is er weinig waar ik me aan irriteer, mijn bovenburen hebben alleen wel zo'n hinderlijk piepend bed en die gaan nogal eens als konijnen tekeer, op de meest irritante momenten, en soms hoor je haar ook echt tekeer gaan man die gozer moet wel heeeeel goed in bed zijn.

_O- _O- _O- Jaaaaa dat kan zooo irri zijn. Heb dat 1 x meegemaakt. Zat in huis op de bank, balkondeuren open en denk wat hoor ik, nou toch. Ik me balkon op, stonden er dus veel meer buren te luisteren waar dat vandaan kwam. Echt een paar huizen verderop dus. Gewoon midden op de dag. Kleine kinderen waren aan het spelen in de tuin. Die vrouw gilde echt de hele buurt bij elkaar. Moest wel lachen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:19

rockwitch schreef:

Whahaha geweldig :+

Ik heb hier eigenlijk weinig tot geen last. Wij wonen op een flatje.. En de buren naast ons die horen we nooit, aan beide kanten. Onderburen weleens maar ook niet zo vaak. Wij hebben dan weer geen bovenburen dus dat scheelt al heel wat. :j

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:24

Aan de slangen van de buurman die ontsnappen en via kieren of weet ik hoe bij ons op de zolder komen te zitten. De onwijs harde death metall muziek en het geklop op de muur als ik eens muziek aan heb of mijn honden een keertje wat luider spelen en het gegluur van mijn overbuurman.

Verder eigenlijk geen ergenissen :D

Edit: typfoutjes

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:06

hebben jullie geen containers voor het afval?
ik dacht dat heel Nederland die had :+
Nathalie schreef:
Ik vermaak me wel met dit topic moet ik zeggen. :o

Wij hebben het helemaaal niet zo slecht getroffen!
Ik ben alleen altijd bang watvoor vervelende buren wij misschien zijn. :+ We wonen op de bovenste etage en heb dus weinig idee van hoe gehorig het naar beneden toe is. Maar als de onderbuurman ergens last van heeft, verwacht ik dat hij het wel meld. :j
Links van ons woont een collegatje van mijn ouders (heel toevallig) ze is hartstikke aardig, maar bijna nooit thuis dus we zien haar ook vrij weinig. Rechts van ons woont een man met zijn gehandicapte zoontje, maar die gebruikt een andere inkomsthal als ons, dus ken hem verder niet. We hebben er iig geen last van, ja nu tweemaal dat ik 's nachts wakker werd omdat zoontjelief bij hem in de slaapkamer aan het huilen was en niet durfde te slapen. Ik stond er van te kijken hoe goed je dat hoort. Maar daar heb ik geen problemen mee, ja vervelend is het wel, maar ook voor 't jochie en zijn papa zelf.. :(:)
Onder ons woont een alleenstaande jongeman, die wel heel erg veel thuis is en overdag de muziek nogal hard zet. Opzich niet zo veel problemen mee, behalve als ik net probeer te slapen (ik ga soms smiddags slapen..) maarja het is overdag, dus ik vind niet dat ik er wat van kan zeggen, vanaf een uur of 18.00 is het altijd weer stil.
Daaronder wonen ook nog vrijgezelle mannen maar die zie ik nooit, ja ééntje zie ik ééns in de maand een keer in de hal, die zeg ik dan gewoon gedag en that's it. Ik heb dus eigenlijk van niemand last!
Het enigste wat ik vreselijk vind is dat er mensen zijn (geen idee wie, wordt volgens mij snachts gedaan) die hun vuilnis de hele week al buiten hebben staan. Zo ranzig!!! Dan komen er kraaien en duiven die de zakken open prikken, uiteindelijk ligt de hele straat vol met etensresten, tampons, papier en ga zo maar door. Met als gevolg dat ik mijn hond niet meer los uit laat, want ik ben bang dat ie van alles op vreet.
Dat is mijn enigste ergernis. :+ Oh en het parkeren, we hebben weinig plek hier, maar t past wel als mensen normaal parkeren. Helaas zijn er mensen die bijv smiddags thuis komen (en dan is er héél veel plek) en dus twéé plekken in beslag nemen met hun auto, vervolgens gaan ze niet meer weg dus zit iedereen savonds te stinkmodder met parkeren. :n Maar ook dit is niet dagelijks..

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:20

Nee wij niet, de huizen wel, maar bij de flat moeten we gewoon de zakken buiten zetten. :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:32

breezy302 schreef:
melsh schreef:

Tot nu toe een stille meelezer. Elke keer na het lezen kijk ik even waar degene woont... Jij woont net als ik in Vlaardingen! Wat jij allemaal meemaakt met je buren.... Jeetje!

Ik heb totaal geen last van mijn buren. Ik heb een nieuwbouw-appartement en het enige waar ik last van heb zijn hoe de schoonmakers de algemene ruimten niet schoonmaken en incapabele aannemers. Ik woon er nu 10 maanden en ik heb nogsteeds lekkage. Morgen komt de gevelbouwer langs en hoop dat dat het begin van de oplossing is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:34

Even een positief puntje: wij hebben dit jaar géén weekendklussers :D. Want wie kent het niet op een zomerse dag zo vanaf een uurtje of acht het prachtige geluid van een schuurmachine... Hemelzijdank zit iedereen dit jaar al goed in de verf :)).

Bij mij in de straat staat een speeltuin en dat is wel eens vervelend als het zoveelste groepje krijsende koters komt schommelen. Waarom ze er altijd zo bij moeten schreeuwen is mij een raadsel en ik vind dat ze best mogen spelen, maar soms is het van smorgens tot savonds kabaal en dan heb je wel eens een momentje dat je denkt aan sokken in strotjes, eventjes :D.

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 14:32

Dat onze buurman altijd bij ons aan het gluren is... verder is hij ook niet helemaal wijs!

- Hele tijd geleden vierde wij kerst met de hele familie. Het was al donker buiten maar wij hadden de gordijnen nog wel open. Mijn moeder vroeg of mijn vader buiten even een paar hulsttakjes van onze truik af wilde knippen want dat wilde ze dan op tafel leggen. Mijn vader loop naar uiten de voortuin in en ziet dat de buurman bij ons in de tuin staat door het raam naar binnen te kijken... Mijn vader vroeg waar de buurman mee bezig was... buurman schrok ze dood rende de tuin uit wilde over het zijn hekje springen bleef haken en lag languit in zijn tuin... M'n vader had de tranen in zn ogen staan van het lachen.

- De buurman wist dat mijn ouders op vakantie waren en dacht waarschijnlijk dat ik ook mee was. Kom ik terug van de manege staat hij bij ons in de inrit om de hoek naar de tuin te kijken..... Normaal groet ik hem nooit want hij zegt toch nooit wat terug maarja hij stond nu echt in de weg dus ik moest wel wat zeggen. Dus ik zeg, hallow buurman zoekt u iets? Man maakte van schrik een sprong met omhoog keek mij toen aan en liep weer weg!

- Ook heeft hij al een keer aan mijn moeder gevraagd of wij de vijfer niet dicht willen gooien want hij houdt niet van het gekwaak van de kikkers....

- En ik stond laatst in de tuin vliegen er ineens allemaal slakken over de schutting.... Ik stond eerst heel verbaast te kijken, dacht nog slakken kunnen toch helemaal niet vliegen!
Is die buurman alle slakken uit zijn tuin over de schutting bij ons in de tuin aan het gooien.

- Z'n vrouw ik ook niet veel beter die voert al haar telefoon gesprekken altijd buiten en het liefst keihard zodat iedereen kan meegenieten

:n wij hebben het niet zo op die mensen!! We hebben ze overigens nooit wat gedaan ofzo... Met de rest van de buren hebben we ook geen problemen.