Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:31

Katja. :oo

Had dit topic toch niet van jou verwacht. :o

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:33

Jij wilt dus niet naar Griekenland op vakantie, waar je familie wel heen wilt.

Maar je verwacht wel dat jij naar Malta mag, omdat jij dat wilt kan je niet schelen wat je familie vind.

Jij moet je schamen. Als ik je moeder was had ik je nooit maar dan ook nooit meer mee op vakantie genomen (zelfs geen dagje uit) Wat ontzetten arrogant kom jij over zeg. En nu zeker met je chagerijnige gedrag de hele vakantie verpesten voor je familie?! BELAGELIJK jij trekt nu al het hele feest van naar een prachtig land op vakantie gaan (de voorpret) weg door je gemopper. Denk eens een keer niet aan jezelf! En geniet! al is het dan voor je familie

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:33

Thirsa_ schreef:
Hier valt m'n mond echt van open, wat vreselijk verwend kom jij over zeg! :oo
Ik had toch echt een heel groot probleem gehad als ik dit gedrag had vertoond toen ik 16 was :=

Volgens mij heb je weinig keuze en zul je wel mee móeten (en dan niet de vakantie verzieken voor de rest van het gezin door je verwende gedrag :Z )

Tot nu toe heb ik alleen meegelezen, maar hier dan toch een reactie.
Waarom verwend?

Kan me héél goed voorstellen dat je niet op vakantie wil!
Ik heb dat ook nooit gewilt. Mijn leven is hier, en niet ergens aan de andere kant van de wereld. Je gaat op vakantie om te ontspannen toch? Nou ontspanning dat is voor mij bij mijn paarden, en niet hele dagen aan het strand zitten of de toerist uithangen.
Laat mij maar lekker met rust, en veilig thuis, dan hoor je mij helemaal niet klagen en ben ik helemaal niet het verwende kind.

Vind dat je groot gelijk hebt, je ouders willen toch op vakantie? Nou dan gaan ze. Ik heb er niet om gevraagt.
Ze zitten er echt niet op te wachten om de hele vakantie een chagerijnige puber naast zich te hebben.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:34

Rosa__ schreef:
Aardig overdreven reacties, ze vraagt het toch gewoon netjes? Met vriendelijk reageren bereik je echt VEEL meer, hoor. Ik snap best dat jullie het verwend vinden, maar dan hoef je toch niet zo aanvallend te reageren?

Misschien dat dat ook weleens voor de TS zou kunnen gelden dan... in plaats van puberaal drammen dat ze niet mee wil, alleen als ze naar Malta mag, zou ze zich eens wat flexibeler kunnen opstellen naar haar ouders. Lichtelijk overdreven van deze jongedame, verwend ding.
Als mijn dochters straks 16 zijn en bij voorbaat al eisen dat we naar Malta gaan - dan weet ik toch zeker dat we daar in ieder geval niet heen gaan!

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:35

Als ik jou moeder was geweest had ik mooi een oppas oid geregeld zodat die mooi op jou kon passen. God, wat kom jij ondankbaar over zeg!

Wij hebben ook geld thuis (en daar hebben mijn ouders ook veel voor moeten doen) maar ik vind het LEUK en ben BLIJ als mijn ouders me meenemen naar Griekenland. Deze vakantie is juist een manier om beter met vader om te gaan...
Wees blij dat je mee mag op vakantie, ookal ga je niet naar Malta, veel anderen zouden een moord doen om op vakantie te gaan...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:36

daNiielle_ schreef:
Waarom verwend?

Ik heb dat ook nooit gewilt. Mijn leven is hier, en niet ergens aan de andere kant van de wereld. Je gaat op vakantie om te ontspannen toch? Nou ontspanning dat is voor mij bij mijn paarden, en niet hele dagen aan het strand zitten of de toerist uithangen.
Laat mij maar lekker met rust, en veilig thuis, dan hoor je mij helemaal niet klagen en ben ik helemaal niet het verwende kind.

Vind dat je groot gelijk hebt, je ouders willen toch op vakantie? Nou dan gaan ze. Ik heb er niet om gevraagt.
Ze zitten er echt niet op te wachten om de hele vakantie een chagerijnige puber naast zich te hebben.

De vakantie is niet het probleem. De vakantiebestemming wel!
En ja, dat is ontzettend verwent gedrag van een 16 jarige die nog maar net haar eigen kont kan afvegen!!!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:38

daNiielle_ schreef:
Waarom verwend?

Wat jij nu typt klinkt ook nogal verwend :)
In bijna alle topics die ik lees gaat het alleen maar over ikikik.
Ooit nagedacht over wat je ouders willen? Zij werken zich het hele jaar uit de naad om alles maar te bekostigen en om jou een maar zo makkelijk mogelijk leven te geven.
Tuurlijk het kan dat je vakanties naar het buitenland niet leuk vind. Maar dan nog vind ik dat je dan maar een glimlach op je gezicht moet toveren en je best moet doen om toch wat van de vakantie te maken. Zoiets doe je nou eenmaal voor je ouders, zeker na alles wat zij voor jou doen.
Nu kunnen de verwende pubers wel weer reageren met allerlei rot excuses maar in dit geval weet ik zeker dat ik 100% gelijk heb dus laat de excuses maar achterwege :) Zulk gedrag is verwend. Punt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:40

daNiielle_ schreef:
Thirsa_ schreef:
Hier valt m'n mond echt van open, wat vreselijk verwend kom jij over zeg! :oo
Ik had toch echt een heel groot probleem gehad als ik dit gedrag had vertoond toen ik 16 was :=

Volgens mij heb je weinig keuze en zul je wel mee móeten (en dan niet de vakantie verzieken voor de rest van het gezin door je verwende gedrag :Z )

Waarom verwend?

misschien word het ook heel erg tijd voor jou om uit huis te gaan en je eigen boontjes te doppen joh!!!

grote smoelen van die jonkies............. echt he........... ga het dan doen :)

leef je uit......... leef vooral je eigen leven, en heb ontzettende scheit aan wat je ouders willen........

maar wees dan ook wijf genoeg om uit huis te gaan en jezelf te gaan onderhouden ............

Anya

Re: Van ouders MOET ik mee op vakantie, maar ik wil niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:42

Heb een seconde of 10 op mijn handen gezeten..

Als niet op vakantie willen nou het probleem is... nee het ene eiland is wel goed en het andere eiland niet.

Wat ben jij een verwend nest. Ik zou zeggen: hup op jezelf gaan wonen. Werken voor je geld en dan over 10 jaar zelf naar Malta kunnen. Tegen die tijd kun je het vast wel betalen.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:43

Ik moet zeggen dat het mij bij nader inzien, na het zien van de foto's, ook een verschrikkelijke vakantie lijkt :D :D
Wij konden vroeger niet op vakantie (ben 2x naar Spanje geweest en dat was het verste weg wat ik ooit op vakantie geweest ben). Ik had het ook niet moeten proberen om dan zelf te gaan zeuren voor een andere vakantie. Ik moest gewoon luisteren, punt uit, geen discussie mogelijk! Nee was nee en ja was ja. En ach, zoveel heb ik er niet mee geleden (of heb ik het zelf niet in de gaten? :+ ).

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:47

Ik kan me voorstellen dat je niet mee wilt op vakantie (ik vind thuis vakantie vieren ook heerlijk) maar jij noemt de verkeerde redenen.
Tot een bepaalde leeftijd is het normaal dat je met je ouders op vakantie gaat. EISEN dat je persee naar Malta wilt en anders niet is belachelijk.

Maar om even met je mee te denken: misschien kun je bij een vriendin logeren ipv naar Griekenland?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:47

Eerlijk gezegd vind ik de reacties van de TS tot nu toe volwassener overkomen dan die van sommige andere mensen hier..... Wat een kinderachtig gedoe zeg, er mag inderdaad wel iets aardiger tegen haar gedaan worden!! Ik begrijp best dat het verwend over komt dat ze niet mee wil, maar dat kun je ook op een andere manier brengen.

TS, probeer er maar het beste van te maken. Als je er eenmaal bent is het vast heel leuk. Ik had vroegah ook geen zin om mee te gaan op vakantie maar ik moest ook. Als we dan ter plaatse waren dan vermaakte ik mij altijd prima. Dat heeft niets te maken met verwennerij, dat heet gewoon puberteit...

Misschien is dit wel een van de laaste keren dat je met je ouders op vakantie gaat en mag je volgend jaar wel met vriendinnen! ;)
Laatst bijgewerkt door Nadir op 24-07-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:48

Danielle_ eigenlijk kan ik meegaan in de reacties die al gegeven zijn op jouw berichtje. TS is pas 16 jaar, en ik weet niet hoe het er bij jou thuis aan toe gaat, maar toen ik 16 was moest ik me toch echt houden aan de regels van mijn moeder... Als ik mij zo zou gedragen zou er echt wat zwaaien :D :D
M'n moeder zei altijd; zolang je thuis woont heb je je maar aan mijn regels te houden ~~}>
En ik heb toch niet het idee dat ik zo vreselijk streng opgevoed ben, ik mocht heel veel maar er waren wel grenzen. Maar ik heb veel respect voor mijn moeder en ik zou het niet in mijn hoofd halen zo te reageren (ook niet toen ik 16 was)

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:48

Vind je overkomen als een enorm verwend nest, tjezus kind wees blij dat je sowieso op vakantie kunt!!!
Je bent 16, als je later op jezelf woont kun je doen en laten wat je wilt.
Weet niet wat voor school je doet en wat je wilt worden, maar reken maar als je een gewoon salaris hebt kan je dat je nog wel eens vies tegenvallen allemaal!

Doe gewoon tegen je moeder en ga genieten van je vakantie, Rhodos en al het leuks daar.

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:49

Welke reacties,Nadir?Toen ze merkte dat iedereen haar verwend vond,wat ik terecht vind,reageerde ze ineens niet meer!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:49

daNiielle_ schreef:
Waarom verwend?

De ts wil naar Malta, niet naar Griekenland. Vakantie vindt ze prima, maar wel naar een oord dat bij deze prinses past.

Dikgedrukt: Inderdaad, een jaar hard werken, ondertussen voor hun dochter braaf deels het paard betalen, en dan wil zij niet mee op vakantie? Bokkenpruik op en morren maar.
Hoe treurig voor die ouders.

KiWiKo schreef:
misschien word het ook heel erg tijd voor jou om uit huis te gaan en je eigen boontjes te doppen joh!!!

grote smoelen van die jonkies............. echt he........... ga het dan doen :)

leef je uit......... leef vooral je eigen leven, en heb ontzettende scheit aan wat je ouders willen........

maar wees dan ook wijf genoeg om uit huis te gaan en jezelf te gaan onderhouden ............

Inderdaad, als het je niet zint, pak dan zo groots als dat je hier een topic opent je spullen en ga op je eigen benen staan.

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:50

Als haar ouders zouden annuleren dan is het dus weggegooit geld op zo'n kort termijn. Want een goede reden voor Annuleren hebben ze niet.

Ticket op andere naam is ook lastig, moet je echt heel wat voor bijleggen!!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:51

Shego schreef:
Welke reacties,Nadir?Toen ze merkte dat iedereen haar verwend vond,wat ik terecht vind,reageerde ze ineens niet meer!

Ze heeft op de vorige pagina aangegeven dat ze wegging omdat ze moet oppassen ;)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:52

mistery schreef:
Wat jij nu typt klinkt ook nogal verwend :)
In bijna alle topics die ik lees gaat het alleen maar over ikikik.
Ooit nagedacht over wat je ouders willen? Zij werken zich het hele jaar uit de naad om alles maar te bekostigen en om jou een maar zo makkelijk mogelijk leven te geven.
Tuurlijk het kan dat je vakanties naar het buitenland niet leuk vind. Maar dan nog vind ik dat je dan maar een glimlach op je gezicht moet toveren en je best moet doen om toch wat van de vakantie te maken. Zoiets doe je nou eenmaal voor je ouders, zeker na alles wat zij voor jou doen.
Nu kunnen de verwende pubers wel weer reageren met allerlei rot excuses maar in dit geval weet ik zeker dat ik 100% gelijk heb dus laat de excuses maar achterwege :) Zulk gedrag is verwend. Punt.

Wat mijn ouders willen?
Nou ten eerste een gelukkig leven, en dat mijn zus en ik tevreden zijn.
Zij willen rust, dat doen ze door op vakantie te gaan. Prima.
Ze zetten mij zelf voor de keuze om mee te gaan of niet, en ik kies voor niet meegaan. En dat vanwege de redenen die ik eerder al zei. Niks verwend, heb gewoon mijn eigen mening en wil hier niet weg.
En waarom per definitie verwend? Je kan ook eens verder denken! Ben hier gelukkig, dus WIL niet eens weg!
Mijn ouders hoeven mij tenminste niet ergens helemaal mee naartoe te nemen om mij tevreden te houden.
Als je echt zo verwend was, dan zit je nu te zeuren om een super deluxe vakantie.
Dus zo zie ik het niet. Maar dit topic gaat niet over mij.

Volgens mij word hier door de TS om een oplossing gevraagd, en niet om een oordeel over haar gedrag.

Anya

Als het nu was dat TS helemaal liever niet mee zou willen. Dát zou ik nog kunnen begrijpen. Of als ze gaan kamperen bovenop een berg waar helemaal niks te doen is. Dát kan ik ook begrijpen. Maar daar gaat het TS helemaal niet om.

TS wil naar Malta, ouders vinden Malta te duur en dus wordt het een ook mooi eiland heel dichtbij Malta. En dát is TS veel te min. Daarom wil ze niet mee.

Dát is verwend. En kinderachtig. En daarmee chanteert ze haar ouders. En ze zet dit nog open en bloot op bokt ook. Aardig zijn? De meeste mensen hier zijn redelijk beleefd.

Terwijl ik van een aantal mensen hier zeker weet dat ze krom liggen voor hun hobby. Vakantie bestaat uit een weekendje naar België o.i.d. omdat er niet meer geld is dan dat.

KiWiKo

Nadir schreef:
Eerlijk gezegd vind ik de reacties van de TS tot nu toe volwassener overkomen dan die van sommige andere mensen hier..... Wat een kinderachtig gedoe zeg, er mag inderdaad wel iets aardiger tegen haar gedaan worden!! Ik begrijp best dat het verwend over komt dat ze niet mee wil, maar dat kun je ook op een andere manier brengen.

TS, probeer er maar het beste van te maken. Als je er eenmaal bent is het vast heel leuk. Ik had vroegah ook geen zin om mee te gaan op vakantie maar ik moest ook. Als we dan ter plaatse waren dan vermaakte ik mij altijd prima. Dat heeft niets te maken met verwennerij, dat heet gewoon puberteit...

Misschien is dit wel een van de laaste keren dat je met je ouders op vakantie gaat en mag je volgend jaar wel met vriendinnen! ;)

iets aardiger tegen haar gedaan worden??????? meis zij KAN op vakantie........... heb je enig idee hoeveel kinderen er van de voedstelbank afhankeiljik zijn voor een maaltijd in de avond hier in Nederland??????

hoeveel kinderen er NOOIT op vakantie gaan omdat er gewoonweg geen geld is????????

slap geleult allemaal........... echt........... en ts mag heel blij zijn dat ze niet mijn dochter is.......

en ik heb het financieel goed, maar dat soort gedrag gaat er bij mij niet in........ nu niet, nooit niet

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:53

Shego schreef:

Welke reacties???? Wat denk je zelf, lees het topic eens goed door.... Ik vind het niet terecht hoe zij door bepaalde mensen wordt aangesproken. Het meisje is 16 jaar, op die leeftijd maak je nou eenmaal verschil tussen Malta en Griekenland en tussen patat en spinazie. Dat begrijpt ze over een paar jaar zelf ook wel...... Dit heeft volgens mij niets met verwennerij te maken.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:54

Nadir, dan moet je eens verder lezen. 'Ja maar, wij kunnen het wel betalen want mijn pappie heeft gestudeerd'. *zucht...*

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:55

KiWiKo schreef:
iets aardiger tegen haar gedaan worden??????? meis zij KAN op vakantie........... heb je enig idee hoeveel kinderen er van de voedstelbank afhankeiljik zijn voor een maaltijd in de avond hier in Nederland??????

hoeveel kinderen er NOOIT op vakantie gaan omdat er gewoonweg geen geld is????????

slap geleult allemaal........... echt........... en ts mag heel blij zijn dat ze niet mijn dochter is.......

en ik heb het financieel goed, maar dat soort gedrag gaat er bij mij niet in........ nu niet, nooit niet

Kim, daar gaat het niet om. Het gaat er niet om dat er mensen zijn die niet op vakantie kunnen. Zij heeft die mogelijkhied wél. En dáár gaat het om.

Er zijn ook genoeg mensen die geen geld hebben voor een paard.
Heeft diegene dan het recht om iemand die zich dat wel kan veroorloven zo uit te kafferen? :?

Kom op mensen......... Jullie hebben het tegen een puber van 16 jaar!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:57

Ja een puber die kennelijk moet leren dat de gouden paplepel niet vanzelf in beweging komt. Die de helft van haar paard door ouders betaald krijgt en die wel naar Malta wil (en dat eist op straffe van dan ga ik niet mee...) en niet naar Rhodos. Een puber die dus kennelijk moet leren dat de wereld anders in elkaar zit.

Een puber die blij mag zijn geen kind van mij te zijn. Want niet mee naar Rhodos (mét een goed humeur) is de rest van het jaar paard helemaal zelf betalen. Kan mooi, ze gaat toch niet mee.. hele vakantie werken dan ;)