Rare reacties op Marktplaats!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:23

Ik heb een tijdje geleden een advertentie op MP gezet voor een bijrijdpaard. Ik had mijn e-mailadres erbij gezet. Krijg ik een mailtje waarin alleen dit staat: 'Welke kleur string heb je vandaag aan?'

De mensen van tegenwoordig ook...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-09 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:23

houvanponies schreef:
Ik wou een keer een sjabrak verkopen, voor €5 want er zaten roest vlekken op. Nouja redelijke prijs, er kwam een vrouwtje hem ophalen. Zegt ze: Ja er zitten roest vlekken op dus geef ik je maar €3 (waar ik het niet mee eens ben aangezien €5 helemaal niet veel is voor een chabrak waar je de roestvlekken verder onder het zadel kwamen := )

Ik vind dat het eraan ligt hoe erg de plekken zijn.
Ik heb laatst 2 zadeldekjes gekocht voor €7 samen.
Beide dekjes zijn in goede staat alleen 1 heeft wat kleine verkleuringen maar die zie je bijna niet.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:24

ik/wij hebben ook niet gereageerd :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:24

Lieszje schreef:
houvanponies schreef:
Ik wou een keer een sjabrak verkopen, voor €5 want er zaten roest vlekken op. Nouja redelijke prijs, er kwam een vrouwtje hem ophalen. Zegt ze: Ja er zitten roest vlekken op dus geef ik je maar €3 (waar ik het niet mee eens ben aangezien €5 helemaal niet veel is voor een chabrak waar je de roestvlekken verder onder het zadel kwamen := )

Ik vind dat het eraan ligt hoe erg de plekken zijn.
Ik heb laatst 2 zadeldekjes gekocht voor €7 samen.
Beide dekjes zijn in goede staat alleen 1 heeft wat kleine verkleuringen maar die zie je bijna niet.

Het waren echt inimienie plekjes :+ van ong. 3 en 5 mm

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:25

RedPassion schreef:
En nog eentje:

"Wij hulp nodig elke dag. 8 kinder vader moet werken moeder kan niet. Jij krijg lekker eten voor werk."

Dat heb ik maar afgeslagen. ;)

Dat je die kans hebt laten lopen :') _O-

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:26

Saul schreef:
jessiesand no offence maar hoe weet je zo zeker dat dat waar is?
Mensen verzinnen tegenwoordig de gekste en de ziekste dingen.

Dat oma overleden is is bijvoorbeeld smoesje nummero 1 ...

Klopt alleen die man had het condoleance register en telefoonnummers van de uitvaartcentra mee gemailt als het niet geloofde.
Ik denk niet dat je daarvoor een condoleance register voor gaat hacken of iets (ik werkte toen zelf nog in de uitvaart, dus wist ook waar het vandaan kwam en heb het nagevraagt en het was helaas waar)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:27

JustBobo schreef:
Wij hadden eerst ook een bok,
die moest weg dus hadden we een advertentie geplaats dat iemand 'm gratis mocht ophalen.
Kregen we een mailtje:

Hallo,
Ik wil graag geit hebben.
Wij heel groot achtertuin voor geit.
Kinderen veel van geit houden.
Groetjes Kim.

>;)

daar ging ie dus niet heen

Raap me op!! _O- :')

Pffft die verhalen hier... jemig...

wat ik vaak krijg (tegenwoordig minder gelukkig) is jawel, via Bokt, zeikende mensen die hun paard gratis na willen laten tekenen. Ja, ik werk in opdracht maar née het is niet gratis. Hoe moet ik anders mijn materiaalkosten eruit halen, laat staan de uren werk!?
En dan krijg je dat gezeik van "mijn pony is net overleden" etc. etc. ja dus? Wat heb ik daar mee te maken?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:28

Dat met die reiskosten is inderdaad wel bekend. Word de vraagprijs gevraagt, zeg ik ik wil dat en dat er voor hebben. Blijkt het nog niet duidelijk en gaan ze er behoorlijk wat geld onder bieden omdat ze reiskosten hebben.
Dan blijft het maar gewoon mooi staan hoor

En we hebben een 2paards trailer te koop, afgesproken dat er gisteren avond iemand zo komen kijken maar dies ook niet geweest
Bel dan even af..
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 22-07-09 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:31

ik heb eens een pony op kapaza gezet voor 650 euro met alle nodige info erbij (beestje was trouwens 2,5 jaar)

naja je wil het gewoon niet weten

verschillende mensen die minder dan de helft bieden.
en tig keer de vraag of hij is opgeleerd... :roll:

dan staat er ook de schofthoogte bij en dan nog krijg je 80 mails met de vraag hoe groot hij is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:32

jullie zeggen allemaal: de prijs is (bijv) 10 euro, dan komt er iemand en die biedt 8
en daarna worden de meesten van jullie boos
maar weet wel dat dit de normaalste zaak is op zulke overeenkomsten
verkopers zetten vrijwel altijd een hogere prijs neer als dat ze willen, en er wordt vrijwel altijd afgedwonen
de koper biedt in eerste instantie ook een prijs die lager is dan hij wilt betalen
en na wat praten wordt er meestal een prijs bepaalt die er tussen ligt
dit is dus niet altijd een geval van slecht lezen

(maar 50 euro bieden voor een paard waar je 1500 euro voor vraagt is idd een beetje teveel van het goede)

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:35

bente_ schreef:
Hahaaa,
wat een verhalen hier :')

ik had er een keer een paar leren rijlaarzen opstaan,
krijg ik een mail met de vraag of ik nog een paar versleten sokken had :')

Die mailtjes krijg ik nou ook heel vaak!
Ik reageer er niet eens meer op...
Ik vindt het zo een onzin... :P

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:42

Ik had ooit eens een Eettafel met vier stoelen gratis op marktplaats staan.
Binnen 5 minuten een redelijk paniekerige reactie of de set er nog was.
Nou teruggereageerd en een afspraak gemaakt wanneer ze de set zou komen ophalen.

Komen ze daar aan... een gezin met 1 kind, man blijft in de auto zitten.
Zegt de vrouw, ja let maar niet op mijn man hij is chagrijnig, heeft hartproblemen, hij vond het eigenlijk niet leuk dat we hier naar toe moesten en eigenlijk wilde hij dat de set naar zoon 2 (die niet mee was) ging en we hebben er eigenlijk net ruzie over gehad bla bla bla ...
Ik vond het eigenlijk best genant.

Mens.. neem die set en vertrek, het interesseert mij echt geen biet wat er met de set gaat gebeuren :')

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:48

Oh, MP....hou op schei uit. Ik heb gemerkt dat de raarste personen toch wel bij de auto's om de hoek komen.

Een paar jaar geleden had ik mijn Clio met kapotte koppakking op MP gezet. Netjes uitgelegd wat eraan scheelde en een vp van 400 euro. Verder was ie nog in goeie staat. Belt na 10 min iemand in gebrekkig Nederlands op dat hij 150 euro biedt en de volgende dag wil komen kijken. Dus ik vertel hem dat hij mag komen kijken, maar als er iemand in de tussentijd komt die meer biedt, hij pech heeft. En idd, na 15 minuten belt er iemand anders die 250 euro biedt. Dus ik die eerste man opgebeld om te laten weten dat ik een hoger bod heb. Wordt ik me toch een partij bedreigd! "Ik weet waar je woont en ik steek al je banden lek, bla bla". Ik heb hem uitgelachen en opgehangen. Die andere man is een proefrit wezen maken en zou de auto later komen ophalen...uiteraard nooit meer wat van gehoord.

Vorig jaar had ik het weer met mijn Ka. Die mevrouw belde vrijdags dat ze dit weekend een auto moest hebben. Goed, ik met haar afgesproken dat ze zaterdagochtend zou komen. Ze belde zelfs later nog om de afspraak te vervroegen, ook prima. Op de dag zelf heb ik dus oneindig lang gewacht, maar geen mevrouw. Ik meerdere malen geprobeerd te bellen, maar er werd niet opgenomen. Dat was al een rood vlaggetje. Uiteindelijk heb ik door wat speurwerk het mobiele nummer van haar man weten te achterhalen en verdomd, die werd wel opgenomen! Nee, z'n vrouw zat achter het stuur, maar met wie sprak hij? "Met de persoon waar jullie anderhalf uur geleden een afspraak hadden om een auto te bekijken". Maar zijn uitleg sloeg wel alles: ze waren eerder komen kijken en hadden besloten dat de auto niet voldeed aan hun eisen, dus waren weer weggegaan. Ehh.....dus je komt 100km rijden om te kijken en dan is het teveel moeite om even aan te bellen om te zeggen dat je het niks vindt? Kijk, als de auto niet bevalt, even goede vrienden, maar laat me verdorie niet de hele dag zitten zonder iets te zeggen. Ze waren overigens wel echt geweest, want ze hadden een roestplekje gezien die er ook idd zit.

Maar ja, weer wat geleerd: nooit je eigen adres opgeven als mensen komen kijken! Of je auto een paar straten verder zetten! :+

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:49

Haha geweldig topic, vooral die geit :')

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:01

__Nicole schreef:
bente_ schreef:
Hahaaa,
wat een verhalen hier :')

ik had er een keer een paar leren rijlaarzen opstaan,
krijg ik een mail met de vraag of ik nog een paar versleten sokken had :')

Die mailtjes krijg ik nou ook heel vaak!
Ik reageer er niet eens meer op...
Ik vindt het zo een onzin... :P

die mail over die sokken heb ik ook gekregen, voor een musical moest ze die hebben? :7

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:02

Er zijn echt rare mensen op Marktplaats, mensen die niet op komen dagen, mensen die midden in de nacht bellen voor een auto idd.
En enge mensen die ineens met z'n 3-en mijn moeder zowat omver lopen en zo de huiskamer binnen denderen en alles in zich opnemen wat je in huis hebt staan.

Ik maak echt bijna nooit gebruik van Marktplaats, want ik vind de 2e hands markt echt verziekt daardoor, de prijzen vind ik echt te hoog.
Verhalen als 'ja maar ik heb ze maar een half jaar gedragen dus wil ik minstens dat en dat ervoor hebben', nou fijn voor je, je koopt ze zelf en je wil er weer vanaf ook!
En praat me helemaal niet over concertkaartjes die expres met dikke winst verkocht worden.

Nee, ik ga liever dan naar de kringloopwinkel.

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:14

die mail over die sokken heb ik ook gekregen, voor een musical moest ze die hebben? :7[/quote]

Ja, ze had ze nodig voor in een theater :P
koop een pakje sokken van een euro en knip er gaten in :z

_Charlotte

Re: Rare reacties op Marktplaats!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:21

Ik heb laarzen te koop staan, maar nog geen vraag over oude sokken gehad :+
Misschien toch iemand die haar een paar sokken heeft gestuurd :+

aurian

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:40

Babico3 schreef:
Ik heb een tijdje geleden een advertentie op MP gezet voor een bijrijdpaard. Ik had mijn e-mailadres erbij gezet. Krijg ik een mailtje waarin alleen dit staat: 'Welke kleur string heb je vandaag aan?'

De mensen van tegenwoordig ook...

Die ken ik :(:) . Bij mijn advertentie voor een recreatie merrie; of ik een keer naakt kon poseren, want ik lachte zo leuk op de foto!

Trouwens: hier op Bokt kunnen we er ook wel wat van :D ; zelf een zadel importeren uit de vs, dat hier melden incl bedrag en vervolgens hetzelfde zadel voor 150 euro meer op marktplaats zetten.
Geef haar groot gelijk, dat ze het probeert, maar daar trappen we natuurlijk niet in hahahah.

Bieden op een paard op MP vind ik ook erg vreemd, vooral als je niet even een mail of telefoontje voor info erbij doet.
Ik had er eens 1 die telkens een euro meer bood nadat ik zijn (totaal belachelijke = 300 euro voor een recreatie paard) bod had verwijderd. Hield deze persoon (met onbekend hotmail adres en niet reageren op de mail) zeker 12 keer vol.

Dat mensen afspraken maken en dan vervolgens niet komen opdagen, liegen over hun rij-ervaring (en er dan afvallen) en allerlei beloftes doen en die niet nakomen, is blijkbaar heel normaal tegenwoordig.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:44

Saul schreef:
die mail over die sokken heb ik ook gekregen, voor een musical moest ze die hebben? :7

Nou hier op bokt kunnen ze er ook wat van hoor! ik weet de naam niet meer van betreffende bokker ,maar die heeft toen ivm een verkooptopic mij toegevoegd op msn
nou oke prima.....vraagt ze of ik oude nike's voor dr heb
uhm nee die draag ik zelf nog :D als ik ze wegdoe wil zij ze hebben..nou ok...
maanden later komt ze ineens weer en zelfde vraag....maanden later... weer!! neeeeeeeheeeeeee grom! >;)

nou ik heb ook weer via marktplaats contact gehad met iemand die morgen om 11.00 mijn overtollige guppen weg komt halen.mij benieuwen of ie komt :D

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 14:45

Niemand ooit gebeld door een man uit Tilburg?
Kon hele verhalen vertellen over zijn vriendin en ex vrouw en alle leuke dingen die ze samen deden. :+
Uit beleefdheid heb ik niet opgehangen maar toen vroeg hij of ik gedragen kleding wilde opsturen, had ik het wel gezien.
Hij bood aan om mij iedere maand 100 euro over te maken zodat ik daarvan kleren kon kopen en die moest dragen en daarna opsturen naar hem. :S
okeej?..? Liever niet.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:00

Haha er zitten leuke verhalen tussen :+

Ik had een jaar geleden een advertentie op marktplaats staan dat ik m'n portfolio met modellenwerk uit wilde breiden en daarvoor graag samen wilde werken met (amateur) fotografen. Er stond duidelijk in dat ik alleen fashion/glamour shoots wilde doen MET kleren en dat ik 16 jaar was.
Dacht nog bij mezelf: ik zet mooi mijn nummer er niet in, kunnen ze reageren via de mail met evt. een link van hun portfolio.
Heb ik met m'n stomme kop vergeten bij m'n andere advertentie m'n nummer er uit te halen....

Kreeg ik een telefoontje van een vent: wij maken reclame voor vibo's en dildo's, zou jij ons willen helpen d.m.v. een reclameshoot hiervoor?
Ik: uh... meneer? Ik ben 16 jaar?!
Meneer: ja dat maakt toch niet uit?
Ik: nou ik denkt dat dat behoorlijk veel uitmaakt hoor!
{opgehangen}

%)

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:12

leuke verhalen allemaal. Maar de aanbieders kunnen er ook wat van.
Tijd geleden zag ik op MP een paard wat mij enorm aansprak. Maar (zoals iedereen hier al zegt) ga ik niet bieden via MP op een paard wat ik nog nooit heb gezien. Dus ik een uitgebreide mail gestuurd met deze mededeling en wat vragen (was het paard gekeurd, karakter,geschikt voor beginner) : geen antwoord
Oké, na een week nogmaals de mail gestuurd, krijg ik als antwoord dat hij geen zin heeft om de vragen te beantwoorden. 8)7

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:13

Nifinao schreef:
leuke verhalen allemaal. Maar de aanbieders kunnen er ook wat van.
Tijd geleden zag ik op MP een paard wat mij enorm aansprak. Maar (zoals iedereen hier al zegt) ga ik niet bieden via MP op een paard wat ik nog nooit heb gezien. Dus ik een uitgebreide mail gestuurd met deze mededeling en wat vragen (was het paard gekeurd, karakter,geschikt voor beginner) : geen antwoord
Oké, na een week nogmaals de mail gestuurd, krijg ik als antwoord dat hij geen zin heeft om de vragen te beantwoorden. 8)7

Zo is mijn vader ook... niet mailen gewoon bellen. Hij wil graag persoonlijk contact voor hij iets verkoopt

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:19

Ja natuurlijk wil je persoonlijk contact als je een paard verkoopt. Als die man mijn vragen kort had beantwoord en ik zou nog steeds interesse hebben gehad, had ik die man uiteraard gebeld om een afspraak te maken het paard te komen bekijken. Maar ja, zover is het nooit gekomen. Ik dacht er goed aan te doen eerst te mailen, kan de ontvanger op het moment dat het hem uitkomt een mailtje terugsturen.