Hoe bel jij naar een klantenservice?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:10

Stef, jij hebt een gratis nummer de meesten waar je naar toe moet bellen betaal je voor. En ik ga echt geen 30 euro betalen omdat bijv Ziggo alles aansluit en mijn telefoon 'vergeet' aan te sluiten.
Bel je krijg je het geweldige zinnetje: Dit informatienummer kost .. ct per minuut Plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon.
Dus ik zit met een rekening van 100 euro ipv mijn normale 25 euro omdat hun de boel verzaken. Tja dan kan ik wel eens boos worden, want vergoeden doen ze toch niet.

En ja je hebt het enkel over de klanten die dit doen, maar nergens in je verhaal lees ik terug dat je ook gewone normale klanten aan de telefoon krijgt, terwijl die er dus meer zijn dan de anderen zoals je het nou zegt.

En dat thee drinken dat krijg ik ook regelmatig te horen, tja als jij bijna 5 minuten moet wachten ga je dat ook wel denken. Al weet ik nu beter, en kan het natuurlijk zijn dat je een lastig geval hebt waar je gewoon een half uur mee bezig bent.

Tja en dat je een oplossing hebt die de klant niet wil horen (heb hier zelf ook ervaring mee) dan is het helaas niet anders. Jullie doen je best (teniminste ik ga er vanuit dat iedereen zijn best doet) om mij te helpen, en dan kan het idd voorkomen dat je niet aan kunt bieden wat ik wil horen.
Helaas pindakaas. Als ik maar geholpen wordt vind ik dan het belangrijkste.

Maar ondertussen nog geen telefoon en we zijn al weer 6 weken verder. Fijn Ziggo :r

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 11:45

Maya schreef:
Direct naar Delta zelf teruggebeld, en ze gingen het uitzoeken... :\ Mij is toen meermaals verkondigd dat ik echt met de Delta zelf belde.

Heb je gegevens moeten doorgeven, Maya? De vrouw van Delta die ik belde nav het hele gebeuren, zei dat zij bijna nooit klanten telefonisch benaderen. ALS ze dat al doen, hebben ze al je gegevens al en hoef je niks door te geven, ook niet 'ter controle' (zoals ze het bij mij wilden).

Ik heb inmiddels mijn annulering van Energie:Direct binnen, maar ik moet nog maar zien dat het nu echt opgelost is. Ik ben er maar op berekend dat het verhaal nog wel een staartje kan krijgen. Mocht het bij jou ook toch om overstappen zijn gegaan, dan zou ik ook nog een klacht indienen bij een onafhankelijke organisatie over de oneerlijke verkooppraktijken. Ik heb dat bij ConsuWijzer gedaan, en hoewel die er niet direct wat mee doen, registreren ze het wel. Hoe meer klachten, hoe groter de kans dat ze er iets aan gaan doen.

LadyMadonna

Re: Hoe bel jij naar een klantenservice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 12:22

Ik zou dat Delta/energie direct verhaaltje eens doorsturen naar de OPTA.

Nikolientje, Ik heb het hier niet over de 90% (denk ik) vriendelijke klanten, omdat de insteek van het topic niet was, maar goed, ik kan dan wele en heel suf voorbeeld van gister neer zetten ;)

Klant belt dat haar bundel info niet klopt. Ik factuur en rekenmachine erbij gepakt.
Kl had een tegoed van (cijfers fictief, weet het niet meer ;) ) 234.56 minuten, hiervan had ze 156.24 gebruikt, waardoor ze er dus vervolgens kreeg ze haar nieuwe tegoed van 250 minuten en kwam ze dus uit op 330 nog wat.
Dit voorbeeld klopt trouwens niet, maar ben niet zo'n reken wonder ;)
Anyway, als we de tegoeden handmatig na gingen rekenen kwamen we op wat anders uit dan op de factuur stond, iets met zoveel minuut 70 ofzo. Ik snapte er echt helemaal niks van, ook naar de klant aangegeven. Dus ik naar mijn supervisor, verhaal uitgelegd, hij kijkt me aan, en stelt me enkel de vraag: Hoeveel seconden zitten er in een minuut?
Euhm... 60
"en in wat voor eenheden rekent een rekenmachine?"

euhm... 100....
oliebol! Lekker blond...

Naja, ik dat aan de klant uitgelegd (die precies dezelfde fout maakte als ik) en die schiet gelijk in de lach.
Want tja, 1 minuut en 70 seconden is natuurlijk 2 minuten en 10 seconden ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:47

Haha, ja, dat is een mooi verhaal. :D Maar jij bent dus naar je supervisor gegaan. Je hebt niet gezegd: 'nou mevrouw, we bellen u terug' om vervolgens nooit meer wat te laten horen. ;)

Kun je bij de OPTA gewoon klachten indienen? Ik heb het nu bij ConsuWijzer gedaan, maar vind het lastig inschatten bij welke organisatie je nou het beste terecht kunt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 12:52

Ik gok OPTA, dan zit je dichter bij de bron dan bij consuwijzer.

Ik probeer altijd mijn afspraken na te komen, en als dat niet lukt, bel ik om aan te geven dat het later wordt.

maarja, als je dan op woensdag een gesprek hebt, toezegt dat je maandag terug belt, en de klant belt op vrijdag dat ie niet gebeld is (vrijdag voor de bewuste maandag dus) tja, doe dan niet zo ongeduldig ;)

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:58

Okay, dan zal ik binnenkort OPTA ook nog even aan hun jasje trekken. Niet dat ik verwacht dat er direct iets gebeurt, maar hoe meer klachten hoe beter, denk ik dan maar.
Ik wacht eerst nog even af of ze me niet stiekem tóch overzetten, dan kan dat er ook mooi bij in de klacht anders. ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:01

heb vroeger outbound gebeld (oa voor Tele2) en daar moesten we eerst zeggen dat we 14% goedkoper waren dan KPN.
Naja, KPN naar de opta, ineens t script veranders: U kunt 14% goedkoper uit zijn dan bij KPN ;)

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:01

haha stef, die fout zou ik dus ook gaan maken, denk dat mijn supervisor ook eerst even hard na zou moeten denken.

En idd er zijn genoeg klanten die te ongeduldig zijn (zou ik ook hebben als ik graag het weekend gebruik van iets zou willen maken waar ik maandag voor teruggebeld wordt, want dat is meestal het probleem waar ik voor moet bellen).

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:15

nee echt, heb echt hele leuke gesprekken hoor, schiet me nog een voorbeeld te binnen.

Maandag ofzo, een buitenlandse meneer, die heeeeeel erg zijn best deed om goed NL te spreken, lukte alleen niet erg. Maar goed, dan geef ik zo'n klant gewoon de tijd om zn vraag te stellen./

Nouja, vraag was gesteld, maar elke keer als ik een antwoord wilde geven, begon hij door mij heen te ratelen.
Dus ik: Meneer, als u een vraag stelt wilt u graag een antwoord.
Klant: Ja, maar, ratel ratel ratel ratel...
Dus ik weet: Meneer, dan zou het prettig zijn als u mij uit laat praten zodat ik u uit kan leggen wat u kunt doen,

Klant: Ja maar, ja maar, ja maar.... *stem veranderd in een wanhopige zucht*... Ik nie begrijp! (logisch, want ik had nog niks uit kunnen leggen ;) )

Aaaah, had zoo met die man te doen, hij deed echt zo zn best.
Ok, gesprek heeft een half uur ofzo geduurd, maar hij snapte het aan het einde wel! :j

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:22

whaha stef, dat is jou goede daad van die dag geweest.

Krijg ze zelf ook regelmatig aan de lijn. Probeer toch meestal alles wel uit de kast te halen, alleen is handen en voeten gebruiken zo lastig door de telefoon, voel me dan ook vervelend als ik klant moet teleurstellen puur omdat we elkaar niet begrijpen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 12:23

ben net heel keurig te woord gestaan door een klantenservice.
Was daar klant geworden en wachtte nog op een pas met een nummer waarmee ik elders korting kon krijgen, en die pas die kwam maar niet.
Blijkt dat er daar een probleem zit maar ze kon me wel mijn nummer geven zodat ik evengoed vast aan het bestellen kon :D