stelling: God is bi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: stelling: God is bi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:21

Prima toch? Hartstikke duidelijk uitgelegd :j

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:21

haha thanx

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 22:28

RedPassion schreef:
Ach LimaMambo, aan de reacties hier te lezen zijn er wel meer mensen die niet begrijpen welke richting je precies op wilde met je beginpost. Maar inderdaad, wel veel topicviews. :+ Jammer dat de inhoud van het topic dan tegenvalt...

ja vind je? ik vind de discussie best interresant hoor

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:29

LimaMambo schreef:
wat ik er eigenlijk mee bedoel te zeggen is dat ze zeggen dat god van iedereen zou houden (als hij idd bestaat) maar waarom haten dan zoveel gelovige mensen homo's?

waarom zouden we ze haten? we moeten iedereen liefhebben en als christen mag je ook wel homo zijn alleen mag je niet een relatie hebben met iemand van hetzelfde geslacht...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:29

ik eigenlijk ook wle

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:32

Wat zijn we toch weer onorigineel vandaag zeg. :O Komt er iemand met een stelling waarvan ik denk: dát is nog eens origineel (of het ergens opslaat, daar ga ik niet op in) en waar komen ze uiteindelijk weer mee? Met hetzelfde, saaie, oude, afgetrapte "als God van iedereen houdt, waarom is er dan zo'n haat tegen homo's?" Kunnen jullie (degenen die dit zeggen) niets beters verzinnen? Na ál die talloze discussies over het geloof hier op bokt, komen jullie stééds terug met zulke "vragen". Waarom is er haat naar homo's? Waarom is er zoveel ellende op aarde?
En moet er weer een topic komen waarin het totale christendom wordt afgezeken? Moet dat serieus weer? Zal ik dan maar topics starten over het boeddhisme, het hindoeïsme, het "geloof in jezelf", het weet ik veel wat voor geloven er tegenwoordig nog meer zijn. Nee, dat is pas not done. Het christendom afzeiken, tuurlijk mag het, maar waag het eens om iets te zeggen over Allah. Of wat mij betreft de Dalai Lama.
Jullie geloven geen eens in God, waarom maken jullie je er dan zo druk om? Ja en ik praat in de jullie vorm, want dat doen jullie ook. Alle gelovigen zouden homo's haten, alle gelovigen gaan zondags naar de kerk met een hoedje op etc.
En dan nog de vraag over de appel: is het nou Adam z'n schuld of Eva d'r schuld? Serieus? Jullie geloven er niet in, en ondertussen is er nog de vraag wie het nou had gedaan?
Niet alles staat in de Bijbel. In de Bijbel staat niet dat de aarde rond is, de Bijbel is geen aardrijkskundeboek, geen geschiedenisboek, geen roman. Het is het Woord van God en er staat zoveel symboliek in dat boek. Hoe bevalt jullie deze gedachten: Adam staat voor de man, Eva staat voor de vrouw. Dat zou toch ook kunnen? Wíj de mensheid hebben ervan gemaakt dat het één man en één vrouw zijn, wij hebben ervan gemaakt dat het een appel is.
Het valt me gewoon op hoe makkelijk het elke keer is om lekker elke gelovige af te zeiken en ondertussen moeten wij maar weer proberen respectvol blijven te reageren, want stel je voor dat wij – als gelovigen – ook maar één negatieve opmerking maken. Dat kan toch niet? Wij geloven toch?
Man o man…

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:32

just_bassie schreef:
Jezus Christus verwekt door de Heilige Geest, werd geboren uit de maagd Maria.

Hoe moet je dit zien dan...

god is niet te begrijpen!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:37

Blue_Eyes schreef:
Multisexueel? Ik zie God helemaal niet als iets seksueels. Er is namelijk geen mevrouw-God (of zo je wilt, een (al dan niet tweede) meneer-God). Zoals gezegd is volgens mij God zowel mannelijk als vrouwelijk.

Juist het idee dat het een man en vrouw kan zijn of het beide is of beide niet, maakt hem multisexueel (dat is gewoon een woord dat bij toeval in mijn niet te originele gedachten schoot)

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:39

Mindfields schreef:
Dan had hij er maar voor moeten zorgen dat seks iets vreselijks is, een 'moetje', zodat mensen het ook daadwerkelijk alleen voor de voortplanting doen. Dikke vette fout van God zelf dus ;)

helemaal niet wand wij hebben zelf voor de zondeval gezorgd en god heeft ons ruimte gegeven om zelf ook te kunnen kiezen, hij wou geen robots.

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:40

Escha schreef:
Wie zegt dat God een man is? _O-
Laatst bijgewerkt door Fellowschat op 18-07-09 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:41

@houvanponies: Multisexueel zou zijn dat hij seksuele gevoelens heeft voor meerdere geslachten (en ook meer dan twee geslachten ;)) volgens de regels van de taallogica. Heteroseksueel = op het andere geslacht vallen, homoseksueel = op hetzelfde geslacht vallen, biseksueel = op twee geslachten vallen. Multi = meerdere. Dus multiseksueel = op meerdere geslachten vallen.
Maar goed, nu wel duidelijk wat je bedoelt ;)

@Fellowschat: wat wil je daarmee zeggen, dat mensen er maar zelf voor moeten kiezen om geen seks te hebben omdat het een zonde is? Daar ben ik het absoluut niet mee eens...
Dat God een man is staat ook niet per se in de bijbel, lees eens door. Onze woordenschat is beperkter dan Gods grootheid.

Edit: naam toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 18-07-09 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:41

Fellowschat schreef:
Escha schreef:

dat staat in de bijbel...

Waar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:47

Mindfields schreef:
Wat ik niet snap is dat God liefde is, dat God van iedereen houdt, maar dat er toch een absolute haat is tegenover homo's. Ze worden niet geaccepteerd, terwijl heb uw naaste lief toch als een algemeen zou moeten gelden.

Niet te volgen.

Citaat:
Incorrect, vind ik. Er zijn christelijke groeperingen die homo's haten, maar ook een heleboel die dat niet doen. Bij onze kerk mogen homo's gewoon lid zijn en aan het Avondmaal deelnemen (een heel belangrijk ritueel).

Daar gaat het niet om, om de Christelijke groeperingen. Maar om díe God die vind dat homo's niet okee zijn. Dus wat in de Bijbel staat. (Weet niet exact wat er staat, maar wel iets in die richting).
'God houd van iedereen' klopt dus alsnog niet. Homo's worden gehaat.
Niet door christelijke groeperingen (ieder beslist voor zichzelf), maar júist door die God.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:50

God houdt van iedereen. Dat voorop. Ook van homo's. Of je nou vindt dat het fout is om homo te zijn of niet, iedere christen is het erover eens dat God ook van homo's houdt. Waar je over kunt discussieren (wat dus ook gebeurt), is of hij het hebben van een homoseksuele relatie afkeurt.
Wijs me maar eens precies aan dan, waar in de bijbel staat dat God homo's haat.

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:50

[gast1122] schreef:
Maar, nu kom ik misschien met een stomme vraag :D :
Wat is dan precies 'God' ? (Je hebt wel een God, dus meerdere Goden vanwege de meerdere Geloven)
En wat is dan Jezus Christus/Jezus/Christus ?

Of is God Jezus (/Jezus Christus/Christus) ?

Want Jezus is wel mannelijk. Maar als Jezus hetzelfde is als God, is God een man ? :+

(Soms kan ik er geen touw meer aan vastknopen := )

ik geloof in een drie-enige god, de vader(God) de zoon(Jezus) en de heilige geest.
er is ook geen touw aan vast te knopen maar dat hoeft ook niet
en God heeft dingen zo verteld dat wij dingen kunnen snappen maar alles kunnen we toch niet bevatten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 22:51

Blue_Eyes schreef:
God houdt van iedereen. Dat voorop. Ook van homo's. Of je nou vindt dat het fout is om homo te zijn of niet, iedere christen is het erover eens dat God ook van homo's houdt. Waar je over kunt discussieren (wat dus ook gebeurt), is of hij het hebben van een homoseksuele relatie afkeurt.

maar waarom word het homo-zijn niet afgekeurd, maar een relatie tussen deze 2 wel..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:52

@Veirl: Nou, volgens mij valt dit topic harstikke mee hoor. Ik zie hier nergens dat er christenen worden afgekraakt of iets dergelijks, er wordt alleen maar gepraat over het 'geloof'. Dat het toevallig over het Christendom gaat, tsja..so be it.

Voor de rest wordt er ook niet gezegd dat alle christenen homohaat hebben, ik denk dat de reagerende mensen in dit topic alleen de christenen bedoelen die de Bijbel te letterlijk nemen en niet doorhebben dat we in 2009 leven.

Edit: @Blue Eyes: Gevonden!
Ze nemen bijvoorbeeld deze citaten te letterlijk:
‘En wanneer een man bij een manspersoon ligt zoals men bij een vrouw ligt,
hebben beiden iets verfoeilijks gedaan. Zij dienen zonder mankeren ter dood
gebracht te worden. Hun bloed is op hen.’ (Leviticus 20:13)

‘En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt.
Het is iets verfoeilijks.’ (Leviticus 18:22)

Er zijn overigens veel meer van dit soort citaten te vinden.

Ik kan me best voorstellen dat er nog steeds zulke vragen worden gesteld over het geloof, omdat het nu eenmaal zo moeilijk te doorgronden is. En omdat er nou eenmaal zulke citaten in de Bijbel staan, bovendien zijn er ook nog mensen die de Bijbel niet met een korrel zout kunnen nemen.

Ontopic: Volgens mij wordt die homohaat aardig onderschat. Niet alleen in de verschillende soorten geloven die er te vinden zijn op de wereld, ook onder de andere 'mensenlaag' is de homohaat toch schrikbarend hoog aanwezig. Exacte percentages weet ik niet meer, maar heb er ooit een wetenschappelijk onderzoek moeten uitpluizen voor maatschappijleer. Ik weet nog wel dat ik erg schrok van die percentages!

Daarnaast vind ik ook dat je de Bijbel tegenwoordig met een korrel zout nemen. Het is nu 2009, de wereld verandert. Homo's hebben godzijdank tegenwoordig ook rechten. Als ik soms de discussies hoor op bepaalde Amerikaanse televisiezenders ben ik zo blij dat ik in Nederland woon.

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:53

Danicque_ schreef:
Mindfields kraakt niemand af, uit alleen haar mening ;)

En verder, ik geloof niet, zal nooit geloven ook..

Wat god is, doet en zegt zal me een worst wezen. En alstie het allemaal zo goed weet, waarom is er dan zoveel armoede enz?

door de zondeval.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:54

"Veirl"]
quote="Fellowschat"]
quote="Escha"]
[/quote]
dat staat in de bijbel...[/quote]
Waar?[/quote]

er wordt vader gezegt ja, maar er staat nergens dat het een
man is, hij is man en vrouw gelijk geloof ik..
en waarom God Jezus als man heeft gestuurd komt omdat man hoger stond dan de vrouw!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:54

LimaMambo schreef:
Blue_Eyes schreef:

maar waarom word het homo-zijn niet afgekeurd, maar een relatie tussen deze 2 wel..?

Zoals gezegd - dat doet ook niet iedere christen. Daar kun je over discussieren. Die teksten die door Iddel hierboven worden genoemd, gaan namelijk niet over het hebben van een homoseksuele relatie, maar over afgoderij en tempelprostitutie. Dat is een kwestie van de tekst in de context van die tijd plaatsen.

Edit: naam toegevoegd
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 18-07-09 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 22:54

Citaat:
Ze nemen bijvoorbeeld deze citaten te letterlijk:
‘En wanneer een man bij een manspersoon ligt zoals men bij een vrouw ligt,
hebben beiden iets verfoeilijks gedaan. Zij dienen zonder mankeren ter dood
gebracht te worden. Hun bloed is op hen.’ (Leviticus 20:13)

‘En gij moogt niet bij een manspersoon liggen zoals gij bij een vrouw ligt.
Het is iets verfoeilijks.’ (Leviticus 18:22)
Er zijn overigens veel meer van dit soort citaten te vinden.

maar dit heeft god dus niet zelf gezegd maar iemand anders..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:55

Ik vind Leviticus wel een ontzettend lastig boek om aan te halen. Zo staat er bijv. in Leviticus ook:

Wanneer een man en een vrouw gemeenschap hebben gehad en er bij de man een zaadlozing heeft plaatsgevonden, moeten beiden zich met water wassen en blijven ze tot de avond onrein.

Alsof we ons daar nog aan houden. ;)

Fellowschat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:55

marlinH schreef:
verootjoo schreef:
Dat heb ik toch ook net uitgelegd?

Een man en een vrouw zijn voor elkaar geschapen. Man en vrouw vullen elkaar aan, en zijn beide nodig in een huwelijk. Alleen in deze combinatie kun je jezelf voortplanten. Seks is bedoeld om de band tussen deze man en vrouw te creëren(1 man en vrouw, vandaar ook geen seks buiten het huwelijk) en om zichzelf voort te planten. Seks tussen mensen van hetzelfde geslacht kan daarom niet.

Leuk verhaaltje, maar dit zit bij dieren net zo.. mijn inziens is dit gewoon bepaald vanuit de natuur, niet vanuit ''god''

ja maar God heeft de dieren en de wereld ook geschapen dus komt het uiteindelijk weer neer bij God.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:56

[gast1122] schreef:
Mindfields schreef:
Wat ik niet snap is dat God liefde is, dat God van iedereen houdt, maar dat er toch een absolute haat is tegenover homo's. Ze worden niet geaccepteerd, terwijl heb uw naaste lief toch als een algemeen zou moeten gelden.

Niet te volgen.

Citaat:
Incorrect, vind ik. Er zijn christelijke groeperingen die homo's haten, maar ook een heleboel die dat niet doen. Bij onze kerk mogen homo's gewoon lid zijn en aan het Avondmaal deelnemen (een heel belangrijk ritueel).

Daar gaat het niet om, om de Christelijke groeperingen. Maar om díe God die vind dat homo's niet okee zijn. Dus wat in de Bijbel staat. (Weet niet exact wat er staat, maar wel iets in die richting).
'God houd van iedereen' klopt dus alsnog niet. Homo's worden gehaat.
Niet door christelijke groeperingen (ieder beslist voor zichzelf), maar júist door die God.

mijn oom is misschien wel homo, maar ik haat hem niet !
het hoort niet zo, want God heeft expres een man en vrouw gemaakt!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:57

Citaat:
Daarnaast vind ik ook dat je de Bijbel tegenwoordig met een korrel zout nemen. Het is nu 2009, de wereld verandert.

Dat ben ik dan weer volledig met je oneens. De dingen die in de bijbel staan moet je in de tijd plaatsen, maar niet met een korrel zout nemen. Je kunt er namelijk nog steeds heel veel lering uit trekken over de omgang tussen mensen.