LindyH schreef:Als je grootste droom het hebben van een partner is, dan kan ik me voorstellen dat alles daarvoor in het niet valt, maar ik kan me dan weer niet voorstellen dat dat je grootste droom is.
Je bent geen soulmates als je je eigen soul opoffert voor de ander. Dan kun je namelijk met iedereen wel soulmate zijn. Je moet matchen. Dat betekent dat je vast moet houden aan je eigen identiteit, anders kan je ook niet matchen met die van een ander.
Als jij je grootste droom opgeeft om maar te blijven matchen met je partner, dan ben je jezelf ontzettend voor de gek aan het houden. Dan match je namelijk helemaal niet meer. Je houdt alleen de schijn op.
Je kunt ervoor kiezen om je eigen dromen op te offeren voor de relatie, maar of je daar gelukkig van wordt... Je verloochent jezelf dan ontzettend. Daar komen de midlife-crises vandaan. 'Wat nou als ik mijn eigen pad had gekozen?' 'Ik ga het gewoon alsnog doen!' ... en weg is je 'soulmate'.
Wat voor verbitterd mens was Maarten van der Weijden wel niet geweest als hij bij zijn vriendin was gebleven en haar altijd (onbewust) was blijven kwalijk nemen dat zij hem van zijn droom heeft afgehouden? Erg leuk voor haar ook...
Het is gewoon niet zo dat je met partner per definitie gelukkiger bent dan zonder, en zéker niet dat je een beter mens bent. Het leven is zo veel meer dan het hebben van een partner.
Maar mijn Grote Droom, daar hoort mijn partner gewoon bij. Neem het partneraspect eruit, en dan blijft er 'gewoon' een leuke baan en een leuk huis etc over. Niks waarvoor ik zo direct mijn leven zou voor opgeven.
Waarom word er altijd aangenomen dat een droom een relatie in de weg moet staan of omgekeerd? Zo voelt het voor mij niet aan...