Vertrouwen jullie je partner voor 100% ? Vreemdgaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vertrouw jeje partner voor 100%

Poll eindigt op

Ja onze relatie is echt waterdicht!
184 (72%)
Weet niet aan de ene kant wel aan de andere kant niet
60 (23%)
Nee hij is al is eerder vreemd gegaan!
10 (3%)

Totaal aantal stemmen: 254

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:15

Ik snap je punt Kaja.

Ik heb absoluut weinig zelfvertrouwen, maar dat is eigenlijk juist niet wat me hier beweegt :) Misschien is het juist wel erg veel zelfvertrouwen dat me hierin dingen laat zeggen.

Andersom is het namelijk ook zo. Hij zei me laatst; van mij mag je één keer iets met een ander proberen zonder dat ik boos word. Ik wil het wel eerlijk weten, en daarna is je ene kans voorbij. Als het nog een keer gebeurd word ik wél boos. Eigenlijk hoef ik daar niet eens iets voor terug.

We zien onszelf maar ook elkaar graag gelukkig. Allebei weten we niet hoe het is met een ander en allebei zijn we daar wel eens nieuwsgierig naar. Omdat we daarover kunnen praten is er ook begrip en ik zou het oprecht niet erg vinden als hij het eens zou proberen.

Maar dan wil ik dat dus wel weten.

Er zijn absoluut redenen waarom ik hem de deur uit zou zetten hoor! Drugsgebruik, overmatig drinken (ik heb een alcoholfobie), geestelijke of lichamelijke mishandeling, etc. zou mij geen twee seconden kosten of ik gooi hem op straat. :j

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:16

1. Vertrouwen jullie je vriend of vriendin als hij of zij voor een paar weken weg gaat?

ja, ik vertrouw hem dan.
hij zal echt niet ineens iemand anders leuk vinden en mij ervoor inruilen, zou hij dat wel doen dan ga ik er vanuit dat hij het me verteld en hoop ik uiteindelijk maar dat 'ie gelukkig wordt met haar ;)
klinkt simpel, maar uiteindelijk gaat het daar wel om, als hij met iemand anders verder wil gaan, betekend dat dat er bij ons iets niet goed zit, en dat heeft ja ook geen toekomst.
maar aangezien tussen ons alles super gaat acht ik de kans wel héél klein dat hij bij me weg zou gaan.

lastig is alleen soms wel dat de 1 zijn grenzen anders kunnen liggen dan die van een ander.
hij zou een hechte vriendschap met een meisje (platonische vriendschap) totaal onschuldig vinden, terwijl ik dat te ver kan vinden gaan omdat het onze exclusiviteit aantast.
dus dat kan wel eens lastig zijn, maar ik weet wel echt zeker dat hij niet zal vreemdgaan, daar is hij het typ niet voor, hij is juist eerder graag alleen.

2. Is hij of zij al een keer eerder vreemd gegaan?

nee

3. Als hij of zij vreemd zou gaan zouden jullie diegene nog een kans geven of eruit schoppen?

dan is het over. no doubt.
maakt niet uit wie hoe of waarom, ik ken mezelf, ik zou hem nooit meer vertrouwen en kapot gaan van jaloezie, dus dan dus maar gelijk een punt er achter om de eer aan mezelf te houden :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:17

Suuzert schreef:
Ik ben ook vreemdgegaan in onze relatie. Mijn vriend heeft er veel pijn bij gehad en enorm veel moeite om erover heen te komen, we zijn nu een jaar verder en ik kan nu wel echt zeggen dat we er overheen zijn gekomen en weer verder gaan bij waar we eigenlijk zijn gebleven. We zijn er sterker door geworden en hij kan me weer vertrouwen. Over het waarom ik het heb gedaan, ik heb geen waarom. Het gebeurde, ik was niet dronken, ik wist wat ik deed.. en daarna heb ik het geluk gehad om een keuze te kunnen maken, bij mijn vriend blijven of niet. Ik koos het eerste, en daar ben ik heel blij mee dat ik dat heb gedaan.

Nou, petje af dan.... Heb jij het eerlijk opgebiecht? Want dat is natuurlijk ook weer een ander verhaal. Misschien.

Ik ben in het verleden in een relatie van 3 maanden ook wel eens vreemd gegaan. Ik was toen begin 20 en degene waar mee ik vreemd ben gegaan ontmoette ik op vakantie met vriendinnen. Ik heb toen ik terug kwam mijn toenmalige relatie verbroken, blijkbaar voelde ik niet genoeg voor hem, en ben nog jarenlang met deze man uit mijn vakantie samen geweest. Kan gebeuren..... Ook ik ben niet heilig. En het was echte liefde. Toen. :D

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:17

Twiggy2008 schreef:
Je gevoel ik ook niet meteen over, welnee, je gaat door een diep dal van enorm veel pijn, verdriet en woede en je moet gaan los laten, wat geen gemakkelijk proces is. Maar uiteindelijk voelt het wel beter, als je je bedenkt dat je meer waard bent dan dat. ;)

Een man/vader die zijn vrouw zo'n respectloos behandelt door naar een andere vrouw te gaan? HIJ is degene die zijn gezin wat aandoet. Niet jij, als vrouw, als moeder, die vervolgens zegt 'donder dan maar op'. Dat zou de omgekeerde wereld zijn. Bovendien zou ik mijn dochter niet de boodschap mee willen geven dat een man zo over je heen mag lopen. :n

Precies!

Het houden van is niet zomaar weg, al ligt haat en liefde dicht bij elkaar...
Maar waar haalt hij het gore lef vandaan om MIJ te belazeren, waar haalt hij het gore lef vandaan om met een andere vrouw dat te doen wat eigenlijk van ons samen is, waar haalt hij het gore lef vandaan om zo intiem met een andere vrouw te zijn en naast mij te gaan liggen in bed?

Als je meer wilt dan dit, moet je gaan... Maar wees een vent en eet niet van twee walletjes...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:21

Kaja schreef:
Precies!

Het houden van is niet zomaar weg, al ligt haat en liefde dicht bij elkaar...
Maar waar haalt hij het gore lef vandaan om MIJ te belazeren, waar haalt hij het gore lef vandaan om met een andere vrouw dat te doen wat eigenlijk van ons samen is, waar haalt hij het gore lef vandaan om zo intiem met een andere vrouw te zijn en naast mij te gaan liggen in bed?

Als je meer wilt dan dit, moet je gaan... Maar wees een vent en eet niet van twee walletjes...

Het gaat inderdaad om dat belazeren. Thuis blijven, soms maandenlang (of langer) net doen alsof er niets gebeurd is. Als iemand je dat aan doet, besef je pas hoe dat voelt. Je verliest al je vertrouwen en zie dat maar eens terug te krijgen. Haat en liefde liggen heel dicht bij elkaar, ja. :j

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:22

Ik vertrouw m'n vriend daarin wel :j
Hij mag van mij gerust met vrienden op stap of een weekje weg.
Als ie me niet trouw is, weet ik dat liever nu dan over 10 jaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:23

In zo'n geval kan ik me inderdaad wel voorstellen hem eruit te schoppen hoor! :j

Maar dan gaat het niet zozeer om het vreemdgaan, als wel om het bedrog dat eraan vasthangt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:23

Nou bij mij zou het klaar zijn, wil je willens en wetens iets met een ander doen, dan is daar de deur..
Wil je willens en wetens weten hoe het met een ander is, dan beteken ik blijkbaar niet genoeg voor je, en is daar de deur...

Het enigste wat wij delen en wat echt van ons samen is, ga je niet delen met een ander, ongeacht of het lust of liefde is...
Als je dat doet, ben je in mijn ogen niet gelukkig met elkaar en kun je beter van elkaar af gaan!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:24

Kytha schreef:

Ik vertrouw hem wel, maar andere vrouwen niet...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:24

1. Vertrouwen jullie je vriend of vriendin als hij of zij voor een paar weken weg gaat?

Ja, mijn vriend zit voor zijn bedrijf regelmatig een tijdje in het buitenland, en dan vertrouw ik hem wel. ook als hij alleen op stap gaat ben ik niet bang dat hij vreemd gaat. Zoals hij het zelf zegt: ik kan het bij een ander niet beter krijgen, dus ik zie geen reden om bij je weg te gaan of met een ander te gaan. Ik vertrouw hem hier in. Tuurlijk heb ik wel eens last van jaloezie, dat is toch ook een stukje onzekerheid wat ik heb. Hij is net zo goed ook wel eens jaloers, maar ik vind dat we beide last hebben van gezonde jaloezie.

2. Is hij of zij al een keer eerder vreemd gegaan?

Nee nog nooit. Ik ook niet overigens.

3. Als hij of zij vreemd zou gaan zouden jullie diegene nog een kans geven of eruit schoppen?

Dat vind ik moeilijk, ik denk dat ik dat pas kan beantwoorden als ik in die situatie zou zitten. Als ik nu zonder de bijbehorende emoties praat zeg ik: nee tuurlijk niet, ophoepelen kan ie.. Maar als ik in die situatie zit, weet ik echt niet hoe ik zou handelen.

Verder vind ik inderdaad dat het vroeg genoeg is om je er druk over te maken als de situatie er is. Ik vertrouw eigelijk niemand voor 100%, alleen mijn ouders. Verder word ik vaak genoeg even met mn neus op de feiten gedrukt dat niemand te vertrouwen is. Mijn vader heeft me altijd op het hart gedrukt dat ik mijn eigen gang moet gaan, en van niemand afhankelijk mag worden. Niemand is voor de volle 100% te vertrouwen en echte vrienden zijn ontzettend zeldzaam. Mijn vriend zie ik echt als mijn vriend, mijn maatje, en ik vertrouw hem. Maar voor de volle 100%? Nee dat niet. Gewoon omdat ik niemand voor de volle 100% vertrouw.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:25

Dat lijkt mij helemaal smerig, als meneer er ook nog gezellig stiekem mee door gaat :n
Denk dat ik dan wel meer bij hem wil doen dan alleen de relatie wil vebreken }>

Anoniem

@Kaja Dat ben ik dus niet met je eens... Wij waren elkaars eerste, daar komt de nieuwsgierigheid vandaan.

Maar we zijn absoluut gelukkig met elkaar :j

Twiggy2008

Hmmm, ik kan me niet druk maken over andere vrouwen, eerlijk gezegd.
Daar hou ik me dan weer niet zo mee bezig. Het is ZIJN verantwoording uiteindelijk. Zo zie ik het dan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:26

nou bij mij is bij vreemdgaan ook de relatie over hoor
als ik er achter kom, dan is hij me kwijt.. hoeveel ik ook van hem hou, ik zou hem never nooit meer kunnen vertrouwen
dat geld andersom ook hoor.. als ik vreemd zou gaan, zou mijn vriend mij er ook uit schoppen :P
en groot gelijk :P vreemdgaan is voor mietjes!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:26

Kaja schreef:
Kytha schreef:

That's my point. :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:27

Kaja schreef:
Kytha schreef:

Dan heb je toch geen leven? Ik bedoel... als ik me iedere keer dat mijn hubbie niet in mijn gezichtsveld is, druk moet gaan maken omdat ik de vrouwen die hij weleens tegen zou kunnen komen niet vertrouw, dan kan ik beter zorgen dat iemand mijn nagels afgebeten heeft voordat ik dat doe. Ik kan me er geen zorgen om maken. Ik vertrouw hem voor 100% - ondanks de schampere berichten van andere bokkers in dit topic. Ik weet zeker dat hij bij die 40% hoort die wel trouw zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:28

Maar hij is toch degene die uiteindelijk de keuze maakt om vreemd te gaan? Daar heeft die vrouw in feite niks mee te maken. Als je hebt afgesproken dat je van anderen afblijft moeten ze wijdbeens in hun blote reet voor je kunnen gaan liggen, dan blijf je er alsnog af!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:29

Hoi.

1. Ja ik vertrouw mijn vriend volledig. Wij zijn beiden niet zo jaloers en ouwehoeren mag, maar we hebben onze grenzen. Ik weet dan ook dat we die grenzen niet overschrijden, en hij zeker niet.

2. Nee, hij is nog nooit vreemd gegaan. Is hem ook niet aan te raden want dan is het gelijk klaar.

3. Ik denk dat hij gelijk op zou kunnen rotten, maar weet niet hoe dat is als je samenwoont enal.

Ik denk dat ik eerder vreemd ga als mijn vriend haha. :P

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:29

Rock schreef:
Er zijn absoluut redenen waarom ik hem de deur uit zou zetten hoor! Drugsgebruik, overmatig drinken (ik heb een alcoholfobie), geestelijke of lichamelijke mishandeling, etc. zou mij geen twee seconden kosten of ik gooi hem op straat. :j

Mishandeling en vreemd gaan, dan komt hij er nooit meer in...
Eenmalig drugsgebruik, dan beweeg ik hemel en aarde en ik schat dat ik woest zou zijn voor zeker een jaar lang, maar ik gooi wat ik heb er niet voor weg( eenmalig dan hè?)!
Alcoholmisbruik, ook daar gooi ik mijn relatie niet voor weg, net als een gokverslaving, maar geloof me hij zal het niet gemakkelijk hebben... En ik kan echt een draak van een griet wezen dus hij zal zich vast nog wel een keer achter zijn oren krabben, maar dat wil niet zeggen dat ik per defenitie hem de deur wijs, als hij een fout als deze begaat.

Maar belazer me of sla me en je zal een enkeltje hel hebben...
Laatst bijgewerkt door Kaja op 16-07-09 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:30

al dansen er 100 vrouwen wulps om hem heen, hij mag alleen kijken. Gaat hij wat anders doen, dan is het zijn verantwoordelijkheid en dan heeft hij een groot probleem met mij.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:31

Jullie zijn toch niet van die vrouwen die in elke vrouw een potentiele kandidaat voor hun vent zien?
Het is de verantwoording van je man, je vriend om zich te beheersen, hoor, voor zo ver andere vrouwen ze al willen verleiden. ;)

Mannen kijken ook wel eens naar andere (mooie) vrouwen, nou, van mij mogen ze, zolang ze maar met MIJ mee naar huis gaan. Ik kijk ook rustig naar een mooie of leuke vent, hoor. Moet kunnen. :j

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:32

Rock schreef:
@Kaja Dat ben ik dus niet met je eens... Wij waren elkaars eerste, daar komt de nieuwsgierigheid vandaan.

Maar we zijn absoluut gelukkig met elkaar :j

Als je echt gelukkig bent, is het geen issue dat je elkaars eerste bent...
Blijkbaar houd het jullie bezig, want je geeft elkaar die vrijheid, maar val je dan nog in de categorie echt gelukkig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:33

Als iemand dronken is word ik héél erg bang. Ik heb een nogal traumatische gebeurtenis meegemaakt met een dronken man en ben nog altijd panisch voor mensen die dronken zijn.

Als mijn vent dronken thuis zou komen zou ik echt NOT amused zijn, en als het vaker voorkomt dan gooi ik hem er echt uit, ook al is dat voor sommige mensen de normaalste zaak van de wereld.

Wat betreft gelukkig zijn. Ja, ik kan zeggen dat ik echt gelukkig ben. Voor hem kan ik niet spreken natuurlijk :)
Ik kan me niet voorstellen met een ander gelukkiger te zijn.

Het is ook wel anders geweest, we hebben ook flinke dippen in onze relatie gehad (die overigens niks met vreemdgaan of neiging tot vreemdgaan of wat dan ook te maken hadden) maar op dit moment zou ik niet iets anders willen dan hoe we het hebben geregeld :n

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:35

Blue_Eyes schreef:
Dan heb je toch geen leven? Ik bedoel... als ik me iedere keer dat mijn hubbie niet in mijn gezichtsveld is, druk moet gaan maken omdat ik de vrouwen die hij weleens tegen zou kunnen komen niet vertrouw, dan kan ik beter zorgen dat iemand mijn nagels afgebeten heeft voordat ik dat doe. Ik kan me er geen zorgen om maken. Ik vertrouw hem voor 100% - ondanks de schampere berichten van andere bokkers in dit topic. Ik weet zeker dat hij bij die 40% hoort die wel trouw zijn.

Ik heb een heel gelukkig leven, een heerlijke vent, een gezond gelukkig gezin!
Maar wij gaan niet zonder elkaar weg, samen uit, samen thuis!

Ik heb het ook niet over het dagelijkse leven... Ik heb het over al die stellen die zonder elkaar weg gaan, omdat het zo leuk is met je vrienden of vriendinnnen weg te gaan, die een stuk in hun kraag zuipen of snuiven en vervolgens van voor niet meer weten dat ze van achter nog leven en DAAR gaat het heel vaak fout!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 14:35

Twiggy ik had het eerst op een vrouwen site gezet waar ik vaak zat, soort forum zoals hier maar dan niet over paarden. Ik heb daar heel mijn verhaal gedaan omdat ik het heel erg vond dat het was gebeurd. Overigens heb ik geen sex gehad met iemand anders, we hebben alleen gezoend. Echter is dat voor mij zowel mijn vriend ook vreemdgaan, omdat zoiets toch intiem is. Hij heeft het zelf op die site ook gelezen, voordat ik het zelf kon vertellen. Dat heeft zich geprojecteerd op zijn verwerkingsproces om het zo even te noemen, want hij heeft er veel langer over gedaan. Nu nog, vraagt hij soms nog waarom? Hij voelde zich natuurlijk erg onzeker inene. Het was ook voor mij heel vermoeiend hoor, om ons er doorheen te slaan. Soms werd hij midden in de nacht om drie uur wakker en maakte hij mij wakker om erover te praten, omdat hij zo bang was dat ik hem niet leuk meer vond, we hadden immers al erg serieuze toekomst plannen toen het gebeurde. Ik weet niet hoe, maar we zijn er doorheen gekomen. Zijn nog twee maanden uit elkaar geweest, in die periode ben ik gaan groeien als persoon en hij ook. Toen kwamen we weer bij elkaar en alles paste. Voor mij was het toen gelijk duidelijk dat die toekomstplannen die we toen hadden, nog even sterk aanwezig waren en dat ik met hem oud zou willen worden. Voor hem was dat nog een beetje terughoudend..maar dat komt nu ook weer helemaal goed.

Ik heb nu nog, twee jaar later, het gevoel van hoe kon ik zo stom zijn. Ik wist namelijk waar ik mee bezig was, ik had alleen het idee dat het zo'n impact op onze relatie zou gaan krijgen, op dat moment uit mijn hoofd verbannen. En dat is stom want we zijn immers een jaar vertraagd, al moet ik zeggen dat we nu beter met elkaar omgaan dan voorheen.