Hoe zou jij het vinden als blijkt dat je zus/broer lesbi/hom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 00:25

Ik bedoel het niet vervelend, maar ik heb het idee dat sommige mensen het toch een beetje onderschatten. :o Voor veel homoseksuele mensen is het helemaal niet zo 'normaal' of gemakkelijk om uit de kast te komen. Het gevolg kan zijn (hoeft niet!) dat veel dingen voor familie en vrienden verborgen blijven. Bij mijn broertje (die zoals ik schreef als meisje geboren is) vind ik het veel moeilijker om te accepteren dat hij een dubbelleven had (en nog steeds heeft) dan dat hij die gevoelens heeft. Natuurlijk hoef je niet alles van elkaar te weten, maar soms hoor ik dingen over hem waar mijn oren van klapperen! Het uit de kast komen kan met heftige gevoelens en soms ook best wel 'extreem' gedrag gepaard gaan. Als familielid kan dat lastig zijn om aan te moeten zien, juist omdat je van die persoon houdt.

Liedje

Re: Hoe zou jij het vinden als blijkt dat je zus/broer lesbi/hom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:11

Toen ik mijn zusje vertelde dat dat ene meisje mijn vriendinnetje was, snapte ze het eerst niet (Ze is 9 jaar), maar toen ik zei dat ik verliefd op haar was, zei ze: ' Oh, wat leuk voor je!' :+: Wat een schatje, of niet dan? Ze vindt het de normaalste zaak van de wereld en ze vindt mijn vriendinnetje ook errug leuk. (Maar dat is ze ook! O:) )

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:25

Ik ben het wél eens met goeroe, Ik denk dat het wel moeilijk is. En dat het niet in eens "oh ik had het niet erg gevonden "
Daarbij neemt niet weg dat iedereen zo denkt. Ik spreek hier niet voor allen.

Liedje: Dat is echt super schattig :+:

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:28

Het is ook gewoon lastig. :j Bij mij heeft het ook een hele tijd geduurd voordat ik het durfde te zeggen. :) Zoiets kost echt tijd. :) Maar eigenlijk reageert iedereen heel leuk. :j Alleen mensen op straat willen nog welleens kijken, staren, toeteren of opmerkingen maken. :roll:

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:45

Zal me een vierkante rotzorg zijn. Het verandert niets aan haar persoonlijkheid, dus wat is het probleem?

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:13

nee als mijn broer homo is zou ik gewoon eht zelfde doen als anders..

mijn vriend z'n broer is homo..
nou die vind het ook prima.. alleen hij hoef hem niet samen met een jongen zien zoenen want dat vind die niet fijn maar verder... als hij er gelukkig mee word dan moet die dat doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:24

Liedje schreef:
Toen ik mijn zusje vertelde dat dat ene meisje mijn vriendinnetje was, snapte ze het eerst niet (Ze is 9 jaar), maar toen ik zei dat ik verliefd op haar was, zei ze: ' Oh, wat leuk voor je!' :+: Wat een schatje, of niet dan? Ze vindt het de normaalste zaak van de wereld en ze vindt mijn vriendinnetje ook errug leuk. (Maar dat is ze ook! O:) )

Superlief, en wat leuk voor jou dat je een vriendin hebt! :)

Ik vind het wel opvallend dat niemand in dit topic zegt er (grote) problemen mee te hebben. Durven mensen die dat wel hebben zich dan niet te melden of zijn alle intolerante mensen (die ik helaas genoeg ken) geen Bokkers? ;)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:29

Ik zou mijn zusje echt niet snappen, maar het zou me verder echt niet uitmaken. :j Mijn oom (broer v. vader) is homo en dat vind ik eigenlijk wel logisch. :Y) Maar het zit dus wel in de familie.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:12

Ik zou wel ff beetje raar opkijken, Maar uiteindelijk is zijn geluk het belangrijkste voor ons. Dus of dat nu met een vrouw of man is zou ons niets uitmaken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:18

En wat nou als het niet je broer/zus is, maar je vader/moeder?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:25

ja bij mij mijn moeder e. E<n dat voelt best raar hoor. Maar ja blijft wel je ma e

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 13:27

Ik hoorde het namelijk laatst van mijn collega, en moest toch even de wenkbrouwen optrekken. Lijkt me lastig nieuws om te horen. En natuurlijk blijft het je vader / moeder, dus het komt wel goed (was bij hem ook geen enkel probleem, zijn vader was getrouwd met een nieuwe man).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:05

Als het mijn vader of moeder zou zijn zou ik het homoseksueel zijn op zich geen probleem vinden.
Maar ik zou het wèl heel erg vinden dat hij/zij dus jarenlang een leugen geleefd heeft en zo lang in de kast gezeten heeft. Want dat lijkt me verschrikkelijk.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 16:07

Ik zou het niet erg vinden, ik kan erg goed met mijn broertje en ik denk niet dat dat zou veranderen als ie homo zou zijn. Ik denk dat mijn pa er iets meer moeite mee zou hebben. Hij zou het wel accepteren, maar hij is in die dingen een beetje ouderwets, dus hij zal wel een poos nodig hebben om eraan te wennen.

Bij een van mijn ouders zou ik het wel moeilijk vinden. Dan zou het betekenen dat ze jarenlang gedaan hebben of ze een gelukkig huwelijk hebben gehad. Dat zou voor mij dan toch wel een beetje banketstaaf over komen dat ze het niet eerder verteld hebben.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 22:39

Ik zou zeggen, doe wat je wilt, maar van mn vriendje blijf je af hoor :D

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:25

Als een van je ouders plotseling verliefd word op iemand van hetzelfde geslacht zegt dat niet dat die ouder ook zijn/ haar hele leven zich anders voorgedaan heeft. Je kan ook gewoon na jaren een relatie met iemand van het andere geslacht, zonder bisexuele of homosexuele gevoelens te hebben, op een gegeven moment verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht en daarmee verder willen.

Als mijn ouders aankomen met een partner van hetzelfde geslacht zou ik best even opkijken, zo alledaags is dat nou ook weer niet. Ik zou er echter geen probleem mee hebben. Het gaat erom dat ze zelf gelukkig zijn met hun partner, ik hoef er toch niet mee samen te leven.

Mijn vader zou er wel moeite mee hebben als mijn zusje of ik plotseling met iemand van hetzelfde geslacht thuis zouden komen. Hij is op dat punt iets traditioneler (hoewel hij vele homosexuele vrienden heeft). Mijn moeder zou het waarschijnlijk weinig uitmaken.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:27

Ik zou er geen problemen mee hebben, als ze maar gelukkig zijn :)

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:29

Ik heb daar totaal geen problemen, zou wel even schrikken maar verder accepteer ik het gewoon, zolang ze maar gelukkig zijn dat vind ik het allerbelangrijkste!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:10

Mn zus heeft nu een vriend maar als mijn broer er mee komt aanzetten zou ik wel verbaast zijn, maar ga me er niet druk over maken ofso :P

__Tetske__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:11

Als mijn broer of broertje dan gelukkig is, wens ik hem ook alle geluk toe. Zal misschien idd in het begin wel schrikken zijn, maar als hij zo gelukkig zou zijn....

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:14

ik zou het er misschien in het begin niet volkomen mee kunnen vinden maar ik zal er zeker mee oprgroeien en het accepteren, al ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik er soms wel eens iets uitfloep van ; joh doe eens wat anders aan man, je lijkt wel homo := .

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:15

intral schreef:
ik zou het er misschien in het begin niet volkomen mee kunnen vinden maar ik zal er zeker mee oprgroeien en het accepteren, al ken ik mezelf goed genoeg om te weten dat ik er soms wel eens iets uitfloep van ; joh doe eens wat anders aan man, je lijkt wel homo := .

Dat is toch een compliment? :D Ik vind de meeste homo's er erg gestyled uitzien. :))

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:04

hmm de homo's hier niet hoor Liedje := :))

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:06

ik zou het geen probleem vinden , ze is en blijft mijn zusje , en als zij zich daar bij goed zou voelen dan moet ze dat doen .

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 20:22

Het zou even 'schrikken' zijn, ik zou er even aan moeten wennen, maar erg zou ik het niet vinden :)