Vriend wil niet trouwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:15

Wij zijn (10 jaar geleden) op een maandag getrouwd, zonder rompslomp er om heen. 's Avonds met de familie uit eten geweest en dat was het. Puur gedaan omdat we een ander huis kochten en het makkelijker was met de kinderen.

mbkaatje

Re: Vriend wil niet trouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:28

Kinderen zou voor mij ook een goeie beweegreden zijn geweest om te trouwen. Dat is toch het duidelijkst en het beste geregeld.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:42

Rianneke schreef:
Maar ookal trouw je met elkaar dan kun je nog zo op straat geschopt worden hoor :+ Ligt er maar net aan wat jij hebt vast laten leggen ;)

Da's niet waar, met een samenlevingscontract en vooral met een GP of huwelijk heb je iig een soort huurbescherming. Heb je tenminste de gelegenheid om rustig een andere woning te zoeken.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:51

Ook als er verder niks van jou bij is?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:02

Wil hij niet trouwen of wil hij geen huwelijk?
Want er zit een levensgroot verschil tussen die 2 dingen!

Als hij alleen een hekel heeft aan de hele poppenkast bij een trouwerij dan kan je ook gewoon trouwen op het gemeente huis. Maar zo te horen wil jij juist trouwen en gaat het je niet zo zeer om het huwelijk.

Als hij ook geen huwelijk ziet zitten, dan is dat denk ik een veel groter probleem. Je kunt ongetrouwd een "huwelijk" hebben in mijn ogen, maar als hij het hele huisje boompje beestje niet ziet zitten is het dus een heel ander verhaal dan alleen niet willen trouwen.

Hoop dat het nog te volgen is :D

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:03

Urielle schreef:
Nou krijg ik de jurk van mijn stiefvader en de taart van mijn moeder

Vind het nogal een uitspraak _O-

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:21

Hier ook iemand die absoluut niet wil trouwen... Waarom niet? Ik vind het ouderwets, en eigenlijk onnodig... Waarom zou je trouwen, omdat dat zou moeten bewijzen dat je veel om elkaar geeft? Ik houd ontzettend veel van mn vriend, maar daar hoef ik niet voor te trouwen om dat te bewijzen :P We hebben toen we samen een huis kochten direct besloten om een samenlevingscontract af te sluiten, dat was een pre voor ons beiden. En dan heb je nog zo'n leuke notaris voor je zitten die dan achteraf zegt van "zo, nou zijn jullie toch wel een beetje getrouwd". Toen had ik wel zoiets van hmm ok dat had je niet moeten zeggen :P

Van heel veel mensen hoor ik dat ze trouwen omdat ze samen een huis kochten, en daar hoef je in principe helemaal niet voor te trouwen. Een samenlevingscontract is voldoende, al is het wat duurder dan trouwen. Belastingtechnisch is het ook niet nodig, omdat je als je een half jaar samenwoont, al als fiscale partners geregistreerd kan worden.

Kinderen begin ik ook niet aan, omdat ik gewoon niet met kinderen overweg kan, en hun niet met mij. Ik heb er ook helemaal niets mee. Ik heb veel liever dieren om me heen :D Nu ben ik dan 29, maar "vroeger" vroegen sommige mensen wanneer ik nou eens aan kinderen begon...pardon? Is dat een regel die je MOET volgen om bij de maatschappij te horen dacht ik toen. Nu ben ik wat ouder, en zien ze eindelijk in dat ik er serieus over ben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:51

Angeliekje schreef:
Nu ben ik dan 29, maar "vroeger" vroegen sommige mensen wanneer ik nou eens aan kinderen begon...pardon? Is dat een regel die je MOET volgen om bij de maatschappij te horen dacht ik toen. Nu ben ik wat ouder, en zien ze eindelijk in dat ik er serieus over ben.

Best wel offtopic... maar ik denk dat dat een tijdelijke rust is hoor. Ik ben nu bijna 30 en hier houdt het nog niet op :')
En ik heb van anderen begrepen dat het ook nog wel even doorgaat meestal. Omdat sommigen pas op hun 35e met kinderen beginnen denken ze altijd: het kan nog... wie weet verander je wel van gedachten :')

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:30

Wendy schreef:
Best wel offtopic... maar ik denk dat dat een tijdelijke rust is hoor. Ik ben nu bijna 30 en hier houdt het nog niet op :')
En ik heb van anderen begrepen dat het ook nog wel even doorgaat meestal. Omdat sommigen pas op hun 35e met kinderen beginnen denken ze altijd: het kan nog... wie weet verander je wel van gedachten :')

Nee toch... dus ik zit er dan ook nog wel even aan vast.... ;( Op mijn werk hebben ze het in ieder geval opgegeven, dat scheelt enorm, nu de "buitenstaanders" nog :D