Geef mij een schop! Ik ga en moet opruimen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:50

uh

wit met groen en zwarte strepen en daaronder adidasslippers en daarboven mijn gewone overdagtrui en die is aquablauw.

en ik heb geen onderbroek aan

en

ik lees dit terug en besef dat ik HEEL gauw iets anders aan moet trekken voor vriendje hier binnen komt zeilen :oo :Y)
want dit kan qua sexappeal echt niet 8-)

RelarDevi

Re: Geef mij een schop! Ik ga en moet opruimen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:53

:))

zonder onderbroek bevat wel wat sexappeal :D :Y)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:53

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:55

Ja idd MoonCloe!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:56

Aah serieus ik zou gek worden als ik elke dag iets moet doen.. Doe het liever in 1 of 2 dagen..

Mijn kamer is nu zo ook wel bijna klaar denk ik.. wasmachine is bezet helaas maar dat is zo ongeveer de laatste wat ik nog moet doen.. (kleren drogen, opvouwen en in kast) en stofzuigen en dweilen, dan ben ik ook echt klaar :D :D

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 18:59

Zo dan ben je wel bijna klaar toch!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:03

Maak je foto's, MC? Ben wel benieuwd eigenlijk, na de foto's die ik eerder zag. :j

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:04

Ja ik ook!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:05

Nou ik denk het niet nee, zag net dat de tafel nog gedaan moest worden haha..
Maar morgen is het vast af dan maak ik zeker fotos :j

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:07

Oke! :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:09

Goh goh ik ben vergeten dat ik ook moet eten :))

Dus ik ga even eten koken :D

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:16

Hahaha :')

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:17

MoonChloe schreef:
dan zou ik heel snel beginnen met de kleding kast uitmesten en dan meteen daarbij schone was opruimen en die computer met aanverwante zooi komt dan ooit wel :D

Carmenn_ schreef:
Nou hup meiden, niet bokken maar opruimen!

oooo wat ben ik gehoorzaam. jullie kunnen motiveren op afstand.

In een dik kwartier heel wat gedaan. Zelfs de kast is nu redelijk netjes.
Afbeelding

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:18

Wauwie! Knap hoor. :j

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 19:42

:)) wat zijn wij toch goed :D

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:01

Ik meld me ook :P

Ik kan ook zo'n lekkere bende maken van mijn kamer :j. In de ochtend kleding voor school, dan kleding voor het paard, dan kleding voor werk en dan soms nog in de avond weer andere kleding en aangezien het allemaal heel snel moet, gooi ik alles op de grond :P

Nu ben ik net op vakantie geweest en normaal staat mijn koffer er minimaal 1 week en duurt het nog zo'n 2 tot 3 weken totdat de koffer echt leeg is, maar ik heb hem vanmorgen al leeg gehaald en alles opgeruimd :P

Ik ben ook heel lui, smijt alles naast me neer :P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:08

Ik weet niet of hier ook mensen zijn die uit buurt van rotterdam komen..
Maar ik vond net een flinke stapel viva, flair en Yes en nog wat andere blaadjes.. Wie het graag wil hebben, kan het gratis afhalen hier (bij mij thuis of op station Rotterdam of Schiedam )

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:21

Citaat:
Is je slaapkamer niet om aan te zien? Ligt je werkkamer vol met troep of is je huiskamer een plek om je voor te schamen vanwege de rotzooi? Met deze stappen heb je je omgeving zo weer op orde!
Opruimen is niet moeilijk, je doet het stap voor stap
Wanneer je van plan bent om een grote rotzooi op te ruimen kan je het gevoel hebben dat je niet weet waar je moet beginnen. En dat terwijl het eigenlijk heel simpel is. Ga aan de slag met deze stappen en je hebt je omgeving zo weer op orde!

1.Zet de ramen open om de ruimte lekker te luchten
Frisse lucht is belangrijk voor een fris huis. Laat het raam lekker openstaan terwijl je aan het opruimen bent. Zorg er bovendien voor dat je je huis altijd ventileert.
2.Ga rond met een vuilniszak
Pak een vuilniszak en ga op zoek naar spullen die duidelijk afval zijn. Papiertjes, keukendoekjes, verpakkingen, blaadjes met aantekeningen en ga zo maar door. Afval hoort niet in je huis rond te slingeren!
3.Bepaal waar ieder ding thuis hoort en zet het terug
Alles in je huis heeft als het goed is een eigen plekje. Je kleding hoort in de kast, je vuile kleding in de wasmand. Boeken op de boekenplank, pennen in de pennenbak, afstandsbedieningen in de tafellade en ga zo maar door. Zet alles op zijn plaats, dan is je huis een stuk opgeruimder!
4.More is less: maak alle grote oppervlakten leeg
Voor een echt opgeruimd gevoel moet je keuzes maken over wat je op je salontafel, je kasten en je vloer zet. Hou het eenvoudig en zorg voor veel ruimte. Veel spullen in huis kost extra tijd. Bovendien ziet het er rommelig uit. Zorg vooral dat de vloer leeg is!
5.Pak je plumeau! (of maak een soppie)
Ga lekker zwabberen om van het stof af te komen. Werk van boven naar beneden en pak zo veel mogelijk mee. Plankjes, de bovenkant van deuren en deurposten, je televisie (alleen speciale schoonmaakmiddelen op je LCD of plasma sherm!) en ga zo maar door.
6.Stofzuigen en eventueel dweilen
Dit is de reden dat je van boven naar beneden moet werken: het stof van de plankjes valt op de grond. Pak je stofzuiger en ga lekker tekeer. Let vooral op zogenaamde Stof Hotspots, plekken waar stof zich sneller ontwikkelt. Als je tijd en zin hebt kun je nog even een dweil over de vloer halen voor een extra fris gevoel (en een lekker luchtje).
7.Maak het gezellig!
Je omgeving is lekker opgeruimd en alles is weer fris. Voor een nog frisser en ‘nieuwer’ gevoel is het leuk om het meteen wat op te fleuren. Zet een plant neer, verwissel een schilderij, verschuif wat meubels, rommel wat met accessoires of leg gezellig wat kussens neer. Het hoeft niet veel te zijn, maar net genoeg waardoor je gewoon even extra blij wordt. Je kunt jezelf ook iets leuks beloven als je klaar bent. Lekker een spelletje doen, of een boek lezen met een wijntje bijvoorbeeld. Je moet ten slotte wel genieten van je opgeruimde omgeving!

nou, daar heb je wat aan :)) ik ben ook zo goed in opruimen *kuchkuch*

nu is mn kamer redelijk netjes, omdat ik pas heb opgeruimd, en ik houd het al lang vol voor mijn doen :+ ga nou elke avond ff alles op zn plek leggen, en mn kleding netjes op mn stoel :)

merk wel dat het in de vakantie veel makkelijker gaat dan als ik naar school moet, dan ben ik niet zo gestresst enzo :j

MC: ik woon in de buurt van rotterdam, maar heb zelf net ook een hele stapel blaadjes gevonden :')

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:23

Aah dat is nou jammer, heb je geen zusje die er iets aan vindt? :P (of een vriendin?)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:25

mn broertje werd een keer helemaal gek van mijn gezeur dat ik geen zin had om op te ruimen, dus hij zegt "haai ik ben van tempo team en over 5 minuten kan je terugkomen :D " dus ik terug na 5 minuten, ALLES NETJES!! :oo

maargoed, ik begreep dat ie niet meer voor de tempoteam werkt :+ _O-

(en toen was hij 10 jaar he.. :roll: (nu issie 12) en kan op mn 15e nog niet opruimen :P )

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:30

hahaha, lollig broertje heb je :D
IK kan ook wel in 5 min opruimen.. maar dan is het eigenlijk niet netjes (alles in kast gepropt oid :P of nog beter alle kleren in wasmand, mam niet blij :n )
Was dat bij jou niet zo dan?

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:34

Zo herkenbaar allemaal :o Ik moet van mezelf ook gaan opruimen, vooral m'n kleding is een ramp :o

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:35

pilgrim,waar zijn jouw boeken,folders,kleding die je na 1 dag nog niet uit wast ,bergen schoenen, en zo kan ik nog wel even doorgaan....misschien heb je nog wat goede tips voor ons?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:40

MoonChloe schreef:
hahaha, lollig broertje heb je :D
IK kan ook wel in 5 min opruimen.. maar dan is het eigenlijk niet netjes (alles in kast gepropt oid :P of nog beter alle kleren in wasmand, mam niet blij :n )
Was dat bij jou niet zo dan?

nee, ik weet niet waar die alles had gelaten, maar ben niks kwijt geweest :P

kleding in de wasmand.. vreselijk :)) mn moeder wil dat ik nu elke zaterdag of nog liever vrijdag mn kleding in de wasmand doe, maar daar heb ik steeds geen tijd voor :P

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:41

Ik heb net mijn hele kamertje weer opgeruimd!
Alles weer netjes op z'n plek, alle kleding weer opnieuw opgevouwen en terug in de kast, fris bedje, stofgezogen.. :D

Straks alleen nog met een sopje overal langs, en dan ben ik weer klaar!

Helaas meestal maar voor twee dagen.. :o