Als je kinderen eenmaal Nike Air dragen......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:12

_Tivoli_ schreef:
Menino schreef:
ik snap niet zo goed waarom je je kinderen hier in Ned lonsdale zou laten dragen

In UK staat het niet voor racisme nee, hier in nederland wel binnen bepaalde groeperingen..Dus dan lopen je kinderen over straat mét lonsdale.... Vervolgens denk iedereen dat je kinderen racistisch zijn, en de volgende stap is dat ze in elkaar geslagen worden... En dat allemaal vanwege stomme principes 'want ja dat moet toch gewoon kunnen' ... Nee dat kán niet, want je weet van te voren dat mensen die associaties gaan leggen (en mss ook omdat ze gewoon niet beter weten) als jij dan die kleding gaan dragen zeg jij in feite gewoon dat jij er geen problemen mee hebt dat je daarme geassocieerd wordt...

dat is toch gewoon vragen om problemen?

Mijn kind mag dragen wat ze wil.
Zou men dan ook geen rokje meer aankunnen doen omdat dat aanranding uitlokt??
Geen kisten,want dan ben je een nazi?
Hou ze dan gelijk maar binnen... Mensen met een beugel dan,die worden ook gepest...
Scheef gebit dan maar? (worden ze óók weer mee gepest.)
Alles ontlopen wat commentaar op kan leveren heeft IMO totaal geen zin.

Ik vind het helemaal niet zo verkeerd als een kind NIET mag dragen wat ze wil. Een kind beseft lang niet altijd wat hij of zij uitlokt met bepaalde kleding en daar mag je je als ouders dan best mee bemoeien. Jouw voorbeelden zijn dan wel wat extreem maar stel je hebt een dochter van 13, ze is nog heel naïef die zou ik echt niet in een kort rokje de stad in laten gaan dat is zoals iemand al zei gewoon vragen om problemen.

Maar goed in een polo ben je een kakker, op vans een skater dit is minder extreem maar kleding showt toch voor een groot deel wel waar jij onder zou vallen.

ozzyhorse

Of neem crocs :D

Chiel Beelen en Katja Schuurmans waren ook vaak te zien in Lonsdale kleren, werd je dan ook misselijk?

PrinsesJ

maar wat nou als je echt een rasict bent.. Maar niet op birckenstocks kan lopen ..
pppffff.. Problemen problemen ..
Hoe gaan we deze de wereld uit helpen ;) ..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:12

breezy302 schreef:
Ik draag zomers altijd birckenstocks! Nu ben ik rascist! Ik ben zo terug ga even mijn hoofd kaalscheren

Whahahaha _O- heerlijk :D

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:13

Oh sorry... ik leef denk ik in een andere wereld.... Een wereld waarin mensen gewoon Nike's dragen zónder racistische neigingen te hebben (Of hoe zou ik de Turk op de hoek anders moeten omschrijven? Hij draagt ze toch echt OOK) :+ En waarin ik niet gek aangekeken word als ik op mijn legerkisten een tent binnen kom lopen.

Heb ik een afslag gemist misschien?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:14

themuisje schreef:
Miracle_ schreef:
@Themuisje: Meid, ik zou me maar niet zo druk maken over mensen met Nike Air en Lonsdale, maar gewoon over de personen zelf. Kijk nou niet naar kleding, kleding zegt niks, maar dan ook echt NIKS over mensen. Al lopen ze in een kantoorpakkie met lakschoentjes en een knotje, óók die mensen kunnen jou "een kogel door je hoofd jagen". Om het even zo grof duidelijk te maken. Mensen met Nike Air en Lonsdale kunnen ook goede dingen doen!
Vertrouw nooit iemand wel/niet dmv. zijn/haar kleding. Ga altijd op het innerlijk af, zoals ik al zei, kleding zegt helemaal NIKS! over iemand.

dit probeer ik ook echt. maar het lukt momenteel nog niet. telkens als ik mensen zie met nikes en lonsdale krijg ik het benauwd en een misselijk gevoel. (moet je je voorstellen hoe vaak ik een misselijk gevoel heb :+ )

Meid, je bent pas 12 jaar oud, daar groei je wel overheen :)
Er zijn zoveel andere dingen waar je je druk over zou moeten maken, niet over zoiets..

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:14

ozzyhorse schreef:

Chiel Beelen en Katja Schuurmans waren ook vaak te zien in Lonsdale kleren, werd je dan ook misselijk?

ik heb hun het nog nooit zien dragen dus nee :)

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:14

nee die afslag heb je niet gemist..
Tegenwoordig ben je een rasict als je op birckingstocks of crogs loopt ..
Je bent een afslag te vroeg .. :P

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:15

Ik denk dat ik dan ook die afslag heb gemist, Barmat.
Ik zie ook zat allochtonen op Nike lopen, en met daarboven Lonsdale hemdjes.
Verder ken ik homo's die beide merken in de kast hebben. Terwijl deze homo's zelf allang uit diezelfde kast zijn.

Anoniem

_Tivoli_ schreef:
Menino schreef:
aan de andere kant is de oplossing ook gewoon heel simpel; andere schoenen aan trekken...

Dan trekken alle racistische nikedragers vanaf nu birckenstocks aan :j
Wat krijg je over twee jaar?
Iedereen met Birckenstocks is racistisch :))
Verplaatsing van het probleem imo. :)

tsja dan gaan ze van zelf wel die mensen met birckenstocks weigeren,
als mensen met birckenstocks zichzelf willen profileren als ruziezoekers..

Verplaatsing van het probleem? Welk probleem... Imo zou het namelijk niet echt een probleem zijn als ik andere schoenen aan zou doen.

Kahawa

Menino schreef:
ik snap niet zo goed waarom je je kinderen hier in Ned lonsdale zou laten dragen

In UK staat het niet voor racisme nee, hier in nederland wel binnen bepaalde groeperingen..Dus dan lopen je kinderen over straat mét lonsdale.... Vervolgens denk iedereen dat je kinderen racistisch zijn, en de volgende stap is dat ze in elkaar geslagen worden... En dat allemaal vanwege stomme principes 'want ja dat moet toch gewoon kunnen' ... Nee dat kán niet, want je weet van te voren dat mensen die associaties gaan leggen (en mss ook omdat ze gewoon niet beter weten) als jij dan die kleding gaan dragen zeg jij in feite gewoon dat jij er geen problemen mee hebt dat je daarme geassocieerd wordt...

Zo houd je het probleem met het merk ook in stand. Als mensen die geen racistische het merk ook dragen verandert vanzelf het heersende beeld dat het alleen voor racisten is. Mensen die die associaties leggen, omdat je een merk draagt wat je mooi vind, vind ik best wel kortzichtig en dan maakt het me niet zoveel uit wat ze denken, want daar wil ik toch niets mee te maken hebben.

Yellowcab

ozzyhorse schreef:

Ik zou vreemder kijken als ze op crocs liepen :D

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:16

maar heel even eergggg off topic. als je kleren gaat kopen kun je het beste een homo bij je hebben.. Die zijn teminste eerlijk.. EN laten je niet in een broek lopen waar je kont meeeeggaa groot in lijkt ;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:16

Citaat:
Er zijn zoveel andere dingen waar je je druk over zou moeten maken, niet over zoiets..

ik weet het wel maar het grijpt je echt heel erg aan. helemaal zo dichtbij. ik moet zeggen dat het al een stuk beter gaat hoor. maar je legt wel gewoon die link telkens. al zou ik het niet eens willen.

als nou alle bokers met nikes en lonsdale hier heen komen om een thee kransje met mij te houden :o

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:17

Nou dat doen sommige vriendinnen van mij ook.. :P

ItsMe2

Ik ben iemand die al vanaf haar 13e ongeveer veelal op nike air max loopt!
Waarom? Omdat ik het fijne schoenen vind, het is 1 van de weinige sportschoenen waar ik op lopen kan zonder dat ik last van mijn scheenbeen krijg!

Tuurlijk heb ik ook wel eens een ander merk, of swinters laarzen, maar nooit langer dan een paar uurtjes, gewoon omdat ik dan super snel last van mijn scheenbeen heb, daarom draag ik nike airmax!

De mensen moeten maar denken van mij wat ze willen!
Vinden ze mij een racist? Fijn, dan vinden ze dat, ik weet dat het niet zo is ;)

Anoniem

themuisje schreef:
ik denk wel dat als je ze draagt je toch wel bij een bepaald soort mensen hoort/wil horen. iniedergeval niet de mensen waar ik vrienden mee zou worden :n

Oké dan.
Mijn beste vriendin is totaal niet 'zo'n' type, ze is echt een kakkertje. Hockey, paardrijden, polo'tjes etc. En ja, zij heeft air max (wit/roze) en 't staat gewoon leuk.

Ik snap dat gezeik nooit hé
laat mensen gewoon lopen in wat ze lopen willen, maar nee. Tegenwoordig word je overal op afgekeurd als je niet loopt waar íedereen in loopt.
:\

Yellowcab

PrinsesJ schreef:
maar heel even eergggg off topic. als je kleren gaat kopen kun je het beste een homo bij je hebben.. Die zijn teminste eerlijk.. EN laten je niet in een broek lopen waar je kont meeeeggaa groot in lijkt ;)

hahahaha ja misschien wel in een knalroze glitterjasje! :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:18

PrinsesJ schreef:

haha ik shop ook het liefste met mijn broer hoor :))

Tivoli

@ nixx.
En dertienjarig kind in een -te- kort rokje vind ik heel wat riskanter dan hetzelfde meisje met Nike's aan.
Ik heb ze al jaren aan,en nog nooit 1 rare opmerking gehad.

Die vergelijking was om te laten zien hoeveel vooroordelen er bestaan over kleding.Want ja,met een kort rokje wordt ik vaak héél anders aangesproken dan met een spijkerbroek aan.

996981

Rebeccaa schreef:
themuisje schreef:
ik denk wel dat als je ze draagt je toch wel bij een bepaald soort mensen hoort/wil horen. iniedergeval niet de mensen waar ik vrienden mee zou worden :n

Oké dan.
Mijn beste vriendin is totaal niet 'zo'n' type, ze is echt een kakkertje. Hockey, paardrijden, polo'tjes etc. En ja, zij heeft air max (wit/roze) en 't staat gewoon leuk.

Ik snap dat gezeik nooit hé
laat mensen gewoon lopen in wat ze lopen willen, maar nee. Tegenwoordig word je overal op afgekeurd als je niet loopt waar íedereen in loopt.
:\

mischien even het hele topic lezen voor de reden en niet alleen wat je wil lezen ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 14:20

themuisje schreef:
Citaat:

ik weet het wel maar het grijpt je echt heel erg aan. helemaal zo dichtbij. ik moet zeggen dat het al een stuk beter gaat hoor. maar je legt wel gewoon die link telkens. al zou ik het niet eens willen.

als nou alle bokers met nikes en lonsdale hier heen komen om een thee kransje met mij te houden :o

No hard feelings, maar misschien moet je dan toch maar hulp zoeken met je problemen, als jij elke keer onbewust die link legt, angst er voor hebt, misselijk word etc....

Maargoed, ik wil best een keer langskomen in mn lonsdale pakkie met mn nike's aan hoor :)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:21

ik (nou ja het hele gezin) heb al hulp :) en het gaat ook al steeds beter.

je bent welkom :D haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:23

Skygirl schreef:
Menino schreef:

Zo houd je het probleem met het merk ook in stand. Als mensen die geen racistische het merk ook dragen verandert vanzelf het heersende beeld dat het alleen voor racisten is. Mensen die die associaties leggen, omdat je een merk draagt wat je mooi vind, vind ik best wel kortzichtig en dan maakt het me niet zoveel uit wat ze denken, want daar wil ik toch niets mee te maken hebben.

tsja dat ik een probleem in stand zou houden zou me een worst wezen, hoewel het heel sneu is voor meneer lonsdale, het is niet mijn probleem..
Als ik een heel mooi jasje zou zien van lonsdale zou ik het niet kopen omdat ik gewoon niet wil dat mensen mij onterecht als racist gaan aanzien..

Het probleem ligt hem namelijk niet in het feit dat mensen associaties leggen met neo-nazi's, maar meer in het feit dat als je het koopt in feite 'zegt' dat je het niet erg vindt om er mee ge-associeerd te worden... En dat vind ik wel dus. Ik vind het nodeloos provocerend om met dergelijke merken te gaan lopen, ookal zijn die associaties mss onterect.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:24

Menino schreef:
_Tivoli_ schreef:
Dan trekken alle racistische nikedragers vanaf nu birckenstocks aan :j
Wat krijg je over twee jaar?
Iedereen met Birckenstocks is racistisch :))
Verplaatsing van het probleem imo. :)

tsja dan gaan ze van zelf wel die mensen met birckenstocks weigeren,
als mensen met birckenstocks zichzelf willen profileren als ruziezoekers..

Verplaatsing van het probleem? Welk probleem... Imo zou het namelijk niet echt een probleem zijn als ik andere schoenen aan zou doen.

Het probleem?
De mensen die hun kortzichtige vooroordelen niet willen wijzigen.
De mensen die niet inzien dat Nike's ook gewoon schoenen zijn,en niet alle Nikedragers rascistisch :roll:
Dát is het probleem,en niet de brave mensen die Nike's mooi vinden en ze dus aandoen.
Je zou iets wat je mooi vind/lekker vind zitten dus moeten laten staan omdat er mensen zijn die te kortzichtig zijn om hun mening bij te stellen? HA! Zo steek ik dus niet in elkaar :D