Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:36

Enge verhalen en ervaringen hier. Ik vind het altijd zonde dat spookhuizen vaak heel mooi of op een mooie lokatie zijn, zou er zo willen wonen zonder de spoken haha.

Jilletje

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:40

iemand weet of er in de buurt van purmerend een spookhuis is?? :+

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:44

ik vind dit altijd super spannend, aan de ene kant geloof je niet, maar je voelt het wel..

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:48

Haha, ik vind het echt super grappig en best boeiend dat mensen hierin geloven want zelf geloof ik er geen snars van.

Wat is het dat jullie zo zeker maakt dat er 'spoken' bestaan?

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:51

Dit is trouwens ook een geweldige link!!
Deze man bezoekt verlaten gebouwen, en daar zitten geweldige plekjes tussen!

http://www.martintb.nl/home/

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:53

moeshie schreef:
Haha, ik vind het echt super grappig en best boeiend dat mensen hierin geloven want zelf geloof ik er geen snars van.

Waarom is dat super grappig, en waarom moet je erom lachen? Komt een beetje over alsof je de mensen belachelijk probeert
te maken die er wél in geloven. Laat iedereen toch in zijn waarde..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:55

oooh best facinerend die foto's!!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:01

Ik lees vanaf gistere avond al mee, en ben een enorme schijtert op dit gebied. Deels geloof ik het, en deels wil ik het gewoon niet geloven.. ik woon dicht in de buurt van brummen maar heb deze 2 spookhuizen nognooit gezien en ben ook niet van plan er in de buurt te komen.. Wijzelf wonen gelukkig in een huis van pas 20 jaar oud en hebben hier nergens last van

daarentegen staan mijn paarden op een boerderij uit 1801(waarschijnlijk nog vroeger) en in het bakhuis van deze boerderij vind ik een enorm nare sfeer hangen. Ik moest hier een keer oppassen op een klein jongetje en had de hele avond het gevoel dat ik werd aangekeken door iemand die om het hoekje van de deur keek. Ook bij de rijbak hebben de meeste paarden en eng hoekje. hier scheen de vader van de eigenaar vaak te hebben gezeten kijkend naar z'n koeien. gelukkig merk ik zelf niet heel veel op deze boerderij.

Verder hoop ik nooit zulke nare dingen mee te maken.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:08

whahaha dat kasteel reuversweerd, die ghosthunter zegt "de klok is still blijven staan toen de kasteelheer.." maar als ik de eerste foto open is het 10 voor half 1 en als ik dan de fotos van de ghosthunter zie is t opeens 5 over half 1 :p

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:09

ja dat vond ik wel grappig :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:10

Heb net alle verhalen gelezen en het is echt creepy wat sommige mensen hebben meegemaakt!

Enige wat ik ooit heb meegemaakt is dat ik altijd iemand de trap op hoorde komen. Dit was in mijn vorige huis. Mijn slaapkamer lag naast de trap, dus als iemand naar boven kwam dan moest hij langs mijn kamer.
Beneden hadden we een deur in de trapopening zodat de katten niet naar boven konden. Deze deur hoorde ik opengaan, vervolgens hoorde ik 13 treden kraken maar nooit heb ik iemand langs de deur zien komen..
Vond het altijd doodeng maar weet eigenlijk niet of het mijn verbeelding was of dat ik het echt hoorde.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:28

moeshie schreef:

Ok, jij staat genoteerd bij de meeting. Als je het toch allemaal zo grappig vind moet je misschien eens in zo'n huis rondlopen :D

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:33

ik meld me bij deze alvast aan :P

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:35

waar gaan jullie dan heen?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:36

een spookhuis :+

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:37

Komt er echt een meeting ?:P
Zoja welk spookhuis word het ? Wel een bekende he ! En dan moeten we ook een video reportage maken voor de mensen die niet meegaan ! (ik ben alleen niet zon held :o)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:38

Haha, ben errug benieuwd hoor...als het maar niet op vrijdag de 13e valt :P

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:42

Ik probeer dan ook van de partij te zijn :D.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:46

moeshie schreef:

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik er tot vorig jaar precies zo over dacht als jij doet.
Mijn vriendin is heel erg bezig met geesten etc. voelt dingen aan en heeft dingen gezien waar ik absoluut niet in geloofde, zij heeft dit al van kleins af aan.
Aan de ene kant had ik altijd zoiets van ja tuurlijk ik geloof er helemaal niks van, maar toch vond ik het ook ergens wel intressant.

Vorig jaar ging ik met haar, mijn dochter en nog wat familie naar een camping in Frankrijk, direct bij aankomst had zij tegenover onze camping een oude bergtunnel en een oud huis gespot waarvan ze direct zij...daar wil ik heen want ik word er door aangetrokken.
Zo sceptisch als ik was zijn we 2 dagen later s'avonds de berg opgegaan gewapend met 2 fototoestellen en 2 honden, het was die avond erg warm maar hoe meer we het overwoekerde bergpad opliepen hoe kouder het werd (de helling was hooguit 10 min lopen via kronkelpad en niet hoog in de bergen).Na een paar minuten begon mijn hond te grommen en haar rugharen stonden recht omhoog, eenmaal bij de tunnel werd mijn vriendin misselijk en de hond liep geen centimeter verder.
We hebben toen foto's gemaakt zonder naar het resultaat te kijken, na een tijdje flink flitsen kwam er in ene één hele koude windvlaag langs en kreeg zelfs ik de kriebels.
We zijn toen heel hard naar beneden gerend en hebben over onze schouder nog foto's geschoten.
Eenmaal bij de tent hebben we de foto's bekeken, veel waren donker maar 4 foto's waren erg duidelijk, op 1 foto stond een jongetje verscholen tussen het hoge gras met een gestreept shirtje aan, de 2e stond een gezicht op van een man die erg nors keek, en de laatste 2 geschoten over onze schouder zie je op 1 een schim met een soort van slierten (armen) naar ons gerijkt en de laatste allemaal lichtslierten terwijl dat hele pad onverlicht was.

We hebben nog meerder keren (overdag en s'avonds=schemerig) foto's gemaakt van het huis en de tunnel, we hebben geen personen of schimmen meer gezien maar wel was er elke keer wat met het huis.
Zo stond de ene dag alle luiken open, dan weer een paar dicht en soms alles dicht.
We kregen na een paar dagen contact met de zoon van de campingeigenaar en die begon ons ongevraagd over het huis te vertellen, dat het verlaten is maar dat het er spookt.
Er schijnt daar een vrouw gewoond te hebben met haar man en kinderen, die man heeft alle 2 zijn kinderen vermoord en daarna zijn vrouw en zichzelf.
De zoon vertelde dat we daar maar beter niet heen konden gaan omdat er meerdere mensen angstig vandaan zijn gekomen.

Tot vorig jaar dacht ik er dus net zo over als jij, alleen nu was ik er zelf bij en heb dingen gezien op camera die ik niet met het blote oog zag.....

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:47

Okee :D Welk spookhuis willen jullie het liefste ? Die van de openingspost ?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:49

heb je de foto's toevallig nog?

Peach

Ons huis is iets van 109 jaar. Volgens de database van de gemeente zijn hier 3 mensen overleden.. Echt creepy om te weten. Ik geloof niet echt in geesten of iets dergelijks, maar toch het idee en de vragen die je hebt waar ze precies zijn overleden. Vind dat altijd wel heftig.

Eva_D

Die Reuversweerd (ofso) lijkt me ook wel heel erg eng !
Kan je er gewoon naar binnen denk je ?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:50

Eva_D schreef:
Okee :D Welk spookhuis willen jullie het liefste ? Die van de openingspost ?

Jaa, die lijkt me eigenlijk wel leuk/eng/fascinerend! Maar waar ligt Brummen?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:52

we kunnen ook naar allebei? ik zie net dat ze allebei in brummen liggen,haha